aA
Europoje pagaliau debiutavo naujausios kartos „Ford Mondeo“ automobilis. Jis pasižymi ne tik puikia išvaizda, bet ir šauniomis važiavimo savybėmis. Pietų Ispanijos Malagos mieste domėjomės, kuo pirkėjus gali sudominti šios šalies Valensijos mieste gaminamas automobilis.
Ford Mondeo
Ford Mondeo
© Gamintojo nuotr.

Spalį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje „Ford“ stende į Europą pagaliau atvykęs naujasis „Mondeo“ nebuvo pagrindinė žvaigždė – svarbiausią vietą ant podiumo užėmė naujausios kartos „S-Max“ vienatūris. O kodėl gi ne taip ilgai lauktas „Mondeo“?

1993 metais debiutavęs ir Europos metų automobiliu tapęs pirmosios kartos „Mondeo“ buvo specialiai Senajam žemynui kurtas automobilis – amerikietiškais masteliais vertinant gana kompaktiškas, bet praktiškas ir manevringas. Tokie buvo ir antros (nuo 2000 metai) bei trečios kartos (nuo 2007 m., atnaujintas 2011 m.) pasirodę „Mondeo“. Vis dėlto ketvirtas kartas pavedė – pasaulyje pirmiausiai debiutavo JAV rinkai skirta versija „Fusion“, o kelis metus Europoje pavėlavusio pasirodymo priežastys – itin pragmatiškos.

Kaip mane tikino gamintojo atstovai, tai buvo susiję su automobilio gamybos perkėlimu iš Belgijos Genko miesto į Ispanijos Valensiją ir ilgai trukusių ginčų su profsąjungomis ir derinamo naujos gamybos linijos paleidimo Pietų Europoje. Galiausiai visos problemos išspręstos, o mes vieni pirmųjų turėjome progą įvertinti šio automobilio galimybes.

Vienas dailiausių klasės automobilių

Taigi, koks gi tas naujasis „Ford Modeo“? Manau, nesuklysiu pasakęs, kad jis išties dailus, o labiausiai į akis krenta trapecijos formos priekinės radiatoriaus grotelės – jos automobiliui suteikia šiokių tokių aristokratiškų bruožų, lyg tai būtų tolimas „Aston Martin“ giminaitis. Efektą sustiprina ir variklio gaubtas su iškilimu per vidurį.

Smagu, kad prie elegantiškų priekinių grotelių dera ir likusi automobilio išvaizda – siauri priekiniai žibintai pabrėžia sportiškumą, o nuožulni universalo kėbulo bagažinės linija atvirai sako, kad šis efektingas modelis puikiai tiks ir daiktus pervežti, ir į teatrą nuvažiuoti. Be to, automobilis taip pat siūlomas ir sedano bei praktiško hečbeko kėbulu.

Ir ar dar pamenate, kaip puikiai italai atsiliepė apie naujojo „Volkswagen Passat“ išvaizdą? Tai štai – neturiu jokių abejonių, kad „Mondeo“ jie taip pat neliktų abejingi, o gal net ir įvertintų geriau. Bet kaip gi kiti parametrai?

Ford Mondeo
Ford Mondeo
© Gamintojo nuotr.

Globali CD platforma

Tai pirmasis „Ford“ europinis modelis, pagamintas naudojant naująją CD platformą. Ja jis dalinsis su užjūrio rinkai skirtais „Ford“ ir „Lincoln“ automobiliais. Bene didžiausia šios platformos inovacija – integruota daugiasvirtė galinė pakaba, turinti papildomas traukes, kurios leidžia galiniams ratams judėti ne tik vertikalia, bet ir išilgine kryptimi. Toks sprendimas užtikrina, kad „Mondeo“ tolygiau ir labiau nepastebimai įveiktų duobes, taip padidindamas komfortą automobiliu važiuojantiems keleiviams. Tad šis „Ford Mondeo“ inžinierių sumanymas atrodo išties pranašesnis už įprastą daugiasvirtę pakabą turintį „Volkswagen Passat“.

Automobilio salonas stilingas ir dailus, jame gerokai daugiau akcentų, už kurių „užsikabina“ akis nei tame pačiame „Passat“. Vieniems tai – privalumas, o kitiems – galbūt ir trūkumas. Prietaisų skydelis ir centrinė konsolė atrodo pabrėžtinai sportiškai, tik štai aukštoka sėdėjimo padėtis (papildomai galima užsisakyti ypatingai patogias elektra valdomas sėdynes, kurios turi ne tik šildymo ir vėdinimo, bet ir masažo funkciją) sudaro įspūdį, kad esi gerokai didesnėje mašinoje – tokiu automobiliu galima drąsiai leistis kad ir itin tolimą kelionę.

Pirmą kartą automobilyje sumontuotas ne hidraulinis, o elektrinis vairo stiprintuvas. Tai leido sutaupyti ir šiek tiek svorio, ir degalų. Vairo stiprintuvas, kaip ir kituose „Ford“ automobiliuose, veikia pakankamai lengvai, tiksliai ir aiškiai – važinėti vingiuotais Ispanijos kalnų keliais net ir tokiu gana dideliu automobiliu (sedano ir hečbeko ilgis 4871 mm, universalo – 4867 mm) buvo vienas malonumas. O norintiems dar daugiau emocijų, rekomenduoju išbandyti papildomai užsakomą elektronikos reguliuojamą važiavimo sistemą, keičiančią tiek pakabos eigą, tiek ir vairo pasukimo standumą. Bet kokiu atveju neturiu jokių abejonių, kad šio automobilio valdymas savo klasėje yra pavyzdinis.

Ford Mondeo
Ford Mondeo
© Gamintojo nuotr.

Pripučiami saugos diržai

Naujasis „Ford Mondeo“ gali būti komplektuojamas su tokiomis naujomis saugumo sistemomis kaip pėsčiųjų stebėjimo sistema, kuri ne tik pastebės žmogų pakelėje, bet ir esant reikalui pati sustabdys automobilį priešais išsiblaškiusį pėsčiąjį. Žinoma, čia yra ir prisitaikantys LED žibintai, važiavimo savo eismo juosta, automatinio statymo sistemos. Tik, skirtingai nuo vokiškojo konkurento, „Mondeo“ nėra išmokytas pats pastatyti automobilį su priekabą.

Nauja „SYNC 2“ jungtimi galima prijungti savo mobilųjį telefoną prie automobilio multimedijos sistemos su 8 colių lietimui jautriu ekranu. Nors reikia pastebėti, kad kaip šios klasės pirmūnų automobiliuose, telefone esančiomis programėlėmis automobilio ekrane naudotis nepavyks – visgi per tuos kelis metus, kol automobilio debiutas Europoje buvo „užklimpęs“, multimedijos įranga tobulėjo septynmyliais žingsniais.

Vis dėlto yra kai kas, ko konkurentai tikrai neturi– tai avarijos metu pripučiamų galinių keleivių saugos diržų. Kadangi automobiliuose gale sėdintiems nesiūlomos saugos pagalvės, avarijos atveju diržuose esantys pirotechniniai elementai vos per kelias sekundės dalis pripučia diržus, kurie gerokai sumažina keleivių patiriamas perkrovas.

Grožis reikalauja aukų

Ant galinių sėdynių tikrai neankšta, čia patogiai ir komfortiškai įsitaisys du suaugę keleiviai. Jų patogumui yra atlenkiamas ranktūris su puodelių laikikliais, tik štai temperatūros patiems susireguliuoti nepavyks. Skirtingai nei tame pačiame naujajame „Passat“, čia net už papildomą kainą nesiūloma trijų zonų klimato kontrolė. Tačiau kam jos nereikia, tas to ir nepastebės – verta atkreipti dėmesį nebent tik tada, jei ant galinės sėdynės dažnai vežiosite keleivius.

Vis dėlto teks susitaikyti su tuo, kad bagažinė bus kiek mažesnė nei konkurentų – į beveik penkių metrų ilgio universalą telpa nuo 525 iki 1630 l bagažo. Palyginimu – į dešimčia centimetrų trumpesnį „Passat Variant“, nulenkus galines sėdynes, sutalpinsite 150 l daugiau. Tai nėra itin kritinis skirtumas, bet universalų pirkėjams tai kartais lemia gautinį apsisprendimą. Be jokių abejonių, bagažinės erdvė labiausiai nukentėjo dėl dailių, žemėjančio kėbulo linijų ir sumanios galinės pakabos. Tačiau „Mondeo“ naudai galima paminėti, kad jo pagrindinis konkurentas nesiūlomas praktišku hečbeko kėbulu – į tokio modelio bagažinę galima sutalpinti nuo 550 iki 1446 l.

Ford Mondeo
Ford Mondeo
© Gamintojo nuotr.

Montuojamas variklis – rekordininkas

Į automobilį nuo kitų metų pradžioje bus montuojamas net tris kartus „Metų varikliu“ išrinktas vos 1,0 l darbinio tūrio ir tik trijų cilindrų, bet net 125 AG pasiekiantis turbobenzininis „EcoBoost“ motoras. Tuo tarpu bandymuose buvo automobiliai su turbobenzininiais 1,5 l/160 AG „EcoBoost“ motorais, komplektuojami su 6 pavarų mechaninėmis arba tiek pat pavarų turinčiomis automatinėmis greičių dėžėmis. Kaip ir įprasta tokiems varikliams, net ir būdami nedidelio darbinio tūrio, jie pasižymi puikiu sukimo momentu nuo mažiausių apsukų. Tik štai dėl degalų sąnaudų kiek sudėtingiau – norint priartėti prie gamintojo nurodyto 5,8 l/100 km vidurkio (6,3l/100 km su „automatu“), su akceleratoriaus pedalu reikia elgtis itin švelniai. Vėliau gamoje pasirodys ir galingi 2,0 l 203 AG bei 240 AG motorai, kurie bus komplektuojami išskirtinai su automatinėmis pavarų dėžėmis.

„Dyzelių“ stovykloje pradžioje debiutuoja modeliai su 1,6 l/115 AG (vidutinės „Econetic“ versijos sąnaudos – vos 3,6 l/100 km dyzelino!), taip pat 2,0 l 150 AG ir 180 AG TDCi motorais. Kitais metais išvysime ir 210 AG/450 Nm dyzelinę versiją. Mes išbandėme variantus su 150 AG ir šiuo metu galingiausiu gamoje 180 AG motoru – tai puikūs varikliai, pasižymintys tiek tyliu darbu, tiek puikiu sukimo momentu (atitinkamai 350 Nm ir 400 Nm), tiek ir mažomis degalų sąnaudomis (važinėjant skirtingais režimais jos buvo mažesnės nei 6 l/100 km; gamintojas abiems variantams nurodo 4,8 l/100 km sąnaudas).

Tik, žinoma, tai šiuo metu brangiausi gamos atstovai – 150 AG versija kainuoja nuo 83 721 Lt, 180 AG (siūloma tik aukščiausioje „Titanium“ komplektacijoje) – nuo 94 516 Lt. O kol kas pigiausias „Mondeo“ modelis turi 1,6 l/160 AG benzininį motorą ir kainuoja nuo 76 271 Lt; kitais metais pasirodysiantis 125 AG „benzinas“ neabejotinai bus siūlomas už patrauklesnę pradinę kainą.
2015 metais pasirodys modelis su visų varančiųjų ratų pavara, taip pat kitąmet debiutuos ir hibridinė 187 AG versija su Atkinsono principu veikiančiu benzininiu ir dviem elektros varikliais. Gamintojas žada, kad hibrido degalų sąnaudos sieks tik 4,2 l/100 km (99 g/km CO2).

Išvada

Naujasis „Ford Mondeo“ yra tikrai vykęs modelis – išvaizdus, su šiuolaikiniais motorais ir komfortiška, bet sportiška važiuokle. Važiavimo savybės ne tokios azartiškos kaip „Passat“, jaučiama didesnė automobilio masė (vidutiniškai iki 100 kg) ir didesni gabaritai. Jį veikiau galima palyginti su GT klasės modeliu, kuriuo galima leistis į tolimas keliones. O mažesnę universalo talpą, mažiau multimedijos sąsajos galimybių ir mažesnį komforto įrangos pasirinkimą, palyginti su „Passat“, nesunkiai kompensuos maždaug 10 – 15 tūkst. litų mažesnė (palyginant tos pačios galios ir įrangos modelius) „Mondeo“ kaina.

Įvertinimas 8/10

„Ford Mondeo“ (hečbekas) vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/2000-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4871 mm
Plotis: 1852 mm
Aukštis: 1482 mm
Važiuoklės bazė: 2850 mm
Svoris: 1578 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 213 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
CO2 emisija: 125 g/km
Bagažinės tūris: 550/1446 l
Kaina: nuo 83 721 Lt

„Motorai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujo „Volkswagen Golf“ testas: kiti atrodo beviltiškai pasenę (60)

Pasivažinėjus naujuoju, aštuntos kartos „Volkswagen Golf “, kiti šio gamintojo modeliai,...

Naujo „Renault Zoe“ testas: koks turi būti optimalus elektromobilis? (33)

Prieš porą metų po pirmos kartos „Renault Zoe“ elektromobilio bandymo rašiau, kad yra...

Naujo BMW X6 testas: šedevras iš Miuncheno (59)

4,4 litro darbinio tūrio 530 AG ir 750 Nm pasiekiantis V8 motoras, sportiška M pakaba ir stebėtinai...

Naujo „Ford Puma“ testas: vikriausias miesto SUV su keliais „bet“ specialiai „Motorams“ iš Ispanijos (16)

Jei „ Ford Puma “ vardas jums kažkur girdėtas, neklystate – toks buvo 90-ųjų pabaigoje...

„Volkswagen T-Cross“ testas: charizmatiškas šeimos pagrandukas, (ne)galėjęs būti šiek tiek kitoks (49)

Didesnio pravažumo automobiliai arba dar vadinamieji miesto visureigiai jau spėjo užpildyti gatves....

Top naujienos

Vilniaus ponia, kuri daugybę metų gyveno iš svetimų pinigų: dėl to jūs esate patys kalti (56)

Įtakinga verslininkė, turinti pažinčių įvairiuose visuomenės sluoksniuose, ir galinti padėti...

Lietuvos kurortuose – užsienio turistų štilis: kaip kurortai gyvena be išlaidžiausių svečių iš Rusijos ir Baltarusijos? (28)

Karantinas itin skaudžiai paveikė Lietuvos kurortus, kurie gyvena iš turistų srautų,...

Atvanga nuo lietaus – tik šeštadienis (2)

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio juosta. Didesnėje šalies teritorijos dalyje vyraus...

Lietuvos turtuoliai spjovė į šalies kurortus ir keliauja į Jūrmalą: čia daugiau privatumo ir prabangos (243)

Kaimyninės Latvijos kurortą – Jūrmalą – itin pamėgo ne tik Rusijos žvaigždės, bet ir...

„Pergalę“ švenčiančiam Putinui – akibrokštas iš atokaus regiono (833)

Vladimirui Putinui apžvelgiant savo didžiulę „pergalę“ šią savaitę įvykusiame...

Atmestame ir vėliau pradingusiame Juleso Verne`o romane – neįtikėtinai tikslios prognozės apie šiuolaikinį pasaulį (39)

Beveik prieš 150 metų Julesas Verne`as parašė romaną, kuriame buvo neįtikėtinai tikslių...

Mergaites žaginęs seksualinis maniakas vėl ruošiasi į laisvę: anksčiau laiko paleistas, sustoti neketino (194)

Kitąmet į laisvę turėtų būti paleistas maniakas, 1994-aisiais siautėjęs Klaipėdoje ir jos...

Vairuotojų, kurie naršo telefone, laukia labai griežtos sankcijos: galite likti ir be teisių (178)

Remiantis statistika, per birželį keliuose žuvo keturi motociklininkai. Kas dėl to kaltas ir...

Abiturientus palaužusį matematikos egzaminą peržiūrėjo profesionalai: norėtųsi matyti gerokai sudėtingesnių užduočių (264)

Penktadienį Lietuvos abiturientai laikė valstybinį matematikos egzaminą: vieniems jis sukėlė...

TOP 10 madingiausių interjero tendencijų šią vasarą

Vienos namų dekoravimo mados keičia kitas, tačiau kai kurie elementai niekada nepasensta. Norėdami...

|Maža didelių žinių kaina