Atnaujintas „Mondeo“ buvo pristatytas Maskvos automobilių parodoje rugpjūtį. Kaip ir anksčiau, pirkėjams bus siūlomos sedano, universalo ir 5 durų hečbeko versijos.

Automobilio išvaizda šiek tiek pasikeitė, vis dėlto atskirti pirmtaką nuo atnaujinto modelio yra gana sunku. Tačiau trūkumu to nepavadinsi, nes prieš keletą metų pasirodęs ketvirtos kartos „Mondeo“ išties sužavėjo daugelį vairuotojų, tad „Ford“ dizaineriams šįkart nebuvo prasmės kažką taisyti.

Automobilis perėmė „Ford“ kinetinio dizaino idėjas, šiemet jau parodytas „Ford S-MAX“ ir „Galaxy“ modelių dizaine. Lyginant su pirmtaku, buvo pakeistos „Mondeo“ variklio grotelės ir dangtis, priekiniuose ir galiniuose žibintuose buvo įdiegta LED technologija.

Kompanijos teigimu, atnaujinto „Mondeo“ salone panaudotos kokybiškesnės medžiagos, perkurta centrinė konsolė, keleivių apšvietimui taip pat naudojamos LED lemputės.

„Technologiniu požiūriu naujasis modelis yra geriausias kada nors sukurtas „Mondeo“. Kartu su naujaisiais „C-Max“ ir „Focus“ šis automobilis pradės naują „Ford“ erą“, – sakė „Ford of Europe“ vadovas Stephenas Odellas.

Naujienos po variklio gaubtu

Nors dabar „Mondeo“ tapo dar dailesnis, pagrindiniai atnaujinto modelio pokyčiai slypi po automobilio variklio gaubtu. Nuo šiol pirkėjams bus siūlomi du nauji varikliai – benzininis 2.0 l „EcoBoost“ ir dyzelinis 2.2 l „Duratorq TDCI“. Abi šias versijas ir išbandėme Miuncheno apylinkėse.

Pagal silpnesnį 2.0 l, 203 AG variklį sukurtas naujasis 2.0 l „EcoBoost“ agregatas įrodo, kad ir galingi varikliai gali būti pakankamai ekonomiški. Šis benzininis variklis gali išvystyti 240 AG (esant 6000 aps./min.), tačiau jo vidutinės degalų sąnaudos siekia 7,7 l/100 km. Automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 7,5 sek., maksimalus 340 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1900-3500 aps./min., taigi jo „įgimtas“ veržlumas yra išties juntamas.

Šis variklis „Titanium“ įrangoje standartiškai derinamas su sklandžiai dirbančia automatine 6 laipsnių „PowerShift“ transmisija. Taip sukomplektuota benzininė versija be didesnių problemų Vokietijos greitkelyje įsibėgėjo iki 240 km/val. Važiuojant net ir tokiu greičiu ausų nevargino pašaliniai garsai, tad automobilio triukšmo izoliaciją galima tik pagirti.

Naujasis 2.0 l „EcoBoost“ „Mondeo“ variklių gamoje pakeis 2.3 l, 161 AG agregatą. „Ford“ teigimu, naujasis variklis yra beveik 50 proc. galingesnis, jo sukimo momentas apie 60 proc. didesnis, o CO2 emisija sumažinta 19 proc. ir siekia 179 g/km.

Greičiausias dyzelinis „Ford“

Vis dėlto šiek tiek geresnį įspūdį paliko antroje bandymų dienos pusėje išbandytas naujasis dyzelinis 2.2 l, 200 AG „Duratorq TDCI“ agregatas, kuris buvo suderintas su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže. Jo sukimo momentas išties įspūdingas – 420 Nm (esant 1750-3000 aps./min.), o tai jaučiasi ir važiuojant. Net ir skriejant 130 km/val. greičiu ar daugiau, staigiai spustelėjus akceleratorių vis dar pajusite automobilio veržlumą.

Gamintojų teigimu, atnaujintas keturių arba penkių durų „Mondeo“, komplektuojamas su naujuoju 2.2 l, 200 AG „Duratorq TDCI“, nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 8,1 sek., o tai yra geriausias rezultatas tarp visų „Ford“ dyzelinių modelių. Kaip ir sportiškas charakteris, vairuotoją džiugina ir vidutinės degalų sąnaudos, siekiančios 6 l/100 km.

Atnaujinto „Mondeo“ benzininių variklių gamą papildo ir 2.0 l, 203 AG „EcoBoost“ bei 1.6 l, 120 AG, 2.0 l, 145 AG „Duratec“ agregatai, o dyzelinių variklių gerbėjams bus siūlomi ir 2.0 l, 115 AG, 140 AG arba 163 AG „Duratorq TDCi“ agregatai. Tačiau nereikia pamiršti, kad tai didelis automobilis, tad mažesnio darbinio tūrio varikliai jam ne itin tinka.

„Ford Mondeo“ ilgis siekia 4784 mm, o tai beveik tiek pat kiek ir tokių aukštesnės klasės modelių kaip „Volvo S80“ ar E klasės „Mercedes-Benz“. Ir nors „Mondeo“ išties didelis automobilis, tačiau jo gremėzdu nepavadinsi, jis važiuoja išties smagiai. Vis dėlto manevruojant šiuo „Ford“ „laivu“ automobilių stovėjimo aikštelėje teks pasitelkti visus laviravimo įgūdžius.

Pakabos darbą reguliuoja trys režimai: „Normal“, „Comfort“ ir „Sport“, automobilis važiuoja gana „minkštai“, o išbandžius jį Vokietijos keliuose, važiavimo komfortu skųstis tikrai neteko. Vis dėlto pakabos darbą objektyviai bus galima įvertinti kai automobilis pasirodys Lietuvos gatvėse.

Įrangos sąraše – naujos technologijos

Atnaujintame „Mondeo“ taip pat įdiegtos naujos technologijos, kurios „Ford of Europe“ automobiliuose yra matomos pirmą kartą – tai apie išklydimą iš važiuojamosios juostos įspėjanti „Lane Departure Warning“ sistema, vairuotojo važiavimą analizuojanti ir apie pavojų užmigti prie vairo galinti įspėti „Driver Alert“ sistema ir automatiškai ilgąsias šviesas į trumpąsias (užfiksavus iš priekio atvažiuojančią kitą transporto priemonę) galinti išjungti „Auto High Beam” sistema.

Dabar „Ford Mondeo“ papildomos įrangos sąraše pirkėjai taip pat ras tik šiemet kartu su naujaisiais „S-Max“ ir „Galaxy“ modeliais pristatytas „Blind Spot Information System“, galinio vaizdo kamerą ir įspūdingą 10 garsiakalbių, 265 W galios „Premium Sound System“ garso sistemą.

Atnaujinto „Ford Mondeo“ pirkėjams bus siūlomi dviejų įrangos lygių – „Trend“ arba „Titanium“ – automobiliai ir nebeliks anksčiau siūlytos „Ghia“ versijos.

Pigiausia atnaujinto „Ford Mondeo“ versija su „Trend“ lygio įranga mūsų šalyje kainuos nuo 68 843 Lt, t.y. panašiai tiek pat, kiek buvo ir pirmtako pradinė kaina. Standartinė versija bus komplektuojama su benzininiu 2.0 l, 145 AG varikliu ir su mechanine 5 laipsnių pavarų dėže. Standartinėje „Mondeo“ įrangoje yra priekiniai ir galiniai LED žibintai, 7 saugos oro pagalvės, šildomas priekinis stiklas ir kt.

Brangiausia bus „Mondeo Wagon“ versija su benzininiu 2.0 EcoBoost varikliu, pasiekiančiu 240 AG. Jėgos agregatas derinamas su automatine 6 laipsnių „PowerShift“ pavarų dėže. Automobilio su „Titanium“ įranga kaina mūsų šalyje bus nuo 104 966 Lt.

Atnaujintas „Ford Mondeo“ Lietuvoje turėtų pasirodyti kitą savaitę, o šios markės atstovų teigimu, atnaujintą modelį jau užsisakė apie 20 pirkėjų.

Nors ką tik buvo pristatytas atnaujintas modelis, jau žinoma, kad naujos kartos „Mondeo“ pasirodys 2014 m. Tai bus itin svarbus debiutas, nes pagal šio modelio dizainą vėliau bus kuriami kiti šios markės automobiliai.

„Ford Mondeo“ (hečbeko) vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1999 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 176,5 kW/240 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/1900-3500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė „PowerShift“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4784 mm
Plotis: 1886 mm
Aukštis: 1500 mm
Važiuoklės bazė: 2850 mm
Svoris: 1569 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,5 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,7 l/100 km
Bagažinės tūris: 540/1460 l
Kaina: 102 733 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 68 843 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją