aA
Populiariausias JAV pikapų ir SUV automobilių gamintojas „Ford“ nuosekliai siekia įtvirtinti savo dominavimą ir Europos SUV automobilių rinkoje – šiemet Senajame žemyne jis pristatė „Ford Edge“ modelį, kuris yra jau trečiasis tokio tipo automobilis (po „Kuga“ ir „Ecosport“) mūsų kontinente, o netolimoje ateityje laukia dar dvi naujienos.
"Ford Edge"
© Gamintojo nuotr.

Pirmosios kartos „Edge“ debiutavo dar 2006 metais ir buvo skirtas vietinei JAV rinkai. O štai naujuoju automobiliu galės pasidžiaugti ir europiečiai – kol kas didžiausiu europiniu „Ford“ SUV gamos modeliu amerikiečiai stengsis atsiriekti lyg ant mielių sparčiai kylančio segmento pyrago dalį.

Naujosios kartos „Edge“ pagamintas naudojant mums jau žinomą „Ford“ CD4 platformą, kurią turi ir „Mondeo“, „Galaxy“ bei „S-Max“ modeliai. Iš išorės – tai tipinis „Ford“, su trapecijos formos grotelėmis ir gana sportiška išvaizda (standartiniai yra R19 ratlankiai, „Sport“ komplektacijoje – net 20 colių dydžio ratai), nors jo išvaizdoje galima pamatyti ir „Suzuki Vitara“, ir gerokai kilmingesnio „Range Rover Evoque“ bruožų, o galinė dalis primena naujausią „Lexus RX“.

Siūlomos dvi skirtingos apdailos versijos –„Titanium“ ir „Sport“. Pastarojoje, 1500 eurų brangesnėje versijoje, kaip sufleruoja pavadinimas, yra sportiškiau atrodantys buferiai, 20 colių dydžio ratlankiai, kitokios priekinės grotelės ir slenksčių apsaugos, taip pat aliuminio pedalų apdaila.

"Ford Edge"
"Ford Edge"
© Gamintojo nuotr.

Puiku, kad pasirinkimas tarp versijų nedidelis – mažiau kančių nusprendžiant, kokia gi iš jų labiau prie širdies, ir mažesnė tikimybė, kad vėliau graušitės dėl netinkamo pasirinkimo.

Taip pat daug sukti galvos neteks ir dėl motorų bei transmisijų. Europoje modelis siūlomas tik su dviem varikliais – abu turbodyzeliniai, 2.0 l darbinio tūrio. Motoras su viena turbina pasiekia 180 AG ir yra derinamas su mechanine 6 greičių pavarų dėže, o dviejų turbinų 210 AG variklis komplektuojamas su automatine dviejų sankabų „Powershift“ šešių pavarų dėže.

Visi modeliai – tik su visų varančiųjų ratų pavara. Nuolatos varomi priekiniai ratai, šiems praslydus, iki 50 procentų sukimo momento perduodama į galinius. Jokių kitokių pasirenkamų važiavimo bekele režimų nėra, tad į rimtesnį purvyną lįsti būtų beprasmiška. Nors 20 cm siekianti prošvaisa leis privažiuoti prie nuošalesnės žvejybos vietos – tokia iškyla, nuvažiavus nuo asfalto, ir verta apsiriboti.

Beveik „Premium“

O didžiausias nustebimas laukė įsėdus į automobilį – minkštas ir priekinio skydelio, ir durelių apdailos plastikas, kokybiška oda aptrauktos sėdynės ir porankiai – visa tai tikrai suteikia išties malonų kokybiško automobilio pojūtį, kurio nesitiki rasti amerikietiškame SUV.

Sėdynė sumontuota 50 mm aukščiau nei bendraplatformiame „Galaxy“ vienatūryje, tad mėgstantiems sėdėti aukštai tai bus tikrai prie širdies. Tik „Sony“ multimedija su apvaliais mygtukais atrodo kaip nebrangus muzikinis centras, bet toli gražu ne juvelyrinis dirbinys, prie kurio rankenėlių būtų malonu liestis.

"Ford Edge" salonas suteikia malonų kokybiško automobilio pojūtį
"Ford Edge" salonas suteikia malonų kokybiško automobilio pojūtį
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Nors tai – smulkmena, o salonas išties erdvus tiek priekyje, tiek ir ypatingai gale sėdintiems – gamintojas savo pranešime teigia, kad čia erdviau nei „Audi Q7“ ir „Volkswagen Touareg“ automobiliuose (taip taip, būtent tokius automobilius tarp konkurentų įvardina gamintojas).

Gale sėdinčių keleivių patogumui – 12 V ir 220 V elektros lizdai, avarijos metu prisipučiantys saugos diržai (taip penkis kartus sumažinant krūtinei tenkančią apkrovą nei prisisegus įprastais diržais), o į bagažinę tilps nuo 602 iki 1847 litrų. Be to, sėdynių atlošus galima nulenkti bagažinėje esančių jungiklių pagalba, o pačią bagažinę atidaryti, mostelėjus koja po buferiu.

Bet reikia pripažinti, kad korėjiečiai su šia užduotimi susitvarkė geriau – prie jų automobilio bagažinės reikia ne šokti klumpakojį, o užtenka kelias sekundes (turint raktą kišenėje) pastovėti ir durelės atsidarys pačios.

Jau standartinės komplektacijos automobilis turi gausią įrangą: galinio vaizdo kamerą su statymo jutikliais, ženklų atpažinimo sistemą su greičio ribotuvu, automatinio stabdymo prieš kliūtį, važiavimo savo eismo juosta palaikymo, vairuotojo nuovargio stebėjimo sistemas, automatinį šviesų perjungimą, 8 colių ekraną su navigacijos sistema ir valdymo balsu funkcija, laisvų rankų įrangą ir kitas.

"Ford Edge" salone erdvės nestinga
"Ford Edge" salone erdvės nestinga
© Gamintojo nuotr.

Pradėjus gilintis į automobilio multimediją, išlenda ir dygliai. Nors 8 colių įstrižainės ekranas didelis, bet „namų“, taip pat nustatymų funkcijų mygtukai kažkodėl itin maži ir nepatogiai išdėstyti displėjaus apačioje. Taip pat, kaip ir kituose „Ford“ automobiliuose, ekranas ne akimirksniu reaguoja į paspaudimą, o sistema veikia su uždelsimu – šiais laikais įprasta, kad lietimui jautrūs monitoriai ir funkcijas valdanti įranga veikia kur kas greičiau.

Komandas atpažįstanti sistema taip pat neideali– reikės ypatingos kantrybės, kol vadovaudami balsu, pasieksite norimą rezultatą. Bet, matyt, įgudus gal ir bus patogu naudotis, be to, visada galėsite pasirodyti prieš bendrakeleivius.

Sakinga dinamika, komfortiškas ir smagus važiavimas

Ir nors automobilio dinamika vargu ar nustebins (180 AG modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,9 sek., 210 AG – per 9,4 sek.), degalų sąnaudos taip pat ne ašarėlės (bandant automobilį užmiestyje įprastuose keliuose ir greitkelyje, jos svyravo tarp 8 ir 9 l/100 km, gamintojo nurodomos vidutinės sąnaudos – 5,8 l/100 km), dar vienas malonus atradimas buvo šauniai suderintas vairo stiprintuvas – drauge su integruotų svirčių aliuminine galine pakaba (priekyje sumontuota „MacPherson“ pakaba), automobilis yra tikrai smagiai valdomas (nepamirštant, kad tai SUV), nors jo svoris anaiptol nėra mažas – nuo 1913 kilogramų.

Na, ir negaliu nepaminėti puikios garso izoliacijos. Pasiekti tylos salone leido ne vienas sprendimas: tai ir standesnis kėbulas, užtikrinantis mažesnes vibracijas, tylesni varikliai ir išmetimo sistema, aerodinaminiai ir vėjo pasipriešinimą mažinantys kėbulo elementai, taip pat langai (tame tarpe ir priekinis) bei stoglangis su papildomu garsą izoliuojančiu sluoksniu.

Pasak gamintojo atstovų, mažesnį triukšmą užtikrina ir dar viena standartinės įrangos sistema, kuri veikia kaip išorės garsą slopinančios ausinės – salone esantys trys papildomi mikrofonai-jutikliai vertina triukšmą salone, o per automobilinę garso sistemą yra skleidžiamos tam tikro dažnio garso bangos, kurios slopina variklio skleidžiamą triukšmą (sistema veikia net ir išjungus grotuvą).

Ir nors man atrodo, kad ši sistema dideliame salone turi mažai naudos, reikia pripažinti, kad net ir važiuojant Vokietijos greitkeliu gerokai didesniu nei maksimalus leistinas Lietuvoje greitis, automobilyje buvo išties itin tylu – lyg „Premium“ klasės konkurentų automobiliuose.

Naujas „Premium“ SUV?

„Premium“ klasės konkurentų automobiliuose? Tai ne mano fantazija, o gamintojo ketinimai. Susidaro įspūdis, kad „Ford“ rimtai nusitaikė persivilioti dalį SUV pirkėjų iš Vokietijos ir Švedijos visureigių gamintojų, siūlydami „daugiau“ automobilio už mažesnę kainą.

Bet pristatymo metu kalbant su specialistais, taip ir neišsiaiškinau, su kokiais gi automobiliais rinkoje visgi ketina konkuruoti naujasis „Ford Edge“. Man minėjo ir „Volvo XC60“, ir „Audi Q5“, ir „BMW X5“ – kaip matome, tai skirtingų klasių automobiliai. O pranešime žiniasklaidai radau tiek ir palyginimą su „Audi Q7“, tiek ir su „Volkswagen Touareg“.

Mano galva, toks neapsisprendimas „Ford“ atstovams Europoje daro meškos paslaugą – tai su kokiais gi automobiliais konkuruos „Edge“? Kainuodamas nuo 42 tūkst. eurų (su mechanine pavarų dėže), jis yra brangesnis nei panašaus dydžio „Kia Sorento“ ir greitai pasirodysiantis atnaujintas jo bendraplatformis „Hyundai Santa Fe“, kurie kainuoja nuo 39 tūkst. 900 eurų ir yra siūlomi išimtinai su automatinėmis pavarų dėžėmis.

Tiesa, vertinant geriausias komplektacijas (o tik tokioje „Edge“ ir siūlomas), kainų skirtumas išnyksta.

Bet jei ieškote praktiško automobilio, tačiau jums dėl kažkokių priežasčių nepatinka gerokai pigesnis, bet praktiškesnis „S-Max“ vienatūris (nuo 27 tūkst. 10 Eur) ir būtinai norite sėsti prie madingo SUV automobilio vairo, rekomenduoju išbandyti ir naująjį „Edge“. Negaliu atsakyti, ar verta mokėti daugiau nei už modelius iš Korėjos (ir atsakymą pateikčiau tik po nuodugnios akistatos), bet akivaizdu viena – „Ford“ Europos rinkai pateikė tikrai malonią staigmeną.

Ir nors aš abejoju „Ford“ rinkodarininkų pasirinkimo sėkme, kuomet jie orientuojasi į Europos „Premium“ segmento gamintojus ir nepripažįsta fakto, kad jiems kur kas aktualiau atsiriekti rinkos dalį iš milžiniškais žingsniais progresuojančių Korėjos gamintojų, manau, kad po kokių metų, pasiūlę pigesnių „Edge“ versijų, jie tikrai gali tikėtis teigiamų rezultatų.

Įvertinimas 8/10

„Ford Edge“ techniniai duomenys

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 154 kW/210 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 450 Nm/2000-2250 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4808 mm
Plotis: 1928 mm
Aukštis: 1692 mm
Važiuoklės bazė: 2849 mm
Svoris: 1949 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 9,4 sek.
Maksimalus greitis: 211 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,8 l/100 km
CO2 emisija: 149 g/km
Kaina: 45 tūkst. 800 Eur (bazinė kaina – nuo 43 tūkst. 100 Eur)

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Motociklų „Royal Enfield“ bandymas: Indijoje brandinta Anglijos klasika (2)

Šią vasarą Lietuvoje debiutavo du nauji „ Royal Enfield “ motociklai „Interceptor“ ir „...

Naujos kartos „Toyota Yaris“ sieks tapti didmiesčio gyventojų numylėtiniu (22)

„ Toyota Yaris “, ko gero, yra vienas labiausiai mylimų bendrovės modelių Europoje....

Elektromobilio „Audi e-tron“ testas: kokį automobilį pirkti už 100 000 eurų? (50)

Pirmuoju Vokietijos „premium“ automobilių gamintojų trijulės atstovu, pristačiusiu didelį...

Hibridinio „Toyota Corolla“ sedano testas: kas nutiko su populiariausiu pasaulyje automobiliu (44)

Šiemet debiutavo nauja, jau dvylikta „ Toyota Corolla “ modelio karta – kokių atnaujinimų...

Atnaujinto „Iveco Daily“ testas: segmento sunkiasvoris žengia paskui tendencijas

Praėjusiais metais vienas populiariausių furgonų Europoje „ Iveco Daily “ atšventė garbingą...

Top naujienos

Orai: šiluma mūsų dar nepaliks (29)

Praėjusią savaitę dažnai džiaugėmės neįprastai šiltais, gražiais orais. Daugelyje vietovių...

Turistus viliojantis miestas pasitinka griežtomis taisyklėmis ir „sausuoju“ įstatymu (26)

Prakalbus apie Jungtinius Arabų Emyratus dažniausiai iš karto pagalvojama apie Dubajų. Tačiau...

Psichozė, neįgalumas ar net mirtis: populiarėjančių naujų narkotikų poveikis gąsdina patyrusius Lietuvos medikus (72)

Kai kalbame apie naująsias psichoaktyviasias medžiagas, galime pasakyti, kad tai yra terra...

Nijolė Pareigytė – atvirai: apie nelaimingą skaudžiai pasibaigusią meilę Bžeskui ir pasikeitusį gyvenimą užsikodavus nuo alkoholio

„Vyras mane suėstų , jeigu kalbėčiau apie kitus, kokie jie buvo ar yra“, – jau laidos „...

Trumpas užsimojo prieš dar vieną sutartį: šį kartą gali nukentėti ir Lietuva (259)

Į lėktuvą sulipa kelių šalių ginkluotės inspektoriai, orlaivis pakyla ir skrenda virš šalies...

Rožės bulvėse – geriau prigyja, gausiau žydi

Šis būdas tinka dauginti gėles arba užauginti patikusią gėlę iš puokštės.

Julijai anytos išmokytas užsiėmimas virto sėkmingu verslu: klientai nepagaili atvažiuoti ir keliasdešimt kilometrų (45)

Prieš keletą metų per motinystės atostogas iš savo anytos išmokusi gaminti sūrius, Julija...

Arūnas Valinskas turi genialų klausimą tėčiams, kurie mano, kad vaikų auginimo atsakomybė skirta tik moterims (40)

Seime dirbantis Arūnas Valinskas jaunesnysis ir jo mylimoji, burnos higienistė Viktorija...