Mažas, ne itin išvaizdus ir aukštesnių nei šaligatvio bortelis pakilimų bijantis automobilis. Tokios pirmos mintys aplanko nužvelgus į prie Gariūnų esančiame karjere išrikiuotas „Fiat Panda“. Automobiliai pasiruošę kopinėti bent trigubai už save didesnėmis kalvomis ir nustebinti visus sėsiančius prie vairo.

Keletas minučių instruktažo iš patyrusių bekelės instruktorių ir pradedame „kelionę per kopas“. Stačios įkalnės per priekinį langą matant virš galvos besitvenkiančius debesis, aštrūs posūkiai nusileidus, keletas išmaltų rato dydžio duobių. Vieną akimirką pasigirsta keistas garsas iš galo – tarsi vilktume atšokusią detalę. Pliumptelėjimas į negilų tvenkinuką, išvažiuojame ir keistasis bildesys netikėtai dingsta. Tokie įspūdžiai bekelės trasoje išbandžius visais ratais varomą „Fiat Panda 4x4“.

Išankstinio nusistatymo apie šio mažylio galimybes kaip nebūta. Žinoma, su savo automobiliu tokių aukštumų šturmuoti nedrįstum, o ir tokių kelių Lietuvoje dar reiktų paieškoti. Reikia pripažinti, kad trasa buvo parinkta pagal šį mažą modelį. Dideli visureigiai jos greičiausiai nebūtų įveikę dėl per staigių posūkių ar dėl per ilgos važiuoklės bazės, kuri būtų „pakabinusi“ automobilį ant šlaito. Tačiau tai nesumažina „Fiat Panda“ nuopelnų – automobilis sužavi savo pravažumo galimybėmis.

Gamintojo atstovų teigimu, savo klasėje „Fiat Panda 4x4“ yra unikalus automobilis, kuriame dera mažo miesto automobilio ir visureigio savybės. Svarbiausi „Fiat Panda 4x4“ privalumai – vikrumas, mažas svoris ir 16,5 cm prošvaisa. 1.2 l benzininis variklis nėra įspūdingos galios (69 AG), tačiau jis, dirbdamas su visų varančiųjų ratų sistema mažiau nei 1 toną sveriantį automobiliuką paverčia bekelės dievuku. Automobilyje montuojama 5 laipsnių mechaninė pavarų dėžė, kuri turi ir lėtinančią pavarą, užtikrinančią geresnę trauką bekelėje važiuojant pirma ar antra pavara. Lyginant su įprasta „Panda“, 4x4 versija pasižymi sustiprinta pakaba.

Automobilis taip pat gali būti komplektuojamas su 1.3 l, 75 AG „Multijet“ dyzeliniu varikliu.

30 metų istorija

„Fiat Panda“ – ilgą istoriją turintis modelis, gaminamas dar nuo 1980 m. Sunku tuo patikėti, bet su mažai pastebimais pokyčiais jis buvo gaminamas iki 2003 m. Tuomet pasirodė antros kartos modelis, iškart pakrikštytas „Naująja Panda“. Neatpažįstamai pasikeitęs modelis pribloškė ir „Europos metų automobilio“ rinkimų komisiją, kuri „Fiat Panda“ pripažino geriausiu 2004 m. automobiliu (tąkart italai aplenkė antrą-trečią vietas pasidalijusius „Mazda3“ ir „Volkswagen Golf“).

Skirtingai nei Didžiosios pandos, dėl kurių išlikimo gamtosaugininkai nemiega naktimis, „Fiat Panda“ automobiliai dauginasi neįtikėtinais tempais. Štai naujausia žinia – lenkai iš „Fiat Auto Poland“ kompanijos nuo 2003 m. jau pagamino 2 mln. šių mažylių, tad nieko keisto, kad tai yra vienas populiariausių „Fiat“ modelis.

Užtenka nuvažiuoti į Italiją, kur kiekvienoje sankryžoje pamatysi po „Pandą“, o didžiausia tikimybė prie jos vairo išvysti moterį. Kompanijos teigimu, „Fiat Panda“ Italijos mažų automobilių segmente užima 35,3 proc. rinkos, o analogiškame segmente Europos mastu šis modelis turi 16,6 proc. rinkos. „Fiat“ duomenimis, daugiau nei pusė „Fiat Panda“ automobilių parduodama už Italijos ribų.

Tai itin vertinamas automobilis kalnuotose vietovėse, kur reikia važiuoti atsargiai, kur manevrams ir prasilenkimams nėra daug erdvės, kur automobilių statymas – nesibaigianti problema, o stačios įkalnės – kasdienė rutina. Būtent dėl gerų važiavimo savybių tokiose situacijose ir vertinami tokie modeliai kaip „Fiat Panda 4x4“.

Privalumas – kaina

O kodėl šis automobilis galėtų būti vertinamas Lietuvoje? Mūsų krašte serpantinų nėra, o lietuvaitės, jeigu turėtų galimybę, turbūt mieliau rinktųsi ne „Panda“, o techniškai giminingą, tik stilingesnį „dvynuką“ „Fiat 500“. Sunku rasti pateisinimų ir tam, kad nuo 2003 m. „Panda“ išoriškai beveik nepasikeitė, keletas atnaujinimų atlikta salone, taip pat įdiegti modernesni varikliai. Galbūt italai nori dar kartą įrodyti, jog tokį pat modelį gali sėkmingai gaminti kad ir du dešimtmečius?

Be jokios abejonės, bene didžiausias šio modelio privalumas – kaina, kuri prasideda nuo 31,3 tūkst. Lt. Vis dėlto mūsų išbandyta „Panda 4x4“ versija kainuoja bent 10 tūkst. Lt daugiau, o dyzelinis variklis šį modelį pabrangina kone iki debesų (nuo 48 tūkst. Lt).

Tad kam vis dėlto reikalingas toks automobilis Lietuvoje? Perfrazuojant vieno šią vasarą rodomo TV projekto pavadinimą į „Ūkininko žmona ieško automobilio“, galima drąsiai spėti, kad tokiuose rinkimuose „Fiat Panda 4x4“ atsidurtų tarp rimčiausių kandidatų į nugalėtojus. Lietuviško kaimo vietovėse šiam automobiliui turbūt neiškiltų sunkumų nuvažiuoti nei į mišką, nei į ganyklą, o išsimurgdžius bekelėje ir jį nuplovus nebūtų gėda nulėkti ir į artimiausią miestelį apsipirkti.

„Fiat Panda 4x4“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1242 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 50 kW/69 AG/5500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 102 Nm/3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 3538 mm
Plotis: 1578 mm
Aukštis: 2305 mm
Važiuoklės bazė: 1540 mm
Prošvaisa: 160 mm
Svoris: 980 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 15,3 sek.
Maksimalus greitis: 148 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 200/855 l
Kaina: 41 300 Lt (bazinė versija – nuo 31 300 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją