Renault Zoe“ yra pirmas Lietuvoje parduodamas elektromobilis, kurio akumuliatoriaus talpa siekia 41 kWh. Jame sukauptos energijos užtenka įveikti net 400 kilometrų. Teoriškai.
"Renault Zoe"
© Jurgis Paplaitis

O realybėje – 300. Bet žiemą, kai veikia salono šildymas – dar mažiau. Tad kai atstovybėje atsiėmiau įkrautą elektromobilį, išvydęs, kad galiu nuvažiuoti tik 165 kilometrus (tiesa, nuvažiavus kelioliką kilometrų sau įprastu režimu ir atnaujinus kompiuterio duomenis, paskaičiuotas atstumas padidėjo iki 220 km), supratau – savaitgalio planas pasiekti pajūrį tik su vienu sustojimu (tam būtų pravertusios naujos greitkelyje įrengtos įkrovimo vietos) žlugo.

Jei teoriškai iki Klaipėdos dar būčiau nuriedėjęs, stodamas tik kartą, tai galutinai pasiryžimą atvėsino ta aplinkybė, kad Palangoje, skirtingai nuo Nidos, nėra nė vienos elektromobilių krovimo vietos. O dukart stovėti po pusantros valandos pakelės aikštelėse su dvimečiu pypliu nebuvo jokio noro.

Tad, kaip juokėsi kolega Ramūnas Pletkus, kol kas žiema nugalėjo „Zoe“. Išties, net ir talpiausią šiai dienai iš Lietuvoje parduodamų elektromobilių akumuliatorių turintis „Renault“ vis dar yra miesto automobilis – čia tik „Tesla“ vairuotojas, su kuriuo kalbėjau prie greito įkrovimo stoteles Vievyje sakė, kad gali be sustojimu ir neribodamas greičio (viskas, kas greičiau kaip 70-80 km/val., smarkiai mažina ridą) nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų.

Bet pastaroji „Tesla“ – su 85 kWh akumuliatoriumi, o čia – dvigubai mažesnės talpos energijos kaupiklis. Vis dėlto, nežiūrint į tai, galiu drąsiai pasakyti, kad šiai dienai tai – geriausias elektromobilis Lietuvoje. Pirma – turintis didžiausią akumuliatorių, antra – ir vienas pigiausių, kainuojantis nuo 28 tūkst. eurų. Tiesa, greitai prekyboje pasirodys naujas „Nissan Leaf“, kuris turės 40 kWh bateriją, o jo kaina bus nuo 33 tūkst. 900 eurų (šiuo metu senojo modelio kaina su 24 kWh akumuliatoriumi prasideda nuo 35 tūkst. eurų).

Žinoma, „Renault Zoe“ pasigedau tokios šiuolaikinės įrangos kaip ženklų atpažinimas, automatinis važiavimas savo eismo juosta ir stabdymas prieš kliūtį. Vėliau paaiškėjo, kad nėra siūlomi ir jau tapę įprastais LED žibintai – norėtųsi tai matyti bent jau papildomos įrangos sąraše, nors akivaizdu, kad ji dar labiau padidintų ir taip nepigaus elektromobilio kainą.

Sėdus prie vairo maloniai nustebino abiem kryptimis reguliuojamas vairas – net ir naujas „Leaf“ tokiu negali pasigirti. Sėdima aukštai – po sėdynėmis sumontuoti akumuliatoriai. Iš vienos pusės – antroje eilėje aukštaūgiams trūks ne tik vietos kojoms, bet ir virš galvos, iš kitos – aukštai bus smagu sėdėti vaikams, taip pat čia netikėtai didelė, gili ir talpi bagažinė, kurios dydis yra nuo 338 iki 1225 l. Palyginimui, į pusmetriu ilgesnį „Leaf“ telpa nuo 370 iki tik 680 l.

Iš įprasto buitinio vienfazio 7 kWh tinklo baterijas įkrauti trunka 7-8 val., greito įkrovimo vietose (43 kWh) iki 80 proc. akumuliatoriai papildomi per 1 val. 45 min, o „Quick Charge“ versija – vos per 65 min. Viešose vietose įkrovimas vis dar nieko nekainuoja, o 41 kWh akumuliatoriaus pilnas pakrovimas namuose standartiniu tarifu nekainuoja nė 4 eurų. Ir su tiek jau įmanoma nuvažiuoti nuo Vilniaus iki jūros. Nors ir yra papildomų sąlygų.

Daugiau apie „Renault Zoe“ elektromobilį, jo konkurentus, privalumus ir trūkumus žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujasis „BMW X2“: pirmas žvilgsnis į sportiškąjį bavarų SUV (27)

Vos prieš kelias dienas užatlantės Detroito automobilių parodoje debiutavęs naujasis „ BMW X2...

Elektrinis „Renault Zoe“: misija įmanoma* (*yra papildomų sąlygų) (31)

„ Renault Zoe “ yra pirmas Lietuvoje parduodamas elektromobilis, kurio akumuliatoriaus talpa...

„Lexus LC 500“ testas: iš kosmoso ant žemės (28)

Nes kitaip ir nepasakysi – tiek skaitant informaciją apie naująjį „Lexus LC“, tiek...

„Peugeot 308 GTi“ testas: užantspauduoti ir neliesti! (18)

Apie pirmuosius modernizuoto „Peugeot 308“ įspūdžius rašėme vasaros pradžioje , po bandymų...

„Opel Insignia Grand Sport“ testas: išryškėję įspūdžiai (23)

Pirmoji pažintis su naujosios kartos „ Opel Insignia “ Lietuvos žurnalistams prasidėjo dar...

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (287)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (50)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (11)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (281)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (11)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (55)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (5)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (35)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (97)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...