aA
Renault Zoe“ yra pirmas Lietuvoje parduodamas elektromobilis, kurio akumuliatoriaus talpa siekia 41 kWh. Jame sukauptos energijos užtenka įveikti net 400 kilometrų. Teoriškai.
"Renault Zoe"
© Jurgis Paplaitis

O realybėje – 300. Bet žiemą, kai veikia salono šildymas – dar mažiau. Tad kai atstovybėje atsiėmiau įkrautą elektromobilį, išvydęs, kad galiu nuvažiuoti tik 165 kilometrus (tiesa, nuvažiavus kelioliką kilometrų sau įprastu režimu ir atnaujinus kompiuterio duomenis, paskaičiuotas atstumas padidėjo iki 220 km), supratau – savaitgalio planas pasiekti pajūrį tik su vienu sustojimu (tam būtų pravertusios naujos greitkelyje įrengtos įkrovimo vietos) žlugo.

Jei teoriškai iki Klaipėdos dar būčiau nuriedėjęs, stodamas tik kartą, tai galutinai pasiryžimą atvėsino ta aplinkybė, kad Palangoje, skirtingai nuo Nidos, nėra nė vienos elektromobilių krovimo vietos. O dukart stovėti po pusantros valandos pakelės aikštelėse su dvimečiu pypliu nebuvo jokio noro.

Tad, kaip juokėsi kolega Ramūnas Pletkus, kol kas žiema nugalėjo „Zoe“. Išties, net ir talpiausią šiai dienai iš Lietuvoje parduodamų elektromobilių akumuliatorių turintis „Renault“ vis dar yra miesto automobilis – čia tik „Tesla“ vairuotojas, su kuriuo kalbėjau prie greito įkrovimo stoteles Vievyje sakė, kad gali be sustojimu ir neribodamas greičio (viskas, kas greičiau kaip 70-80 km/val., smarkiai mažina ridą) nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų.

Bet pastaroji „Tesla“ – su 85 kWh akumuliatoriumi, o čia – dvigubai mažesnės talpos energijos kaupiklis. Vis dėlto, nežiūrint į tai, galiu drąsiai pasakyti, kad šiai dienai tai – geriausias elektromobilis Lietuvoje. Pirma – turintis didžiausią akumuliatorių, antra – ir vienas pigiausių, kainuojantis nuo 28 tūkst. eurų. Tiesa, greitai prekyboje pasirodys naujas „Nissan Leaf“, kuris turės 40 kWh bateriją, o jo kaina bus nuo 33 tūkst. 900 eurų (šiuo metu senojo modelio kaina su 24 kWh akumuliatoriumi prasideda nuo 35 tūkst. eurų).

Žinoma, „Renault Zoe“ pasigedau tokios šiuolaikinės įrangos kaip ženklų atpažinimas, automatinis važiavimas savo eismo juosta ir stabdymas prieš kliūtį. Vėliau paaiškėjo, kad nėra siūlomi ir jau tapę įprastais LED žibintai – norėtųsi tai matyti bent jau papildomos įrangos sąraše, nors akivaizdu, kad ji dar labiau padidintų ir taip nepigaus elektromobilio kainą.

Sėdus prie vairo maloniai nustebino abiem kryptimis reguliuojamas vairas – net ir naujas „Leaf“ tokiu negali pasigirti. Sėdima aukštai – po sėdynėmis sumontuoti akumuliatoriai. Iš vienos pusės – antroje eilėje aukštaūgiams trūks ne tik vietos kojoms, bet ir virš galvos, iš kitos – aukštai bus smagu sėdėti vaikams, taip pat čia netikėtai didelė, gili ir talpi bagažinė, kurios dydis yra nuo 338 iki 1225 l. Palyginimui, į pusmetriu ilgesnį „Leaf“ telpa nuo 370 iki tik 680 l.

Iš įprasto buitinio vienfazio 7 kWh tinklo baterijas įkrauti trunka 7-8 val., greito įkrovimo vietose (43 kWh) iki 80 proc. akumuliatoriai papildomi per 1 val. 45 min, o „Quick Charge“ versija – vos per 65 min. Viešose vietose įkrovimas vis dar nieko nekainuoja, o 41 kWh akumuliatoriaus pilnas pakrovimas namuose standartiniu tarifu nekainuoja nė 4 eurų. Ir su tiek jau įmanoma nuvažiuoti nuo Vilniaus iki jūros. Nors ir yra papildomų sąlygų.

Daugiau apie „Renault Zoe“ elektromobilį, jo konkurentus, privalumus ir trūkumus žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektrinio „Volkswagen e-Crafter“ testas: idėja gera, bet kas įpirks? (18)

Vokietijos „Volkswagen“ intensyviai dirba, stengdamiesi išpirkti kaltę dėl masinės neapykantos...

Naujo „Renault Megane R.S.“ testas: garantuotas emocijų užtaisas su vienu „bet“ (14)

Šis 280 AG ryškiai oranžinis hečbekas yra tikras emocijų generatorius – jei tik yra noras, jis...

„Volkswagen Polo GTI“ testas: iš gatvės – į lenktynių trasą (22)

Prieš metus bandytas naujasis „Volkswagen Polo“ stebino gerokai brandesnio ir klase ar net...

Naujo „Jeep Wrangler“ testas: ką gali tikras džipas? specialiai „Motorams“ iš Austrijos (18)

Pirmyn, atgal, dar šiek tiek atgal. Pirmyn pirmyn, atgal, stok! Panašu, kad „atvažiavome“ –...

Naujo „Dacia Duster“ testas: 10 000 km kelionė per dvi savaites specialiai „Motorams“ iš Gibraltaro  (49)

Nepretenzingasis. Būtent toks apibūdinimas niekaip neišėjo iš galvos, prisimenant kelionę...

Top naujienos

Žydų bendruomenė ir intelektualai lieka neišgirsti: Vilniaus meras nesiryžta priimti sprendimo (272)

Po kelių dienų bus minimos Vilniaus geto sunaikinimo 75-osios metinės. Kaip Lietuva turi elgtis su...

Bedarbiui buvusiam Seimo nariui šyptelėjo netikėta sėkmė (161)

Raseinių rajono savivaldybės taryboje neseniai susiformavusi naujoji valdančioji dauguma...

Sugadintas debiutas: kuriozinį sprendimą priėmęs teisėjas išvarė iš aikštės Ronaldo „Bayern“, „Real“, „Man United“ pergalės (41)

UEFA Čempionų lygos trečiadienio rungtynėse tarp „Valencia“ ir Turino „Juventus“...

Po šilumos rekordo Lietuvoje – staigūs pokyčiai: šalį skalaus lietus, siautės vėjas (6)

Trečiadienį Lietuvoje daugelyje rajonų pasiekti šilumos rekordai, kai termometro stulpelis dieną...

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės (41)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Pabaisos nekaltais veidais: žinomas JAV gydytojas su mergina įtariamas slapta apsvaiginęs ir išniekinęs tūkstančius moterų (47)

Chirurgui iš Kalifornijos ir jo merginai įtariami dviem seksualiniais nusikaltimais . Tyrėjai...

Dizaineris Robertas Kalinkinas sulaukė šeimos pagausėjimo: mano žmona yra turbo moteris (7)

Žinomas dizaineris Robertas Kalinkinas vėlų trečiadienio vakarą pasidalijo džiugia žinia. Jo...

STT paskelbė statistiką apie gimines savivaldybėse: reakcija stulbinanti (279)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) birželį paskelbė analizę, kuri rodo, kad beveik penktadalis...

Į Lietuvą atvykę italai smarkiai nustebo: manėme, kad čia visi vilki treningus ir mušasi (154)

Tą rytą prieš skrydį mano draugai italai , Pietro ir Simone, net nesudvejoję, apsiavė...