aA
Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ – kompaktinis SUV – kainuoja nuo 17 000 eurų, o elektrinė jo versija – daugiau nei dvigubai brangesnė (nors ir gerai įrengta). Bet tai nei kiek nemenkina jo privalumų ir pranašumo prieš konkurentus.

Nes „Hyundai Kona Electric“ su sumontuotu 64 kWh talpos akumuliatoriumi net arti neturi jokių varžovų. O vieno įkrovimo užteks, skaičiuojant nauja WLTP metodika, nuvažiuoti 482 kilometrus (arba net 546 km pagal senąją NEDC metodika) – važinėjant Norvegijos užmiesčio keliais ir mažesniais miesteliais, energijos sąnaudos siekė nuo 13 iki 17 kWh, tad 400 kilometrų atstumas viena įkrova įprastomis važiavimo sąlygomis yra labai realus. Kažkas panašaus kol kas buvo įmanoma tik su žymiai brangesne „Tesla“. Gundo?

O kaip gi – be to, variklio galia siekia net 150 kW (204 AG), tad dinamikos čia daugiau nei pakankamai – iki 100 km/h įsibėgėjama per labiau sportiškiems hečbekams įprastas 7,6 sek., o pagreičio jausmą dar labiau sustiprina didelis 395 Nm sukimo momentas, kuris elektromobiliuose pasiekiamas vos prisilietus prie akceleratoriaus pedalo.

Trumpiausias elektromobilio įkrovimas iki 80 proc. užtruks tik 54 minutes. Tiesa, tam reikalinga 100 kW galios įkrovimo stotelė ir klausimas kur tokią rasti? Įkrovimas iš 50 kWh stotelės iki 80 proc. teoriškai turėtų užtrukti 75 minutes – realybėje to padaryti nepavyks, nes stotelėse ribojamas (dažniausiai iki 30 min) įkrovimo laikas.

Tad nusiteikite elektromobilį krauti namuose, kur įkrovimas iš buitinio elektros tinklo, kuris užtikrins pakankamą galią, užtruks 9 val. 35 min. (elektromobilyje sumontuotas 7,2 kW galios kroviklis). Dar vienas šio elektromobilio privalumų – per sistemos nustatymus galima pasirinkti iki kokio lygio įkraunami akumuliatoriai – galima pasirimti, kad akumuliatorius įkrovus iki 80 proc., krovimas būtų sustabdytas.

Taip pat yra ir pigesnė „Hyundai Kona Electric“ versija su 39,2 kWh talpos akumuliatoriumi ir 100 kW (135 AG) galios varikliu – toks elektromobilis vienu įkrovimu nuvažiuoja 312 kilometrų (arba 345 km NEDC ciklu) – realiomis sąlygomis tai būtų apie 250-270 kilometrų, o įkrovimas iš namų elektros tinklo užimtų 6 val. 10 min.

Elektra varomą „Kona“ galima atskirti pagal tai, kad priekyje nėra aušinimo angų vidaus degimo motoro radiatoriui, taip pat sumontuoti nedaug energijos naudojantys LED dienos šviesų ir pagrindiniai žibintai. Salone nuo įprasto modelio skiriasi kitokia centrinė skydelio dalis su važiavimo režimų klavišais vietoje pavarų svirties, taip pat prie vairo yra perjungimo svirtelės, kuriomis naudojantis galima nustatyti regeneracinio stabdymo stiprumą ir net visiškai sustoti, nespaudžiant stabdžio pedalo.

Tad trumpai apibendrinant, vienas esminių abejonių elektromobiliais kriterijų atkrenta – korėjiečiai pristatė modelį, kuriuo realiomis sąlygomis galima nuvažiuoti 400 ir daugiau kilometrų vienu įkrovimu. O ir kaina nėra tokia bauginanti – galingesnė versija Lietuvoje kainuoja nuo 39 990 eurų – panašiai kainuoja elektromobiliai su gerokai mažesnės talpos akumuliatoriais.

Žinoma, nėra jokių abejonių, kad greitai sulauksime ir kitų gamintojų modelių su talpesniais akumuliatoriais. Viešojo įkrovimo stotelių daugėja (ir didžioji jų dalis vis dar yra nemokamos), elektromobiliai turi lengvatas parkuojant miestuose ir važiuojant viešojo eismo juostomis – su dideliu nuvažiuojamu atstumu tai tampa praktišku kasdieniu automobiliu. O jei dar būtų finansinių paskatų įsigyti aplinkos neteršiantį elektromobilį, tokia mašina taptų konkurencinga alternatyva tradiciniams modeliams su vidaus degimo varikliu.

Daugiau apie „Hyundai Kona Electric“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujo „Volkswagen Golf“ testas: kiti atrodo beviltiškai pasenę (139)

Pasivažinėjus naujuoju, aštuntos kartos „Volkswagen Golf “, kiti šio gamintojo modeliai,...

Naujo „Renault Zoe“ testas: koks turi būti optimalus elektromobilis? (33)

Prieš porą metų po pirmos kartos „Renault Zoe“ elektromobilio bandymo rašiau, kad yra...

Naujo BMW X6 testas: šedevras iš Miuncheno (59)

4,4 litro darbinio tūrio 530 AG ir 750 Nm pasiekiantis V8 motoras, sportiška M pakaba ir stebėtinai...

Naujo „Ford Puma“ testas: vikriausias miesto SUV su keliais „bet“ specialiai „Motorams“ iš Ispanijos (16)

Jei „ Ford Puma “ vardas jums kažkur girdėtas, neklystate – toks buvo 90-ųjų pabaigoje...

„Volkswagen T-Cross“ testas: charizmatiškas šeimos pagrandukas, (ne)galėjęs būti šiek tiek kitoks (49)

Didesnio pravažumo automobiliai arba dar vadinamieji miesto visureigiai jau spėjo užpildyti gatves....

Top naujienos

Nutylėtos monstrų linksmybės: iš skausmo klykiau ir maldavau nustoti, bet juos ašaros tik dar labiau užvedė (129)

Kruvinas linksmybes, kurios vos nesibaigė skaudžia tragedija, iš anksto suplanavę trys...

Jasikevičius rekomendavo įpėdinį: „Žalgiris“ domisi trenerio iš Turkijos paslaugomis (55)

Praėjus vos kelioms valandoms po to, kai Kauno „Žalgirio“ direktorius Pauliaus Motiejūno...

Įamžino įžūlų vairuotojo elgesį: panoręs aplenkti lėtesnį, atsidūrė per plauką nuo mirties (282)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ skaitytojai dalinasi vaizdo įrašu, kuriame matyti neatsakingas ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai. Pokalbis su istoriku Kastyčiu Antanaičiu: kas meluoja, sakydamas, kad „ir tada dirbo Lietuvai“?

„Esminiuose dalykuose“ – pokalbis apie istorijos mokslą ir sovietinės Lietuvos istoriją....

Pinigų neskaičiuojanti „Barcelona“ užsitraukė dar vienos Eurolygos žvaigždės rūstybę (79)

Ambicijų nestokojantis ir itin galingu biudžetu apsiginklavęs „Barcelona“ klubas savo...

Nors vasara įpusėjo, savaitgalis šiluma nelepins (1)

Penktadienio dieną per Lietuvą toliau keliaus drėgmę nešantis atmosferos frontas. Lietūs bus...

Ištekėjusiai dviejų vaikų mamai meilužio dėmesys suteikė sparnus: viską pakeitė karantinas (159)

Dominyką pirmą kartą pamačiau prieš pusantrų metų, kai dalyvavome viename renginyje. Tai buvo...

Gatvėje likusi Daina Bilevičiūtė turėjo grįžti į Lietuvą: dėl varžytinėse parduoto buto užgriuvo rūpesčiai (147)

Dar prieš karantiną Daina Bilevičiūtė išvyko į Jungtinę Karalystę. Dėl koronaviruso...

Vilniečius nustebino neįprastose vietose besileidžiantys oro balionai: nutūpė visai šalia gatvės (6)

Ketvirtadienio vakarą Vilniaus gyventojai užfiksavo neįprastų vaizdų. Mirš miesto dažnai...

|Maža didelių žinių kaina