aA
Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ – kompaktinis SUV – kainuoja nuo 17 000 eurų, o elektrinė jo versija – daugiau nei dvigubai brangesnė (nors ir gerai įrengta). Bet tai nei kiek nemenkina jo privalumų ir pranašumo prieš konkurentus.

Nes „Hyundai Kona Electric“ su sumontuotu 64 kWh talpos akumuliatoriumi net arti neturi jokių varžovų. O vieno įkrovimo užteks, skaičiuojant nauja WLTP metodika, nuvažiuoti 482 kilometrus (arba net 546 km pagal senąją NEDC metodika) – važinėjant Norvegijos užmiesčio keliais ir mažesniais miesteliais, energijos sąnaudos siekė nuo 13 iki 17 kWh, tad 400 kilometrų atstumas viena įkrova įprastomis važiavimo sąlygomis yra labai realus. Kažkas panašaus kol kas buvo įmanoma tik su žymiai brangesne „Tesla“. Gundo?

O kaip gi – be to, variklio galia siekia net 150 kW (204 AG), tad dinamikos čia daugiau nei pakankamai – iki 100 km/h įsibėgėjama per labiau sportiškiems hečbekams įprastas 7,6 sek., o pagreičio jausmą dar labiau sustiprina didelis 395 Nm sukimo momentas, kuris elektromobiliuose pasiekiamas vos prisilietus prie akceleratoriaus pedalo.

Trumpiausias elektromobilio įkrovimas iki 80 proc. užtruks tik 54 minutes. Tiesa, tam reikalinga 100 kW galios įkrovimo stotelė ir klausimas kur tokią rasti? Įkrovimas iš 50 kWh stotelės iki 80 proc. teoriškai turėtų užtrukti 75 minutes – realybėje to padaryti nepavyks, nes stotelėse ribojamas (dažniausiai iki 30 min) įkrovimo laikas.

Tad nusiteikite elektromobilį krauti namuose, kur įkrovimas iš buitinio elektros tinklo, kuris užtikrins pakankamą galią, užtruks 9 val. 35 min. (elektromobilyje sumontuotas 7,2 kW galios kroviklis). Dar vienas šio elektromobilio privalumų – per sistemos nustatymus galima pasirinkti iki kokio lygio įkraunami akumuliatoriai – galima pasirimti, kad akumuliatorius įkrovus iki 80 proc., krovimas būtų sustabdytas.

Taip pat yra ir pigesnė „Hyundai Kona Electric“ versija su 39,2 kWh talpos akumuliatoriumi ir 100 kW (135 AG) galios varikliu – toks elektromobilis vienu įkrovimu nuvažiuoja 312 kilometrų (arba 345 km NEDC ciklu) – realiomis sąlygomis tai būtų apie 250-270 kilometrų, o įkrovimas iš namų elektros tinklo užimtų 6 val. 10 min.

Elektra varomą „Kona“ galima atskirti pagal tai, kad priekyje nėra aušinimo angų vidaus degimo motoro radiatoriui, taip pat sumontuoti nedaug energijos naudojantys LED dienos šviesų ir pagrindiniai žibintai. Salone nuo įprasto modelio skiriasi kitokia centrinė skydelio dalis su važiavimo režimų klavišais vietoje pavarų svirties, taip pat prie vairo yra perjungimo svirtelės, kuriomis naudojantis galima nustatyti regeneracinio stabdymo stiprumą ir net visiškai sustoti, nespaudžiant stabdžio pedalo.

Tad trumpai apibendrinant, vienas esminių abejonių elektromobiliais kriterijų atkrenta – korėjiečiai pristatė modelį, kuriuo realiomis sąlygomis galima nuvažiuoti 400 ir daugiau kilometrų vienu įkrovimu. O ir kaina nėra tokia bauginanti – galingesnė versija Lietuvoje kainuoja nuo 39 990 eurų – panašiai kainuoja elektromobiliai su gerokai mažesnės talpos akumuliatoriais.

Žinoma, nėra jokių abejonių, kad greitai sulauksime ir kitų gamintojų modelių su talpesniais akumuliatoriais. Viešojo įkrovimo stotelių daugėja (ir didžioji jų dalis vis dar yra nemokamos), elektromobiliai turi lengvatas parkuojant miestuose ir važiuojant viešojo eismo juostomis – su dideliu nuvažiuojamu atstumu tai tampa praktišku kasdieniu automobiliu. O jei dar būtų finansinių paskatų įsigyti aplinkos neteršiantį elektromobilį, tokia mašina taptų konkurencinga alternatyva tradiciniams modeliams su vidaus degimo varikliu.

Daugiau apie „Hyundai Kona Electric“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1370)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (35)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (471)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (24)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (26)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (20)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (202)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (27)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...