Nes „Hyundai Kona Electric“ su sumontuotu 64 kWh talpos akumuliatoriumi net arti neturi jokių varžovų. O vieno įkrovimo užteks, skaičiuojant nauja WLTP metodika, nuvažiuoti 482 kilometrus (arba net 546 km pagal senąją NEDC metodika) – važinėjant Norvegijos užmiesčio keliais ir mažesniais miesteliais, energijos sąnaudos siekė nuo 13 iki 17 kWh, tad 400 kilometrų atstumas viena įkrova įprastomis važiavimo sąlygomis yra labai realus. Kažkas panašaus kol kas buvo įmanoma tik su žymiai brangesne „Tesla“. Gundo?

O kaip gi – be to, variklio galia siekia net 150 kW (204 AG), tad dinamikos čia daugiau nei pakankamai – iki 100 km/h įsibėgėjama per labiau sportiškiems hečbekams įprastas 7,6 sek., o pagreičio jausmą dar labiau sustiprina didelis 395 Nm sukimo momentas, kuris elektromobiliuose pasiekiamas vos prisilietus prie akceleratoriaus pedalo.

Trumpiausias elektromobilio įkrovimas iki 80 proc. užtruks tik 54 minutes. Tiesa, tam reikalinga 100 kW galios įkrovimo stotelė ir klausimas kur tokią rasti? Įkrovimas iš 50 kWh stotelės iki 80 proc. teoriškai turėtų užtrukti 75 minutes – realybėje to padaryti nepavyks, nes stotelėse ribojamas (dažniausiai iki 30 min) įkrovimo laikas.

Tad nusiteikite elektromobilį krauti namuose, kur įkrovimas iš buitinio elektros tinklo, kuris užtikrins pakankamą galią, užtruks 9 val. 35 min. (elektromobilyje sumontuotas 7,2 kW galios kroviklis). Dar vienas šio elektromobilio privalumų – per sistemos nustatymus galima pasirinkti iki kokio lygio įkraunami akumuliatoriai – galima pasirimti, kad akumuliatorius įkrovus iki 80 proc., krovimas būtų sustabdytas.

Taip pat yra ir pigesnė „Hyundai Kona Electric“ versija su 39,2 kWh talpos akumuliatoriumi ir 100 kW (135 AG) galios varikliu – toks elektromobilis vienu įkrovimu nuvažiuoja 312 kilometrų (arba 345 km NEDC ciklu) – realiomis sąlygomis tai būtų apie 250-270 kilometrų, o įkrovimas iš namų elektros tinklo užimtų 6 val. 10 min.

Elektra varomą „Kona“ galima atskirti pagal tai, kad priekyje nėra aušinimo angų vidaus degimo motoro radiatoriui, taip pat sumontuoti nedaug energijos naudojantys LED dienos šviesų ir pagrindiniai žibintai. Salone nuo įprasto modelio skiriasi kitokia centrinė skydelio dalis su važiavimo režimų klavišais vietoje pavarų svirties, taip pat prie vairo yra perjungimo svirtelės, kuriomis naudojantis galima nustatyti regeneracinio stabdymo stiprumą ir net visiškai sustoti, nespaudžiant stabdžio pedalo.

Tad trumpai apibendrinant, vienas esminių abejonių elektromobiliais kriterijų atkrenta – korėjiečiai pristatė modelį, kuriuo realiomis sąlygomis galima nuvažiuoti 400 ir daugiau kilometrų vienu įkrovimu. O ir kaina nėra tokia bauginanti – galingesnė versija Lietuvoje kainuoja nuo 39 990 eurų – panašiai kainuoja elektromobiliai su gerokai mažesnės talpos akumuliatoriais.

Žinoma, nėra jokių abejonių, kad greitai sulauksime ir kitų gamintojų modelių su talpesniais akumuliatoriais. Viešojo įkrovimo stotelių daugėja (ir didžioji jų dalis vis dar yra nemokamos), elektromobiliai turi lengvatas parkuojant miestuose ir važiuojant viešojo eismo juostomis – su dideliu nuvažiuojamu atstumu tai tampa praktišku kasdieniu automobiliu. O jei dar būtų finansinių paskatų įsigyti aplinkos neteršiantį elektromobilį, tokia mašina taptų konkurencinga alternatyva tradiciniams modeliams su vidaus degimo varikliu.

Daugiau apie „Hyundai Kona Electric“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.