aA
Automobilių rinkoje nėra daug tradicinių sedanų, išvystančių 500 AG, tačiau jie išties ypatingi. BMW M5 ilgą laiką karaliauja savo klasėje, tačiau kaskart atsiranda konkurentų, bandančių karalių išversti iš sosto. „Audi“ šiam tikslui paruošė RS6, „Mercedes-Benz“ – „E 63 AMG“ modelį.
Jaguar XFR prieš BMW M5. carenthusiast.co.uk nuotr.
Jaguar XFR prieš BMW M5. carenthusiast.co.uk nuotr.

Šįkart į dvikovą su vokiečių gamybos keturračiu stoja britų gamybos „Jaguar XFR“. Abu šie modeliai išvysto 500 AG, abu varomi galiniais ratais ir abu priverčia plačiai šypsotis. Portalo „carenthusiast.co.uk“ žurnalistai pabandė išsiaiškinti, kuris iš automobilių geresnis.

Kokie automobilių panašumai?

Abu šie super sedanai slepia 500 „arkliukų“ po variklio gaubtu, o tokia galia priverčia automobilį bauginančiai akseleruoti. Paspaudus akseleratoriaus pedalą iki dugno, abu modeliai iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau negu per 5 sek.

Šįkart nežymi persvara yra BMW pusėje, kuris įveikia varžovą rezultatu 4,7 sek. prieš 4,9 sek. Tačiau šį pranašumą sunku net įžiūrėti, o atsižvelgiant į tai, kad abiejų varžovų maksimalus greitis – 250 km/val. (ribojamas elektroniškai), pirmas raundas vertas lygiųjų.

Automobiliai yra skirti keturiems suagusiems, jų bagažinės talpa panaši. Abu varomi galiniais ratais, o „Jaguar XFR“ pavarų dėžė visiškai automatinė, BMW M5 – elektroniškai valdoma mechaninė.

Šie modeliai demonstruoja puikius sportinius sugebėjimus, tačiau kelio nelygumus geriau įveikia „Jaguar“ negu kieta važiavimo maniera pasižymintis BMW M5. Vis tik iš to negalima spręsti, jog „bavaras“ yra nepatogus.

Kokie automobilių skirtumai?

Nors abu modeliai konceptualiai yra vienodi, tačiau M5 ir XFR vairavimo ypatybės itin skiriasi. BMW X5 žavi savo techniniais parametrais, o vairuotojas gali valdyti daugiau funkcijų negu rasite kompiuteriniame žaidime – nuo variklio galios iki pavarų dėžės veikimo. Kartais tai atrodo reikalinga tik ištikimiausiems technologijų gerbėjams.

„Jaguar“ negali pasigirti tokia elektronika, o šiame modelyje reguliuoti galima automobilio dinamiką ir nusistatyti sportinį režimą pavarų dėžei, t.y. ko labiausiai ir reikia.

Ieškome skirtumų toliau. „Jaguar XFR“ yra neįtikėtinai patogus ir galingas automobilis, o BMW M5 – taip pat neeilinis sedanas. Tą geriausiai išreiškia šio keturračio variklis – 5,0 l, V10, kurio gausmas skamba išties egzotiškai. Šio agregato maksimalus sukimo momentas yra 520 Nm, kuris pasiekiamas esant 6100 aps./min. Taigi maksimali motoro galia išvystymo laikantis viršutiniame apsukų diapazone.

O „Jaguaro“ variklis – 5,0 l, V8 – yra daug lankstesnis dėl to, kad maksimalus 625 Nm sukimo momentas pasiekiamas itin plačiame 2500–5000 aps./min. diapazone. Todėl susidaro įspūdis, kad greitas važiavimas „Jaguaru“ nereikalauja didelių pastangų, pavarų dėžė dirba be didesnių priekaištų. O norint išlaikyti tą patį tempą su BMW M5, reikia tiksliai ir tinkamai rinktis pavaras kone kiekviename posūkyje.

Tad jeigu veiksmas vyksta lenktynių trasoje ar tiesiame kelyje, aukštas apsukas mėgstantis BMW M5 yra pranašesnis, tačiau išsukus į gatves ar vingiuotame kelyje, persvara krypsta į „Jaguar XFR“ pusę.

Reikia pripažinti, kad BMW M5 modelyje jaučiamasi erdviau negu „Jaguar XFR“.

Verdiktas

Be abejonės, abu automobiliai kelia tik teigiamas emocijas, tačiau vertinant iš vairuotojo pozicijų, kuriam automobilis reikalingas kasdien, nugalėtojo laurai atitenka Didžiojoje Britanijoje pagamintam „Jaguar XFR“. Jis manevringesnis, o ir įsibėgėti reikia mažiau pastangų.

BMW X5 koziris – erdvesnis salonas, ypač automobilio gale, tačiau ir „Jaguare“ gali jaustis pakankamai patogiai.

Taigi prabangių sedanų klasėje „Britiška katė“ gali nurungti konkurentą iš Vokietijos. O laimėtojas, nors ir nedaug, dar sutaupo šiek tiek pinigų: BMW M5 kaina – nuo 329 tūkst. Lt, o „Jaguar XFR“ – nuo 324 tūkst. Lt.

BMW M5 vizitinė kortelė

Variklis: 10 cilindrų, 4999 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 373 kW/507 AG/7750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 520 Nm/6100 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4855 mm
Plotis: 1846 mm
Aukštis: 1469 mm
Važiuoklės bazė: 2889 mm
Svoris: 1855 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 14,8 l
Kaina: nuo 329 tūkst. Lt

„Jaguar XFR“ vizitinė kortelė

Variklis: 8 cilindrų, 5000 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 375 kW/510 AG/6000-6500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 625 Nm/2500-5000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4961 mm
Plotis: 1877 mm
Aukštis: 1460 mm
Važiuoklės bazė: 2909 mm
Svoris: 1891 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,9 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 12,5 l
Kaina: nuo 324 tūkst. Lt

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Elektromobilio „Škoda Enyaq“ testas: daugiau automobilio už tą pačią kainą (77)

Pirmuosius įspūdžius apie neseniai Lietuvoje debiutavusį čekišką elektromobilį „ Škoda...

Atnaujinto „Jaguar F-Pace“ testas: solidi alternatyva iš Britanijos (35)

Jei vidutinio dydžio „Premium“ SUV iš Vokietijos, Japonijos ar Švedijos jums ne prie...

Naujo „Subaru Outback“ testas: gali nepatikti tik vienas dalykas (69)

Prieš naujo „ Subaru Outback “ testą perskaičiau ką 2015 metais rašiau apie ankstesnį...

Naujo „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ testas: aistros kaina – 100 000 eurų (40)

Gerai pamenu kai prieš kelis metus turėjau dilemą – kurį tos pačios klasės automobilį rinkti...

Elektromobilio „Mercedes-Benz EQA“ testas: logiškas pasirinkimas miestui (87)

„ Daimler AG “ gamintojas yra įsipareigojęs, kad iki 2022 metų pabaigos visi „ Mercedes-Benz...

Top naujienos

Pristatė tris pabėgėlių srautų scenarijus: pesimistiniu atveju tektų apgyvendinti tūkstančius žmonių per dieną pildoma: grėsmę kelia ir kontrabanda  (125)

Valstybės gynimo taryba (VGT) aptarė Baltarusijos režimo keliamas grėsmes. Tarp jų - nelegali...

Juodoji rekordiškai karšto savaitgalio pusė: žmonėms šturmavus pajūrį – nemalonūs incidentai (78)

Karštąjį savaitgalį BĮ „ Klaipėdos paplūdimiai " gelbėtojai dirbo išsijuosę. Laimei,...

Kada jau galbūt galėsime nusiimti kaukes: profesorius įvardijo konkrečią ribą profesorius apie pavojingą atmainą: nereikia visko piešti apokaliptinėmis spalvomis

Epidemiologinė situacija keičiasi, bet specialistai dalijasi naujausiomis žiniomis bei scenarijais,...

Diplomatai: ES sutarė dėl sankcijų svarbiems Baltarusijos ekonomikos sektoriams Vokietija: papildomos sankcijos neišvengiamos (99)

Europos Sąjungos valstybių narių užsienio reikalų ministrai pritarė ketvirtam Baltarusijos...

Perspėjo baisiausiu Lietuvos keliu važiuojančius vairuotojus: dėl kaitros jis deformavosi (107)

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad dėl itin aukštos orų temperatūros...

Liutauras Elkimavičius | D+

Aliaksandro Lukašenkos dosjė: ką mes žinome apie jo asmeninį gyvenimą ir kaip gimė „Batkos“ pravardė

Baltarusija . Mūsų rytinis kaimynas. Viena iš keturių šalių, su kuriomis Lietuva turi sieną....

Lietuvoje – nauja COVID-19 atmaina ir nauji iššūkiai: gydytojai neabejoja, kad atvejų kreivė kils aukštyn prognozuoja atvejų šuolį po 2 mėnesių, gali užsikrėsti ir persirgę (456)

Praėjusią savaitę, ketvirtadienį, pranešta apie pirmąjį Lietuvoje aptiktą indiškosios, arba...

Bėgikė patarė, kaip taisyklingai bėgioti ir ką daryti, kad bėgant neskaudėtų šono (1)

Ar ir jums prisiversti bėgioti nelengva, nors suprantate, jog bėgimas yra naudingas? Anot...

Įmonių vasaros šventės – ar šiemet jos bus ir kokios?

Iki pandemijos įmonių šventės buvo laikomos vadybinės klasikos elementais. Dėl situacijos ir...

Renata Jampolskė švenčia: dizainerės diplomą atsiėmusi moteris pristatė originalią suknelių kolekciją

Atlikėjo ir aktoriaus Mariaus Jampolskio žmona Renata Jampolskė – diplomuota drabužių...