aA
„Citroën“ pakeitė logotipą?“, – vos tik įsėdusi į automobilį ir užmetusi akį į vairaratį, paklausė viena iš keleivių. Ne, prancūzai tokioms permainoms nesiryžo. Važiuojame „Citroën DS3“ – stilingu dviejų durų mažyliu, kuris yra pirmasis DS serijos modelis.
Citroën DS3
Citroën DS3
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Dar 2009-iais paaiškėjo Prancūzijos automobilių gamintojo „Citroën“ sumanymas atgaivinti legendinį DS vardą. Nupūtus dulkes nuo kompanijos istorijos, būtų galima prisiminti, kad „Citroën DS“ buvo gaminamas 1955-1975 m. Originalumu pasižymėjęs automobilis išsiskyrė futuristiniu dizainu, moderniomis technologijomis (pavyzdžiui, hidropneumatinė pakaba, pirmą kartą istorijoje masinėje gamyboje panaudotais priekiniais diskiniais stabdžiais) ir buvo itin mėgstamas (iš viso parduota beveik 1,5 mln. šio modelio automobilių).

Tačiau DS3 dizainas niekuo neprimena ir neturi nieko bendra su šeštojo dešimtmečio „Citroën DS“. Pernai koncepcinė DS3 versija „DS Inside“ debiutavo Ženevos automobilių parodoje, o gamybai paruoštas automobilis pademonstruotas Frankfurte.

Taigi nuo šiol DS vardu bus žymimi išskirtiniai „Citroën“ modeliai (DS yra „Different Spirit” trumpinys), kurių gamą sudarys trys automobiliai: DS3 mažylis, kompaktiškas DS4 ir vidutinės klasės atstovas DS5. Neoficialiomis žiniomis, DS4 turėtų pasirodyti 2011 m. pradžioje, o DS5 – tų pačių metų antroje pusėje.

Retro stiliumi nedvelkia

Gamintojai DS seriją norėtų vadinti pusiau prabangiais automobiliais, tačiau bent jau pirmasis jos atstovas DS3 tokio įspūdžio nesukuria.

DS3 gaminamas Poissy, Prancūzijoje, tos pačios platformos pagrindu kaip ir „Citroën C3“ bei „Peugeot 207“. Tačiau skirtingai nei pastarieji automobiliai, DS3 pirkėjams pristatomas kaip išskirtinis, stilingas ir aukštesnės kokybės modelis. Ir tai nėra tik tušti žodžiai, nes DS3 išties mažai panašus į C3.

Pagrindinis šio automobilio koziris – originaliai ir entuziastingai kuriamas stilingumas. Jis siūlomas su gausybe interjero ir eksterjero apdailos variantų, kiekvienas gali savaip prisiderinti DS dizaino elementus.

Akį traukia tokie dizaino elementai, kaip chromo spalva padailinti veidrodėliai, durų rankenėlės, įdomiai atrodo ir raudonos kėbulo spalvos ir juodo stogo derinys – rodos, kad stogas turėtų būti panoraminis, tačiau tai tik klaidingas įspūdis. Pagrindiniai konkurentai – „Mini“ markės automobiliai – taip pat siūlomi su skirtingos spalvos stogu, tačiau „Citroën DS3“ nedvelkia retro stiliumi, skirtingai nei „Mini“.

Automobilio priekinė dalis išties vykusi, jos puikų dizainą pabrėžia ištęsti žibintai, kuriuos kiek užgožia lenkti, išraiškingai atrodantys LED žibintai vertikaliose ertmėse. O variklio dangčio viduryje virš masyvių „Citroën“ logotipą suformuojančių linijų – daug ką klaidinantis chromuotas DS serijos ženklas.

Erdvus bagažo skyrius

Automobilio salonas taip pat alsuoja stilingumu – centrinę konsolę, prietaisų skydelį ir daiktadėžę gaubia blizgus plastikas. Atrodo gražiai, tačiau praktiškumas menkas – prieš saulę šviečia visi pirštų atspaudai ir dulkės. O visi mygtukai, svirtelės jau matytos naujos kartos C3 modelyje.

Tai yra dviduris automobilis, tad nėra erdvus, nėra daug nišų daiktams pasidėti, tačiau žvelgdamas iš išorės negalėtum nujausti, kad galinėje automobilio dalyje yra pakankamai vietos dviems keleiviams, o „Citroën“ čia siūlo sėstis ir trims. Bagažo skyrius yra 285 l talpos – tai vienas geriausių rezultatų segmente.

Sėdynių šoninis prilaikymas geras, tačiau kone kiekviename posūkyje ar bent šiek tiek kratantis per įvairias duobeles, sėdynių konstrukcija nemaloniai girgždėjo.

Važiavimas – sportiškas ir „kietas“

Nors DS3 kūrėjai pagrindinį dėmesį sutelkė automobilio dizainui, neliko pamirštas ir vairavimo malonumas. Sportiška ir kieta pakaba patiks veržliems vairuotojams, tačiau norintys komforto netruks suprasti, kad Lietuvos keliai nėra malonūs šiam automobiliukui. Važiavimo dinamika DS3 neprilygsta „Mini“, tačiau yra „aštresnis“ už C3. Automobilis mažas, manevringas, o automobilio statymo davikliai nepalieka jokių bėdų parkuojantis.

DS3 pirkėjai galės rinktis iš penkių variklių: 1.4 l/95 AG, 1.6 l/120 AG ir 1.6 l/156 AG benzininių motorų bei 1.6 l/90 AG ir 1.6 l/110 AG dyzelinių agregatų. Taigi variklių ir transmisijų pasiūla yra tokia pat kaip ir C3 modelio.

Išbandėme dyzelinį 1.6 l variklį, pasiekiantį 90 AG (esant 4000 aps./min.) ir maksimalų 230 Nm sukimo momentą (esant 1750 aps./min.). Agregatas triukšmingas, tačiau automobilis lengvas, tad „popieriuje“ ne itin įspūdingai atrodančių charakteristikų užtenka, kad DS3 taptų mažu „sportininku“. Beje, tikru sportininku taps ribotos serijos „DS3 Racing“ versija, varoma 1.6 l benzininiu varikliu su turbina, kuris pasieks 200 AG ir 275 Nm.

Pavarų perjungimo svirtis tokia pat „besimaskatuojanti“ kaip ir C3. Ramiai važiuojant mieste įprastai rodomas 5 l/100 km degalų sąnaudų vidurkis, tačiau autostradoje važiuojant pastoviu 130 km/val. greičiu, po valandos trukmės kelionės įsižiebė 6 l/100 km skaičiai.

Kainos ir konkurentai

Akivaizdu, kad dydžiu, išvaizda ir bendra atmosfera „Citroën DS3“ yra panašus į „Mini“. Pastarojo gerbėjai ir yra pagrindinis prancūzų taikinys. Tikimasi, kad bent keliais tūkstančiais pigesnė „Mini“ alternatyva padidins „Citroën“ pardavimus.

„Citroën DS3“ taip pat konkuruos su „Alfa Romeo MiTo“ (Lietuvoje kainuoja nuo 53 900 Lt), „Renault Clio Renaultsport 200 Cup“ (nuo 66,5 tūkst. Lt).

„Citroën DS3“ pigiausia „Chic“ versija, kainuojanti nuo 49 950 Lt, siūloma su 1.4 l benzininiu varikliu, pasiekiančiu 95 AG ir 135 Nm. Standartinės įrangos sąraše – mechaninė pavarų dėžė, ABS, 6 oro saugos pagalvės, reguliuojama vairo kolonėlė, oda aptrauktas vairaratis, imobilizatorius, informacinis kompiuteris, pastovaus greičio palaikymo funkcija, CD/MP3 grotuvas su 6 garsiakalbiais, šildomos priekinės sėdynės ir kt. Dar pernai „Euro NCAP“ šio automobilio saugumą įvertino 5 žvaigždutėmis.

Mūsų išbandyta 66,5 tūkst. Lt kainuojant DS3 versija buvo aukštesnio „Chic So“ lygio, kurios pagrindiniai akcentai yra „Bluetooth“ sistema su laisvų rankų įranga, USB jungtimi ir Hi-Fi sistema, stogo dekoracija „Onde“, automatinis oro kondicionierius, automobilio statymo davikliai gale, chromo spalvos veidrodėliai, lietaus daviklis ir kt.

„Citroën DS3“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1560 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 230 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4948 mm
Plotis: 1715 mm
Aukštis: 1458 mm
Važiuoklės bazė: 2464 mm
Svoris: 1080 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4 l/100 km
Bagažinės tūris: 285 l
Kaina: 66 550 Lt (bazinė versija – nuo 49 950 Lt)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Patirti Viduržemio vėją su „Maserati“: kuo ypatingas atnaujintas „Levante“?

„Maserati“ tradicija savo modeliams suteikti vėjų vardus egzistuoja nuo 1963-ųjų. Pirmasis...

„Land Rover“ gamoje – net 6 visureigiai su „Plug-in“ varikliais

Jau netolimoje ateityje visas transportas bus elektrifikuotas, tačiau prie naujos kartos energijos...

„Bentley Bentayga“ testas: racionali prabanga (2)

Jei prieš penkis metus debiutavęs „Bentley Bentayga“ tuomet buvo vienintelis toks SUV...

„Tesla Model 3“ testas: Dieve, laimink Ameriką! (137)

JAV, kur XX a. pradžioje pasirodė pirmieji konvejeriniu būdu gaminami ir kur kas įperkamesni nei...

Naujo „Renault Captur“ testas: komfortiškas net ir blogame kelyje specialiai „Motorams“ iš Estijos (23)

Nesistebiu, kad naujos kartos „ Renault Captur “ tapo vienu iš septynių geriausių 2021 Metų...

Top naujienos

ES „Covid-19“ suvaldymo lyderė skaudžiai suklupo: to, kas vyksta dabar, neįsivaizdavo net juodžiausiuose scenarijuose (121)

Gruodžio pradžioje Airijoje pasibaigus šešias savaites trukusiam karantinui sergamumas...

Siaubinga tragedija: dvidešimtmetis mirtinai pervažiavo kelyje gulėjusį šešiolikmetį (13)

Sekmadienio naktį, apie 0.40 val., kelyje Tauragė-Žigaičiai-Vainutas, dvidešimtmečio vairuojamas...

Tūkstančiai saulės jėgaines įsirengusių gyventojų gavo didesnius tarifus: atsipirkimo neįmanoma prognozuoti (84)

Saulės jėgainė ant stogo planuojama ir dvidešimčiai metų į priekį, tačiau pirmieji...

Po policijos kratos paaiškėjo tamsios vilniečio paslaptys: jaučiau atsakomybę dėl savo vaikų (157)

Vilniaus policijos pareigūnų vizitas jaunos šeimos namuose kaip reikiant sutuoktiniams sukėlė...

Kaip šeši broliai ir jų liūtai sėjo siaubą visame regione: tyrėjai iki šiol nespėja skaičiuoti aukų (82)

Tai buvo šeimynėlė iš pragaro. Daugelį metų (iki praėjusios vasaros) broliai Kani savo...

Į Lietuvą grįžęs Benediktas Vanagas išreiškė didžiausią norą dėl jubiliejinio Dakaro (6)

Šeštadienį, sausio 16-osios, naktį Vilniaus oro uoste nusileido „Inbank Toyota Gazoo Racing...

Pirmasis Astravo AE blokas atjungtas nuo tinklo (348)

Dėl įsijungusios apsaugos sistemos šeštadienį nuo elektros tinklo atjungtas pirmasis Astravo...

Kitokio sprendimo būti negalėjo: „Rytas“ po dar vieno fiasko atleido Kairį Gudelio komentaras (218)

Iš dviejų turnyrų – FIBA Čempionų lygos ir Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės – per savaitę...

Netrukus Europos valgiaraščius užplūs vabalai: ES tarnyba uždegė žalią šviesą (259)

Vabzdžiai ką tik priropojo truputį arčiau europiečių lėkščių. Džiovintas geltonas didysis...

Naują knygelę vaikams pristatantis Selemonas Paltanavičius: man sako, galvoji ne taip, kaip visi suaugę žmonės (29)

Šitokio baltumo ir šitokio gražumo snieguoti rytai, kokius visi išvydome šią savaitę –...