aA
„Citroën“ pakeitė logotipą?“, – vos tik įsėdusi į automobilį ir užmetusi akį į vairaratį, paklausė viena iš keleivių. Ne, prancūzai tokioms permainoms nesiryžo. Važiuojame „Citroën DS3“ – stilingu dviejų durų mažyliu, kuris yra pirmasis DS serijos modelis.
Citroën DS3
Citroën DS3
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Dar 2009-iais paaiškėjo Prancūzijos automobilių gamintojo „Citroën“ sumanymas atgaivinti legendinį DS vardą. Nupūtus dulkes nuo kompanijos istorijos, būtų galima prisiminti, kad „Citroën DS“ buvo gaminamas 1955-1975 m. Originalumu pasižymėjęs automobilis išsiskyrė futuristiniu dizainu, moderniomis technologijomis (pavyzdžiui, hidropneumatinė pakaba, pirmą kartą istorijoje masinėje gamyboje panaudotais priekiniais diskiniais stabdžiais) ir buvo itin mėgstamas (iš viso parduota beveik 1,5 mln. šio modelio automobilių).

Tačiau DS3 dizainas niekuo neprimena ir neturi nieko bendra su šeštojo dešimtmečio „Citroën DS“. Pernai koncepcinė DS3 versija „DS Inside“ debiutavo Ženevos automobilių parodoje, o gamybai paruoštas automobilis pademonstruotas Frankfurte.

Taigi nuo šiol DS vardu bus žymimi išskirtiniai „Citroën“ modeliai (DS yra „Different Spirit” trumpinys), kurių gamą sudarys trys automobiliai: DS3 mažylis, kompaktiškas DS4 ir vidutinės klasės atstovas DS5. Neoficialiomis žiniomis, DS4 turėtų pasirodyti 2011 m. pradžioje, o DS5 – tų pačių metų antroje pusėje.

Retro stiliumi nedvelkia

Gamintojai DS seriją norėtų vadinti pusiau prabangiais automobiliais, tačiau bent jau pirmasis jos atstovas DS3 tokio įspūdžio nesukuria.

DS3 gaminamas Poissy, Prancūzijoje, tos pačios platformos pagrindu kaip ir „Citroën C3“ bei „Peugeot 207“. Tačiau skirtingai nei pastarieji automobiliai, DS3 pirkėjams pristatomas kaip išskirtinis, stilingas ir aukštesnės kokybės modelis. Ir tai nėra tik tušti žodžiai, nes DS3 išties mažai panašus į C3.

Pagrindinis šio automobilio koziris – originaliai ir entuziastingai kuriamas stilingumas. Jis siūlomas su gausybe interjero ir eksterjero apdailos variantų, kiekvienas gali savaip prisiderinti DS dizaino elementus.

Akį traukia tokie dizaino elementai, kaip chromo spalva padailinti veidrodėliai, durų rankenėlės, įdomiai atrodo ir raudonos kėbulo spalvos ir juodo stogo derinys – rodos, kad stogas turėtų būti panoraminis, tačiau tai tik klaidingas įspūdis. Pagrindiniai konkurentai – „Mini“ markės automobiliai – taip pat siūlomi su skirtingos spalvos stogu, tačiau „Citroën DS3“ nedvelkia retro stiliumi, skirtingai nei „Mini“.

Automobilio priekinė dalis išties vykusi, jos puikų dizainą pabrėžia ištęsti žibintai, kuriuos kiek užgožia lenkti, išraiškingai atrodantys LED žibintai vertikaliose ertmėse. O variklio dangčio viduryje virš masyvių „Citroën“ logotipą suformuojančių linijų – daug ką klaidinantis chromuotas DS serijos ženklas.

Erdvus bagažo skyrius

Automobilio salonas taip pat alsuoja stilingumu – centrinę konsolę, prietaisų skydelį ir daiktadėžę gaubia blizgus plastikas. Atrodo gražiai, tačiau praktiškumas menkas – prieš saulę šviečia visi pirštų atspaudai ir dulkės. O visi mygtukai, svirtelės jau matytos naujos kartos C3 modelyje.

Tai yra dviduris automobilis, tad nėra erdvus, nėra daug nišų daiktams pasidėti, tačiau žvelgdamas iš išorės negalėtum nujausti, kad galinėje automobilio dalyje yra pakankamai vietos dviems keleiviams, o „Citroën“ čia siūlo sėstis ir trims. Bagažo skyrius yra 285 l talpos – tai vienas geriausių rezultatų segmente.

Sėdynių šoninis prilaikymas geras, tačiau kone kiekviename posūkyje ar bent šiek tiek kratantis per įvairias duobeles, sėdynių konstrukcija nemaloniai girgždėjo.

Važiavimas – sportiškas ir „kietas“

Nors DS3 kūrėjai pagrindinį dėmesį sutelkė automobilio dizainui, neliko pamirštas ir vairavimo malonumas. Sportiška ir kieta pakaba patiks veržliems vairuotojams, tačiau norintys komforto netruks suprasti, kad Lietuvos keliai nėra malonūs šiam automobiliukui. Važiavimo dinamika DS3 neprilygsta „Mini“, tačiau yra „aštresnis“ už C3. Automobilis mažas, manevringas, o automobilio statymo davikliai nepalieka jokių bėdų parkuojantis.

DS3 pirkėjai galės rinktis iš penkių variklių: 1.4 l/95 AG, 1.6 l/120 AG ir 1.6 l/156 AG benzininių motorų bei 1.6 l/90 AG ir 1.6 l/110 AG dyzelinių agregatų. Taigi variklių ir transmisijų pasiūla yra tokia pat kaip ir C3 modelio.

Išbandėme dyzelinį 1.6 l variklį, pasiekiantį 90 AG (esant 4000 aps./min.) ir maksimalų 230 Nm sukimo momentą (esant 1750 aps./min.). Agregatas triukšmingas, tačiau automobilis lengvas, tad „popieriuje“ ne itin įspūdingai atrodančių charakteristikų užtenka, kad DS3 taptų mažu „sportininku“. Beje, tikru sportininku taps ribotos serijos „DS3 Racing“ versija, varoma 1.6 l benzininiu varikliu su turbina, kuris pasieks 200 AG ir 275 Nm.

Pavarų perjungimo svirtis tokia pat „besimaskatuojanti“ kaip ir C3. Ramiai važiuojant mieste įprastai rodomas 5 l/100 km degalų sąnaudų vidurkis, tačiau autostradoje važiuojant pastoviu 130 km/val. greičiu, po valandos trukmės kelionės įsižiebė 6 l/100 km skaičiai.

Kainos ir konkurentai

Akivaizdu, kad dydžiu, išvaizda ir bendra atmosfera „Citroën DS3“ yra panašus į „Mini“. Pastarojo gerbėjai ir yra pagrindinis prancūzų taikinys. Tikimasi, kad bent keliais tūkstančiais pigesnė „Mini“ alternatyva padidins „Citroën“ pardavimus.

„Citroën DS3“ taip pat konkuruos su „Alfa Romeo MiTo“ (Lietuvoje kainuoja nuo 53 900 Lt), „Renault Clio Renaultsport 200 Cup“ (nuo 66,5 tūkst. Lt).

„Citroën DS3“ pigiausia „Chic“ versija, kainuojanti nuo 49 950 Lt, siūloma su 1.4 l benzininiu varikliu, pasiekiančiu 95 AG ir 135 Nm. Standartinės įrangos sąraše – mechaninė pavarų dėžė, ABS, 6 oro saugos pagalvės, reguliuojama vairo kolonėlė, oda aptrauktas vairaratis, imobilizatorius, informacinis kompiuteris, pastovaus greičio palaikymo funkcija, CD/MP3 grotuvas su 6 garsiakalbiais, šildomos priekinės sėdynės ir kt. Dar pernai „Euro NCAP“ šio automobilio saugumą įvertino 5 žvaigždutėmis.

Mūsų išbandyta 66,5 tūkst. Lt kainuojant DS3 versija buvo aukštesnio „Chic So“ lygio, kurios pagrindiniai akcentai yra „Bluetooth“ sistema su laisvų rankų įranga, USB jungtimi ir Hi-Fi sistema, stogo dekoracija „Onde“, automatinis oro kondicionierius, automobilio statymo davikliai gale, chromo spalvos veidrodėliai, lietaus daviklis ir kt.

„Citroën DS3“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1560 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 230 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4948 mm
Plotis: 1715 mm
Aukštis: 1458 mm
Važiuoklės bazė: 2464 mm
Svoris: 1080 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4 l/100 km
Bagažinės tūris: 285 l
Kaina: 66 550 Lt (bazinė versija – nuo 49 950 Lt)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išbandėme geidžiamiausią pasaulio elektromobilį: naujo „Volkswagen ID.3“ testas Specialiai Delfi iš Vokietijos (92)

„Volkswagen“ , pasiryžusi atitaisyti praeities nuodėmes ir pasukti kardinaliai skirtingu keliu...

Naujojo „Peugeot e-208“ testas: šeimos pagrandukas, kuris gali nustebinti (32)

Nors elektromobiliai vis dar nėra pripažįstami taip, kaip įprastais degalais varomi automobiliai,...

Naujo „Škoda Octavia“ testas: praktiškas pasirinkimas (57)

Lietuvoje „ Škoda Octavia “ yra vienas segmento lyderių, šia vieta besidalijantis su „ Toyota...

„Indian FTR 1200 S“ testas: amerikietiška legenda (9)

Rašydamas „legenda“ galvoje turiu amerikietišką motociklų markę „Indian Motorcycles“,...

Naujo „Volkswagen Golf“ testas: kiti atrodo beviltiškai pasenę (140)

Pasivažinėjus naujuoju, aštuntos kartos „Volkswagen Golf “, kiti šio gamintojo modeliai,...

Top naujienos

Braška Baltarusijos režimo pamatai: signalus siunčia žurnalistai ir buvę kariai (118)

Pastarosiomis valandomis beveik kas 20 minučių pasirodo naujas vaizdo įrašas, kuriame buvę...

Į politiką grįžtanti Graužinienė: tiek, kiek atlaikiau, teko tik vienetams (351)

Buvusi Seimo pirmininkė, iš viešumos vienam politiniam ciklui pasitraukusi Loreta Graužinienė...

Ekonomistai – apie neramumų Baltarusijoje pasekmes Lietuvai: kai kuriems sektoriams kyla rizikų (180)

Ekonomistų teigimu, pastarųjų dienų įvykiai Baltarusijoje trumpuoju laikotarpiu neturės...

Gatesas įspėja: ši grėsmė pareikalaus kur kas daugiau mirčių nei COVID-19 ir veikti reikia jau dabar (151)

Billas Gatesas dar 2015-aisiais prognozavo, kad mikrobų sukelta pasaulinė katastrofa labai...

Pamirškite, kad COVID-19 pasireiškia tik karščiavimu ir kosuliu – medikams susirūpinimą kelia visai kiti simptomai (252)

Jungtinėse Valstijose pradėjus plisti koronavirusui , dermatologai ant kai kurių paciento odos...

COVID-19 patvirtintas ir „Power Hit Radio“ programų direktoriui Sauliui Baniuliui: papasakojo apie simptomus ir davė svarbų patarimą (42)

„ Power Hit Radio “ programų direktoriui Sauliui Baniuliui nustatytas koronavirusas. Apie tai...

Specialistas pakraupęs: matematikos egzamino užduotys sudėtingesnės, nei stojant į Matematikos fakultetą (99)

Pasinagrinėjau šių metų matematikos egzamino užduotis ir pamačiau, kad jis sudėtingesnis, nei...

Prieš lemiamas „Grizzlies“ rungtynes – žinia apie varžovų žvaigždės suspendavimą rungtynių rezultatai, aiškios poros

Jono Valančiūno atstovaujamas Memfio „Grizzlies“ klubas vėlų vakarą žais lemiamas pratęsto...

Nedaugelis žino, kodėl tarybinių laikų dešra gavo pavadinimą „Daktariška“ (97)

Turbūt visi žino dešrą, kuri vadinasi „Daktariška“. Kadaise, tarybiniais laikais ši dešra...

Policija nutarė pamokyti įžūlius poilsiautojus: atvykę prie jūros sulaukė staigmenos (121)

Prie jūros pasigrožėti Olando kepurės skardžiu ar į Karklę atvažiavę poilsiautojai taip...

|Maža didelių žinių kaina