Kai svarbiausiu dalyku gyvenime tampa šeima, greiti sportiniai kupė ir kurą „ryjantys“ visureigiai pasitraukia į antrą planą. Pastatyti namą, pasodinti medį, užauginti vaiką – prie šių vedusio vyro misijų galima pridėti dar vieną, tai – kompaktinio vienatūrio pirkimas, rašoma Estijos DELFI portale.
Citroen C3 Picasso
© DELFI.ee

Tiesa, šis automobilių segmentas daugeliui atrodo nuobodus, tačiau naujasis „Citroen C3 Picasso“ bando ištaisyti padėtį. Ryški kėbulo spalva, futuristinis dizainas, prancūzams būdinga charizma išskiria „citroenišką“ šeimos automobilį iš daugumos savo konkurentų.

Atsukus laiką porą metų atgal, galima prisiminti, kad 2007-iais Frankfurto automobilių parodoje lankėsi neįprastai daug šeimų. Visos jos grūdosi aplink koncepcinį automobilį neįprastu pavadinimu – „C-Cactus“. Kol tėvai apžiūrinėjo erdvę po variklio gaubtu ir ginčiojosi dėl šio iššaukiančio automobilio pliusų ir minusų, vaikai metė savo žaislus ir puolė į automobilio saloną.

Ypač buvo sužavėtos mamos, kurios iškart norėjo važiuoti šiuo nauju „Citroenu“ apsipirkti. Iki soties pasigėrėjus šeimynine idile, prancūzų koncernas šį modelį iš koncepcinio pavertė serijiniu ir pastebimai pakeitus automobilio išorę, įjungė konvejerį Slovakijoje.

„Citroen C3 Picasso“ buvo pradėtas gaminti pagal laiko patikrintą „Peugeot 207“ platformą, o debiutavo šis modelis prieš metus Paryžiaus autosalone, o mamos ir tėčiai kaip mat užsiėmė eilę norėdami įsigyti šį automobilį.

Išvaizdesnis už didesnį „brolį“

Gamintojų teigimu, „C3 Picasso“ yra pats erdviausias savo klasėje. Jis turi patį didžiausią stiklo plotą, ir pačią didžiausią bagažinę. Centimetras ten, centimetras čia – daugelio tokios smulkmenos nejaudina, bet apie dizainą potencialūs pirkėjai susimąsto vis labiau.

Iš „kaktusinio“ koncepcinio serininis vienatūris paveldėjo tik sodriai žalią spalvą, kurios su niekuo nesupainiosi. Žinoma, galima rinktis ir iš kitų spalvų variantų, tačiau ši geriausiai atspindi „Picasso“ charakterį.

Priekinė automobilio dalis – mįslinga. Dviejų lygių radiatoriaus grotelės ir firminė „Citroeno“ eglutė vietoj nosies mašinai suteikia itin pozityvų vaizdą. Priekinė dalis atrodo truputį masyvi, bet tai negadina bendro vaizdo. Priekiniai žibintai „užlipa“ ant variklio dangčio, nurodydami kryptį priekinio lango statramsčių link.

Automobilis neturi nė vieno stataus kampo. Apvalios jo formos džiugina esteto akį. Harmoniškas miniveno kubizmas ramina, ir kartu audrina. Čia nėra nė mažiausios agresyvios užuominos, kuo pastaruoju metu itin piktnaudžiauja automobilių dizaineriai. Įdomu, kaip šį modelį įvertintų didysis dailininkas Pablo Picasso, kurio chromuoti parašai puošia automobilio priekį ir galą?

Mes apžiūrinėjame prancūzišką automobilį 15 minučių ir ieškome, prie ko prikibti. Galime pasakyti atvirai – „C3 Picasso“ patinka labiau negu jo vyresnis brolis „kašalotas“ „C4 Picasso“. Šis automobilis turi charakterį ir yra žavus kompaktiškų vienatūrių segmente.

Patogus ir dailus automobilio salonas

Užlietas rudens saulės salonas mus pasitinka veliūriniu aromatu su šviežiai dažytos plastmasės prieskoniu. Čia šviesu, erdvu ir prancūziškai jauku. Papildomą erdvę sudaro didelis priekinis stiklas su įspūdinga „palange“, kurios pačiame centre yra futuristinė skaitmeninė prietaisų konsolė, sukurta kosminių laivų stiliumi. Šalia greičio matuoklio yra borto kompiuterio ekranas. Visa reikalinga informacija – tiesiai prieš akis. Tiesa, šviesos salone galėtų būti dar daugiau, jeigu automobilį užsisakytumėte su panoraminiu stogu, kuris leidžia mėgautis mėlyno dangaus vaizdu.

Būtent salone dizaineriai suteikė laisvę neribotai fantazijai ir ko gero įgyvendino viską, ką buvo sumanę. Susidaro įspūdis, kad išraiškingos oro kondicionieriaus sklendės buvo slapta išneštos iš šiuolaikinės dailės muziejaus, vairaratis pasiskolintas iš konceptualaus sportinio automobilio, o lentynėles ant priekinės panelės sukūrė pati gamta.

Plastmasinių paviršių apdaila primena vandens telkinio dugną. Iš pradžių šiek tiek trikdo tuštuma prie vairo ir tai, kad čia nėra rodyklių, nors „Citroenų“ šeimininkai turbūt jau priprato prie tokio vaizdo. „C3 Picasso“ salone daugybė nišų ir lentynėlių, visi mygtukai patogiai išdėstyti, nebent daiktų dėtuvės tarp sėdynių galėtų būti gylesnės.

Atsisėdus prie vairo, ilgai užtruko sėdynės sureguliavimas. Galiausiai teko susitaikyti, kad sėdėsiu tarsi ant virtuvinės kėdės. Taip nutiko todėl, kad vairo kolonėlę galima ištempti tik truputį, o kojų ištiesti nepavyksta. Veliūrinės sėdynės neturi atramų rankoms, todėl staigiuose posūkiuose reikia tvirtai laikytis už vairo. O nulenkus galines sėdynes, atsiveria 1500 litrų bagažo erdvė, o tada – nors baldus vežk.

Rūpinimasis vaikais tiesiog yra „C3 Picasso“ kraujyje: indikatorius virš vairuotojo galvos informuoja apie neprisegtus keleivių saugos diržus, o specialus veidrodėlis leidžia atidžiai sekti, ką vaikai daro ant galinės sėdynės. Jau bazinės komplektacijos automobilis turi 6 saugos pagalves ir ESP sistemą, o „Euro Ncap“ saugumo testuose įvertintas 4 žvaigždutėmis ir tai tikrai neblogas rezultatas.

Greitai lakstyti nepatariama

Pirmieji kilometrai kelyje įtikino, kad dinamiškas važiamas – ne „C3 Picasso“ pliusas, todėl mamos gali būti ramios, nes tėčiams teks užmiršti apie lenktynes. Be to, skaitmeninis greičio matuoklis gerai matomas netgi praeiviams gatvėje, o tai dar viena priežastis neviršyti greičio.

Po nedideliu variklio dangčiu gali slėptis vienas iš 4 variklių: benzininiai 1,4 l (95 AG), 1,6 (120 AG) arba 1,6 l dyzeliniai su turbina (90 ir 110 AG). Išbandėme vienatūrį, aprūpintą 1,6 l benzininiu varikliu. Automobilis demonstravo veržlumą kol variklio sūkių rodyklė atsidūrė 4000 aps./min. diapazone. Tuomet variklis ėmė trūkčioti, tarsi sakydamas „nevaryk daugiau arklių, pas mane jų 120“.

Pakaba gerai „sugeria“ kelio nelygumus, važiuoklė leidžia daugiau negu komfortiškai judėti miesto gatvėmis, nors nuo pastovaus minkšto siūbavimo jautriems keleiviams gali pasidaryti bloga.

Sėdint ant užpakalinių sėdynių, kelio nelygumai jaučiasi labiau. Kad ir kaip švelniai besielgtumėt su stabdžių pedalu, automobilis vis tiek siūbuoja stabdymo metu. Kėbulas nėra paslankus ir neleidžia greitai įveikti posūkių. Vairaratyje nėra jokių mygtukų (išskyrus garso signalą), be to, automobilis nenoriai klauso vairuotojo komandų, todėl vaidinti posūkių asą nelabai norisi. Tačiau kaip smagu juo parkuotis – visi veiksmai atliekami kone vienu pirštu.

Įvertino ir „Aukščiausia pavara“

Pavarų dėžė – 5 laipsnių mechaninė. Pavaros persijungia sklandžiai, pavarų svirtis maloniai „limpa“ prie delno. Tiesa, užmiestyje praverstų ir šešta pavara. Viršijus 90 km/val. greitį, dėl variklio ir padangų gaudesio, salone įkyriai pasigirsta triukšmas. Dar vienas „C3 Picasso“ minusas – negalima rinktis automatinės pavarų dėžės. Gamintojai žada, kad šis transmisijos variantas bus įdiegtas 2011 m., kartu atsiras ir 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė bei „start-stop“ sistema, kuri padės automobiliui mažiau teršti aplinką ir taupyti kurą.

Šeimos automobilis neturėtų švaistyti ir biudžeto. „C3 Picasso“ išties kukliai degina kurą – trijų bandymų dienų vidurkis buvo 7,5 l/100 km. Galima spėti, kad net ir labai spaudžiant akseleratorių, 10 l/100 km ribos neviršysite.

Visame pasaulyje žinomos laidos „Aukščiausia pavara“ vedėjas Jeremy Clarksonas, skeptiškai žiūrintis į visas mašinas, lėtesnes nei „Porsche 911“, „C3 Picasso“ suteikė „Metų šeimos automobilio“ titulą. Po artimos pažinties su „prancūzu“, mes palaikome šią nuomonę.

Ar jūs matėte šeimos automobilių klasėje kažką tokio simpatiško ir praktiško? Šeimos vertybių saugotojas „C3 Picasso“ demonstruoja draugišką ir linksmą charakterį bei nepralenkiamą stiliaus jausmą, o šių privalumų dėka, smulkūs trūkumai tampa nematomi. Galbūt apie tokį šeimos narį jūs ir galvojote?

„Citroen C3 Picasso“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1600 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 88 kW/120 AG/6000 aps./min.
Sukimo momentas: 160 Nm/4250 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4078 mm
Plotis: 1730 mm
Aukštis: 1624 mm
Važiuoklės bazė: 2540 mm
Svoris: 1290 kg
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val.: 11,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7 l/100 km
Bagažinės tūris: 358 l
Kaina: nuo 50,9 tūkst. Lt

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

„Porsche 718 Cayman“: traukos centras (1)

Visatoje egzistuoja visuotinai pripažinti dėsniai , kurie nekelia jokių klausimų kiekvienam...

„Volkswagen T-Roc“ testas: automobilinis rokenrolas specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (27)

Jei kas paklaustų, koks man gražiausias šiuolaikinio automobilio pavadinimas, atsakyčiau, kad „...

„Hyundai Kona“ testas: ir miestui, ir bekelei, ir dar stilingas specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Savo siekį Europoje jau po keleto metų tapti daugiausiai automobilių parduodančiu gamintoju iš...

Top naujienos

Kremliaus ruporai vilniečius baugina: jūs net nežinote, kas jus vežioja sostinės gatvėmis (27)

Ar žinojote, kad Vilniuje važiuodami autobusu 3G iš oro uosto į Fabijoniškes ir įsigiję...

Karbauskis ruošia sprendimą, kuris perbraižys Lietuvos verslo ribas (113)

Valdančioji „valstiečių“ frakcija netrukus ketina Seime teikti Konkurencijos įstatymo...

Kas vyksta Luhanske: pateikė dvi versijas miesto centrą apsupę ginkluoti asmenys (36)

Šiuo metu vadinamojoje „Luhansko liaudies respublikoje“ (LLR) tvyro įtampa - antradienį į...

Masiulis: Seimo komisija vykdo „archeologinius kasinėjimus“, o rusiška įranga diegiama toliau (20)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK), tęsiantis neteisėtų verslo ir politikų...

Kosovą pažįstantis krepšinio vilkas įsitikinęs: varžovų pusėje – bent vienas pavojingas ginklas

Pirmąją Lietuvos rinktinės kovą pasaulio čempionato C grupės atrankos varžybose stebėsiantis...

Pataria, kaip gauti vaistų receptą ilgesniam laikui (15)

Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai primena, kad tam tikromis lėtinėmis ligomis sergantiems...

Indrė Makaraitytė. Kodėl Matijošaitis gali ramiai varyti poršu? (269)

Yra žmogus Lietuvoje, kuriam leidžiama būti turtingam. Netgi labai turtingam.

DELFI kviečia į kalėdinės dainos, kurioje – ir Grybauskaitės balsas, klipo filmavimo užkulisius (1)

Pasitikdami gražiausias metų šventes garsiausi Lietuvos muzikantai jau trečią kartą inicijuoja...

Kepenio pareiškimai atvėrė skaudžią žaizdą: partizanai išžudė stribus ar paprastus sodiečius? (1075)

Seimo narys Dainius Kepenis , prabilęs, kad jo bičiulio Jurgio Lebriko šeimą išžudė partizanai...

Tyrimas patvirtino: atotrūkis nuo Estijos jau nebejuokingas (602)

Pagal ekonomikos augimą Lietuvą jau lenkia ne tik Estija , bet ir Latvija . Be to, nors visų...