aA
Ankstesnės kartos „Citroen C3“ vairuotojai gali imti nekęsti savo automobilio. Tokį jausmą jiems sukels pažintis su naujos kartos modeliu, visapusiškai pranokstančiu pirmtaką.
Citroen C3
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Citroen“ atstovai pabrėžia, kad dailiosios lyties atstovės sudaro daugumą C3 vairuotojų. Kuriant naujos kartos modelį, prancūzai per daug nesistengė įtikti vyrams ir pristatė išdailintą bei moteriškam skoniui įtinkantį automobilį.

Nuo 2002 m., kai debiutavo „Citroen C3“, buvo parduota daugiau nei 2 mln. šio modelio vienetų, o 2005 m. tai buvo geriausiai parduodamas mažas hečbekas. Prancūzai sako, kad dėl prieš 8 metus pasirodžiusio C3 modelio „Citroen“ vėl tapo geidžiama marke. Nieko keisto, kad kompanijos atstovai tikisi, jog šis naujas automobiliukas pardavimų srityje nuvers kalnus.

Nemažus lūkesčius puoselėja ir šios markės pardavėjai mūsų šalyje. Lietuvoje „Citroen“ užima apie 5 proc. rinkos, o C3 yra vienas iš trijų perkamiausių šios markės modelių (kartu su „Berlingo“ ir C4).

Naujojo „Citroen C3“ kūrėjai stengėsi „tilpti“ į 4 m ir kad automobilis nebūtų sunkesnis už pirmtaką. Šių pastangų rezultatas – naujokas yra 3,94 m ilgio ir sveria kiek daugiau nei 1 toną. Prancūzijoje Aulnay ir Poissy gamyklose nuo konvejerių riedantis mažylis yra trumpesnis už tokius konkurentus kaip „Ford Fiesta“, „Volkswagen Polo“, „Renault Clio“ ir „Opel Corsa“.

Milžiniškas stiklas –  pagrindinis akcentas

Naujojo „Citroen C3“ salonas įrengtas stilingai, akį traukia chromo imitacijos, centrinė konsolė atrodo dailiai, bet kartu ir paprastai. Čia nėra daug mygtukų, bet viskas valdoma aiškiai ir iškart suprantamai. Oda aptrauktas vairaratis yra patogus, „lengvas“. Vis dėlto ir šįkart PSA koncernas, kaip ir kituose naujuose „Peugeot“ ir „Citroen“ modeliuose, audio sistemos ir pastovaus greičio kontrolės svirteles įrengė ten, kur jų nesimato – po vairaračiu.

Pagrindinis naujojo „Citroen C3“ salono (turbūt ir išorės) akcentas – 1350 mm ilgio „Zenith” priekinis stiklas, suteikiantis važiuojantiems automobilio priekyje 80° vertikalios apžvalgos kampą. Išlenktas ir įrėmintas plonyčiais priekiniais A stogramsčiais jis taip pat suteikia beveik trijų ketvirčių visos horizontalios apžvalgos kampą. Viršutinė 25 cm pločio stiklo dalis yra tamsinta. „Zenith” priekinis stiklas papildomai kainuoja 1,3 tūkst. Lt („Exclusive“ įrangoje - standartinė dalis).

Milžiniškas priekinis stiklas nuteikia pozityviai, automobilio viduje atsiranda daugiau šviesos ir erdvės. Gamintojų teigimu, didžiausias priekinis panoraminis stiklas ir mažiausias stogas rinkoje sukuria tikrą šviesos terapiją. Jeigu kažkam tai nepatinka – galima užsitraukti slankiojančią lubų dalį, tačiau tuomet šis automobilis praranda savo išskirtinumą. Beje, nors automobilis ir tituluojamas kaip „moteriškas“, tačiau moterys dėl „Zenith“ stiklo susidurs su netikėta problema, kuri kai kurioms gali tapti ir labai rimtu trūkumu – automobilyje nebeliko virš galvos atlenkiamų veidrodėlių.

Nevykęs pavarų dėžės darbas

Mūsų išbandytas „Citroen C3“ buvo su 1,4 l, 95 AG, 136 Nm benzininiu varikliu. Miesto sąlygomis tai išties puikus „arkliukas“, kuriam „sparnus“ suteikia ir jau minėtas sumažintas svoris.

17 colių ratai iš išorės atrodo išties patraukliai ir mažyliui suteikia sportiškumo, tačiau vairavimo malonumo šis akcentas nepagerina – važiavimas kietokas, o ir ratų skleidžiamas triukšmas didesnis.

Švelniai tariant, „Citroen C3“ kūrėjams ne itin pasisekė suderinti variklio darbą su mechanine 5 laipsnių pavarų dėže. Šiam agregatui trūksta sklandumo ir tikslumo. Be to, tarp sėdynių esantis porankis visada turi būti atidarytas, nes priešingu atveju perjungiant pavaras alkūnė kliūva už šios daiktadėžės viršaus.

Kuro sąnaudos yra nuolat rodomos informacinio kompiuterio ekrane. Po energingo pasivažinėjimo Vilniaus gatvėmis, užsižiebė 6,5 l/100 km vidurkis, o įprastai vidutinės sąnaudos siekia apie 6,3 l/100 km. Gamintojai nurodo, kad šis agregatas 100 km kelio vidutiniškai turėtų sudeginti 5,9 l benzino.

Išvažiavus į greitkelį, tenka pripažinti, kad tai ne šio mažylio stichija. Pasiekus maksimalų vasaros sezonu leidžiamą greitį, automobilio stabilumas suprastėja, lenkimo manevrai tampa rizikingi. Vis dėl apie saugumą šio mažylio kūrėjai pagalvojo – jau bazinėje versijoje montuojamos 6 saugos oro pagalvės, ESP sistema. Be to, išbandant automobilio stabdžius ir staigiai stabdant automatiškai įsijungė avarinis signalas.

Pasukus į vingiuotus Molėtų apylinkių keliukus, minkšta automobilio pakaba taip įsupa, kad po geros valandos ima suktis galva. „Citroen“ atstovai pripažino, kad pastebimas automobilio siūbavimas posūkiuose – noro sukurti aukštesnį modelį pasekmė.

Lyginant su pirmtaku, naujos kartos „Citroen C3“ pailgėjo net 9 cm, tačiau automobilio gale daugiau vietos neatsirado – čia gana ankšta. Vis dėlto papildomi centimetrai buvo išnaudoti bagažinei, kurios tūris dabar siekia net 300 l ir šis rezultatas yra vienas geriausių tarp mažų automobilių.

Patrauklus pasirinkimas mažylių klasėje

Pirkėjams bus siūlomi C3 automobiliai su benzininiais 1,4 l (75 AG arba 95 AG), 1,6 l (120 AG) varikliais bei dyzeliniais 1,4 l (70 AG) ir 1,6 l (90 AG) agregatais. Mūsų išbandyta C3 versija buvo su geriausia „Exclusive“ komplektacija, o automobilio kaina – 45,9 tūkst. Lt.

Naujasis „Citroen C3“ Lietuvoje kainuoja nuo 39,9 tūkst. Lt. Markės atstovai pripažįsta, kad tai nėra pigus automobilis, kurio pradinė kaina, lyginant su ankstesnės kartos modeliu, padidėjo 2,5-3 tūkst. Lt. Vis dėlto „Veho“ vadovai pabrėžia, kad dabar į standartinę automobilio komplektaciją įtraukta daug įrangos, kurios dauguma konkurentų bazinėse mažų automobilių versijose nesiūlo – ESP sistema, 6 saugos oro pagalvės, 4 kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė, pastovaus greičio palaikymo funkcija, šildomos sėdynės ir kt.

Be to, pristatydama naujos kartos C3 modelį, bendrovė „Veho“ paskelbė, kad nuo šiol Lietuvoje parduodamiems C3 modeliams, kaip ir kitiems naujos kartos „Citroen“ modeliams DS3 bei „C3 Picasso“, bus suteikiama 5 metų arba 150 tūkst. km ridos papildoma importuotojo garantija. Klientams, kuriems nepriimtinas ridos apribojimas, „Veho“ siūlys standartinę 2 metų garantiją, kuri iki šiol buvo taikoma „Citroen“ automobiliams Lietuvoje.

Galima teigti, kad naujasis „Citroen C3“ pretenduoja tapti vienu iš patraukliausių pasirinkimų mažų automobilių klasėje.

„Citroen C3“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1600 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 70 kW/95 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 136 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3940 mm
Plotis: 1730 mm
Aukštis: 1525 mm
Važiuoklės bazė: 2465 mm
Svoris: 1080 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,6 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 300 l
Kaina: 45,9 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 39,9 tūkst. Lt)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Toyota Supra“ testas: garbės trokštanti miesto pikčiurna (2)

Viešai naudojami keliai, lenktynių trasos, filmų scenos, automobilių kultūros renginiai ir...

„Peugeot 508 SW“ testas: charizmatiškas universalas, prikaustantis žvilgsnius (95)

Dar prieš „ Peugeot 508 “ modeliui tampant metų automobiliu, Prancūzijos automobilių...

Atnaujinto „Volkswagen Passat“ testas: ar atsiras alternatyva? specialiai „Motorams“ iš Vokietijos (52)

Nuo 2014 metų gaminamas paskutinės kartos „Passat“ savo antrąją gamybos ciklo dalį pasitinka...

„Renault Clio“ testas: naujas mažas hibridas specialiai „Motorams“ iš Portugalijos (5)

Debiutavęs dar 1990 metais B segmento atstovas „ Renault Clio “ per tą laiką tapo tiek pačiu...

Miškui sukurto „Subaru Forester“ testas: naujiena po kapotu ir nuodėmė važiuoti asfaltu (27)

„Subaru“ garsėja kaip didelį pravažumą turinčių automobilių gamintojas. Ne vienas bekelę...

Top naujienos

Ukrainai – bauginanti prognozė dėl derybų su Putinu: pasekmės gali būti katastrofiškos (179)

Ukrainos internautų slenge yra populiarus žodis-memas „zrada“. Pradinė šio žodžio reikšmė...

Prekybos tinklų darbuotojų išpažintis: vadovai ir klientai kartais sau leidžia peržengti visas ribas (28)

Parduotuvių pardavėjai – viena iš populiariausių profesijų Lietuvoje. Jais šalyje dirba beveik...

Nesuvokiamas jauno kauniečio žiaurumas: aukų kūnų nerado net aiškiaregės (50)

Aukų kūnų Kauno mariose ieškojo narai, į pagalbą artimieji kvietėsi net aiškiareges, tačiau...

Studentas Stoties prostitutę pasikvietė į svečius: viskas įvyko taip greitai, kad net nesupratau (207)

Su Stoties rajone keliolika metų „dirbančia“ bene garsiausia Vilniaus prostitute tiesiog...

Vilnietis finansinės laisvės siekia būdamas 25-erių: turi tikslą susitaupyti 200 tūkst. ir tada gyventi kitaip (165)

Nors Kristijonui (vardas pakeistas-red. past.) dar tik 25-eri, jo sąskaitoje – keliasdešimt...

Mokslininkai įsitikinę: ateiviai tikriausiai jau lankėsi Žemėje (109)

Paukščių take gali būti daugybė tarpžvaigždinių ateivių civilizacijų, rodo naujausias...

Ar pienas ir jo produktai sukelia vėžį: gydytojų žinios padės apsispręsti, kaip iš tikrųjų maitintis (87)

Kai kurie mitybos specialistai remiasi tam tikrais tyrimais ir garsiai skelbia, kad pienas ir jo...

Kokias paslaptis slepia pilis, kurioje paskutinius savo gyvenimo metus praleido Leonardas da Vinčis (7)

Pasaulio pažinimo siekiantys žmonės keliaudami atranda daug puikių vietų. Viena jų –...

7 priežastys, kodėl žmona nenori su jumis mylėtis (72)

Kai žmona nebenori mylėtis, vyras dažnai ima galvoti, kad ji apskritai prarado susidomėjimą juo....

56-erių aktorės Lisos Rinnos įprotis šokti apsinuoginus ir tai viešinti erzina aplinkinius, o ji tuo mėgaujasi (24)

Aktorė Lisa Rinna pastaruoju metu socialiniuose tinkluose dalijasi vaizdo įrašais, kuriuose šoka...