aA
Ankstesnės kartos „Citroen C3“ vairuotojai gali imti nekęsti savo automobilio. Tokį jausmą jiems sukels pažintis su naujos kartos modeliu, visapusiškai pranokstančiu pirmtaką.
Citroen C3
Citroen C3
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Citroen“ atstovai pabrėžia, kad dailiosios lyties atstovės sudaro daugumą C3 vairuotojų. Kuriant naujos kartos modelį, prancūzai per daug nesistengė įtikti vyrams ir pristatė išdailintą bei moteriškam skoniui įtinkantį automobilį.

Nuo 2002 m., kai debiutavo „Citroen C3“, buvo parduota daugiau nei 2 mln. šio modelio vienetų, o 2005 m. tai buvo geriausiai parduodamas mažas hečbekas. Prancūzai sako, kad dėl prieš 8 metus pasirodžiusio C3 modelio „Citroen“ vėl tapo geidžiama marke. Nieko keisto, kad kompanijos atstovai tikisi, jog šis naujas automobiliukas pardavimų srityje nuvers kalnus.

Nemažus lūkesčius puoselėja ir šios markės pardavėjai mūsų šalyje. Lietuvoje „Citroen“ užima apie 5 proc. rinkos, o C3 yra vienas iš trijų perkamiausių šios markės modelių (kartu su „Berlingo“ ir C4).

Naujojo „Citroen C3“ kūrėjai stengėsi „tilpti“ į 4 m ir kad automobilis nebūtų sunkesnis už pirmtaką. Šių pastangų rezultatas – naujokas yra 3,94 m ilgio ir sveria kiek daugiau nei 1 toną. Prancūzijoje Aulnay ir Poissy gamyklose nuo konvejerių riedantis mažylis yra trumpesnis už tokius konkurentus kaip „Ford Fiesta“, „Volkswagen Polo“, „Renault Clio“ ir „Opel Corsa“.

Milžiniškas stiklas –  pagrindinis akcentas

Naujojo „Citroen C3“ salonas įrengtas stilingai, akį traukia chromo imitacijos, centrinė konsolė atrodo dailiai, bet kartu ir paprastai. Čia nėra daug mygtukų, bet viskas valdoma aiškiai ir iškart suprantamai. Oda aptrauktas vairaratis yra patogus, „lengvas“. Vis dėlto ir šįkart PSA koncernas, kaip ir kituose naujuose „Peugeot“ ir „Citroen“ modeliuose, audio sistemos ir pastovaus greičio kontrolės svirteles įrengė ten, kur jų nesimato – po vairaračiu.

Pagrindinis naujojo „Citroen C3“ salono (turbūt ir išorės) akcentas – 1350 mm ilgio „Zenith” priekinis stiklas, suteikiantis važiuojantiems automobilio priekyje 80° vertikalios apžvalgos kampą. Išlenktas ir įrėmintas plonyčiais priekiniais A stogramsčiais jis taip pat suteikia beveik trijų ketvirčių visos horizontalios apžvalgos kampą. Viršutinė 25 cm pločio stiklo dalis yra tamsinta. „Zenith” priekinis stiklas papildomai kainuoja 1,3 tūkst. Lt („Exclusive“ įrangoje - standartinė dalis).

Milžiniškas priekinis stiklas nuteikia pozityviai, automobilio viduje atsiranda daugiau šviesos ir erdvės. Gamintojų teigimu, didžiausias priekinis panoraminis stiklas ir mažiausias stogas rinkoje sukuria tikrą šviesos terapiją. Jeigu kažkam tai nepatinka – galima užsitraukti slankiojančią lubų dalį, tačiau tuomet šis automobilis praranda savo išskirtinumą. Beje, nors automobilis ir tituluojamas kaip „moteriškas“, tačiau moterys dėl „Zenith“ stiklo susidurs su netikėta problema, kuri kai kurioms gali tapti ir labai rimtu trūkumu – automobilyje nebeliko virš galvos atlenkiamų veidrodėlių.

Nevykęs pavarų dėžės darbas

Mūsų išbandytas „Citroen C3“ buvo su 1,4 l, 95 AG, 136 Nm benzininiu varikliu. Miesto sąlygomis tai išties puikus „arkliukas“, kuriam „sparnus“ suteikia ir jau minėtas sumažintas svoris.

17 colių ratai iš išorės atrodo išties patraukliai ir mažyliui suteikia sportiškumo, tačiau vairavimo malonumo šis akcentas nepagerina – važiavimas kietokas, o ir ratų skleidžiamas triukšmas didesnis.

Švelniai tariant, „Citroen C3“ kūrėjams ne itin pasisekė suderinti variklio darbą su mechanine 5 laipsnių pavarų dėže. Šiam agregatui trūksta sklandumo ir tikslumo. Be to, tarp sėdynių esantis porankis visada turi būti atidarytas, nes priešingu atveju perjungiant pavaras alkūnė kliūva už šios daiktadėžės viršaus.

Kuro sąnaudos yra nuolat rodomos informacinio kompiuterio ekrane. Po energingo pasivažinėjimo Vilniaus gatvėmis, užsižiebė 6,5 l/100 km vidurkis, o įprastai vidutinės sąnaudos siekia apie 6,3 l/100 km. Gamintojai nurodo, kad šis agregatas 100 km kelio vidutiniškai turėtų sudeginti 5,9 l benzino.

Išvažiavus į greitkelį, tenka pripažinti, kad tai ne šio mažylio stichija. Pasiekus maksimalų vasaros sezonu leidžiamą greitį, automobilio stabilumas suprastėja, lenkimo manevrai tampa rizikingi. Vis dėl apie saugumą šio mažylio kūrėjai pagalvojo – jau bazinėje versijoje montuojamos 6 saugos oro pagalvės, ESP sistema. Be to, išbandant automobilio stabdžius ir staigiai stabdant automatiškai įsijungė avarinis signalas.

Pasukus į vingiuotus Molėtų apylinkių keliukus, minkšta automobilio pakaba taip įsupa, kad po geros valandos ima suktis galva. „Citroen“ atstovai pripažino, kad pastebimas automobilio siūbavimas posūkiuose – noro sukurti aukštesnį modelį pasekmė.

Lyginant su pirmtaku, naujos kartos „Citroen C3“ pailgėjo net 9 cm, tačiau automobilio gale daugiau vietos neatsirado – čia gana ankšta. Vis dėlto papildomi centimetrai buvo išnaudoti bagažinei, kurios tūris dabar siekia net 300 l ir šis rezultatas yra vienas geriausių tarp mažų automobilių.

Patrauklus pasirinkimas mažylių klasėje

Pirkėjams bus siūlomi C3 automobiliai su benzininiais 1,4 l (75 AG arba 95 AG), 1,6 l (120 AG) varikliais bei dyzeliniais 1,4 l (70 AG) ir 1,6 l (90 AG) agregatais. Mūsų išbandyta C3 versija buvo su geriausia „Exclusive“ komplektacija, o automobilio kaina – 45,9 tūkst. Lt.

Naujasis „Citroen C3“ Lietuvoje kainuoja nuo 39,9 tūkst. Lt. Markės atstovai pripažįsta, kad tai nėra pigus automobilis, kurio pradinė kaina, lyginant su ankstesnės kartos modeliu, padidėjo 2,5-3 tūkst. Lt. Vis dėlto „Veho“ vadovai pabrėžia, kad dabar į standartinę automobilio komplektaciją įtraukta daug įrangos, kurios dauguma konkurentų bazinėse mažų automobilių versijose nesiūlo – ESP sistema, 6 saugos oro pagalvės, 4 kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė, pastovaus greičio palaikymo funkcija, šildomos sėdynės ir kt.

Be to, pristatydama naujos kartos C3 modelį, bendrovė „Veho“ paskelbė, kad nuo šiol Lietuvoje parduodamiems C3 modeliams, kaip ir kitiems naujos kartos „Citroen“ modeliams DS3 bei „C3 Picasso“, bus suteikiama 5 metų arba 150 tūkst. km ridos papildoma importuotojo garantija. Klientams, kuriems nepriimtinas ridos apribojimas, „Veho“ siūlys standartinę 2 metų garantiją, kuri iki šiol buvo taikoma „Citroen“ automobiliams Lietuvoje.

Galima teigti, kad naujasis „Citroen C3“ pretenduoja tapti vienu iš patraukliausių pasirinkimų mažų automobilių klasėje.

„Citroen C3“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1600 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 70 kW/95 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 136 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3940 mm
Plotis: 1730 mm
Aukštis: 1525 mm
Važiuoklės bazė: 2465 mm
Svoris: 1080 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,6 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 300 l
Kaina: 45,9 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 39,9 tūkst. Lt)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Yamaha Niken“ testas: tokio motociklo dar nebuvo (11)

Jei jau taip sutapo, kad mėgstate keliauti motociklu ir esate neabejingas mokslinei fantastikai,...

„Volkswagen Tiguan R-Line Black Style“ testas: sukurtas autobanams, bet patiks ir lietuviams specialiai „Motorams“ iš Frankfurto (31)

Dar prieš kelis mėnesius Europa atrodė saulėta ir graži, kai staiga viskas griuvo lyg kortų...

Naujo „BMW R 1250 R“ testas: beveik svajonių motociklas (5)

Pernai „ BMW Motorrad“ padalinys pristatė tris naujus modelius – „BMW R 1250 R“, „R 1250...

Naujo MAN TG pristatymas: alternatyvų dyzeliui nėra specialiai „Motorams“ iš Ispanijos (28)

Jeigu būčiau sunkvežimio vairuotojas, iš darbdavio reikalaučiau, kad mano transporto priemonė...

Pirmasis prisilietimas prie „Porsche Taycan“: įspūdingi skaičiai ir dėmesį patraukę sprendimai specialiai „Delfi“ iš Prahos (8)

Automobilių ir technikos pažangą ilgus metus daugelis siejo su degimo varikliais, kiek vėliau...

Top naujienos

Pirmoje fronto linijoje atsidūręs sanitaras – apie ašaras ir agresiją: tą supras retas (50)

Prausia, keičia sauskelnes, atlieka visus valymo darbus ir dezinfekciją bei tvarko mirusių...

Naujos apklausos dėl Skvernelio ir Verygos darbo: jas paveikė šokas vienas iš pjūvių - labai netikėtas (439)

Nors karantino sąlygomis gyvenantys šalies piliečiai teigia patirią ne tik finansinių, bet ir...

Šalis, kurioje nėra (ir negali būti?) koronaviruso, pradeda futbolo čempionatą (29)

Jei visoje valstybėje neužfiksuotas nė vienas koronaviruso atvejis, o čempionų ekipos įkūrėjas...

Itin mažą mirtingumą nuo koronaviruso fiksavusioje Vokietijoje padėtis keičiasi papildyta (18)

Vokietijoje pamažu didėja mirštamumas nuo naujojo koronaviruso sukeliamo susirgimo padarinių –...

Palangoje naujas draudimas sukėlė sumaištį: ar nuomininką išmesti į gatvę? (4)

Palangos savivaldybės paskelbta žinia, kad mieste karantino metu uždrausta teikti apgyvendinimo...

Finansų ekspertė įspėjo, ko jokiu būdu šiuo laiku nereiktų daryti su santaupomis (27)

Taupyti ar netaupyti – tokį klausimą keliame šiuo laiku. Kaip elgtis su savo finansais krizės...

Dėl nepristatomų prekių – tūkstantinės baudos, blokuojamos svetainės (21)

Prekybos bendrovėms „ Sakalo grupė “ ir „ Techmada “ vartotojams nepristatant internetu...

Aistė Simėnaitė. Viešas dovanotas kaukes norėjusios parduoti rezidentės teismas: ar reikėjo viešinti vardą? (1)

Kai man buvo kokie šešeri metai, nuėjau į parduotuvę nusipirkti ledų. Stovėdama kasoje...

Ignalinos atominė elektrinė laikinai stabdo uždarymo darbus: į prastovas – apie 1 tūkst. darbuotojų (22)

Nuo 2010 metų nebeveikianti Ignalinos atominė elektrinė ( IAE ) dėl koronaviruso laikinai stabdo...

Vidas Rachlevičius. COVID-19 – mūsų istorinė galimybė (19)

Pranešimai iš Lietuvos kovos su koronavirusu frontų primena karo suvestines. Kažkas puola,...

|Maža didelių žinių kaina