Ilgus dešimtmečius „Chevrolet Malibu“ rašė savo istoriją anapus Atlanto ir tarp amerikiečių vairuotojų užsitarnavo „legendos“ statusą. „General Motors“ koncerno vadovai nusprendė, kad nuo šiol jis bus skirtas ir globalioms rinkoms, o pernai debiutavęs naujos kartos modelis atvertė naują „Malibu“ istorijos puslapį – nuo šiol jis siūlomas ir Europai, kurioje užėmė markės modelių gamos flagmano vietą.

Smėlėtais paplūdimiais ir nerūpestingu gyvenimu garsėjančio Kalifornijos valstijos (JAV) miesto Malibu garbei pavadinto automobilio biografija – tokia pat prieštaringa, kaip ir visokio plauko mokslininkų įtikinėjimai apie NSO egzistavimą. Pasak „Chevrolet“, „Malibu“ modelio ištakos siekia 1964 m., tačiau pavarčius amerikiečių automobilių pramonės istorijos vadovėlį tampa aišku, kad iš pradžių taip buvo vadinama viena iš „Chevrolet Chevelle“ versijų. Šio modelio gamyba buvo nutraukta 1977 m., o po metų pasirodė jo įpėdinis – „Chevrolet Malibu“. Taigi šis modelis savarankiškai gyvuoja jau 35 metus, nors „Chevrolet“ ir nori jo penkiasdešimtmečio šventę kaip reikiant paankstinti. Beje, gamintojų teigimu, „Malibu“ yra ilgiausiai tuo pačiu pavadinimu gaminamas vidutinės klasės modelis.

Kadaise buvęs „raumeningų“ („muscle cars“) automobilių pažiba, „Malibu“ galiniais varomais ratais „jankių“ širdis virpino iki 1983 m., kai buvo nutraukta jo gamyba. Prabėgus 14 metų, jis atgimė 1997-iais, tačiau jau kaip eilinis „General Motors“ produktas – priekiniais ratais varomas bedvasis nuoboda, kurio svarbiausia užduotis – gerinti pardavimų statistiką. Nepaisant tokios banalios misijos, jam tai sekėsi – pastaraisiais metais amerikiečiai nupirkdavo po maždaug 200 tūkst. vnt. „Malibu“ ir tai buvo vienas populiariausių „General Motors“ koncerno modelių. Atrodo, kad su pernai debiutavusiu naujos kartos modeliu reikalai iš dalies pasikeitė – amerikiečiai „Malibu“ pavertė globaliu automobiliu.

Dėmesys – galiniams žibintams

Prieš sėsdamas prie naujojo „Chevrolet Malibu“ vairo buvau nusiteikęs gana pesimistiškai. Mat jis gaminamas pagal „GM Epsilon II“ platformą, tą pačią kaip ir „Opel Insignia“, tad lūkesčiai buvo tokie pat, kaip ir būtų šimtas pirmą kartą einant Palangos J.Basanavičiaus gatve, kur viskas iki skausmo pažįstama.

Tačiau nuobodulys tikrai neapniko ir prisiminimai apie „Insignia“ greitai išgaravo. Jeigu ankstesni „Malibu“ panešėjo į dizaino pradžiamokslį kremtančių studentų eksperimentų su pieštuku vaisius, tai dabar šio modelio išvaizda primena bent į studijas įpusėjusių ir potencialo turinčių pirmūnų kursinį darbą. Automobilis apie amerikietišką dvasią sufleruoja ne tik pavadinimu, bet ir keliais akį traukiančiais akcentais. Priekyje galima pastebėti tipinį „Chevrolet“ bruožą – plačias, masyvias variklio groteles su dideliu „Chevy“ logotipu. Tačiau svarbiausia „vinimi“ tapo galinė dalis ir išskirtiniai LED žibintai, kurie primena matytus naujajame „Camaro“. Nieko panašaus į „Insignia“ ir tai tikrai yra maloniai nuteikianti išimtis tarp kitų nugludintomis formomis pasižyminčių dabartinių automobilių.

Panašumų tarp „Camaro“ ir „Malibu“ galima rasti ir salone. Pavyzdžiui, prietaisų skydo rodmenys yra tokie pat, t.y. stačiakampio formos, vidinės durelių pusės rankenėlės ir vairaratis – identiški. Tačiau centrinė konsolė – nepanaši nei į „Insignia“, nei į kitus šios markės modelius, todėl tai džiugina. Mygtukų čia daug, tačiau susiorientuoti netrunki. Metalizuotos bei chromuotos apdailos detalės neatrodo rimtai – matyti kiekvienas piršto atspaudas, kitavertus – tai pagyvina salono vaizdą.

Kaip ir kituose „Chevrolet“ modeliuose, džiugina „Malibu“ salone esančios daiktadėžės, o ypač – 15 cm gylio smulkmenų skyrelis, „pasislėpęs“ po 7 colių įstrižainės atverčiamu lietimui jautriu ekranu, kurio grafika taps maloniu siurprizu. Čia aiškiai pateikiama informacija apie įvairių sistemų darbą, skirtingų sistemų funkcijos pažymėtos didelėmis ikonomis, galima peržiūrėti nuotraukas, o aukštesnės komplektacijos versijose – taip pat ir naudotis palydovine navigacijos sistema.

Kamuoja „troškulys“

Pirkėjai gali rinktis vieną iš dviejų keturių cilindrų variklių: 2.0 l, 160 AG darbo tūrio turbodyzelinį arba 2.4 l, 167 AG benzininį. Tai tikrai labai mažai, atsižvelgiant į konkurentų pasiūlymus. Europos rinkai skirti „Malibu“ komplektuojami su šešių laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže.

Lietuvoje išbandėme aukščiausios LTZ įrangos modelį su benzininiu varikliu ir automatine transmisija. Šis tandemas beveik 4,9 m ilgio automobiliui – tinkamas, tačiau ne idealus. Automatinė pavarų dėžė sklandžiai perduoda variklio galią, pagreitėjimas nėra vangus, nors tikrai ne sportiškas. Atrodo, kad gamintojo nurodytos 10,16 sek., kurių reikia įsibėgėti iki 100 km/val., trunka bent pora sekundžių daugiau.

Tiesa, „Malibu“ turi dar vieną amerikietišką bruožą. „Pagirdyti“ šį automobilį reikia vidutiniškai 9 l/100 km benzino, ir tai su sąlyga, kad daugiau laiko važiuosite tiesiais keliais. Jeigu sukiositės vien mieste – būkite pasiruošę prietaisų skyde matyti 13 l/100 km vidurkį. Tad norintiems važiuoti taupiau neišvengiamai teks rinktis dyzelinį 2.0 l agregatą.

Automobilio pakaboje galima girdėti „bildukų“, tačiau vertinant bendrai, „Malibu“ važiuoja patogiai, kaip ir priklauso dideliam sedanui.

Susiruošę į ilgesnę kelionę padėkosite milžiniškai 545 l bagažinei, o ant galinės sėdynės be problemų galėsite sutalpinti 3 keleivius.

Konkurencinga kaina

Europai naujasis „Malibu“ bus tiekiamas iš „Chevrolet“ gamybos padalinio Pietų Korėjoje. Automobilio kaina mūsų rinkoje prasideda nuo 61 921 Lt. Vertinant vien tik kainą – šis sedanas konkurentų beveik neturi. Žodžio „beveik“ nereikėtų rašyti, jeigu rinkoje nebūtų praktiškai už tokią pat kainą siūlomo „Škoda Superb“. O, pavyzdžiui, techninio giminaičio „Opel Insignia“ pasiūlymai prasideda nuo 71 tūkst. Lt.

Mūsų išbandytas „Malibu“ su aukščiausiu LTZ įrangos lygiu kainuoja nuo 74 tūkst. Lt. Gausias LS ir LT komplektacijas ši versija papildo tokia įranga kaip šildomos odinės priekinės sėdynės, dviejų zonų automatinė klimato kontrolės sistema, garso sistema su lietimui jautriu ekranu, pagalbinės automobilio statymo sistemos jutikliai gale ir kt.

Su „Mazda6“, „Peugeot 508“, „Renault Laguna“, „Citroen C5“, „Ford Mondeo“, „Toyota Avensis“, „Hyundai i40“ ir kt. dėl pirkėjų simpatijų kovosiantis „Malibu“ už prieinamą kainą gali pasiūlyti erdvumą, patogų važiavimą ir įdomiau nei kiti Europoje populiarūs sedanai atrodančią išvaizdą.

„Chevrolet Malibu“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2384 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 123 kW/167 AG/5800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 225 Nm/4600 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4865 mm
Plotis: 1855 mm
Aukštis: 1465 mm
Važiuoklės bazė: 2737 mm
Svoris: 1539 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,16 sek.
Maksimalus greitis: 206 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,0 l/100 km
CO2 emisija: 188 g/km
Bagažinės tūris: 545/1125 l
Kaina: 74 099 Lt (bazinė versija – nuo 61 921 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)