aA
Po dešimtmečio pertraukos į Europą sugrįžta legendinis „Chevrolet Camaro“. Šis amerikietiška dvasia alsuojantis raumeningas galiūnas – tarsi klasikinių ir dabartinių automobilių junginys.
Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro
© Gamintojo nuotr.

Penktos kartos „Camaro“ JAV pradėtas pardavinėti dar prieš porą metų, o europiečiams jis buvo pristatytas rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje.

1966 m. pabaigoje pasirodžiusio pirmojo „Camaro“ pavadinimas juokais buvo aiškinamas taip: „Tai yra mažas piktas žvėris, kuris valgo Mustangus“. Taip vaizdžiai buvo apibūdinama neišvengiama „Chevrolet“ naujoko ir 1964 m. debiutavusio panašaus sudėjimo „Ford Mustang“ konkurencija.

Po sėkmingų keturių kartų modelių, 2002 m. „Camaro“ gamyba buvo sustabdyta. Kaip turėtų atrodyti penktos kartos atstovas savotiškai pasufleravo konkurentai iš „Ford“, 2005 m. pristatę naująjį, taip pat penktos kartos „Mustang“, kuris dizaino akcentus perėmė iš 7-ojo dešimtmečio modelio.

Tokią pat strategiją pasitelkė ir „Chevrolet“, 2006 m. pademonstravę būsimo „Camaro“ koncepciją, kuri serijiniu modeliu tapo 2009 m. Tiesa, iš pradžių šis automobilis buvo siūlomas tik JAV rinkoje, o europiečiams jo teko laukti iki 2011-ųjų rudens.

Akcentai iš praeities

Išskirtinai atrodantis „Camaro“ tikrai neskirtas tiems, kuriems patinka susilieti su minia. Vairuojant šį „ristūną“ dėmesys iš aplinkinių – garantuotas. Jis taip pat neskirtas iki kaulų smegenų įsimylėjusiems vokiškus automobilius ir nepriekaištingą jų kokybę – neišauklėto būdo „Camaro“ yra tarsi laisvamanis „jankis“, ignoruojantis racionalų vartojimą ir trokštantis nuotykių.

Į Europos rinką sugrįžtantis „Camaro“ pasižymi iš praeities atpažįstamu dizainu, kuris sujungė 1969-ųjų modelio stilių su šiuolaikinėmis linijomis. Pirkėjai gali rinktis kupė arba kabrioleto versijas. Iš priekio automobilis atrodo labai piktas, tad „Kamanės“ vaidmuo filme „Transformeriai“ jam idealiai tiko.

„Nuo pat pradžių stengėmės, kad „Camaro“ gerai atrodytų, būtų sportiškas ir įperkamas“, – sakė šio modelio vyriausiasis inžinierius Alas Oppenheiseris.

Galima teigti, kad lyginant su dabartiniais Europoje siūlomais „Chevrolet“ modeliais, „Camaro“ salone pažįstamas tik vairaratis. Ir norėtųsi, kad būtent jis būtų kitoks – juk sportiniame automobilyje vairaratis labai svarbus vidaus akcentas, ir gana keista čia jį matyti tokį pat, kaip tarkime mažyčiame „Aveo“. Amerikietiški automobiliai nėra vertinami už salono kokybę, ir įsėdę į „Camaro“ suprasite kodėl. Nors plastikas ir medžiagos atrodo patraukliai, įrengimas yra toli nuo vokiškos kokybės.

Kaip ten bebuvę, „Camaro“ salone išties jautiesi kaip išskirtiniame automobilyje. Šio modelio kūrėjai pasistengė suderinti klasiką su dabartimi. Čia galima rasti reliktų iš praeities. Į akis krinta prie pavarų perjungimo svirties įtaisytas keturių rodmenų blokas, kur kampuotuose rėmuose rodyklės leidžia žinoti apie tepalo temperatūrą, tepalo slėgį, transmisijos skysčio temperatūrą ir akumuliatoriaus įtampą. Reikia pripažinti, kad ši informacija vairuotojui nėra pati svarbiausia, tačiau šis rodmenų blokas tikrai suteikia šarmo. Be to, atkartojant stiliaus akcentus, spidometro ir odometro rodmenys taip pat kampuotuose rėmuose.

Vis dėlto salone rasite ir tokių XXI a. automobiliui privalomų akcentų kaip USB jungtis ar „Bluetooth“ sąsaja.

Galima mylėti vien už variklio garsą

Šveicarijos keliuose išbandžius „Camaro“ nustebino automobilio pakaba, kuri pasirodė netikėtai komfortiška. Prieš sėsdamas prie vairo galėtum tikėtis, kad sėdimąja dalimi teks neišvengiamai skaičiuoti kiekvieną kelio nelygumą, bet taip nėra. Šiuo atveju kietas ir sportiškas važiavimas buvo paaukotas dėl patogumo.

„Chevrolet“ pabrėžia, kad europiečiams skirta versija išsiskiria visiškai nauja, Europos keliams pritaikyta pakaba, taip pat pakeistais amortizatoriais, stabilizatoriais. Automobilis standartiškai komplektuojamas su 20 colių ratais ir „Brembo“ stabdžiais. Svoris priekinei ir galinei ašims paskirstytas santykiu 52:48.

Automobilio valdymas kiek neįprastas ir reikalaujantis daugiau pastangų nei važiuojant įprastu hečbeku ar sedanu. „Camaro“ ilgis siekia beveik 5 metrus, sėdėjimo pozicija kaip ir priklauso kupė yra žema, o matomumas labai prastas. Į galinio vaizdo veidrodėlį dairytis net nelabai verta – ten matyti tik anga, kiek didesnė už akutę duryse. Variklio dangtis ilgas, tad „Camaro“ priekį sunku įžiūrėti. Triukšmo izoliacija prasta, o pasodinti keleivį ant galinės sėdynės pavyktų tik pažadėjus jam kažką tokio nuostabaus.

Įdomiausia „Chevrolet Camaro“ dalis – jo variklis. Automobilis siūlomas su vieninteliu 6.2 l atmosferiniu V8 agregatu, kuris, priklausomai nuo transmisijos, gali būti dviejų pajėgumų. Versija su mechanine pavarų dėže išvysto 432 AG, maksimalų 569 Nm sukimo momentą (esant 4600 aps./min.). Su automatine pavarų dėže komplektuojamas „Camaro“ turi 405 AG, pasiekia maksimalų 556 Nm (esant 4300 aps./min.) sukimo momentą.

Pamačius variklio darbinio tūrio skaičius norisi krykštauti it vaikui, iš Kalėdų senio pirmą kartą gavusiam saldainį. Jėgos agregatas riaumoja taip, kad neleidžia abejoti savo „raumenynu“, ir nors iš daugiau nei 400 AG tikiesi smagesnio važiavimo, automobilį galima mylėti vien už griausmingą V8 skambėjimą.

Galima numanyti, kad „arklių kaimenę“ gerokai tramdo milžiniška automobilio masė – kaip ir priklauso tikram amerikiečiui, „Camaro“ spjauna į dietą ir sveria bemaž 2 tonas. Vis dėlto antsvorio turintis galiniais ratais varomas kupė demonstruoja puikias sprinterio savybes ir iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 5,2 sek. Automobilio maksimalus greitis siekia 250 km/val.

„Chevrolet“ atstovų teigimu, ekonomiškumas tikrai nėra tarp svarbiausių prioritetų „Camaro“ vairuotojui, todėl į vidutines degalų sąnaudas žiūrima pro pirštus. Automobilio su mechanine pavarų dėže sąnaudų vidurkis siekia 14,1 l/100 km, tačiau nereikėtų labai nustebti, jei po smagaus pasivažinėjimo informaciniame kompiuteryje įsižiebs 20 l/100 km skaičiai. Tai tikras troškulio kamuojamas „jankis“!

Europoje ambicingų planų nėra

2009 m. balandį JAV rinkoje debiutavęs penktos kartos „Camaro“ iškart tapo itin populiariu. Iki metų pabaigos per 7 mėnesius buvo parduota 61 650 automobilių, o kitąmet – dar 81 300 vnt. Per pirmą pusmetį 2011-aisiais – dar 40 275 vnt.

Kad ir koks „Camaro“ būtų mėgstamas anapus Atlanto, Europoje „Chevrolet“ atstovai jį vadina nišiniu modeliu ir ambicingais pardavimų planais nesisvaido.

Gamintojas paskelbė, kad Vokietijos rinkoje „Camaro“ kupė versija kainuos nuo 38,9 tūkst. eurų (134,3 tūkst. Lt), o kabrioletas – nuo 43,9 tūkst. eurų (151,5 tūkst. Lt). Norintys turėti „Transformerių“ versiją, gali užsisakyti specialų paketą už 2 tūkst. eurų (6,9 tūkst. Lt).

Ir nors dar rudens pradžioje „Chevrolet“ atstovai Baltijos šalyse skelbė, kad kol kas „Camaro“ mūsų rinkoje nebus parduodamas, panašu, kad išskirtinių poreikių turintys klientai nebus nuvilti. Teigiama, kad šio modelio pasirodymą Baltijos šalyse nulems ekonominė situacija ir potencialių pirkėjų susidomėjimas.

„Chevrolet Camaro“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 6162 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 318 kW/432 AG/5900 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 569 Nm/4600 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4837 mm
Plotis: 1917 mm
Aukštis: 1360 mm
Važiuoklės bazė: 2852 mm
Svoris: 1769 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 5,2 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 14,1 l/100 km
CO2 emisija: 329 g/km
Bagažinės tūris: 384 l
Kaina: nuo 38,9 tūkst. eurų/134,3 tūkst. Lt (Vokietijoje)

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujo elektrinio autobuso „Scania Citywide“ testas: miesto transporto perspektyva (24)

Jei labai norima, miesto autobusus galima palyginti su lengvaisiais automobiliais. Tik jais...

Naujo „Opel Corsa“ testas: prancūziški genai ir vokiškos vertybės (21)

Nors dar XIX amžiuje pirmą savo automobilį pagaminusi vokiška „Opel“ markė nuo 1929 metų...

Naujo „Audi RS6 Avant“ testas: universalas už namo kainą (102)

120 000 eurų, o su papildoma įranga – net 180 000 eurų. Tiek kainuoja naujas „Audi RS6 Avant“...

Naujo „Subaru XV e-Boxer“ testas: ar SUV reikalingas pravažumas? (30)

Kai pasivažinėjau su „ Subaru XV “, kuris šiemet debiutavo su nauja hibridine 150 AG „2.0...

4000 km „Renault Clio“ testas: kokio užteks automobilio? specialiai „Motorams“ iš Suomijos (9)

Kokio dydžio reikia automobilio, kad jis būtų pakankamas kasdieniam naudojimui? Pavyzdžiui, mūsų...

Top naujienos

Gyvenimas ant rubežiaus: „Pircin aini su visais dziaugsmais“

Jeigu pabandysime aplink Musteiką 15-20 kilometrų spinduliu suskaičiuoti visus kaimus ir jo...

Spontaniška idėja tapo sėkmingu panevėžiečių verslu: per karantiną įgyvendinti patarimai padvigubino pardavimus (23)

Prieš pandemiją įmonė „Mur Mur apranga“ turėjo sėkmingą fizinę parduotuvę Panevėžyje ,...

Kas ir kodėl platina žinią apie teroro aktą Lietuvoje: įsivėlė ir Seimo nariai (4)

Kas sieja degantį vilkiką su dujų cisterna, Lenkijos parlamentarus iš valdančiųjų partijos ir...

Pandemijos akivaizdoje išryškėjo pavojinga tendencija: jeigu taip tęsis ir toliau, sulauksime ne tik aukų nuo koronaviruso (180)

Sveikatos specialistai pastebi, kad karantino metu ženkliai sumažėjęs visuomenės judėjimas gali...

Ekspertas įvertino kandidatų į ministrus tikrinimą: visi ženklai rodo, kad nėra situacija gera (394)

Prezidentas Gitanas Nausėda jau kitos savaitės pradžioje žada viešai pranešti, kurie naujosios...

Rusišką vakciną Vengrija įsivežė neatsitiktinai: kyla rimtų klausimų (660)

Kol pasaulyje vyksta „vakcinų lenktynės“, bandant kuo greičiau rasti būdą, kaip užsitikrinti...

Butų perpardavinėtojas papasakojo, kaip atrodo jo darbas ir kiek iš to uždirba (223)

Liaudiškai vadinamas „pirikūpas“ arba perpardavinėtojas – kaip atrodo tokio žmogaus darbas?...

Būsimam aplinkos ministrui – neįmanoma misija? (54)

Tarpuvaldžiu, kai senoji valdžia jau žino, kad ilgai neužsibus, o naujosios Seimo daugumos...

Sušalęs Užkalnis: kuo kvepia 5000 EUR už litrą (100)

Jei tai būtų vynas, penki tūkstančiai eurų už litrą būtų labai brangu. Kaip labai seni ir...

Anoreksija serganti mergina atsidūrė ant mirties slenksčio: pažadėjau sau, kad jei ryte pabusiu, prisipažinsiu mamai

Anoreksiją išgyvenusi 18-metė Ellie Spofforth nerimauti dėl savo svorio pradėjo dar besimokydama...

|Maža didelių žinių kaina