aA
Važiuojantys tolimus atstumus vairuotojai lyg aksiomą kartoja – tolimose kelionėse geriausias yra dyzelinis automobilis. O kokios yra šių dienų realijos, atsižvelgiant į vis labiau Europoje griežtėjančius apribojimus dyzelinu varomiems automobiliams? Siekdami tai išsiaiškinti į kasmetinę tolimą kelionę leidomės „Dacia Duster“ SUV su benzininiu 1.3 l 150 AG varikliu.

Ankstesnėse kelionėse, kuriose keliaudavome tik dyzeliniais automobiliais, patyrėme – tolimose atkarpose su greitkeliais ir kalnais dyzelinis universalas vidutiniškai reikalaudavo iki 6 l/100 km degalų, aukštesnis SUV (didesnis aerodinaminis pasipriešinimas) su identišku motoru – maždaug litru daugiau. Tokios būdavo realios, o ne gamintojo nurodomos sąnaudos kelyje. Patikrinta ne kartą – kasmet per iki trijų savaičių trunkančias vasaros atostogas automobiliu nuvažiuodavome iki 10 000 km.

O toks atstumas – ir dideles išlaidos degalams! Bet laikai pasikeitė ir nebepageidaujamus Europoje „dyzelius“ keičia benzininiai motorai – tarsi tarpinis variantas iki to laiko, kai pradės dominuoti alternatyvia energija varomos mašinos. Gamintojai sparčiai elektrifikuojasi – kur dėsiesi, kai nuo 2020 metų „nepalindimas“ po numatyta mažesne kaip 95 g/km CO2 visų gamos automobilių vidutine tarša gresia milijoninėmis baudomis. O pabandyk tą padaryti kai ir taip mažesnėmis nei benzininių mašinų sąnaudomis (ir, atitinkamai, mažesne CO2 tarša) pasižymintys „dyzeliai“ atsidūrė už įstatymo ribų.

Tad taikomės prie laikmečio – pirmą kartą po daugiau kaip dešimties metų į kelionę leidžiamės mašina su benzininiu varikliu. Tiesa sakant, beveik identiška pernykštei – naujos kartos „Dacia Duster“, tik šįkart su kitokiu varikliu. Įvertinant, kad ketiname įveikti daugiau kaip 6000 kilometrų, važiavimas SUV su benzininiu motoru atrodo avantiūra. Bet visgi įdomu kokios bus benzino sąnaudos. Kaip ne kaip šiuolaikiniai benzininiai varikliai gerokai našesni nei gaminti anksčiau, tad pagrįstai tikimės ir gero sąnaudų rezultato – mūsų kelionės automobilis turi naujos kartos, taip pat į „Renault“ ir „Mercedes“ automobilius montuojamą turbobenzininį 1.3 l 150 AG motorą.

Apie patį naują „Dacia Duster“ jau esu rašęs – šį tekstą galite rasti čia. Tad tik priminsiu, kad ekonominės klasės ir gana erdvus automobilis, kurio kainų diapazonas – nuo vos 10 500 eurų (bazinis modelis su 1.0 l 90 AG varikliu bus parduodamas nuo kitų metų) iki gerai sukomplektuotos versijos už 17 000 eurų (šiais laikais nuo tiek tik prasideda hečbekų ir pačių mažiausių SUV kainos). Naujas „Duster“ labiausiai stebino ne savo išorės metamorfozėmis, o šiuolaikinėmis technologijomis, apie kurias pirmosios kartos modelio vairuotojai galėjo tik pasvajoti – pavyzdžiui, aplinkinio vaizdo kameromis, rodančiomis aplinką ne tik priekyje, gale, bet ir šonuose, tai pat liečiamuoju ekranu su „TomTom“ navigacijos sistema. Ir, žinoma, kur kas jaukesniu ir dailesniu nei anksčiau salonu su praktiškomis dėtuvėmis, patogiomis sėdynėmis ir didele bagažine.

Nors, palyginti su pernai metais, yra ir nuostolių – šiandien nebesiūlomi modeliai su automatine dviejų sankabų EDC transmisija, tad važiuojame automobiliu su priekinių ratų pavara ir „mechanika“. Kelionės pradžioje automobilis džiugina saikingu, tik šiek tiek didesniu nei 6 l/100 km benzino sąnaudų vidurkiu, komfortiška, bet ne pernelyg minkšta ir siūbuojančia pakaba, ir stebėtinai gera garso izoliacija. Dar atkreipiu dėmesį į gerai suderintą vairo sistemą – posūkiuose nereikia koreguoti važiavimo krypties. Taip pat gerai įvertinu ir automobilio dinamiką – lengvam SUV, sveriančiam nuo 1160 kg, 150 AG pasiekiantis turbobenzininis motoras, važiuojant net ir pilnai pakrautu automobiliu, yra daugiau nei pakankamas tiek Vokietijos greitkeliuose, tiek ir stačiuose Korsikos, Sardinijos ar Alpių kalnų keliuose.

Patogi ir pakaba – kelionėje ji užtikrina komfortišką važiavimą net ir bjauraus asfalto atkarpomis, tuo pačiu be reikalo neerzindama pernelyg dideliu kėbulo siūbavimu, Žinoma, sportiško automobilio valdymo savybių tikėtis neverta – visgi tai SUV su didesne prošvaisa, tad staigus kliūties apvažiavimas visgi nėra geriausia jo savybė (bet tam yra elektroninė stabilumo kontrolė). O štai kalbant apie stabdžius, jie nustebino (gerąja prasme) net ir visko mačiusius profesionalus – pernai atliktuose stabdymo bandymuose lengva mašina stabdymo efektyvumu aplenkė net BMW X5M.

Grįžtame į Lietuvą. Po susuktų 6800 kilometrų degalų sąnaudos po kalnų ir greitkelių stabiliai nusistovėjo ties 7 l/100 km – jei su akceleratoriumi elgtis šiek tiek švelniau, jos būtų buvusios maždaug puslitriu mažesnės. Pernai su tokiu pačiu automobiliu, bet turinčiu turbodyzelinį 1,5 l 110 AG variklį, po 10 000 km vidutinės sąnaudos buvo 6,4 l/100 km. Tiesa, galima atsižvelgti, kad pastarasis buvo su dviejų sankabų transmisija, bet ir reikia nepamiršti, kad šiuolaikinės automatinės pavarų dėžės užtikrina beveik identiškas, o kartais – net ir geresnes degalų sąnaudas nei automobiliai su mechanine transmisija. Tad, mano galva, mažesnis nei litro skirtumas 100 km yra tikrai puikus rezultatas automobiliui su benzininiu varikliu. Ir tuo labiau nepastebimas nevažinėjantiems tokių didelių atstumų.

Daugiau apie kelionę benzininiu „Dacia Duster“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, o kelionės aprašymą rasite „Delfi“ Kelionių skyriuje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.6500

Naujo „Audi e-tron GT quattro“ elektromobilio testas: pašėlusi dinamika, bet itin mažos energijos sąnaudos (galima nuvažiuoti 500 km) (15)

Jei jums vis dar kyla klausimų kokį automobilį pirkti už 100 000 eurų , tikriausiai „ Audi...

Naujo „Renault Arkana“ testas: konkurentai nesiūlo nieko panašaus specialiai „Motorams“ iš Lenkijos (76)

Iki šio modelio debiuto madingais SUV -kupė stiliaus automobiliais galėjo džiaugtis tik...

Naujos C klasės testas: pavažinėjus tapo aišku, kodėl ją lygina su prabangiausiais „Mercedes-Benz“ (85)

„Mažoji „S klasė“ – taip patyliukais atsiliepiama apie naujausią Vokietijos „premium“...

Naujo „Jeep Wrangler 4XE“ testas: kam miške elektra? (56)

Visureigių gerbėjai tikriausiai sušuks – kur ritasi pasaulis?! Ir dar pridurs, kad pasaulyje...

Elektromobilio „BMW iX3“ testas: elektrinis BMW žada smagią ateitį (62)

Nors BMW su elektromobiliais pradėjo flirtuoti dar 1972 metais Miuncheno olimpiadoje pristačiusi...

Top naujienos

Paauglės iš Kauno norėjo būti suaugusiomis: net nesuprato, kaip atsidūrė svetimoje lovoje (209)

Dvi keturiolikmetės iš Kauno norėjo būti suaugusiomis – susipažinusios su 22 metų vaikinu jos...

Griežtas stilistės verdiktas apie tai, kas yra tabu per vestuves: dažniausia klaida – seksualumu perspjauti nuotaką (15)

Rugpjūtis – vestuvių mėnuo. Stilistė Jomantė Vaitkutė išdėstė vestuvių aprangos etiketo...

Dailius Dargis | D+

Kelionė paskui „Vilniaus brigados“ šešėlius: Dekanidzės valdymą nutraukė brutali klaida (1)

Nors praėjo 26 metai po to, kai buvo nukirsta pagrindinio „Vilniaus brigados“ kriminalinės...

Tai, ko negalima savo šalyje – galima Bulgarijoje: audringos paauglių atostogos stebina net visko mačiusius (62)

„Tai, ko negalima namuose – galima Bulgarijoje “, – iš lūpų į lūpas dalijasi...

Laukia permaininga savaitė: sinoptikai prognozuoja šilumą, lietų ir žaibus

Pirmąją savaitės dieną orus lems iš pietų atkeliavusio ciklono pietvakarinė dalis. Dangų...

Pavojingos varžybos įsibėgėja: Kinijos šuolis, po kurio Rusija liks pralaimėtoja (243)

Yra prisijungimas! Tokiu džiugiu įrašu liepos 29-ąją pasidalijo Rusijos kosmoso agentūros...

Japonai nepasikuklino: į kosmosą siųs raketą su sekso žaislais – ir tam turi intriguojantį tikslą (11)

Japonijos bendrovė „Tenga“, gaminanti masturbavimosi priemones, veikiausiai įeis ir į...

Sekmadienį per sieną perėjo rekordinis nelegalų kiekis: jie plūsta be perstojo iki 22 val. sulaikyti 276 (3349)

Sekmadienį, rugpjūčio 1-ąją, Lietuvą užgriuvo tokia nelegalų banga, kokios iki šiol dar...

Auksą iškovojusį Baltarusijos gimnastą nedelsiant pasveikino Lukašenkos sūnus (56)

Gimnastas Ivanas Litvinovičius šeštadienį tapo pirmuoju, iškovojusiu Baltarusijai medalį:...

Graikijos saloje lietuvių pora gavo ne tai, ko tikėjosi: dabar supratau, kaip gimsta instagraminės nuotraukos (47)

Mums pardavė svajonę apie Santorini. Juk visi sakė, kad bus tobula ir mes nuoširdžiai patikėjom....