„Racing car for the road“ – lenktyniniai automobiliai kasdieniams keliams. Taip „Audi“ atstovai vadina savo sportinius modelius, kuriuos artimiau pristatyti potencialiems pirkėjams ir žurnalistams nusprendė per renginių seriją „Audi Driving Experience“. Pernykštėms pratyboms pasisekus, šiemet Bikerniekų trasoje Rygos pakraštyje gamintojo atstovai išrikiavo dar daugiau griausmingųjų „Audi R8“, pirmą kartą atsivežė kabrioletus „Audi R8 Spyder“ ir nemažiau raumeningus „Audi RS5“ bei „Audi TTRS“.
"Audi" vairavimo mokyklos renginys Bikerniekų trasoje
© Organizatorių archyvas

Keli instruktoriai iš Vokietijos ir vietos vairavimo specialistai dviems Lietuvos žurnalistams bei būriui kviestinių svečių antradienį surengė pusdienio trukmės praktinių užsiėmimų sesiją. Iš pradžių daug kas nerimavo dėl lietaus, bet kol pirmą pusvalandį klausėmės teorinės dalies ir sužinojome daugiau apie keturis mokslo šaknims bei vaisiams skirtus sportinius „Audi“ automobilius, paskutiniai lašai nulaistė trasos asfaltą ir išlindo saulė.

Smarkiai šylant asfaltas greitai džiuvo, o netrukus prie didesnio jo šildymo prisidėjome ir mes. Pirmoji pratybų dalis – sportinis važiavimas lenktynių trasos dalimi tikslia rikiuote paskui instruktoriaus automobilį – dar vyko ant šlapios dangos ir tapo pirma drąsesne pažintimi su „Audi R8 V10 Plus“, kurios dinaminio važiavimo nustatymuose parinkus šlapios trasos režimą ne vienam žandikaulis užstrigo vienoje pozoje: koks puikus sukibimas!

Ryte trasa dar buvo šlapia, tačiau įdienojus greitai išdžiuvo
Ryte trasa dar buvo šlapia, tačiau įdienojus greitai išdžiuvo
© Organizatorių archyvas

O dar tas kurtinantis griausmas už nugaros, kur slypi praktiškai kėbulo viduryje išilgai sumontuotas 5,2 litro V10 FSI (610 AG ir 560 Nm) variklis, kiekvieną kartą greičio zonose spustelėjus akceleratorių – pagaliau galime be apribojimų džiaugtis sportiniais bolidais! Na gerai, apribojimai – natūralūs, mat Bikerniekų trasoje keletas posūkių reikalauja ypatingo tikslumo – menkiausia klaida čia gali baigtis liūdnai ir apie tai išsamiai papasakoja instruktoriai.

Ir dėl artimo „Lamborghini Huracan“ giminaičio (abu dalijasi platforma ir technologijomis) „Audi R8“ vėliau kraipėme galvas – išvažiavę į „civilines“ Rygos gatves su 540 AG galios kabrioletais „R8 Spyder“ pakabą sugebėjome sureguliuoti taip, kad jokio diskomforto nekėlė ir visai prastos kokybės asfalto atkarpos. Tiesa, garso šiame automobilyje su nukeltu stogu pliūpsniai slegia ausis nemenkiau nei dinamika impulsyviai pasunkėjus dešinei kojai.

Vairavimo mokyklos trasos "instrumentai": R8, RS5 ir TTRS
Vairavimo mokyklos trasos "instrumentai": R8, RS5 ir TTRS
© Organizatorių archyvas

Bet grįžkime į trasą – po pirmosios pratybų dalies su R8 mūsų laukė antroji su gražuoliais kupė modeliais RS5, o juose plaka 2,9 litro V6 TFSI širdelės du dviem turbinom, pulsuojančios 450 AG galia ir 650 Nm sukimo momentu, kurį visiems ratams perleidžia įspūdingų galimybių ir staigumo 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Tiesa, pratybose dauguma mūsų rinkosi jos mechaninį valdymą mentelėmis už alkantara padengto sportinio vairo, nes treniruojantis tikslia trajektorija bei pageidaujamu automobilio sukibimo balansu įveikti posūkį svarbu ir tikslus pavaros parinkimas reikiamu metu.

Pasibaigus šiai pratybų daliai ne vienas garsiai dvejojo, kuris automobilis palieka didesnį įspūdį: monstriškas R8 ar rafinuoto veido asfalto žudikas RS5. Pastarasis tiesiog triuškina bet kokius lūkesčius jam: atrodo gerai, važiuoja smarkiai geriau nei atrodo – 3,9 sek. ir šaudant išmetimui jau pasiektas 100 km/val. greitis. Ką čia ir bepridurti.

"Audi" vairavimo mokyklos renginys Bikerniekų trasoje
"Audi" vairavimo mokyklos renginys Bikerniekų trasoje
© Organizatorių archyvas

Vyšnaitė ant pratybų torto – paskutinė praktinė sesijos dalis, kurios metu visi dalyviai gauna progą įveikti savo pilną greitą ratą „Audi R8 V10 Plus“ automobiliu. Važiuojama dviese: apšilimo ratas, greitieji ratai, atvėsimo ratas. Pasikeičiama vairuotojais, ir vėl, pirmyn.

Pusiaukelėje dalis dalyvių atkrenta dėl prastos savijautos, kitiems tenka šiek tiek sudeginti džiaugsmo įsirėmus į lėtesnių vairuotojų nugaras (lenkti negalima), tačiau – o tai svarbiausia – niekas nepalieka trasos ne savo noru ir visi gauna savo pasirodymų įrašus atminčiai.

"Audi" vairavimo mokyklos renginys Bikerniekų trasoje
"Audi" vairavimo mokyklos renginys Bikerniekų trasoje
© Organizatorių archyvas

Kiekvienas, mokslus vertinantis ne diplomais, paskutines 20 minučių skyrė pasivažinėjimui su instruktoriais, parodančiais tikrąsias galimybes šioje jaukioje trasoje.

Diena ofise pralėkė greitai tikrąja to žodžio prasme.

Kas labiausiai patiko: „Audi R8“ neįtikėtinas sukibimas ir pavarų dėžės darbo greitis, „Audi RS5“ – įspūdingas sportinio brutalumo ir kasdienio miesto gatvinio komforto derinys.

Kas labiausiai nepatiko: Perfrazavus garsiąją „Top Gear“ frazę: inkstai patys bėga parsiduoti, kad tik galėtum tai pakartoti vėl ir vėl.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche Cayenne“ testas: sėkmės įkaitas specialiai DELFI iš Graikijos (9)

Ką daryti, kai gamini gerą ir komerciškai sėkmingą automobilį, kurio uždirbamų pinigų kalnas...

„Toyota Prius Plug in Hybrid“ testas: versija skeptikams (41)

Kai pernai su DELFI skaitytojais pasidalinau įspūdžiais apie naujos kartos „ Toyota Prius “,...

„Porsche 718 Cayman“: traukos centras (1)

Visatoje egzistuoja visuotinai pripažinti dėsniai , kurie nekelia jokių klausimų kiekvienam...

„Volkswagen T-Roc“ testas: automobilinis rokenrolas specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (27)

Jei kas paklaustų, koks man gražiausias šiuolaikinio automobilio pavadinimas, atsakyčiau, kad „...

„Hyundai Kona“ testas: ir miestui, ir bekelei, ir dar stilingas specialiai „Motorams“ iš Barselonos (29)

Savo siekį Europoje jau po keleto metų tapti daugiausiai automobilių parduodančiu gamintoju iš...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kodėl Matijošaitis gali ramiai varyti poršu? (31)

Yra žmogus Lietuvoje, kuriam leidžiama būti turtingam. Netgi labai turtingam.

Kepenio pareiškimai atvėrė skaudžią žaizdą: partizanai išžudė stribus ar paprastus sodiečius? (575)

Seimo narys Dainius Kepenis , prabilęs, kad jo bičiulio Jurgio Lebriko šeimą išžudė partizanai...

Urbšys turės atsiprašyti įžeistų moterų (18)

Abejonę dėl to, ar tinkama Seimo narei Viktorijai Čmilytei-Nielsen, kuri yra nėščia, teikti...

Tyrimas patvirtino: atotrūkis nuo Estijos jau nebejuokingas (426)

Pagal ekonomikos augimą Lietuvą jau lenkia ne tik Estija , bet ir Latvija . Be to, nors visų...

Popiežius Pranciškus kitąmet lankysis Lietuvoje (56)

Popiežius Pranciškus kitąmet rudenį lankysis Lietuvoje, BNS trečiadienį patvirtino Prezidentūra.

Vilniuje oficialiai atidaromas „Green Hall 2“ (2)

Koncernui SBA priklausanti NT vystymo bendrovė „Urban Inventors“ į projekto plėtrą investavo...

Per plauką nuo tragedijos: nuo bėgių galėjo nuvažiuoti traukiniai papildyta „Lietuvos geležinkelių“ komentaru (18)

Antradienio vakarą, apie 21.57 val., Kėdainių rajone esančioje Pelėdnagių seniūnijoje,...

Verygos kėdėje sėdėjęs Andriukaitis pakomentavo ministro veiksmus (33)

Šiuo metu sveikatos apsaugos ministerijos ir jos vadovo Aurelijaus Verygos veiksmai stebimi pro...

Skelbiama apie aptiktą Argentinos povandeninį laivą atnaujinta 13.00 (43)

Dingusio Argentinos povandeninio laivo paieškose – kritinis laikas, mat oro belikę tik vienai...

Garsus kalinys siautėjo Lukiškėse: įžeistiems pareigūnams trūko kantrybė (28)

Kalėjime – nuolat siautėjantis ir pareigūnus įžeidinėjantis kalinys, o teisme – gailesčio...