Šalia Q7 naujasis Q3 atrodo tarsi vaikas prie gimdytojo. Ispanijoje, „Seat“ Martorellio gamykloje nuo konvejerių nuriedėjęs „Audi“ „naujagimis“ yra 4,39 m ilgio, 1,83 m pločio ir 1,59 m aukščio. Dėl kėbulo konstrukcijai panaudotų aliuminio dalių automobilis sveria mažiau nei 1500 kg (standartinė versija).

Tradicinius „Audi“ dizaino akcentus perėmęs Q3 gaminamas pagal tą pačią platformą kaip ir A3 bei giminaičiai iš „Volkswagen“ markės „Golf“, „Tiguan“ ir dar daugybė kitų Vokietijos koncerno modelių. Lyginant su A3, padidinto pravažumo Q3 yra 16 cm ilgesnis, 7 cm platesnis ir 17 cm aukštesnis. O už didesnį „brolį“ Q5 naujasis Q3 yra 24 cm trumpesnis, 5 cm siauresnis ir 6 cm žemesnis.

Nuo 2006 m. „Audi“ pardavė daugiau nei 550 tūkst. Q7 ir Q5 visureigių. Tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad vairuotojai vis dažniau persėda iš didelių į kompaktiškus SUV visureigius, koks ir yra naujasis Q3. Nepaisant to, kad rinkoje jau yra daug tokio tipo automobilių, „Audi“ atstovai naująjį Q3 vis vien vadina „ypatingu“.

„Tam yra trys priežastys. Pirmiausia, tai yra sportiškiausias SUV prestižinių automobilių segmente. Antra, jis turi visas geriausias „Audi“ technologijas. Trečia, jis tiesiog atrodo gerai, sportiškai ir elegantiškai, tiek išorėje, tiek viduje“, – įsitikinęs Michaelis Dickas, „Audi“ valdybos narys, atsakingas už techninę plėtrą.

„Audi Q3“ išorės dizainerio Torsteno Wenzelo teigimu, kuriant Q3 buvo siekiama, kad tai būtų kupė stiliaus visureigis, ir tai padėtų pabrėžti jo dinamiškumą: „Šis modelis perėmė visus tipinius Q šeimos bruožus originaliu būdu. Jis suderina SUV genus su kupė charakteriu“. Jis taip pat pabrėžė, kad Q3 siluetas neturi analogų rinkoje.

Praktiškumu nepasižymi

Jeigu esate susipažinę su naujausiais „Audi“ modeliais A6, A7, A1, A8, nepasimesite ir sėdę prie Q3 vairo. Prietaisų valdymas, informacinė-pramoginė MMI sistema ir kiti vidaus akcentai jau matyti. Jeigu kažkas nerimauja, kad Q3 gaminamas „Seat“ gamykloje ir dėl to esą gali nukentėti jo kokybė, galime nuraminti, kad mažiausias Q šeimos narys įrengimu praktiškai niekuo nenusileidžia didesniems savo giminaičiams. Jis kruopščiai surinktas ir net maloniai stebina atsižvelgiant į tai, kad Q3 yra tik pradinis „Audi“ visureigis. Salone panaudota oda ir plastikas yra minkšti ir malonūs liesti.

Taip, erdvės viduje mažiau, tačiau su tuo reikia susitaikyti suprantant šio miesto visureigio paskirtį. Ant galinės sėdynės patogiai įsitaisys du suaugusieji, trečiam jau būtų ankštoka. Salone mažai nišų daiktams susidėti, o pagrindinė daiktadėžė – juokingo dydžio, joje tilps tik dokumentai ir šviesą atspindinti liemenė.

Q3 bagažinė yra 460 l talpos, nulenkus galines sėdynes bagažo skyrius padidėja iki 1365 l, ir tai gana neblogas rezultatas. Vis dėlto vizualiai ji atrodo mažesnė turbūt dėl to, kad į šį skaičių įeina ir atsarginiam ratui skirta erdvė. Taigi bagažinė atrodo labiau tinkama savaitgalio išvykai ar pirkiniams grįžtant iš prekybos centro, bet ne tolesnei kelionei, kai reikia pasiimti daugiau daiktų.

Kaip ir visi SUV klasės visureigiai, taip ir Q3 komforto mėgėjus džiugina aukšta sėdėjimo pozicija ir geru matomumu, tiesa, tik į priekį. Ovalo formos galinio vaizdo veidrodėlis yra tiesiog per mažas, tad matomumas per galinį langą ne ką geresnis nei bandant pro seifo rakto skylutę suskaičiuoti viduje esančius pinigus. Tačiau to ir buvo galima tikėtis – „Audi“ juk siekė sukurti kupė stiliaus visureigį, o kupė modeliai tikrai nėra vertinami už praktiškumą. Tad perkant automobilį praverstų užsisakyti ir automobilio statymo jutiklius, palengvinančius manevravimą atbuline eiga.

Sportiškumas pateisina lūkesčius

„Audi Q3“ pirkėjams siūloma rinktis tik iš keturių cilindrų, 2.0 l turbininių variklių – vieno benzininio ir vieno dyzelinio, turinčių po dvi skirtingų galingumų versijas. Benzininių agregatų pasiūloje – 2.0 TFSI (170 arba 211 AG). Galingesnė benzininė versija nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6,9 sek. ir pasiekti maksimalų 230 km/val. greitį. Dyzelinių variklių gerbėjams siūlomas 2.0 TDI (140 arba 177 AG). Silpnesnis dyzelinis variklis sunaudoja vidutiniškai 5,2 l/100 km degalų ir yra ekonomiškiausias Q3 gamoje.

Lietuvos keliuose išbandėme galingesnę dyzelinę 2.0 TDI, 177 AG versiją, standartiškai komplektuojamą su keturių varančiųjų ratų sistema „quattro“ bei automatine septynių laipsnių pavarų dėže.

„Audi“ inžinieriai pabrėžia, kad Q3 yra sportiškiausias prestižinių automobilių segmento visureigis. Iš tiesų, jis puikiai valdomas, sklandžiai įveikia posūkius, o dyzelinis keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi yra pajėgesnis negu reiktų kasdieniam važinėjimui tokio dydžio automobiliu.

Pakaba suderinta taip, kad net ir menkiausias kelio nelygumas girdimas garsiau nei to norėtųsi. Prie šio „malonumo“ nemenka dalimi prisideda ir dideli 18 colių ratai. O išriedėjus į greitkelį galima mėgautis patogiu važiavimu, triukšmo izoliacijos trūkumai pradeda pasireikšti pasiekus 120 km/val. greitį.

Dyzelinis variklis savo skambėjimo tonu neleidžia pamiršti turintis 177 AG. Mieste automobilis ekonomiškumu nesužavės – sąnaudos siekia apie 10 l/100 km. Užmiestyje situacija kardinaliai priešinga – galima važiuoti ir 5 l/100 km vidurkiu.

Automobilyje buvo sumontuota automatinė 7 laipsnių transmisija, pavaras jungianti sklandžiai, be stiprių trūkčiojimų net ir siekiant maksimaliai greito įsibėgėjimo. O perjungus sportinį S režimą mažasis Q3 tikru sportiniu „žvėriuku“. Susidaro įspūdis, kad automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti netgi greičiau nei per 8,2 sek., kaip kad deklaruoja gamintojas.

Automobilio prošvaisa siekia 17 cm, tad jis galėtų išbandyti ir bekelės trasą. Tačiau daugumai šių „džipukų“ tai ir liks teorine galimybe, nes Q3 tiesiog per gražus maudytis purvuose.

Debiutuoja kartu su stipriu konkurentu

„Audi“ vadovo Ruperto Stadlerio teigimu, per metus planuojama parduoti po 100 tūkst. Q3 automobilių. Mažiausias šios markės visureigis Lietuvoje kainuoja nuo 102 734 Lt (7 tūkst. Lt mažiau nei pradinė Q5 kaina). Pirkėjai papildomai gali užsisakyti sportiškumo suteikiantį „S line“ paketą arba „Offroad Audi“ paketą, suteikiančio tvirtesnę išvaizdą. Kėbulo spalvų gamą sudaro 11 pasirinkimų, iš kurių labiausiai išsiskiria oranžinė „Samoa orange“.

Svarbiausiu naujojo Q3 konkurentu rinkoje įvardijamas prieš porą metų debiutavęs BMW X1, kuris yra antras pagal populiarumą BMW SUV visureigis po X5. BMW X1 pardavimai 2010-aisiais siekė beveik 100 tūkst. vnt. ir tai sudarė beveik 8,2 proc. visų šios markės pardavimų. Pradinė X1 kainą už Q3 yra 3 tūkst. Lt mažesnė.

Tiesa, mažiausias „Audi“ visureigis debiutuoja ne itin dėkingu metu – neseniai salonus pasiekė dar vienas šio segmento žaidėjas, sukėlęs tikrą ažiotažą visame pasaulyje – naujasis „Range Rover Evoque“. Už varžovą iš „Audi“ jis brangesnis bent 20 tūkst. Lt, tačiau perfrazuojant vieną sparnuotą frazę, kas galėtų paneigti, kad potencialūs Q3 pirkėjai negalėtų sukrapštyti dar kelių dešimčių tūkstančių litų? Juk tokius automobilius įprastai renkasi ne tie, kurie vadovaujasi racionaliais išskaičiavimais – jiems svarbiausia emocija. Britiškas stilius ar vokiška kokybė? Vienareikšmio atsakymo negali būti, nes pasirinkimas priklauso nuo perkančiojo skonio.

„Audi Q3“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 130 kW/177 AG/4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 380 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4385 mm
Plotis: 1831 mm
Aukštis: 1590 mm
Važiuoklės bazė: 2603 mm
Prošvaisa: 17 cm
Svoris: 1660 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,2 sek.
Maksimalus greitis: 212 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 156 g/km
Bagažinės tūris: 460/1385 l
Kaina: 164 000 Lt (bazinė versija – nuo 102 734 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją