Kone viso pasaulio automobilių gamintojai išnaudojo vadinamąjį „kupė SUV“ segmentą, kurio pradininku buvo Vokietijos BMW, prieš 10 metų išleidę X6 modelį. Per kelerius metus atsirado pačių įvairiausių šiam segmentui priskiriamų modelių, tačiau „Audi“, žvelgdama į vartotojams galvas apsukusius netradicinių kėbulo formų visureigius, trypčiojo vietoje. Galiausiai ryžosi ir pristatė naują Q8. Antradienį rinkos naujokas pasiekė ir Lietuvą.
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Q8 oficialiai buvo pristatytas „Audi Summit“ renginyje Kinijoje, o pirmieji užsakymai, tikino Rolandas Samuolis, „Moller Baltic Import“ pardavimų vadovas Lietuvoje ir Latvijoje, prasidėjo dar potencialiems klientams nė nemačius automobilio liepą. Rugpjūčio 6-ąją naujasis modelis pasieks ir pardavimo salonus Lietuvoje.

Trumpesnis ir žemesnis už Q7

Q8 galima laikyti artimiausiu „Audi“ didžiojo visureigio Q7 broliu. Abiems modeliams gaminti panaudota ta pati platforma, visgi, automobilis yra kiek trumpesnis ir žemesnis nei „Audi“ visureigų šeimos vyresnėlis. Formuojant elegantišką kėbulą. Turintį žemėjančią stogo liniją, beveik neteko paaukoti bagažinės erdvės. Šios tūris 605 l, o nulenkus galines sėdynes – 1755 l. Neteks spaustis ir keleiviams, sėdintiems gale. Čia apstu vietos ir keliams, ir galvai, o prireikus, galinę sėdynę galima stumdyti pirmyn ir atgal, reguliuoti jos atlošo kampą.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Nepaisant gamintojo centimetrais apibrėžiamo skirtumo tarp Q7 ir Q8, jausmas vairuojant naująjį visureigi toks, tarsi į gatvę būtumei išvažiavęs su visu namu. Justi, kad visureigis tikrai masyvus, didesnis už daugelį kitų eismo dalyvių.

Visi varomi ir vairuojami

Kaip ir dauguma Vokietijos automobilių gamintojo visureigių, naujasis „Audi“ turi keturis varančiuosius ratus. Sukimo momentas dalijamas taip: 60 proc. jo tenka galinei ašiai, 40 proc. – priekinei. Papildomai galima užsisakyti ir visus keturis vairuojamus ratus, ko, pabrėžia „Audi“ atstovai, neturi nė vienas konkurentas. Tokia sistema leidžia sumažinti automobiliui reikalingą apsisukimo spindulį pusmetriu.

Standartinės įrangos dalis – adaptyvi važiuoklė. Tačiau papildomai galima užsisakyti pneumatinę važiuoklę. Pastaroji bus naudinga tiems, kuriems periodiškai tenka įveikti sunkiai pravažiuojamus kelius, mat automobilį ši važiuoklė gali kilstelėti 5 cm į priekį ir 25 cm dydžio prošvaisą padidinti iki 30 cm. Ir atvirkščiai, įsijungus sportinį režimą, Q8 tūpteli 4 cm, o jeigu reikia išsikrauti krepšius iš bagažinės, galinę dalį galima nuleisti 6,5 cm. Beje, didžiausi šiam visureigiui montuojami ratlankiai – 22 colių skersmens.

Daug šviesų ir liečiamų ekranų

Interjere – jau „Audi A8“ matytos linijos. Vairuotojui prieš akis – standartinės įrangos dalimi tapęs skaitmeninis prietaisų skydelis, o centrinėje konsolėje – dar du ekranai. Vienas – informacijos, pramogų sistemai ir navigacijai, kitame „paslėpti“ įvairūs automobilio valdikliai, pavyzdžiui, skirti klimato kontrolės sistemai reguliuoti.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Q8 pirkėjai gali rinktis iš daugybės medžio, plastiko, metalo, medžiagos, odos derinių variantų, tačiau nepaisant prabangos, vokiečiai sumanė palikti ir žaismingų elementų. Pavyzdžiui, salono apšvietimą vairuotojas gali rinktis kokios tik nori spalvos ir keisti šį pagal nuotaiką. Įmanoma ir tai, kad viršutinės ir apatinės salono dalių apšvietimai būtų skirtingi.

Galiausiai tiems, kuriems spalvų salone nepakanka, „Audi“ leido naudojantis programėle pasirinkti, kaip mirksės žibintai automobilį atrakinant ir jį užrakinant.

Tarp Q šeimoje nematytų naujovių – berėmiai visureigio stiklai. Taip pat – vientisos aštuonkampės radiatoriaus grotelės priekyje. Ir galiniai žibintai, kurie, laikantis senųjų „Audi“ modelių dizaino tradicijų, sujungti į vientisą elementą ilga, per visą užpakalinę automobilio dalį einančia, juosta.
Pabrėžiama, kad 24 LED šviesos diodų žibintai tapo standartinės automobilio įrangos dalimi, o pasirinktinai galima užsisakyti ir matricinius žibintus.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Visi su hibridinėmis jėgainėmis

Lietuvos rinkai kol kas pristatomas modelis, turintis 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, 3 l darbinio tūrio 286 AG galios turbodyzelinį variklį, leidžiantį nemenkam visureigiui pagreitėti iki 100 km/val. per 6,3 sek.

Visgi ateityje Q8 variklių gama plėsis. Atsiras kiek silpnesnis 3 l turbodyzelis, kurio galia sieks 231 AG. Taip pat pasirodys ir trilitris benzininis variklis, generuosiantis 340 AG. Vyšnia ant torto taps kitų metų pabaigoje į rinką išriedėsiantys S Q8 ir RS Q8 modeliai.

R. Samuolis pasakodamas apie naują visureigį pabrėžė, kad visa variklių gama derinama drauge su hibridine 48 voltų sistema, vadinamaisiais švelniaisiais hibridais. Tokia sistema leidžia tolygiai važiuojant išjungti vidaus degimo variklį ir važiuoti vien elektra, taip pat įprastą variklį užgesina greičiau tada, kai lėtėjama, riedama sankryžos link. Skaičiuojama, kad 100 km atstumo tokia sistema sutaupo iki 0,7 l degalų.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

„Plikų“ beveik nebus

Gamintojai neslepia, kad standartinę įrangą turintys Q8 kainuoja 70500 eurų, tačiau vargu, ar daug tokių „plikų“ automobilių išriedės iš salono. „Audi“ pirkėjai nevengia įrangos sąrašą papildyti vienu kitu papildomu punktu.

Tad, pavyzdžiui, vadinamasis asistavimo paketas „Tour“, kurį sudaro adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, atpažįstanti kelio ženklus, padedanti įvažiuoti į posūkius, su susidūrimų išvengimo asistentu bei kritinių situacijų asistentu, kuris tada, kai neišvengiamas susidūrimas, įtempia automobilio saugos diržus, įjungia avarinius signalus ir uždaro langus, kainuoja, beveik 1700 eurų.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Išmani eismo juostų stebėjimo sistema, stebinti ir perspėjanti apie eismą iš šonų, gale, pavojų išlipant iš automobilio, atsieis vos daugiau nei 1000 eurų.

Už du ekranus centrinėje konsolėje, navigaciją, „Bluetooth“ ryšio sistemą ir pan. teks pakloti 3800 eurų. 17 garsiakalbių garso sistema kainuos dar 1300 eurų.

Dėliojant varnelę po varnelės, 70 tūkst. eurų ribą perkopti labai nesudėtinga. Štai bandytasis visureigis kainavo 30 tūkst. eurų daugiau – 104 tūkst. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujojo „Ford Focus“ testas: pažadėjo ir nepamelavo Specialiai DELFI iš Nicos (20)

Pirmą kartą oficialiai pristatydama naująjį „ Ford Focus “ JAV automobilių gamintoja...

„Audi“ padarė tai, kam BMW ryžosi dar prieš dešimtmetį (90)

Kone viso pasaulio automobilių gamintojai išnaudojo vadinamąjį „kupė SUV“ segmentą, kurio...

Naujo „Citroen Berlingo“ testas: ne tik praktiškas, bet ir originalus (31)

Pamirškite, ką žinojote apie ankstesnės kartos „Berlingo“. Nuo šiol keleivinė ir krovininė...

Naujojo „Kia Ceed“ testas: euroautomobilis specialiai „Motorams“ iš Faro, Portugalijos (18)

Jei tikėti kiekvienu „Kia“ rinkodarininkų žodžiu, naujasis „Ceed“ yra labiausiai...

„Peugeot Rifter“ testas: naujasis partneris specialiai DELFI iš Monako (5)

Naujuoju partneriu ji vadinu neatsitiktinai – ankstesnės kartos šis automobilis mums pažįstamas...

Top naujienos

Vilniuje šimtai šeimų liko apgautos: vietos vaikams išdalintos neegzistuojančiuose darželiuose (115)

Dar kovą Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė, kad jau rugsėjį duris atvers net 6 moduliniai...

Skandalingo tyrimo duomenys: ką perkame brangiau nei vidutiniai europiečiai (293)

Daugelio ne maisto prekių kainos Lietuvoje yra didesnės nei kitose Europos Sąjungos valstybėse.

Karbauskis įtaria, kad Grybauskaitė turėjo planą jį pakeisti: žinau, kas buvo daroma (121)

Valstiečių – žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad rinkimus laimėjus jo partijai...

Neįvertinta Balkanų šalis, kurioje nėra turistų: paplūdimiai nuostabūs, o kainos juokingos (3)

Atsidūręs Albanijoje pasijunti tarsi patekęs ne į kitą šalį, o į kitą žemyną. Didingi...

Vasara baigtis neketina: po trumpos pertraukos vėl grįš +28 (11)

Šeštadienį sulauksime labai šiltų orų, bet popiet aplankysiančios liūtys atneš atvėsimą,...

17-metis australas įsilaužė į „Apple“ kompiuterines sistemas

Vienas australų moksleivis, esą svajojęs dirbti JAV technologijų milžinėje „ Apple “,...

„Lietuvos įtakingiausieji 2018“: popkultūros sąraše – didžiuliai pokyčiai (305)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Brokerės išvada: Vilniuje visi gali rasti būstą už prieinamą kainą (4)

Artėjant rudeniui Lietuvos didmiesčiuose būsto rinka yra akivaizdžiai aktyvesnė – butų...

Emilio Vėlyvio provokaciją bažnyčioje įvertino ir advokatas: gerai, kad pradėtas ikiteisminis tyrimas (567)

Santykis tarp saviraiškos laisvės ir tikėjimo laisvės turi būti sąžiningas ir adekvatus, LRT...

Poilsiautojai gali džiūgauti: jau netrukus nakvynė populiariausiame pajūrio kurorte gali per pus atpigti (79)

Lietuvos pajūris daugelį vilioja karštomis vasaromis dienomis, tačiau ir rudeniui atėjus galima...