aA
Kone viso pasaulio automobilių gamintojai išnaudojo vadinamąjį „kupė SUV“ segmentą, kurio pradininku buvo Vokietijos BMW, prieš 10 metų išleidę X6 modelį. Per kelerius metus atsirado pačių įvairiausių šiam segmentui priskiriamų modelių, tačiau „Audi“, žvelgdama į vartotojams galvas apsukusius netradicinių kėbulo formų visureigius, trypčiojo vietoje. Galiausiai ryžosi ir pristatė naują Q8. Antradienį rinkos naujokas pasiekė ir Lietuvą.
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Q8 oficialiai buvo pristatytas „Audi Summit“ renginyje Kinijoje, o pirmieji užsakymai, tikino Rolandas Samuolis, „Moller Baltic Import“ pardavimų vadovas Lietuvoje ir Latvijoje, prasidėjo dar potencialiems klientams nė nemačius automobilio liepą. Rugpjūčio 6-ąją naujasis modelis pasieks ir pardavimo salonus Lietuvoje.

Trumpesnis ir žemesnis už Q7

Q8 galima laikyti artimiausiu „Audi“ didžiojo visureigio Q7 broliu. Abiems modeliams gaminti panaudota ta pati platforma, visgi, automobilis yra kiek trumpesnis ir žemesnis nei „Audi“ visureigų šeimos vyresnėlis. Formuojant elegantišką kėbulą. Turintį žemėjančią stogo liniją, beveik neteko paaukoti bagažinės erdvės. Šios tūris 605 l, o nulenkus galines sėdynes – 1755 l. Neteks spaustis ir keleiviams, sėdintiems gale. Čia apstu vietos ir keliams, ir galvai, o prireikus, galinę sėdynę galima stumdyti pirmyn ir atgal, reguliuoti jos atlošo kampą.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Nepaisant gamintojo centimetrais apibrėžiamo skirtumo tarp Q7 ir Q8, jausmas vairuojant naująjį visureigi toks, tarsi į gatvę būtumei išvažiavęs su visu namu. Justi, kad visureigis tikrai masyvus, didesnis už daugelį kitų eismo dalyvių.

Visi varomi ir vairuojami

Kaip ir dauguma Vokietijos automobilių gamintojo visureigių, naujasis „Audi“ turi keturis varančiuosius ratus. Sukimo momentas dalijamas taip: 60 proc. jo tenka galinei ašiai, 40 proc. – priekinei. Papildomai galima užsisakyti ir visus keturis vairuojamus ratus, ko, pabrėžia „Audi“ atstovai, neturi nė vienas konkurentas. Tokia sistema leidžia sumažinti automobiliui reikalingą apsisukimo spindulį pusmetriu.

Standartinės įrangos dalis – adaptyvi važiuoklė. Tačiau papildomai galima užsisakyti pneumatinę važiuoklę. Pastaroji bus naudinga tiems, kuriems periodiškai tenka įveikti sunkiai pravažiuojamus kelius, mat automobilį ši važiuoklė gali kilstelėti 5 cm į priekį ir 25 cm dydžio prošvaisą padidinti iki 30 cm. Ir atvirkščiai, įsijungus sportinį režimą, Q8 tūpteli 4 cm, o jeigu reikia išsikrauti krepšius iš bagažinės, galinę dalį galima nuleisti 6,5 cm. Beje, didžiausi šiam visureigiui montuojami ratlankiai – 22 colių skersmens.

Daug šviesų ir liečiamų ekranų

Interjere – jau „Audi A8“ matytos linijos. Vairuotojui prieš akis – standartinės įrangos dalimi tapęs skaitmeninis prietaisų skydelis, o centrinėje konsolėje – dar du ekranai. Vienas – informacijos, pramogų sistemai ir navigacijai, kitame „paslėpti“ įvairūs automobilio valdikliai, pavyzdžiui, skirti klimato kontrolės sistemai reguliuoti.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Q8 pirkėjai gali rinktis iš daugybės medžio, plastiko, metalo, medžiagos, odos derinių variantų, tačiau nepaisant prabangos, vokiečiai sumanė palikti ir žaismingų elementų. Pavyzdžiui, salono apšvietimą vairuotojas gali rinktis kokios tik nori spalvos ir keisti šį pagal nuotaiką. Įmanoma ir tai, kad viršutinės ir apatinės salono dalių apšvietimai būtų skirtingi.

Galiausiai tiems, kuriems spalvų salone nepakanka, „Audi“ leido naudojantis programėle pasirinkti, kaip mirksės žibintai automobilį atrakinant ir jį užrakinant.

Tarp Q šeimoje nematytų naujovių – berėmiai visureigio stiklai. Taip pat – vientisos aštuonkampės radiatoriaus grotelės priekyje. Ir galiniai žibintai, kurie, laikantis senųjų „Audi“ modelių dizaino tradicijų, sujungti į vientisą elementą ilga, per visą užpakalinę automobilio dalį einančia, juosta.
Pabrėžiama, kad 24 LED šviesos diodų žibintai tapo standartinės automobilio įrangos dalimi, o pasirinktinai galima užsisakyti ir matricinius žibintus.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Visi su hibridinėmis jėgainėmis

Lietuvos rinkai kol kas pristatomas modelis, turintis 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, 3 l darbinio tūrio 286 AG galios turbodyzelinį variklį, leidžiantį nemenkam visureigiui pagreitėti iki 100 km/val. per 6,3 sek.

Visgi ateityje Q8 variklių gama plėsis. Atsiras kiek silpnesnis 3 l turbodyzelis, kurio galia sieks 231 AG. Taip pat pasirodys ir trilitris benzininis variklis, generuosiantis 340 AG. Vyšnia ant torto taps kitų metų pabaigoje į rinką išriedėsiantys S Q8 ir RS Q8 modeliai.

R. Samuolis pasakodamas apie naują visureigį pabrėžė, kad visa variklių gama derinama drauge su hibridine 48 voltų sistema, vadinamaisiais švelniaisiais hibridais. Tokia sistema leidžia tolygiai važiuojant išjungti vidaus degimo variklį ir važiuoti vien elektra, taip pat įprastą variklį užgesina greičiau tada, kai lėtėjama, riedama sankryžos link. Skaičiuojama, kad 100 km atstumo tokia sistema sutaupo iki 0,7 l degalų.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

„Plikų“ beveik nebus

Gamintojai neslepia, kad standartinę įrangą turintys Q8 kainuoja 70500 eurų, tačiau vargu, ar daug tokių „plikų“ automobilių išriedės iš salono. „Audi“ pirkėjai nevengia įrangos sąrašą papildyti vienu kitu papildomu punktu.

Tad, pavyzdžiui, vadinamasis asistavimo paketas „Tour“, kurį sudaro adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, atpažįstanti kelio ženklus, padedanti įvažiuoti į posūkius, su susidūrimų išvengimo asistentu bei kritinių situacijų asistentu, kuris tada, kai neišvengiamas susidūrimas, įtempia automobilio saugos diržus, įjungia avarinius signalus ir uždaro langus, kainuoja, beveik 1700 eurų.

AUDI Q8 pristatymas
AUDI Q8 pristatymas
© DELFI / Karolina Pansevič

Išmani eismo juostų stebėjimo sistema, stebinti ir perspėjanti apie eismą iš šonų, gale, pavojų išlipant iš automobilio, atsieis vos daugiau nei 1000 eurų.

Už du ekranus centrinėje konsolėje, navigaciją, „Bluetooth“ ryšio sistemą ir pan. teks pakloti 3800 eurų. 17 garsiakalbių garso sistema kainuos dar 1300 eurų.

Dėliojant varnelę po varnelės, 70 tūkst. eurų ribą perkopti labai nesudėtinga. Štai bandytasis visureigis kainavo 30 tūkst. eurų daugiau – 104 tūkst. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kam pavyko pagaminti geresnį GT? (1)

Keturių durų kupė – terminas, kuris daugeliui vairuotojų iki šiol skamba absurdiškai....

Naujo „Peugeot 508 SW“ testas: prancūziškas antausis „Škodai“ ir kitiems specialiai DELFI iš Portugalijos (55)

„Peugeot“ ir frazė „vidutinės klasės automobilis“ – sunkiai viena nuo kitos atsiejamos....

Atnaujinto „Fiat 500X“ testas: populiariausias automobilis Lietuvoje? specialiai „Motorams“ iš Milano (46)

Retro išvaizdos „Fiat 500“ šeimos modeliai itin populiarūs pietinėse Europos valstybėse, o...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (86)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (210)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Top naujienos

Anglijoje išžagintos ir nužudytos 14-metės byloje – motinos liudijimas: ji kėlė labai daug rūpesčių (38)

14-metės iš Lietuvos, kuri buvo nužudyta Vulverhamptone, Jungtinėje Karalystėje, motina...

Ekspertai įvertino Statkevičiaus ir Janus rietenas: kažkas turi pasakyti, kad karalius nuogas (211)

Pirmadienio vakarą viešai skalbinius džiaustę dizaineriai Juozas Statkevičius ir Julija Janus...

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (116)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Įvertino „Barclays“ pasitraukimą: taip gerai Lietuvoje jau seniai nebuvo – bus dar daug kitų (71)

Daliai žmonių pradėjus skambinti pavojaus varpais, kad „ Barclays “ – tik pirmoji kregždė,...

Milžinišką sumą pasisavinusios vienuolės siautė kazino

Dvi vienuolės iš katalikiškos mokyklos Kalifornijoje prisipažino pasisavinusios 500 tūkst. JAV...

Amerikos naftos renesansas: pirmą kartą per septynis dešimtmečius JAV – gryna naftos eksportuotoja (25)

Jungtinės Valstijos praėjusią savaitę tapo grynąja naftos eksportuotoja, nutraukdama beveik...

Netoli Lietuvos atrado tikrą rojų: tiek maisto nepajėgia suvalgyti net patys alkaniausi (30)

Jeigu esate didieji Kalėdų fanai – privalote iš Lietuvos nuplaukti į pietų Švediją. Tame...

Naujas tyrimas parodė, kad smegenų ląstelės gali keisti savo genus (2)

Mokslininkai atrado, kad kitaip nei dauguma kūno ląstelių, smegenų neuronai gali kaitalioti savo...

Kauniečiai Kručinskai atsisako įsileisti socialinius darbuotojus (14)

Vaikus atgavę kauniečiai Eglė ir Gintaras Kručinskai atsisako toliau lankyti pozityvios tėvystės...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (235)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...