aA
Šiemet 100 metų jubiliejų švenčianti keturių žiedų markė pristato 33-iąjį modelį. Pasaulinė „Audi A5 Sportback“ premjera įvyko liepos viduryje, automobilis rinkoje pasirodys rudenį, o bandomieji važiavimai jau prasidėjo. „Sportback“ yra šeštasis keturratis, kuriamas „Audi“ A4/A5 modelių platformos pagrindu.
Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback
© Gamintojo nuotr.

Gamintojų teigimu, „Audi A5 Sportback“ pirkėjai gaus kupė eleganciją, sedano komfortą bei universalo praktiškumą. Vis dėlto kaip iš tiesų būtų galima apibūdinti šį modelį? Portalo „topgear.com/uk/“ žurnalistų teigimu, tai yra pakankamai paini užduotis.

Tinkamo apibrėžimo beieškant

Visų pirma, jeigu nekreipsime dėmesio į pavadinimą, tai yra pirmasis A4 hečbekas (iki tol A4 buvo gaminami tik sedano ir universalo kėbulo tipų), tačiau „Audi“ jį pristato kaip trečiąjį A5 modelio šeimos narį – iki tol vokiečiai šiuo pavadinimu žymėjo kupė ir kabrioleto modelius.

Antra, „Audi A5 Sportback“ išsiskiria dizaino akcentais, nebūdingais kitiems modeliams. Penkerių durų modelyje dėl ilgos siaurėjančios stogo linijos (36 mm žemesnės nei A4 sedano) galima įžvelgti kupė siluetą, tačiau vis tik tai nėra kupė, tokį A5 modelį „Audi“ jau turi.

Trečias aspektas, kodėl nelengva apibūdinti šį naujoką – mechaniškai „A5 Sportback“ dalijasi viskuo su A4 modeliu, kurio pagrindu ir yra gaminama A5 kupė, artimiausia „Sportback“ versijai. Pavyzdžiui, „A5 Sportback“ ratų bazė tik 2 mm ilgesnė nei A4, o kiti gabaritai taip pat kone identiški.

Vis tik reikia pripažinti, kad vizualiai „Sportback“ panašesnis į A5 „šeimą“ negu į A4. Apie tai byloja ir automobilio priekinė ir galinė dalys, berėmės durys ir kiti akcentai. Geriau įsižiūrėjus, net galima pagalvoti, kad tai yra A4 hečbekas su A5 kupė „nosimi“.

Panašu, kad atsakymo ieškoma tiesiai per aplinkui? Galbūt, tačiau „Audi“, kurdama A4 hečbeką, jį pavadino „A5 Sportback“ ne šiaip sau.

Pažvelkite į biurų ar bankų stovėjimo aikšteles – jose tvarkingai surikiuoti prabangesni sedanai, universalai, o ženklu „rezervuota“ pažymėtose parkavimosi vietose neretai pamatysi kupė. Taip aukštesnes pareigas užimantys viršininkai gali parodyti savo statusą prieš pavaldinius.

Taigi „Sportback“ taikosi užimti nišą tarp kupė ir sedano, o modelio pirkėjams tai bus tarsi galimybė išsiskirti: „Vairuoji A4? Žinai, o maniškis – „Sportback“....“

Praktiškumas nustelbia energingumą

Pažvelgus į automobilio vidų, netrunki pasijusti patogiai, čia erdvu, apdailos medžiagoms didesnių priekaištų nerasi. Įsitaisius ant galinės sėdynės, erdvė kojoms prilygsta A4 sedanui. Nepaisant to, kad stogo linija yra žema ir galima pagalvoti, kad aukštesni keleiviai jausis nepatogiai, vis dėlto taip nėra.

Apie automobilio praktiškumą byloja 480 litrų bagažinės tūris, prilygstantis „A4 Avant“. O atlenkus galinių sėdynių atlošus, bagažo talpa padidėja iki 980 litrų.

Atsižvelgiant į tai, kad „Audi“ pavyko sukurti išskirtinį automobilio dizainą, galima buvo tikėtis, kad ir važiavimo ypatybės nustebins. Tačiau taip nėra.

Turbūt geriausia yra pamiršti „Audi“ reklaminį šūkį, kad „A5 Sportback“ bus „ekstremaliai malonus vairuoti“. Modelis yra pankamai ramus, kuriame vairuojant jauti komfortą. Variklio savybės ir pavarų dėžės darbas lengvai nuspėjamas.

„Audi“ tikisi, kad populiariausiu „A5 Sportback“ modeliu taps 2,0 l, dyzelinė TDI versija, su 6 laipsnių mechanine „S-tronic“ pavarų dėže. Išbandžius šį variantą, galima teigti, kad 168 AG išvystantis variklis, kurio sukimo momentas yra 350 Nm, nestebina savo galia, nors iki 100 km/val. ir įsibėgėja per 8,7 sek. Šis rodiklis sužavės atsižvelgiant į tai, kad A5 kupė versija šį sprintą įveikia tik 0,4 sek. greičiau.

Dėl „start-stop“ technologijos, regeneracinių stabdžių, pavaros perjungimo suflerio, 2,0 l darbinio tūrio dyzelinio motoro kuro sąnaudos bus tik 5,2 l/100 km. Be to, tai bus ekologiškiausias „Sportback“ variklis, į aplinką išskiriantis 137 g/km CO2.

Ar atsiras konkurentų?

Visi „A5 Sportback“ varikliai yra su tiesioginiu įpurškimu, dyzelinės jų versijos – TDI agregatai, benzininiai varikliai sukurti FSI koncepcijos pagrindu, visi varikliai atitinka „Euro 5“ emisijų standartus.

Be išbandyto agregato, pradžioje „Audi A5 Sportback“ bus galima rinktis su vienu iš trijų benzininių ir dar dviejų dyzelinių variklių. Trys benzininės versijos – 2,0 l, TFSI su 132 kW/180 AG arba 155 kW/211 AG ir 3,2 l V6, išvystantis 195 kW/265 AG pajėgumą.

Dyzeliniai agregatai – 140 kW /190 AG 2,7 l TDI, o 3,0 l TDI su „S tronic“ transmisija išvysto 176 kW/240 AG pajėgumą. Dyzelinių variklių versijos bus varomos priekiniais ratais, o benzininiai agregatai varomi visais ratais.

Nors „Audi“ skelbia, kad „A5 Sportback“ neturi atitikmens jokioje klasėje, vis tik artimiausiu konkurentu bus galima įvardyti BMW 3-ios serijos arba 5-os serijos GT versijas, kurios žada pasirodyti kitąmet. Be to, 2010 m. pasirodys ir „Audi A7 Sportback“ versija, tad penkių durų sportiškų hečbekų segmente užvirs nuožmi kova dėl pirkėjų simpatijų.

„A5 Sportback“ bus parduodamas tik Europoje, o automobilių salonuose pasirodys rugsėjį ir kainuos nuo 33 650 eurų (116 187 Lt). Gamintojai jau pažadėjo, kad kitąmet bus galima įsigyti ir dar patrauklesnę kainą turinčią versiją.

„Audi A5 Sportback“ vizitinė kortelė

Variklis: 4 cilindrų, 1968 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 125 kW/168 AG/4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 258 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4711 mm
Plotis: 1854 mm
Aukštis: 1391 mm
Važiuoklės bazė: 2810 mm
Svoris: 1530 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l
Bagažinės talpa: 480 l
Kaina: nuo 116 187 Lt

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilio „Škoda Enyaq“ testas: daugiau automobilio už tą pačią kainą (23)

Pirmuosius įspūdžius apie neseniai Lietuvoje debiutavusį čekišką elektromobilį „ Škoda...

Atnaujinto „Jaguar F-Pace“ testas: solidi alternatyva iš Britanijos (35)

Jei vidutinio dydžio „Premium“ SUV iš Vokietijos, Japonijos ar Švedijos jums ne prie...

Naujo „Subaru Outback“ testas: gali nepatikti tik vienas dalykas (69)

Prieš naujo „ Subaru Outback “ testą perskaičiau ką 2015 metais rašiau apie ankstesnį...

Naujo „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ testas: aistros kaina – 100 000 eurų (40)

Gerai pamenu kai prieš kelis metus turėjau dilemą – kurį tos pačios klasės automobilį rinkti...

Elektromobilio „Mercedes-Benz EQA“ testas: logiškas pasirinkimas miestui (87)

„ Daimler AG “ gamintojas yra įsipareigojęs, kad iki 2022 metų pabaigos visi „ Mercedes-Benz...

Top naujienos

Vilniaus gatvėse siautėjęs girtutėlis vairuotojas ne iš karto sulaukė policijos dėmesio (3)

Apie visiškai girtą Vilniaus gatvėmis važinėjantį vairuotoją pranešimą gavę policijos...

Suplanavus grįžti į Lietuvą – akibrokštas dėl COVID-19: moteris negali patikėti staiga pasikeitusiomis taisyklėmis (55)

Pasipiktino reikalavimų skiepams nuo COVID-19 suklaidinta keliautoja. Jai tai sugadino nuotaiką,...

Nutekintas Lenkijos Vyriausybės kanclerio laiškas: jo turinys kelia rimtų dvejonių (4)

Nutekintame Lenkijos Vyriausybės kanclerio Michalo Dworczyko laiške minimi Lietuvos politikai...

Automobilį pardavė prieš dešimtmetį, bet dabar sulaukė baudų: vyriškis stebi, kaip nuo sąskaitos antstoliai nurašo pinigus (97)

Pasitaiko kuriozų, kai parduotas automobilis save buvusiam savininkui primena netikėtomis baudomis....

Euro 2020: Vengrija – Prancūzija gyvai

Pergale prieš Vokietiją Europos futbolo čempionatą pradėjusi Prancūzijos rinktinė šeštadienį...

Legendinis Kauno zoologijos sodas ruošiasi užverti duris: aiškėja, koks likimas laukia gyvūnų (111)

Kaune įsikūrusiame Lietuvos zoologijos sode vyksta pasirengimas būsimoms statyboms, trejus metus...

Dėl tragedijos Tenerifėje visa Ispanija ištikta šoko: pateiktoje ataskaitoje – sukrečiančios detalės (179)

Prie Tenerifės krantų ir toliau tęsiamos povandeninės vienerių metų mergaitės, kurią, kaip...

Giedrius Drukteinis | D+

Suomiškas majonezas, kuris jo išradėjui atnešė pasaulinius turtus: pradžioje ši užkandinė buvo pustuštė, dabar vien Lietuvoje jų yra 57

1946 metai. Pokarinė Suomija , tik ką pralaimėjusi šešerius metus su trumpa pertrauka trukusį...

Lukašenkos šantažas pildosi: įspėja – gali tekti griebtis kraštutinio scenarijaus (589)

Aliaksandro Lukašenkos grasinimai užtvindyti Lietuvą nelegaliais migrantais, panašu, pildosi.

Kauno valdžia skundžiasi: juos nori bausti už rombus perėjose, o Vilniuje be baudų piešiamos vaivorykštės (44)

Vienoje Vilniaus pėsčiųjų perėjų nupiešta vaivorykštė sukėlė nemenką priešpriešą...