Praėjusių metų pabaigoje išvydome naujus „Audi A4“ ir „Q7“, jau skaitėme apie sportiškųjų modelių „RS6“ ir „TT RS“ patobulinimus, o šį kartą šio teksto autorius nuvyko į Miuncheną, kad savo akimis išvystų visos „A3“ gamos modernizavimo rezultatus.

Sportiškumo link

Pradžiai – šiek tiek istorijos. „Audi A3“ skaičiuoja jau dvidešimtuosius metus ir per tą laiką pasaulį išvydo trys jos kartos. Dabar mes matome ketvirtus metus skaičiuojančios trečiosios kartos taip vadinamą gyvenimo vidurio modernizavimą arba „feisliftą“.

Kažkada debiutavusi kaip hečbekas, dabar „A3“ siūloma ir penkiadurio hečbeko (taip vadinamo sportbeko), ir sedano, ir kabrioleto kėbulais. Automobilyje montuojami 6 varikliai – trys dyzeliniai ir trys benzininiai, taip pat galima rinktis hibridinę versiją „e-tron“ ar dujomis varomą „g-tron“. Adrenalino mėgėjų lūkesčiams – „Audi S3“, kurios atnaujintas variklis išvysto 310 AG galią.
"Audi S3 Cabrio"

Kalbant apie adrenaliną, panašu, kad „Audi“ inžinieriai nenumaldomai krypsta sportiškumo link. Kiekvieno modelio atnaujinimas pažeria vis naujų azartiškų linijų kėbule, tad ne išimtis ir „Audi A3“. Vokiečiai praplėtė radiatoriaus groteles, priekinį bamperį „ištempė“ žemyn, o lempos taip pat įgijo agresyvesnę formą (gale ir šviesos diodus).

Vis dėlto drastiškesnių išvaizdos pokyčių „Audi“ atsisakė, pagrindines naujoves sutelkdama automobilio salone ir po variklio dangčiu.

Teisingas kelias – inovacijų kelias

Pradėkime nuo salono. Pristatymo metu kompanijos atstovai didžiavosi pranešdami, kad šiame segmente tai pirmas automobilis, kuriame įdiegta tokia inovacija – pasirenkamas „Virtual Cockpit“ skaitmeninis, didelės raiškos 12,3 colio įstrižainės prietaisų skydelis. Iki šiol jis įdiegtas tik jau minėtuose „A4“, „Q7“ bei „TT“ modeliuose.
"Audi Virtual Cockpit" prietaisų skydelis - vertas dėmesio pasirinkimas

Subjektyviu pastebėjimu, tai yra vienas iš verčiausių papildomų pasirinkimų šiame automobilyje. Vokietijoje jis kainuoja tik 650 eurų (Lietuvoje šiuo metu pasirenkamai siūlomas „Audi A4“ modelyje už 566 eurus), o kelyje suteikia ne vien teigiamas emocijas dėl gražaus vaizdo, bet ir turi racionalų grūdą – vaizdas yra ryškus net ir šviečiant saulei, o navigacijos duomenys stambiu planu tiesiai prieš akis yra neabejotinai patogesnis pasirinkimas.

Be to „Audi A3“ automobilyje dabar bus siūlomi nauji vairavimo pagalbininkai (avarinis stabdymas, pėsčiųjų atpažinimas bei judėjimo spūstyse sistema), o eismo juostos laikymosi funkcija bandytus automobilius sėkmingai pavairuodavo, išlaikydama mašiną juostos centre. Tačiau jau po keliolikos sekundžių prašydavo grąžinti rankas ant vairo – kol kas tai tik pagalbininkas, ne vairuotojas.

Be to, akcentuojama, jog atnaujintą modelį jau galima rinktis su „Matrix LED“ „sumaniais“ matriciniais šviesos diodų žibintais, tačiau šis pasirinkimas nėra pigus ir atsieis apie 2 tūkst. eurų.

Tarp naujovių dar verta pažymėti galimybę įkrauti mobilųjį telefoną bevieliu būdu bei įdomią „Audi Connect“ funkciją. Tiesa, Lietuvai ji kol kas nebus aktuali, tačiau ateis ir mūsų laikas. Įsigijus navigacijos sistemą „MMI Plus“ automobilyje montuojama SIM kortelė, kuri suteikia galimybę naudotis internetu bei multimedijos sistemoje instaliuotomis įvairiomis programėlėmis (kaip „Google Maps“ ir kitos).

Ši kortelė yra aktyvi trejus metus, vėliau „A3“ savininkas gali kreiptis į vietinį „Audi“ atstovą ir, sumokėjęs 350 eurų, pratęsti jos galiojimą tokiam pačiam laikotarpiui.

Pasirinkus paprastesnę „MMI“ navigaciją SIM kortelė galios tris mėnesius. Vėliau pratęsimui taikomos tos pačios sąlygos.
Salonas – tradiciškai komfortiškas

Vis dėlto, kaip ir minėjau, Baltijos šalims šios galimybės dar teks palaukti. Kol kas „Audi“ šią funkciją siūlys 18 Europos šalių, tarp kurių mūsų nėra.

Apskritai „A3“ salonas daug kuo primena vyresniojo „A4“ bruožus: panašus prietaisų ir valdiklių išdėstymas, kokybiškos medžiagos, tas pats itin malonus rankai odinis vairas, tik pavarų dėžės svirtis su dideliu bumbulu kitoniška.

Multimedija valdoma patogiu kontrolės ratuku, kuris pats vienas gali atlikti daug funkcijų, tačiau šalia dar išdėlioti pagalbiniai mygtukai, padedantys pagreitinti procesą.

Kaip važiuoja ir kiek kainuoja?

Įdomioji dalis: naujienos variklių skyriuje. Čia – visiškai naujas vos 1 litro darbinio tūrio ir 3 cilindrų benzininis TFSI variklis, kuris išvysto 115 AG galią bei 200 Nm maksimalų sukimo momentą, tačiau jam dėmesio neskyrėme, nes mūsų šalyje prekybos atstovai šio „mažiuko“ sėkme netiki ir nesiūlys.

Taip pat aptikome iš „A4“ pasiskolintą 2 litrų benzininį TFSI (190 AG/320 Nm, jis į Lietuvą atkeliaus vėliau) bei naują 1,6 litro dyzelinį TDI (110 AG/250 Nm) motorus. Atnaujinimu džiaugėsi ir į „S3“ versijas montuojamas 2 litrų turbobenzininis agregatas, kuriam „Audi“ pridėjo 10 AG (dabar siekia 310 AG) ir 20 Nm (380 Nm).

Visi naujieji varikliai „A3“ modeliuose buvo derinami su 7 laipsnių dviejų sankabų „S tronic“ pavarų dėže, kurios darbui iš pradžių turėjau priekaištų dėl šiokio tokio susimąstymo jungiant aukštesnę pavarą, tačiau ši problema išgaruodavo pasirinkus „Active“ važiavimo režimą – tuomet net menkiausia jėgainė tapdavo itin „karšta“ būtent dėl žymiai tikslesnio transmisijos darbo ir pagreitėdavusios akceleratoriaus reakcijos.

Naudojantis šiuo režimu itin gyvybingas atrodė ir 1,4 litro TFSI benzininis variklis (150 AG) sumontuotas hibridiniame „A3 e-tron“ (suminė benzininio ir elektros motorų galia siekia 204 AG, o maksimalus sukimo momentas 250 Nm), kuris puikiai tvarkėsi ir vienas, kai apie 50 km vien elektra automobiliui leidžianti įveikti baterija išsikrovė.
"Audi A3 e-tron" įkraunamas hibridas gali įveikti apie 50 km vien elektra

Būtent 1,4 litro jėgainė bus taip vadinama bazinė Lietuvoje siūlomuose modeliuose ir benzino gerbėjams siūlyčiau pažintį su „A3“ pradėti nuo jos. Šio modelio kaina mūsų šalyje prasidės nuo 24 tūkst. eurų.

O dyzelinis 1,6 litro motoras kasdieniam „A3“ naudojimui turbūt yra geriausias pasirinkimas. Žemuose sūkiuose prasidedanti nemenka trauka, pakankamai nedidelis apetitas degalams (gamintojo deklaracija – 4,1 litro šimtui kilometrų) ir užtektinai galios greitkelyje – taip trumpai apibūdinčiau šį agregatą. Derinys su mechanine pavarų dėže turėtų būti vertas dėmesio. Tokia kombinacija Lietuvoje kainuos nuo 24 tūkst. 800 eurų.

2 litrų senasis turbodyzelis (150 AG/340 Nm) pasirodė vangus (su šešių laipsnių automatu „S tronic“ kainuos nuo 28 tūkst. 290 eurų), o „Audi A4“ taip pat montuojamas naujesnysis (184 AG/380 Nm) tokio dydžio automobiliui tikrai nebūtinas, nebent ruošiatės 90 procentų laiko praleisti autostradose, tad ir Lietuvą pasieks kiek vėliau.

Įdomu ir tai, kad turbūt pirmą sykį Vokietijos gamintojo benziniai varikliai patiko labiau už dyzelinius: jie tiesiog gerokai žvitresni ar sėkmingiau suderinti su pavarų dėžėmis, mat su dyzeliais transmisijos bendraudavo vangiau, akceleratoriaus reakcijos taip pat būdavo šiek tiek „guminės“.

Maloniai nuteikė pakabos darbas. Ji – sveikai standi, leidžianti tiksliau įveikti posūkius, nelygesniuose ruožuose gal net pernelyg įsitempusi, bet Vokietijos keliuose tai akivaizdžiai ne problema. Posūkiuose kartais kėbulas leisdavo sau pasvirti daugiau nei norėtųsi, bet tik vairuojant azartiškai.

Greičiu sproginėjantis bėgikas

Svyravimo klausimas neegzistuoja atnaujintam „Audi S3“, kuris yra kitokio charakterio automobilis. Šį „žvėrelį“ tiesų išlaiko elektroninė stabilizacijos sistema, o visų keturių ratų varomos sistemos „quattro“ darbas buvo optimizuotas perprogramuojant į geresnį bei efektyvesnį darbą trauką tarp ratų paskirstančias elektronines „smegenis“.

„Audi S3“ važiuoja įspūdingai: žaibiška akceleracija palydima ją puikiai atitinkančiu sproginėjančiu garsu, o svaigus traukos pojūtis nedingsta net ir apsukoms išaugus iki 5000 tūkst./min. Automatinė šešių laipsnių „S tronic“ pavarų dėžė šiame automobilyje nė nemėgina kaip nors ožiuotis ir savo darbą atlieka be priekaištų.

„S3“ pakaba sureguliuota sportiškai, bet dar išlieka gana komfortiškoje standumo amplitudėje pasirinkus standartinį važiavimo režimą.

Salonas papuoštas „S line“ apdailos detalėmis, o mūsų vairuotas sedanas džiugino akį ir aerodinamiais kėbulo elementais, dar labiau pabrėžiančiais ugningą „S3“ charakterį.

Apibendrinus pažintį su atnaujintais „A3/S3“ automobiliais belieka palinkėti „Audi“ nesustoti inovuoti ir toliau kiekviename segmente pritaikyti sprendimus iš „aukštesnės lygos“, kas ir buvo atlikta šiuo atveju. Kaip ten sakoma, technikos pažanga paremtas progresas, ar ne?

Kas labiausiai patiko: Komforto lygis tokio segmento automobilyje.

Kas labiausiai nepatiko: 7 laipsnių „S tronic“ pavarų dėžė važiuojant azartiškiau nedemonstruodavo gero suprogramavimo.

Papildomos pastabos

1. Atnaujinti „A3/S3“ prekyboje pasirodys liepos mėnesį.

2. Nuo prekybos pradžios Lietuvoje bus siūlomas 1,4 litro (150 AG) benzininis motoras (kaina nuo 24 tūkst. eurų su mechanine pavarų dėže) ir dyzeliniai 1,6 litro (110 AG, nuo 24 tūkst. 800 eurų su mechanine pavarų dėže) bei 2 litrų (150 AG, nuo 26 tūkst. 400 eurų su mechanine pavarų dėže). Vėliau mūsų šalyje pasirodys 2 litrų benzininis TFSI (190 AG) ir tokio paties tūrio dyzelinis TDI (184 AG) motorai.

3. Hibridiniame „A3 e-tron“ automobilyje yra galimybė formuoti važiavimo algoritmą, kuris, pavyzdžiui, mieste gali pasirinkti vien elektros naudojimą, o užmiestyje abiejų motorų arba tik benzininio. Tačiau Lietuvoje šis modelis bent kol kas nebus siūlomas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)