aA
Kai 2016 metais debiutavo mažiausias „Toyota“ gamos SUV „C-HR“, praktiškų automobilių gerbėjai, labiausiai vertinantys kainos ir erdvės santykį, raukė nosis – mažas, ankštas, specifinės išvaizdos ir, blogiausia, brangus. Bet žvelgiant į istoriją akivaizdu, kad jie buvo neteisūs.

Vien pirmaisiais metais „Toyota“ kompaktiškų C-HR (ilgis 4390 mm) pardavė 120 tūkst., o iki dabar – daugiau kaip 400 000. Ir mes kalbame tik apie Europos rinką, kuriai šis modelis ir buvo sukurtas. Pataikyta į dešimtuką – gamintojo teigimu net 43 procentams pirkėjų svarbiausias jo pasirinkimo kriterijus buvo išvaizda (čia verta prisiminti ir „Nissan Juke“ – tiesioginio konkurento – sėkmę), o 68 procentams tai apskritai yra pirmas „Toyota“ modelis. Aštuoni iš dešimties modelių buvo parduoti su hibridine pavara – elektrifikuotos pavaros buvo neabejotinai vienas iš didžiausių šio modelio privalumų, tačiau toli gražu ne visiems.

Prisipažinsiu, kad prieš keturis metus aš buvau tarp tų, kurie nebuvo sužavėti naujuoju „Toyota C-HR“. Nors originali išvaizda ir gamintojo drąsa sukurti tuo metu dar tik pagreitį įgaunančios „kupė“ formos madingą krosoverį man patiko, nedžiugino nei sėdėjimo prie vairo padėtis, nei jam siūlomi jėgos agregatai. O kadangi vertinu bandomus automobilius ne tik pagal savo poreikius, bet ir priešpastatydamas juos konkurentams bei suvokdamas pirkėjų lūkesčius, negalėjau neatkreipti dėmesio ir į mažą bagažinę, ir į ankštas galines sėdynės, ir mažus langelius gale – sėdėti čia būtų nesmagu net vaikams, nebent juo keliautų Adamsų šeimynėlė.

Atnaujinto "Toyota C-HR" testas
Atnaujinto "Toyota C-HR" testas
© Gamintojo archyvas

Bet bala nematė tos erdvės – jos nepadaugėjo ir atnaujintame modelyje, o pardavimai parodė, kad europiečiai dėl to nelabai suko galvas. Pardavimus skatino originali išvaizda ir mano jau minėta hibridinė pavara. O kam reikėjo erdvesnio automobilio, visada galėjo rinktis tiek didesnį RAV 4, tiek bet kurį kitą kompaktinės klasės konkurentą, kurių praktiškai kiekvienas turėjo (ir turi) daugiau vietos tiek ant galinių sėdynių, tiek ir bagažinėje.

Tačiau, kaip jau supratome, stilingiems europiečiams į šiuos buitinius rūpesčius nusišvilpti ir jie noriai savo piniginių turiniu balsavo už madingą japonišką (beje, jis surenkamas Turkijoje) SUV. Bet štai kas man buvo ne tas pats, tai jame montuojamos pavaros. Debiuto metu buvo dvi alternatyvos – arba tik labai ramiam važinėjimui tinkamas 1,8 l hibridas, arba 1,2 turbobenzininis 116 AG turbomotoras su CVT kintamo veikimo transmisija (buvo ir vis dar yra variantas ir su „mechanika“, bet kas gi tokį rinksis miestui), kuris savo veikimu varė į nevilti visus, norinčius važiuoti bent kiek labiau dinamiškai.

Varė iki šiol – atnaujinus modelį buvo ne tik pagerinta apdailos medžiagų kokybė, garso izoliacija, atsirado „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ telefono sąsajos, naujomis funkcijomis papildyta ir standartinėje komplektacijoje siūloma puiki „Toyota Safety Sense“ saugumo įranga, bet nuo šiol galima rinktis ir trečią galios agregato variantą – hibridinę pavarą su 2.0 l varikliu ir elektros motoru, bendrai pasiekiančius 184 AG, o iki 100 km/val. padedančią įsibėgėti vos per 8,2 sek. „Bomba“, bent jau vertinant hibridinių „Toyota“ modelių masteliu.

Viskas, nebeturiu jokių priekaištų dėl dinamikos ir traukos – ketvirtos kartos hibridinė pavara su dviem elektros varikliais tiesiog provokuoja važinėti gerokai kvailesniais greičiais nei esi įpratęs (ir, tuo labiau, nurodo KET), perkalibruoti pakabos nustatymai leidžia tiksliau valdyti automobilį, o degalų sąnaudos net ir po greito važiavimo tesiekia 7-8 l/100 km. Taupu ir smagu.

Žinoma, visas smagumas atsiremia į kainą – kaip ir anksčiau, tai nėra pasirinkimas ieškantiems erdviausio automobilio už mažiausia kainą – modelio su 1,2 T varikliu kaina prasideda nuo 18 900 eurų, su 1,8 hibridine pavara – nuo 23 500 eurų, o su 2,0 – nuo 26 600 eurų. Tačiau jei kas renkasi kompaktinį miesto SUV, bet mano, kad „Toyota“ hibridai „nevažiuoja“, eikite ir išbandykite atnaujintą C-HR su galingiausia hibridine pavara – neabejoju, kad mažiausiai du iš trijų skeptikų pakeis savo nuomonę.

Daugiau apie 2020 m. „Toyota C-HR“ sužinosite vaizdo medžiagoje.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
3.4706

Elektromobilio „Honda e“ testas: emocionalus neracionalus pasirinkimas (83)

Pasirodę pirmojo „ Honda e “ elektromobilio prototipo atvaizdai sužavėjo ne vieną – mažas...

„Bentley Bentayga“ testas: racionali prabanga (3)

Jei prieš penkis metus debiutavęs „Bentley Bentayga“ tuomet buvo vienintelis toks SUV...

„Tesla Model 3“ testas: Dieve, laimink Ameriką! (139)

JAV, kur XX a. pradžioje pasirodė pirmieji konvejeriniu būdu gaminami ir kur kas įperkamesni nei...

Naujo „Renault Captur“ testas: komfortiškas net ir blogame kelyje specialiai „Motorams“ iš Estijos (23)

Nesistebiu, kad naujos kartos „ Renault Captur “ tapo vienu iš septynių geriausių 2021 Metų...

Naujo „Toyota Yaris“ testas: jokių nuobodžių automobilių! (69)

„Toyota“ koncerno vadovas Akio Toyoda laikosi žodžio – „Toyota“ pristatė ne tik tokius...

Top naujienos

Virusologė: sausis ir vasaris yra tie mėnesiai, kuriuos turime išlaukti (183)

Kembridžo universiteto virusologijos ir bioinformatikos doktorantė Ingrida Olendraitė teigia, kad...

Prekių gabenimas jūra brangsta kartais: neabejojama, kad tai didins kainas Lietuvoje prekybininkai ieško išeičių (134)

Prekių gabenimas jūrų konteineriais iš Kinijos tuština Lietuvos verslų kišenes. Vien pandemijos...

Pūga Lietuvoje įsisiautėjo: šimtai iškvietimų visoje šalyje, kai kur – nepravažiuojami keliai elektros neturi apie 55 tūkst. namų ūkių (93)

Per parą ugniagesiai daugiau 331 kartą vyko šalinti nuvirtusių medžių ir kitų sniego...

Vakcina – naujausias Rusijos ginklas prieš Ukrainą: Putinas jau trimituoja apie pergalę Kryme (3)

Europos pastangos paspartinti vakcinaciją suteikia Rusijai dar vieną progą aktyviai pasireikšti...

Ant vakcinų nuo COVID-19 gamintojų liejasi pyktis: grasina imtis teisinių veiksmų (67)

Europos Sąjunga (ES) kviečiasi pokalbiui vakcinų gamintojas „AstraZeneca“ ir...

Uždaryti britų verslai – ties bankroto riba: po rekomendacijų neatsiverti iki gegužės nuotaikos vis liūdnesnės (28)

Trečiasis didelio masto karantinas Jungtinėje Karalystėje, įvestas siekiant suvaldyti...

Holokaustą išgyvenusi kaunietė ryžosi pasidalinti prisiminimais: mama priėmė lemtingą sprendimą (74)

Holokaustas įvyko prieš 80 metų, tačiau ir šiandien pasigirsta raginimų nelikti abejingiems....

Jasikevičius grąžino skolą buvusiam treneriui, bet pergalę apkartino Pangoso tritaškis Gudaitis su Daviesu keitėsi dėjimais (8)

Eurolygos lyderė „Barcelona“ (16/6) pasiekė revanšą prieš Sankt Peterburgo „Zenit“...

Natalija Bunkė – apie sužadėtinio Edgaro tvarkomus šeimos finansus, jau išpildytą naujųjų metų norą ir didžiausią įžeidimą (95)

Natalija Bunkė – viena tų atlikėjų ir moterų, kurią žino bene kiekvienas. Tiesa, šiandien...

Arūnas Spraunius | D+

Globali suirutė pasidarbavo ir žodyne: 2020-ieji pasiūlė per daug „Metų žodžių“ – vietoj to „vienintelio“

Metų sandūroje ne tik lingvistai tradiciškai rinko pagrindinį 2020-uosius apibūdinti turintį...