„Lexus“ pirkėjai yra išties išskirtiniai. Ši japoniška markė prieš 30 metų pristatyta JAV kaip prabangus „Toyota“ gamintojo ženklas, šiandien turi milijonus gerbėjų. O populiariausias modelis – vienas pirmųjų „premium“ segmento SUV „Lexus RX“, debiutavęs dar 1998 metais ir šiandien skaičiuojantis ketvirtą kartą.

Kuri pasirodė 2015 metais – apie naują modelį rašiau šioje apžvalgoje. O 2019 metų pabaigoje kartu su minimu 30 metų markės jubiliejumi debiutavo ir atnaujinta versija. Minimalūs pakeitimai? Tikrai ne. Lyg skaitydami mano kelių metų senumo apžvalgą, japonai ištaisė labiausiai erzinusius ypatumus.

Kaip antai nuo šiol valdyti multimedijos sistemą ir nustatyti kitas funkcijas galima 12,3 colio įstrižainės liečiamame ekrane (bazinėje versijoje yra 8 colių „nejautrus“ ekranas). O buvusį valdiklį – „pelę“ pakeitė lietimui jautrus padelis – jame taip pat galima pasirinkti norimą funkciją. Patogiau nei „pelė“, bet visgi automobilis – ne kompiuteris, tad fizinis pasukamas-paspaudžiamas (ir, idealiu atveju, su liečiamąja įvesties vieta viršuje) valdiklis yra patogesnis.

Taip pat buvo išgirsti ilgamečiai prašymai multimedijos sistemai įdiegti „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsajas – nuo šiol prijungus turimą telefoną galima naudotis telefono funkcijomis multimedijos sistemos ekrane. Tiesa, „Google“ iki šiol mūsų regione nepalaiko „Android Auto“, tad programą reikės diegti iš neoficialių šaltinių.

Iš fizinių malonumų – pakeisti pakabos nustatymai, kitokie amortizatoriai, kurie geriau slopina aukštų dažnių vibracijas, sumontuotas standesnis galinis stabilizatorius. Pats kėbulas dėl daugiau suvirinimo taškų tapo standesnis, tad automobilis tiksliau valdomas. O su V6 3,5 l benzininiu varikliu ir dviem elektros motorais priekinėje ir galinėje ašyje, 313 AG pasiekiantis hibridas yra ir greitas, ir pakankamai taupus (gamintojo nurodomos degalų sąnaudos yra 7,9 l/100 km, o realiomis sąlygomis galima nesunkiai pasiekti, kad jos būtų mažesnės nei 10 l).

Taip pat jei prieš penkis metus „RX“ buvo tik penkiavietis, prieš du metus atsirado ir septynių sėdimų vietų versija „RX L“ – jei vežiojate savo ir kaimynų vaikus į mokyklą ar kitus užsiėmimus, galima užsisakyti ir šią 5 metrų ilgio septynvietę versiją (penkių vietų modelio ilgis yra 4890 mm).

O dar atsirado nauja LED šviesų technologija „BladeScan“ – žibintuose sumontuoti maži elektros motorai 6000 aps./min. greičiu suka veidrodines plokštes, kurios atspindėdamos LED šviesą tiek ją išsklaido plačiau, geriau apšviesdamos kelkraščius, tiek ir uždengia tas zonas, kuriose gali būti akinami kiti vairuotojai. Palyginimui – su įprastais LED žibintais pėstieji be atšvaitų tamsoje matomi už 32 metrų, o su „BladeScan“ technologija šis atstumas padidėja net iki 56 metrų.

Ką gi, idealus SUV? Žinoma, kad ne. Kaip jau rašiau pradžioje, jei reikia maksimalios galios ir greičio, jums verta pamąstyti apie „Porsche“ ar kitus vokiškus „premium“ gamintojus. Bet jei norite „kitoniško“ automobilio, kurio išorė ir salonas sukurti vadovaujantis japoniška filosofija ir naudojant aukščiausios kokybės medžiagas, kuris pasižymi didele galia, bet saikingomis degalų sąnaudomis, tada jus – potencialus „Lexus“ pirkėjas.

Daugiau apie atnaujintą „Lexus RX“ sužinosite vaizdo medžiagoje.