Nuo šiol Europoje atnaujintas „Jeep Compass“ yra siūlomas su naujais 1.3 GSE (Global Small Engine angl.) varikliais, pasiekiančiais 130 AG (su mechanine pavarų dėže) arba 150 AG (su automatine šešių greičių dviejų sankabų DDCT transmisija).

Tačiau toks europiečiams skirtas modelis turės tik priekinių ratų pavarą – deja, bet norintys naujo kompaktinio „Jeep“ Europoje su visų ratų pavara, galės rinktis tik iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją, turinčią galinius ratus sukantį 60 AG elektros variklį.

Deja, bet tokios kaip JAV modeliams siūlomos „4x4 Selec-Terrain“ sistemos mūsų rinkoje nebebus galimos, kadangi nuo šiol kur kas didesnis prioritetas teikiamas „žalumui“. O ir įvertinant tą faktą, kad bet kokiu atveju didžioji dalis kompaktinių SUV ar krosoverių parduodama tik su priekinių ratų pavara (ir vis dažniau net nebesiūlomos kitokios alternatyvos), toks sprendimas neturėtų stebinti.

Atnaujintas „Jeep Compass“ turi ne tik naujas komplektacijas, kurių kaina prasideda nuo 26 990 eurų (veiklos nuomos kaina – nuo 430 eurų), geriausios „S-Model“ komplektacijos – 35 990 eurų, bet su iš esmės atnaujintu salonu.

Kuriame, be žymiai geresnės, išvaizdesnės ir kokybiškesnės apdailos nei anksčiau, pagrindinės žvaigždės yra du ekranai – visose, išskyrus pradinę komplektacijoje siūlomu dailiu skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir taip pat didelės raiškos 10,25 colio multimedijos ekranu su „Android“ pagrindu veikiančia sistema.

Abiem už išvaizdą ir raiškos kokybę – po 10 balų, tačiau naudojimo ergonomika nėra be priekaištų. Norėtųsi didesnių atvaizduojamų ikonų tiek viename, tiek ir kitame ekrane, nes tai kas tinka planšetiniame kompiuteryje, nebus patogu automobilyje. Pavyzdžiui, automobilio techniniai parametrai, maži salono temperatūros skaičiai, greičio ribojimo pranešimai ar kitos parinktys – norėtųsi, kad grafika būtų ne tik raiški, bet ir didesnė, taip pat pageidautini ir labiau intuityvūs nustatymai. Bet kokiu atveju, tiek sistemos veikimo greitis, tiek ir išvaizda yra šviesmečiais geriau nei buvo modelyje iki atnaujinimo.

O kadangi kalbame apie Europoje pagamintą („Compass“ yra bendraplatfomis su „Jeep Renegade“ ir „Fiat 500X“, ir yra gaminamas Italijoje) ir europiečiams skirtą modelį, džiugina gerai suderinta pakaba, kuri išlaiko puikų balansą tarp komforto net ir su 19 colių ratlankiais ir komfortiško, bet nesiūbuojančio važiavimo. Ir nors vairo sistema nėra pati tiksliausia, šiuo automobiliu važiuoti greitai ir azartiškai yra vienas malonumas.

Žinoma, kiek tai leidžia variklio ir dviejų sankabų automatinės transmisijos tandemas. Bet jei motoras tampa žvalesnis aktyvavus „Sport“ režimą (o tai nemažai prisidėjo ir prie gana didelių 8,8 l/100 km vidutinių degalų sąnaudų), tai automatinei pavarų dėžei turiu daugiau klausimų.

Tiksliau, jos pavarų perjungimo algoritmui – važiuojant lėtai, pavaros kartais būdavo įjungiamos su trūkčiojimais, ji kartais ilgai nenorėdavo jungti aukštesnės pavaros ir apimdavo jausmas lyg čia būtų sumontuota bepakopė CVT transmisija su praslystančios sankabos veikimo efektu. Bet daugiau pavažinėjus automobiliu to pastebėti nebeteko – gali būti, kad transmisija prisitaikė prie mano važiavimo režimo.

Apskritai vertinant atnaujintas „Compass“ gavosi tikrai šaunus – jis važiuoja smagiai, yra praktiškas ir, klasės standartais vertinat, erdvus, jo salonas išvaizdus ir kokybiškas, multimedijos sistema moderni, o „Jeep“ įvaizdis – geras. Na, o tie kurie visgi nori visų ratų pavaros (kad ir elektrinės), turės rinktis iš tinklo įkraunamą hibridinį modelį, kainuojantį nuo 41 990 eurų. Beje, tokių „Compass“ Europoje parduodama net ketvirtadalis.

Daugiau apie atnaujintą „Jeep Compass“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.