Modelis vertas atskiro paminėjimo ilgametėje „Jaguar“ istorijoje – debiutavęs 2016 metais jis buvo pirmasis gamintojo SUV, be kurių šiandien vietos po saulę rinkoje nesitiki nei „Lamborghini“ (tiesa, savo istorijoje turėję praktikos su visureigiais), nei tie patys vien tik sportinius automobilius gaminę britai „Aston Martin“. Beje, jau debiutiniais metais „F-Pace“ tapo geriausiai parduodamu modeliu „Jaguar“ gamoje.

Tad reikia pripažinti, kad, neskaitant ne itin sklandžiai veikusios multimedijos sistemos, modelis buvo tikrai vykęs. Labiausiai dėl savo gerai subalansuotos masės ir važiavimo savybių – juk net 80 % kėbulo buvo pagaminta naudojant lengvą aliuminį. Reikia konkretaus pavyzdžio kiek tai leido sutaupyti svorio? O gi po metų pasirodęs mažesnis 4,4 m ilgio „E-Pace“, kurio kėbulas plieninis, sveria praktiškai tiek pat (nuo 1916 kg) kiek 4,7 m dydžio „F-Pace“ (nuo 1951 kg).

Na, o 2020 metais atnaujintas ir neseniai Lietuvoje pasirodęs „F-Pace“ gali pasigirti ne tik modernesne išorės ir salono išvaizda, bet ir pirmą kartą modeliui siūloma iš tinklo įkraunama pavara. Žinoma, gamintojo gamoje yra ir vien tik elektra varomas „i-Pace“, bet norintiems turėti „du viename“, tai yra variantas pamąstymui.

Tiesa, variantas ne toks viliojantis kaip kitose rinkose, kur iš tinklo įkraunamoms versijoms siūlomos nemažos mokestinės lengvatos, bet visgi ir Lietuvoje su šiems modeliams išduodamais EV numeriais galima tiek pasivažinėti visuomeninio transporto juostomis, tiek ir statyti automobilį nemokamai. Tiek ir, žinoma, važiuoti iki 53 kilometrų vien tik elektra. Tai – gamintojo duomenys, kadangi realus nuvažiuojamas atstumas priklausys tiek nuo jūsų pasiryžimo ir mokėjimo važiuoti taupiai, tiek ir nuo to kiek turėsite noro tenkintis vien tik 103 kW elektros varikliu, o ne visa 404 AG galia.

Ir jei išvaizdos atnaujinimas yra pastebimas niuansuose (variklio gaubtas, grotelės, žibintai), salone pasikeitimai kur kas akivaizdesni – tokių pasikeitimų sulaukė ir atnaujintas jo bendraplatformis „Range Rover Velar“.

Čia prietaisų skydelio centre dominuoja išgaubtas 11,4 colio liečiamasis ekranas su atnaujinta multimedijos sistema. Taip pat pasukamą važiavimo režimų valdiklį pakeitė labiau tradicinė svirtis ir tai kur kas patogiau nei sukiojant ieškoti norimos pavaros. Tik štai pro iškilusią svirtį tapo nepatogu dėti telefoną į už jos esančią nišą su belaidžiu įkrovimu. Bet, jei gerai pamenu, modelis iki atnaujinimo tokios įkrovimo galimybės net neturėjo. Dar vienas trūkumas – pasukamais, paspaudžiamais ir ištraukiamais salono temperatūros ir sėdynių šildymo valdikliais ir nepatogu naudotis, ir norėtųsi, kad jie būtų kokybiškesni.

Bet čia sukioti reikia ne rankenėles, o vairą – „Jaguar“ vardas įpareigoja. Žinoma, bandyta iš tinklo įkraunama versija savo dinaminėmis savybėmis abejoti neverčia, iki 100 km/h įsibėgėdama per 5,3 sekundes. „Jaguar“ pateisina savo katinišką vardą, minkštai ir grakščiai įveikdamas posūkius. Tiesa, jei mėgstate standesnius suderinimus, tada jums kiekvieną kartą reikės aktyvuoti reguliuojamos pakabos „Dynamic“ režimą, nes tiek standartinis, tiek ir kitos parinktys sportišką įvaizdį turinčiam SUV yra pernelyg komfortiškos. Bet, neabejoju, kad šios paskirties automobiliui tai – tik privalumas.

Tikriausiai kaip ir tiksliai, bet ne pernelyg aštriai veikianti vairo sistema – vėlgi, jei mėgstate akcentuotą automobilio trajektorijos pakeitimą, tai jums labiau patiks „Alfa Romeo Stelvio“, „Porsche Macan“ ir, tikriausiai, „BMW X3/X4“. O šio modelio labiau į komfortą orientuota vairo sistema labiau tinka į kompaniją „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“ SUV automobiliams.

Ir jau tikrai netenka abejoti „Premium“ įvaizdžiu ir kokybe – nuo markės ženklo iki puikių apdailos medžiagų. Todėl kaina atitinkama ir prasideda nuo 51 200 eurų, iš tinko įkraunama versija kainuoja nuo 74 550, bandytas modelis – 91 402 eurus.

Daugiau apie atnaujintą „Jaguar F-Pace“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.