aA
Važiuodamas išbandyti atnaujintą „Toyota Land Cruiser“ – vos vieną iš kelių Europoje vis dar parduodamų rėminės konstrukcijos visureigių – neslėpiau šypsenos. Na, kam miesto žmogui reikalinga tokia didelė daržinė? Pasirodo, klydau.
Toyota Land Cruiser
© Gamintojo nuotr.

Jei jau labai reikia solidaus visureigio, o kišenėje nešvilpauja vėjai, galima rinktis kad ir „Audi Q7“ ar BMW X5. Bet pradėjęs skaičiuoti keliuose sutiktus skirtingų kartų „Land Cruiser“ modelius supratau, kad lietuviai išties neabejingi šiam bekelės galiūnui. Tad dėl kokių savybių šie visureigiai nusipelnė pirkėjų pripažinimo?

Matyt, pirmoji priežastis yra visureigio dydis – tautiečiai tiesiog spinduliuoja meile dideliems automobiliams. Antroji priežastis – rėminė automobilio konstrukcija. Nors tai ir archajiškas sprendimas, bet bekelei kol kas geresnio recepto nesugalvota. O trečioji priežastis – pirkėjus viliojantis „Toyota“ automobilių patikimumas. Ne veltui šios mašinos itin atšiauriomis sąlygomis tarnauja tolimiausiuose planetos galuose.

Kalbant apie elgesį kelyje, „Land Cruiser“ vairuotojams jis, atrodo, nėra svarbiausias dalykas. Komfortiškas automobilis tiksliu valdymu neprilygsta didiesiems vokiečių SUV automobiliams su vientisu kėbulu, tačiau lygiai tiek pat, o gal net ir daugiau, yra už juos pranašesnis bekelėje. Tiesą sakant, nepalyginamai geresnis – pravažumu su juo galėtų susirungti nebent tik kitas dinozauras „Land Rover Discovery“. Na, o jei automobilis perkamas dėl įvaizdžio, „Land Cruiser“ taip pat turi svarių argumentų – sustojus prie sankryžos greta „Audi Q7“ ar BMW X5, gali išdidžiai žvelgti šiems mažuliams virš stogo.

Prastų kelių ekspresas

Tik išvairavęs „Land Cruiser“ iš miesto (atnaujintas automobilis lengviausiai atpažįstamas pagal masyvias priekines radiatoriaus groteles ir kitokios formos priekinius žibintus su LED technologija) į sulopytą Vilnius-Utena „betonkę“, įvertinau pirmuosius šio automobilio privalumus. 4780 mm ilgio visureigis per betoninių plokščių sudūrimus sklendžia lyg greitasis traukinys ant magnetinės pagalvės – atrodo, lyg čia jau būtų paklota ideali danga!

Komfortišką važiavimą šiame modelyje padidina ir papildomai užsakoma elektronika valdoma hidraulinė KDSS pakaba, automatiškai prisitaikanti prie skirtingos kelio dangos ir važiavimo sąlygų. Papildomą komfortą užtikrina pneumatinė AVS galinė pakaba, kurios dėka galima pasirinkti pageidaujamą – komfortišką, įprastą arba sportišką važiavimo režimą, taip pat reguliuoti galinės automobilio kėbulo dalies aukštį.

Žinoma, didelių Kobajašio ar Sato ambicijų puoselėti neverta – čia sumontuotas tik keturių cilindrų 3.0 l 190 AG ir 410 Nm turbodyzelinis motoras. Komplektuojamas su penkių pavarų automatine pavarų dėže, jis toli gražu nėra tas variklis, su kuriuo nuo 2085 kilogramų (priklausomai nuo komplektacijos) sveriantį automobilį galima pavadinti lokomotyvu. Nors įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 11 sekundžių ir maksimalus 175 km/val. greitis yra pakankamai neblogi rodikliai, norintys galingesnio modelio turėtų rinktis versiją su V6 282 AG benzininiu motoru.

Na, o mano bandytas modelis su tyliai urzgiančiu „turbodyzeliuku“ ir svajinga, su pauzėmis veikiančia automatine pavarų dėže labiausiai džiugino nedidelėmis dyzelino sąnaudomis. Po kelionės užmiesčio keliais automobilio kompiuteris rodė vidutines 7,9 l/100 km degalų sąnaudas – išties įspūdingas rėminio visureigio su nuolatine visų varančiųjų ratų pavara rezultatas.

Nemažiau svarbus ir erdvus salonas. Antroje sėdynių eilėje gali patogiai įsitaisyti ir dviese, ir net trise. O, esant reikalui, galima užsisakyti versiją su dvejomis papildomomis ir elektra valdomomis trečios eilės sėdynėmis. Žinoma, smagiausia ten bus vaikams, tačiau trumpai kelionei tiks ir suaugusiems. O atvėrus į šoną masyvias bagažinės duris ir nulenkus antros bei trečios eilės sėdynes, į milžinišką bagažo skyrių galima sutalpinti net iki 1930 litrų. Į bagažinę įdėti mažesnius daiktus pravers atskirai atidaromas galinių durelių langas.

Bekelės ekspertas

Tačiau tikroji šio automobilio stichija – bekelė, kur jam neprilygs nei vienas anksčiau minėtas automobilis. Visų komplektacijų „Land Cruiser“ modeliai turi nuolatinę pavarą su „Torsen“ riboto praslydimo diferencialu, taip pat važiavimo nuokalne ir įkalne sistemas, palaikančias pastovų nedidelį greitį leidžiantis nuo kalno ir neleidžianti riedėti atgal įkalnėje.

Žinoma, kuo geresnės komplektacijos modelis, tuo daugiau ir privalumu. Papildomai „Executive“ modeliui už 7610 Lt galima užsisakyti specialų bekelės paketą su „Multi-terrain Select“ penkių skirtingų režimų sistema (aukščiausioje, „Premium“ komplektacijoje tai yra bazinės įrangos dalis).
Atnaujintame modelyje ji valdoma centrinėje konsolėje esančiu pasukamu perjungikliu (senajame modelyje režimai buvo perjungiami jungikliais ant vairo), kuriuo galima pasirinkti skirtingus režimus nuo važiavimo akmenimis iki smėliu ir purvu. Be to, važiuojant bekele pagrindiniame ekrane galima matyti (arba pasirinkti su ant vairo esančiu valdikliu) norimą vaizdą iš keturių išorėje sumontuotų kamerų, o informaciniame ekrane tarp spidometro ir tachometro stebėti automobilio pasvirimo kampą.

Taip pat automobilyje su bekelės paketu galima įjungti „Crawl Control“ sistemą, kuri palaiko nuolatinį ir stabilų mažą greitį braunantis sunkia bekele. Įvažiavus į rimtą kemsynę, galima įjungti pavaros palėtintoją, užblokuoti tiek tarpašinį, tiek ir galinį diferencialus. Žodžiu, šiame visureigyje sumontuotas itin rimtas ir kovinis tikro bekelės automobilio arsenalas.

Platus kainų diapazonas

Aišku, tokie elektroniniai malonumai kainuoja nemažus pinigus, tad baziniai modeliai jų neturi. Pačio pigiausio „Standart“ komplektacijos 5 vietų automobilio su 3,0 l / 190 AG turbodyzeliniu varikliu ir mechanine 6 pavarų greičių dėže kaina prasideda nuo 138 560 litų. Norintys „automato“, už tos pačios komplektacijos modelį mokės 145 430 Lt. 7 vietų „Luxury“ versija siūloma tik su automatine pavarų dėže ir kainuoja nuo 169 690 Lt. Na, o benzininė versija su 282 AG motoru siūloma tik aukščiausios „Premium“ komplektacijos ir kainuoja 246 780 Lt.

Išvada

Matydamas daugybę pravažiuojančių skirtingų kartų „Toyota Land Cruiser“ modeliu supranti, kad bene svarbiausias jų šeimininkų rūpestis – rasti tinkamas bekelei skirtas „BF Goodrich“ padangas ar sumontuoti kuo aukštesnį „šnorkelį“ – aukštai išvestą variklio oro paėmimo ortakį. Šis automobilis turi savo pirkėją ir smagu, kad rinkoje dar likę tikrų visureigių. Tik klausimas, kiek ilgai.

Įvertinimas 8/10

„Toyota Land Cruiser“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2982 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 140 kW/190AG/3400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 420 Nm/1600-3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4760 mm
Plotis: 1885 mm
Aukštis: 1890 mm
Važiuoklės bazė: 2790 mm
Svoris: nuo 2095 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,2 l/100 km
CO2 emisija: 217 g/km
Bagažinės tūris: 621/1930 l
Kaina: nuo 145 430 Lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo „Honda CR-V“ testas: populiariausias pasaulyje, bet ne Lietuvoje specialiai „Motorams“ iš Austrijos (211)

Likimo ironija – vienas populiariausių pasaulyje SUV „ Honda CR-V “ Lietuvoje yra retas...

Naujo „Bentley Continental GT“ testas: kai gali rinktis, automobilis – ar butas Vilniuje (53)

Už naujausią „B“ raidę ant variklio gaubto ir vairo turintį „Bentley“ modelį...

Elektrinio „Hyundai Kona“ testas: galimybės – kaip „Tesla“, bet kaina – kur kas mažesnė specialiai „Motorams“ iš Oslo (84)

Žinoma, pirmiausiai reikia apibrėžti sąvoką „mažesnė kaina“. Nes įprastas „Kona“ –...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (61)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Naujo „Audi A6“ testas: ar tai – lietuvio svajonių automobilis? (72)

Na, pasakykite man, koks žmogus nenorėtų išbandyti naujausio „ Audi A6 “? Jau aštuntą kartą...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1481)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (37)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (488)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (25)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (32)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (27)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (208)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (30)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...