„Avensis“ debiutas įvyko dar 1997-aisiais, kai japonai šį modelį sukūrė specialiai Senajam žemynui. Ženkliai patobulintas antros kartos automobilis pasirodė 2003 m. Gamintojai skelbia, kad 2010 m. Europoje buvo parduota 70 585 vnt. „Avensis“, o tai sudarė apie 6 proc. vidutinės klasės automobilių rinkos. Nors Europos mastu šie skaičiai įspūdžio nedaro, tačiau Lietuvoje šis modelis – tarp lyderių savo segmente. „Autotyrimų“ duomenimis, per pirmus du šių metų mėnesius mūsų šalyje buvo įregistruoti 45 „Avensis“ automobiliai, ir šis modelis užėmė 17 proc. savo segmento rinkos, pagal populiarumą nusileisdamas tik „Volkswagen Passat“. Praėjusiais metais „Avensis“ apskritai lenkė visus konkurentus.

Šiemet Lietuvą jau pasiekė atnaujintas trečios kartos „Avensis“. Kaip ir anksčiau, būsimi pirkėjai „Avensis” galės rinktis iš dviejų kėbulo tipų – sedano ir universalo. Hečbeko kėbulo „Toyota“ atsisakė nuo trečios kartos modelio debiuto 2008 m. Skelbiama, kad šiek tiek daugiau nei 50 proc. pirmenybę teikia universalo kėbului.

Jeigu prieš keletą metų pasirodęs „Avensis“ buvo kritikuotas dėl pernelyg mažų dizaino pokyčių lyginant su ankstesniu modeliu, tai atnaujinta versija atrodo kone identiškai. Kalbama, kad „Avensis“ pailgėjo 15 mm, lyginant su pirmtaku, tačiau toks skaičius tikrai nepastebimas. Šis pokytis atsirado pakeitus priekinį buferį, kuris padėjo pagerinti automobilio aerodinamines savybes. Be to, atnaujintą modelį gatvėje pažinsite iš masyvesnių ir išraiškingesnių variklio grotelių, taip pat formą pakeitusių priekinių žibintų, kuriuose atsirado integruotos automatinės dienos šviesos DRL. Gamintojai žada, kad būtent tokiais bruožais, matomais „Avensis“, pasižymės visi nauji „Toyota“ modeliai.

Automobilio galinėje dalyje, virš numeriui skirtos vietos, atsirado chromuota juostelė, o žibintuose integruotos LED šviesos, tad dabar jie ryškesni. Taip pat galima rinktis iš naujo dizaino 16-, 17- ir 18 colių ratlankių. Atnaujinto „Avensis“ pirkėjams siūloma viena nauja tamsiai raudona „Dark Red“ kėbulo spalva, kuri pakeitė įprastą „Red“ pasirinkimą. Tačiau visa tai – tik simboliniai pakeitimai, kurie pastebimi tik sugretinus naująjį ir ankstesnį modelius.

Kaskart atnaujindami automobilius, gamintojai kalba apie pagerėjusią medžiagų kokybę, erdvesnį saloną ir pan. Ne išimtis – ir šįkart. Iš tiesų, dabar salone vaizdas akiai mielesnis, tačiau pirmiausia ne dėl pagerėjusios medžiagų kokybės (ji išliko panaši kaip ir anksčiau), o dėl naujos informacinės-pramoginės sistemos „Touch and Go“ su spalvotu 6,1 colio ekranu. Ši papildomai už 2080 Lt užsakoma sistema padeda susieti automobilio informacinį kompiuterį su išmaniaisiais telefonais ar muzikos grotuvais.

Be to, pasikeitė prietaisų skydo apšvietimas – anksčiau svarbiausi rodmenys švietė gintaro spalva, o dabar – baltai, o tai, pasak gamintojų, suteikia daugiau solidumo. Taip pat buvo pagerinta sėdynių medžiagų kokybė ir šoninis prilaikymas.

Dėmesys dyzeliniam varikliui

„Toyota“ žmonės sako, kad vienos svarbiausių užduočių atnaujinant „Avensis“ buvo pagerinti važiavimo patogumą ir dinamiškumą. Tai buvo padaryta kėbului suteikus daugiau standumo, pagerinus aerodinamines savybes, patobulinus pakabą ir vairo stiprintuvą.

„Toyota Avensis“ ir toliau bus siūlomas su vienu iš trijų benzininių ir tiek pat dyzelinių variklių. Didžiausias dėmesys buvo skirtas tobulinant dyzelines versijas, o jei tiksliau – populiariausią gamoje 2.0 D-4D variklį. Toks pasirinkimas nestebina, nes apie 70 proc. „Avensis“ pardavimų sudaro dyzelinės versijos.

Automobilis su 2.0 D-4D, 124 AG turbodyzeliniu varikliu dabar yra ekonomiškesnis ir švaresnis, į aplinką išskiriama 119 g/km CO2, t.y. 20 g/km mažiau nei anksčiau. Pagal automobilio taršą mokesčius mokantys europiečiai gali ploti rankomis – trečdalyje Europos šalių taikoma 120 g/km riba nebus pasiekta, todėl mokesčių našta sumažės. Tiesa, galima prognozuoti, kad dėl šio patobulinimo labiau bus patenkintos įmonės, kurios nuperka apie 64 proc. D segmeno automobilių, kuriems priklauso ir „Avensis“.

Ekonomiškumas pagerėjo 15 proc. ir dabar vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 4,5 l/100 km. Tačiau per savaitgalį, praleistą su atnaujintu „Avensis“ sedanu, taip ir neišsiaiškinome, kaip važiuoti, kad toks skaičius įsižiebtų prietaisų skyde. Nuvažiavus apie 350 km, iš kurių bent du trečdaliai – tiesiu keliu, informacinis kompiuteris rodė 5,5 l/100 km vidurkį.

„Avensis“ važiuoja kaip ir priklauso dideliam ir erdviam sedanui – patogiai ir solidžiai, tačiau labai nuobodžiai. Tai nestebina – pastaruoju metu visi šios markės automobiliai stokoja emocijų, tačiau gamintojai žada, kad reikalai pasitaisys kartu su naujuoju sportišku „Toyota GT 86”.

Grįžtant prie „Avensis“, automobilio vairaratis – itin „lengvas“, nejautrus, tad važiuojant vidutiniu greičiu valdymas nepasižymi tikslumu. Gamintojus galima pagirti nebent už pagerintą triukšmo izoliaciją ir dinamiškumą. Pastarasis pokytis pirmiausia pastebimas dėl padidinto sukimo momento. Iki tol jis buvo 234 Nm, o dabar – 280 Nm ir pasiekiamas esant vos 1400 aps./min. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 9,8 sek. nėra „raketinis“, bet tokio dydžio automobiliui daugiau ir nereikia.

Pirkėjams taip pat siūlomi dyzelinis 2.2 D-4D (150 AG arba 177 AG) bei benzininiai 1.6 l/132 AG, 1.8 l/147 AG, 2.0 l/152 AG varikliai. Jėgos agregatai derinami su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Dyzelinės 2.2 l, 150 AG pirkėjai gali užsisakyti 6 laipsnių automatinę, o benzininės 1.8 l ir 2.0 l versijos taip pat gali būti derinamos su CVT transmisija. Visos mechaninės versijos turi elektromechaninį stovėjimo stabdį.

Vilioja kaina

Atnaujintą „Avensis“ galima rinktis iš penkių įrangos lygių – standartinio „Linea Terra“, „Linea Sol“, „Linea Sol Plus“, „Luxury“ ir aukščiausio „Premium“. Bazinis modelis su benzininiu 1.6 l varikliu turi priekinių žibintų apiplovimo sistemą, šildomas priekines sėdynes, šoninio vaizdo elektra valdomus, šildomus veidrodėlius su integruotais posūkio signalais, galinius LED žibintus, reguliuojamą vairaratį, mechaninį oro kondicionierių, priekinius elektra valdomus langus, 7 saugos oro pagalves ir kt.

Standartinio „Avensis“ kaina prasideda nuo 62 960 Lt. Tai išties itin žema kaina, vertinant konkurentų pasirinkimus, iš kurių artimiausias yra „Mazda6“ (sedano versija su 1.8 l, 120 AG benzininiu varikliu – nuo 64,8 tūkst. Lt). Net pastaraisiais metais itin patobulėję korėjietiški „Hyundai i40“ (nuo 67 200 Lt) ar „Kia Optima“ (nuo 77 990 Lt, tiesa, kol kas siūlomas tik su dyzeliniu 1.7 l varikliu) kainuoja brangiau.

Priešingai nei dauguma gamintojų, pristatančių naujus ar atnaujintus modelius ir garsiai šaukiančių apie perversmą rinkoje, „Toyota“ apie atnaujinto „Avensis“ galimybes kalba realiai. Įvertindami tai, kad Europos rinka vėl susiduria su sunkumais, japonai planuoja, kad patobulintas modelis padės išlaikyti panašų „Avensis“ pardavimų lygį, t.y. apie 70 tūkst. vnt. per metus.

„Toyota Avensis“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 91 kW/124 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 310 Nm/1600-2200 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4710 mm
Plotis: 1810 mm
Aukštis: 1480 mm
Važiuoklės bazė: 2700 mm
Svoris: 1480 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,8 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 509 l
Kaina: 80 490 Lt (bazinė versija – nuo 62 960 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)