2009 m. pasirodžiusi „Astra“ – ketvirtos kartos modelis. Pradėję nuo penkiadurio hečbeko, vokiečiai vėliau kasmet šio automobilio gerbėjams pateikė po naujieną. Per šį laiką buvo pristatytas universalas „Sports Tourer“, triduris GTC kupė, sportiška ir galinga OPC versija. „Opel“ atstovai tvirtina, kad šį rudenį debiutuojantis sedanas užbaigia naujos „Astros“ modelių gamą. Pasigedote kabrioleto? Taip, naujas modelis nudengiamu stogu tikrai pasirodys 2013 m., tačiau pusę lūpų kalbama, kad pastarojo pavadinime gali nelikti „Astra“ pavadinimo. „Opel“ atstovų žodžiai apie tai, kad sedanas užbaigia naujos „Astra“ gamos formavimą, tą tik patvirtina.

Kasmet pristatomos naujienos ir didelis dėmesys „Astra“ modeliui nestebina. Tai yra itin reikšmingi automobiliai šios markės gamoje. Daugiau nei trečdalis visų parduodamų „Opel“ automobilių yra „Astra“. Gamintojų duomenimis, nuo 2009 m. ketvirtos kartos „Astra“ pardavimai Europoje pasiekė 700 tūkst. vnt. Tokie rezultatai rodo, kad „Astra“ yra trečioje vietoje pagal pardavimus Europos kompaktinių automobilių segmente (Vokietijoje – antroje), kuris yra didžiausias Europoje ir sudaro apie ketvirtadalį visos automobilių rinkos.

Talpesnis sedanas

Svarbiausias atnaujintos „Astros“ elementas – visiškai naujas sedanas, kurio oficiali premjera įvyko šią savaitę Maskvos automobilių parodoje, o mes šio renginio išvakarėse turėjome galimybę naujieną išbandyti Frankfurte. Gamintojai neslepia, kad ši versija yra labiau orientuota į Rytų rinkas, kur tokio tipo automobiliai yra itin paklausūs. Tikimasi, kad sedanas sudarys apie 15 proc. visų „Astra“ pardavimų, o didžioji jų dalis turėtų išvažiuoti į Rusijos kelius.

Naujas „Astra“ sedanas, kurio ilgis 4658 mm, plotis – 1814 mm, aukštis – 1476 mm, turi 2685 mm važiuoklės bazę. Esminis skirtumas – sedano bagažinės talpa yra 90 l didesnė nei penkiadurio hečbeko – 460 l. Nulenkus galines sėdynes bagažo skyrius padidėja iki 1010 l.

„Astra” sedano važiavimo savybės mažai skiriasi nuo hečbeko. Tiesa, galima paminėti, kad 1.7 l, 130 AG dyzelinė „ecoflex“ versija išties itin taupi – pasiekti 4,5 l/100 km sąnaudas nėra sunku, nors gamintojai ir žada dar įspūdingesnį vidurkį – 3,7 l/100 km.

Bandydami „Astra” sedaną Frankfurte pasigedome galimybės atidaryti bagažinę iš išorės – tą galima padaryti paspaudus vieną iš dviejų mygtukų centrinėje konsolėje arba automobilio rakte. Gamintojui toks sprendimas pigesnis, bet perfrazuojant vieną liūdnai pagarsėjusį klausimą, ar kas nors paklausė, ko nori vairuotojas?

„Astra“ sedano kaina Lietuvoje prasidės nuo 53,1 tūkst. Lt.

Atnaujintas hečbekas ir universalas

„Opel” atnaujino ir penkių durų „Astra“ ir „Sports Tourer“ versijų išvaizdą. Kaip ir įprasta tokiais atvejais, „Opel“ dizainerių komanda daugiausiai dėmesio skyrė priekinės dalies patobulinimui, kuri supanašėjo su neseniai debiutavusia GTC versija. Variklio grotelės buvo pažemintos, įgavo griežtesnes formas, o viršutinė grotelių dalis buvo pabrėžta sparno formos chromuota juosta. Be to, žibintuose atsirado juodi apvadai. LED tipo dienos šviesos dabar bus galimos su halogeniniais žibintais kaip standartinė įranga.

Galinėje dalyje pokyčių mažiau. Penkių durų versijoje numerio tvirtinimo vieta įgavo naujas formas ir vizualiai atrodo didesnė. Platesnio automobilio įspūdį sukuria chromo juostos ant galinio buferio, kurios dabar tvirtinamos kiek žemiau.

Naujiena yra ir tai, kad galingą dyzelinę „BiTurbo“ versiją užsisakę pirkėjai turės kiek kitaip atrodantį automobilį nei kitų versijų savininkai. „Astra BiTurbo” versijų priekinė dalis atrodo kiek agresyvesnė, variklio grotelių viršutinė dalis turi panašias formas kaip ir „Astra“ GTC, o visa priekinė dalis yra kėbulo spalvos. O gale „Astra BiTurbo” vairuotojams neabejotinai patiks du dujų išmetimo sistemos vamzdžiai ir daug išraiškingesnis galinis buferis, suteikiantys automobiliui „raumeningesnę“ išvaizdą.

Salone pokyčių praktiškai jokių. Nors dabartinės kartos „Astra“ vairuotojai skundžiasi, kad centrinėje konsolėje mygtukų gausa juos vargina, vis dėlto „Opel“ astovai šią kritiką atremia sakydami, kad „automobilis – tai ne „iPodas“, ir kiekvienas mygtukas turi savo funkciją“.

Atnaujintas „Astra“ hečbekas kainuos nuo 51,1 tūkst. Lt, universalas – nuo 54,1 tūkst. Lt.

Galingiausia dyzelinė versija

Platų „Astra“ variklių pasirinkimą siūlantis „Opel“ pirkėjams pristatė itin karštą naujieną – dyzelinį „BiTurbo“ 195 AG agregatą. Joks kitas gamintojas kompaktinių automobilių segmente negali pasiūlyti tokio galingo „dyzelio“.

Naujasis 2.0 l „BiTurbo CDTI“ variklis su dviem turbinomis jau žinomas iš „Insignia“ gamos, kurią jis papildė metų pradžioje.

Priklausomai nuo „Astra BiTurbo” keturių cilindrų dyzelinio variklio apkrovos, dvi skirtingo dydžio turbinos dirba atskirai arba kartu. Mažesnė turbina greitai akceleruoja esant mažesniam greičiui. Esant tik 1250 aps./min., jau pasiekiamas 320 Nm sukamasis momentas, o esant 1750-2500 aps./min., maksimalus sukamasis momentas pasiekia 400 Nm.

Varikliui dirbant vidutinių apsukų režimu, abi turbinos veikia kartu: iš pradžių didesnioji turbina suslegia įeinantį orą, o po to mažesnioji jo slėgį padidina. Apsauginis vožtuvas kontroliuoja, kad dalis išmetamųjų dujų keliautų į didesniąją turbiną. Esant didesnėms apsukoms (3000 aps./min), visos degimo dujos keliauja į didesniąją turbiną.

Taigi pagreitėjimas šiuo automobiliu yra itin dinamiškas. Įsitikinome, kad norint pasidžiaugti šia charakteristika, variklio sūkius reikia išlaikyti maždaug 2000-2500 aps./min. ribose, tuomet variklis gali atskleisti geriausias savo savybes.

Išbandžius „BiTurbo“ variklį, geriausius įspūdžius paliko GTC versija. Pavyzdžiui, bandant važiuoti azartiškai, universalas pernelyg svyruoja posūkiuose, o kupė yra kur kas stabilesnis, nors ir šis modelis nevengia nervingai šokčioti.

Penkerių durų „Astra BiTurbo CDTI“ gali pasiekti 226 km/val. maksimalų greitį ir tai yra pati greičiausia visų laikų dyzelinė „Astra“.

Nors gamintojai ir nurodo, kad „Astra BiTurbo“ versija gali važiuoti itin taupiai ir sunaudoti tik 4,9 l/100km, vis dėlto norint važiuoti smagiai, sąnaudos neišvengiamai išaugs.

Galingiausią dyzelinę „Astra“ versiją bus galima užsisakyti nuo rudens, o gamintojo atstovybes automobilis pasieks 2013 m. pradžioje. Vis dėlto „BiTurbo“ modelio kaina išties nedžiugina – ji prasideda nuo 97,2 tūkst. Lt, t.y. kone du kartus daugiau, nei pradinė „Astros“ kaina.

„Astra“ sportiškumo aukštumos

„Opel Astra“ gamos viršūnėje įsitaisė OPC versija, turinti turbininį 2.0 l benzininį variklį. „Astra OPC“ su 280 AG varikliu, 400 Nm maksimaliu sukamuoju momentu, yra ne tik galingiausia, bet ir greičiausia „Astra“: maksimalus šio kupė greitis yra 250 km/val., o 100 km/val. greitis išvystomas vos per 6 sekundes.

Vis dėlto šie gražūs skaičiai – tik teorija, o realios automobilio galimybės išties maloniai stebina. Tai tikras kelių „žvėris“, kurį į priekį tempia 280 „arklių“. Variklis riaumoja taip, kad jam abejingų tikrai neliks.

„Opel“ inžinieriai važiuoklei pritaikė kitokias spyruokles, amortizatorius bei standesnes įvores. „Astra OPC“ pakaba kieta, ratai – 19 colių, tad automobilis šokčioja nuo menkiausio nelygumo. Tačiau dėl itin tikslaus valdymo ir kone nepriekaištingo sukibimo tai galima nesunkiai atleisti bei kiekviename posūkyje ar pasitaikius net ir menkiausiai pagreitėjimo galimybei mėgautis dinamiškumo malonumais.

Nors kai kurie gamintojai turi polinkį persistengti pristatydami naujus modelius, tačiau „Opel“, kalbėdami apie specialias sėdynes OPC modeliui, tikrai nepagražino teisybės. Taigi sėdynės neįtikimai patogios, o tą užtikrina galimybė elektroniškai reguliuoti kone kiekvieną jos išlinkį, taip pat ir šoninį prilaikymą.

„Astra OPC“ jau galima užsisakyti – automobilis kainuoja nuo 101,5 tūkst. Lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)