Švediškų automobilių gerbėjus vienijantis klubas „AutoVikingai“ tęsia istoriją apie „Volvo“. Šio automobilių gamintojo pradžia laikoma 1924 metų balandžio 25 diena, kai du buvę koledžo bendrakursiai Assaras Gabrielsonas ir Gustavas Larssonas, susitikę Stokholmo restorane „Sture-hof“, nusprendė įkurti automobilių surinkimo įmonę. Bendraminčių subrandinta idėja tapo realybe 1927 metų balandžio 14 dieną, kai „gimė“ pirmasis serijinis „Volvo“ automobilis – tai buvo automobilių pramonės gimimo Švedijoje metai.
Praėjusią savaitę apžvelgę „Volvo“ istoriją iki 1949 m. pateikiame antrą pasakojimo dalį.
„Volvo“ istorijos chronologija (1950-2010 m.)
1950-ieji
1952-ieji
Sausio mėnesį gamyklos vartus Hisingene kirto 25000 – asis PV444. Juose buvo montuojami galingi srovės generatoriai, kaip papildoma komplektuotė – salono šildytuvai. „Fixlight“ išnyko, vietoje jų pradėti montuoti oranžiniai posūkio signalai automobilio šonuose.
1953-ieji
„Volvo PV444“ tapo perkamiausiu automobiliu Švedijoje. Pradėta gaminti šio modelio modifikacija su universalo kėbulu, pavadinta „Duett“. Pavadinimas simbolizavo „Volvo“ idėją apie automobilį „du viename“ – ir darbui, ir pramogai.
1954-ieji
Lapkričio mėnesį „Volvo“ pateikė dar vieną siurprizą – penkerių metų garantiją. Tai reiškė, jog gamintojas įsipareigoja apmokėti visas remonto išlaidas, kurios viršys 200 kronų ir bus patirtos susidūrimo ar nelaimingo atsitikimo metu per artimiausius penkerius metus!
„Swedish Private Insurance Inspectorate“ nusprendė, kad tokia „Volvo“ garantija pažeidžia galiojančius įstatymus ir padavė kompaniją į teismą. Po keturių metų kovos „Volvo“ laimėjo teismą.
1955-ieji
Netoli Geteburgo, „Volvo“ išsinuomojo 35000 kvadratinių metrų miško plotą ir įsirengė nuolatinį automobilių bandymų poligoną.
1956-ieji
Sausio mėnesį buvo pagamintas 100000 – asis „Volvo PV444“.
A. Gabrielsonas išėjo į pensiją, jį pakeitė „Volvo Flygmotor“ vadovas Giuneris Engelau.
1957-ieji
„Volvo“ vis didesnį dėmesį ima skirti saugumui. Prietaisų skydelio apdaila gaminama iš minkštesnių, labiau smūgius sugeriančių medžiagų, pradedami montuoti užsegami saugos diržai.
Tais metais „Volvo“ pagamino 4000 taksi automobilių ir beveik visas Švedijos taksi automobilių parkas buvo sudarytas iš „Volvo“.
1959-ieji
Pradėti montuoti trijų tvirtinimo taškų saugos diržai. „Volvo“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, montuojančiu šiuos saugos diržus kaip standartinę įrangą.
Pradėtos naujos gamyklos statybos „Torslandoje“.
1960-ieji
Metinis pagaminamų automobilių kiekis visršijo 80 000 vnt.
1962-ieji
„Amazon“ serija buvo papildyta keturių durų universalu. Galinės durys buvo iš dviejų horizontalių sekcijų užsidarančių iš viršaus ir apačios.
Vasario mėnesį buvo pagamintas 100 000–asis „Amazon“.
1963-ieji
„Volvo“ atidarė automobilių surinkimo gamyklą Halifakse, Kanadoje. Automobiliai į Kanadą buvo siunčiami kaip sukomplektuoti rinkiniai. Tokiu būdu buvo surenkama iki 2000 automobilių per metus. JAV tapo didžiausia „Volvo“ eksporto rinka, ten ji užėmė ketvirtą vietą tarp automobilių importuotojų.
„Volvo“ apyvarta perkopė 2 mlrd. kronų, o darbuotojų skaičius pasiekė 20 000.
1964-ieji
Vasario 24 dieną buvo atidaryta gamykla Torslandoje, taip „Volvo“ įgavo galimybę spartinti gamybą. Naujosios gamyklos pajėgumas buvo 200 000 automobilių per metus dirbant dvejomis pamainomis.
Šiais metais „Volvo“ automobiliuose atsirado keletas naujovių – diskiniai priekiniai stabdžiai, stabdžių stiprintuvas universaluose. Dirbdami kartu su medikų komanda, „Volvo“ konstruktoriai sukūrė naują priekinę sėdynę, palaikančią taisyklingą sėdėseną, tai tapo labai svarbiu faktorium saugiam vairavimui.
1965-ieji
„Amazon“ tapo geriausiai parduodamu automobiliu Švedijoje. Tiek „Amazon“, tiek 1800S pristatyti kaip pirmieji automobiliai, kuriems nereikia jokio išorinio tepimo.
Atidaryta dar viena gamykla Gente, Belgijoje. Šioje gamykloje buvo surinkta 14 000 automobilių.
1966-ieji
140 – oji serija pradėjo ir naują „Volvo“ modelių žymėjimo erą. Pirmas skaičius reiškė modelio eilės numerį, antras – cilindrų skaičių, trečias – durų skaičių.
1967-ieji
„Volvo 144“ susilaukė didelės sėkmės užsienyje. JAV 144-o modelio standartinė komplektacija atitiko visus saugos reikalvimus dar iki jų įvedimo.
Išleistos dvi naujos šios serijos modifikacijos – dviduris „Volvo 142S“ ir universalas „Volvo 145 Estate“. Visos modifikacijos turėjo stabdžių stiprintuvus, ir išmetamų dujų kontrolės sistemą.
1968-ieji
Didžiojoje Britanijoje „Volvo“ pardavimai išaugo 70 proc., atidaryta nauja „Volvo“ surinkimo gamykla Malaizijoje, kurios pajėgumas buvo 2500 automobilių per metus.
1969-ieji
Vasario mėnesį pagamintas paskutinis „Duett“ modelis. 140 – oje serijoje buvo įvesta keletas naujovių – priekinių sėdynių galvos atramos, trijų tvirtinimo taškų saugos diržai gale sėdintiems keleiviams, galinio stiklo pašildymas.
„Volvo“ pradėjo planuoti 6 mln. kvadratinių metrų ploto bandymų poligono, šalia Geteborgo, statybą, nusipirko „Svenska Stеlpressnings AB Olofstreme“. Tai kompanija, kuri nuo 1972 metų gamino „Volvo“ kėbulus.
1970-ieji
Po 14 metų gamybos, pagaminus 667 323 automobilius, buvo sustabdytas „Amazon“ surinkimas. „Volvo Amazon“ buvo puikus šios markės filosofijos pavyzdys – patikimas, vis besikeičiantis modelis, gaminamas daugelį metų ir įnešęs didelį indėlį į automobilių saugumo ir kokybės vystymą.
Šiais metais buvo pagamintas 2 000 000 – asis „Volvo“.
1971-ieji
Naujo pardavimų pakilimo metai. Pristatytas galingiausias modelis iš visų iki tol pagamintų – „Volvo 164E“. Variklis turėjo elektroninę įpurškimo sistemą ir išvystydavo 175 AG.
1972-ieji
„Volvo“ pristatė VESC (Volvo Exsperimental Safety Car) – eksperimentinį saugumo automobilį. Tai buvo žvelgianti toli į priekį, savotiška Volvo laboratorija, kurioje buvo kuriamos ir išbandomos tokios eismo saugos naujienos, kaip stabdžių antiblokavimo sistema, saugos pagalvės, teleskopiniai buferiai ir daugelis kitų.
„Volvo“ įsigijo 33 proc. Olandijos automobilių gamintojo DAF akcijų paketo.
1973-ieji
Šiais metais „Volvo“ pasiekė aukščiausią kada nors buvusį gamybos lygį. JAV tapo didžiausia „Volvo“ rinka už Švedijos ribų. Pradėti montuoti masyvūs buferiai, kaip to reikalavo Amerikos standartai, tačiau labiausiai pasikeitė „Volvo“ interjeras: prietaisai buvo grupuojami ties vairuotoju, sumažintas vairas, jo centre atsirado minkšta apsauginė pagalvė.
1974-ieji
Nauja „Volvo“ automobilių karta: šešios „Volvo 240“ modifikacijos bei dvi 260 modifikacijos. Kiekvienas modelis gavo po naują variklį B21 ir B27. Pastarasis variklis buvo bendras „Volvo“, „Renault“ ir „Peugeot“ kūrybos vaisius. Su 240 ir 260 modeliu „Volvo“ tapo lyderiu tarp patikimiausių ir saugiausių automobilių gamintojų pasaulyje.
Vasario mėnesį atidaryta nauja gamykla Kalmare. Ši gamykla susilaukė išskirtinio dėmesio dėl naujų gamybos organizavimo principų – kėbulo detalės buvo pristatomos į surinkimo liniją automatizuotais transporteriais, darbo procesas gamykloje valdomas nedidelių darbuotojų grupelių.
1975-ieji
1975-aisiais pristatyti dar du nauji modeliai: „Volvo 265“ ir „Volvo 66“. 265 buvo išskirtinis, puikaus komforto universalas su 6 cilindrų varikliu. Su 66 modeliu „Volvo“ pagaliau pateko į nedidelių automobilių rinką, tai buvo patobulintas DAF 66 modelis – malonus miesto automobilis su pavarų dėže – variatoriumi.
Švedijos Automobilių Asociacija apdovanojo „Volvo“ aukso medaliu už pasiekimus tobulinant eismo saugumą.
1976-ieji
NHTSA (National Hihgway Traffic Safety Administration) – Amerikos Nacionalinė Greitkelių Eismo Saugumo Administracija – įsigijo keletą „Volvo 240“, kurie buvo panaudoti aprašant saugos standartus, privalomus visiems parduodamiems naujiems automobiliams JAV.
Pasirodė „Volvo 343“, tai buvo automobilis nuo pradžių iki galo sukurtas „Volvo Car B. V.“ gamykloje (buvusioje DAF). Su juo „Volvo“ žengė į vidutinės klasės automobilių rinką. Nors iš pradžių šis modelis buvo priimtas su tam tikru atsargumu dėl netobulo dizaino, tačiau vėliau įvedus keletą patobulinimų, kartu su „Volvo 240“ ir 260 tapo 70 – ųjų, 80 – ųjų bestseleriu.
„Volvo“ pirmą kartą pasaulyje pademostravo katalitinį keitiklį su lambda zondu, kuris sumažino kenksmingų medžiagų kiekį išmetamosiose dujose iki 90 proc.
1977-ieji
Savo 50 – ąsias gyvavimo metines „Volvo“ sutiko išleisdama išskirtinį modelį „Volvo 240“ bei išskirtinį „262 Coupe“. Šio automobilio dizainas buvo kuriamas bendradarbiaujant su garsiu italų dizaineriu Bertone. Automobilio sėdynės buvo aptrauktos oda, įrengtas kondicionierius, elektriniai langų pakėlėjai, galinio vaizdo veidrodėliai ir garso sistema.
Planuotas susijungimas su „Saab – Scania“ neįvyko, nes nesulaukta didesnio susidomėjimo iš partnerių pusės.
1978-ieji
„Volvo“ lengvųjų automobilių gamybos padalinys buvo reorganizuotas į dukterinę kompaniją – gimė „Volvo Cars Corporation“, kurios prezidentu tapo Hekanas Frisingeris.
Didžiausia tų metų naujiena tapo 6 cilindrų dyzelinis variklis, o kiek vėliau sukurtas ir 5 cilindrų dyzelinis variklis.
1979-ieji
Tais metais „Volvo“ padidino gamybą 25 proc. ir pardavė daugiau kaip 310 000 automobilių, tarp jų buvo 4- milijoninis automobilis. „Renault“ ir „Volvo“ pasirašė bendro produkto vystymo susitarimą, kurio rėmuose buvo kuriami ir gaminami „Volvo 340“ bei 360, o vėliau ir „Volvo 440“ bei 460.
Sukurta agresyvi produkto vystymo strategija 1980 – iesiems.
1980-ieji
Pirmasis „Volvo Cars Corporation“ turbininis automobilis! „Volvo 240 Turbo“ su varikliu B21ET, išvystančiu 155 AG, tapo automobiliu, turinčiu sportinio automobilio charakteristikas. Visi benzininiai varikliai buvo tobulinami siekiant sumažinti degalų sąnaudas, tuo pačiu padidinant variklio galią.
Sukurtas dar vienas koncepcinis modelis – VCC (Volvo Concept Car), jo pagalba buvo išbandomos įvairios naujos technologijos. Vienas iš pavyzdžių – vietoje prietaisų skydelio bandyta panaudoti monitorius.
Pasaulinėje automobilių rinkoje pastebimas paklausos kritimas, tačiau „Volvo“ išsaugojo savo rinkos dalį, o kai kuriose šalyse net padidino.
1981-ieji
Vasario 25 dieną nuo konvejerio nuriedėjo milijoninis automobilis, skirtas Amerikos rinkai. Tai buvo sidabrinės spalvos universalas. „Volvo“ tapo didžiausiu europietiškų automobilių importuotoju JAV.
Olandija padidino savo dalį „Volvo Cars B. V.“ iki 70 proc.
1982-ieji
1983-ieji
„Volvo 360“ buvo papildytas nauju, galingu benzininiu varikliu, su juo šis modelis 100 km/val. greitį pasiekdavo per 10,5 sekundės.
„Volvo“ pristatė ateities projektą LCP 2000 (Light Component Project) – lengvųjų komponentų projektas. Buvo sukurti keturi automobiliai, pritraukę tarptautinį dėmesį panaudotomis medžiagomis, dizainu ir labai žemomis degalų sąnaudomis.
1984-ieji
Atėjo laikas kitam svarbiam 700-osios serijos papildymui – „Volvo 740“. Pirmieji du modeliai GLE ir turbo įnešė naujų vėjų į „Volvo“ programą. GLE modifikacija turėjo 2,3 l variklį su bekontakte elektronine uždegimo sistema, turbininiame 182 AG variklyje pradėti montuoti interkuleriai.
Paskirtas naujas „Volvo Cars Corporation“ prezidentas Rogeris Holtbackas.
1985-ieji
Pradėtas naujos gamyklos Udevalloje, 80 km nuo Geteborgo, statybos planavimas.
1986-ieji
Sukurtas naujas V formos 6 cilindrų variklis B280. Elektroninis mikroprocesorinis variklio valdymas leido padidinti jo galią ir ženkliai sumažinti degalų sąnaudas.
Šiais metais buvo pagaminta 117 000 universalų, savo klasėje „Volvo“ tapo didžiausiu universalų gamintoju.
„Volvo“ įvedė keletą naujovių vaikų saugumo srityje, tarp kurių – nuimamą sėdynę vaikams iki 4 metų.
Šiais metais „Volvo“ atidarė naują aerodinaminį tunelį, kuriame buvo galima išbandyti naujus automobilius imituojant 200 km/val. vėjo greitį.
1987-ieji
Nauja „Volvo 760“ karta. Švelnesnės kėbulo linijos, nauja nepriklausoma „Volvo Multilink“ galinė pakaba, mikroprocesoriumi valdoma elektronininė klimato kontrolė ECC – tai naujovės, pasirodžiusios šiais metais. Elektrinis stoglangis, elektriniai langai, elektriniai veidrodėliai, centrinis užraktas – visa tai tapo standartine „Volvo 760“ įranga.
1988-ieji
Užbaigta naujos gamyklos Udevalloje statyba.
1989-ieji
Sukurta naujų turbininių variklių karta, o taip pat labiau kompaktiška, efektyvesnė ir paprasčiau aptarnaujama turbina. Pasirodė galingiausias tuo metu „Volvo“ variklis B204GT, kuris išvystydavo 200 AG.
Pirmą kartą surengta eksperimentinių saugių automobilių konferencija (Experimental Safety Vehicle Conference). „Volvo“ indėlis šioje konferencijoje – apsauga nuo šoninio smūgio ir sustiprinta vaiko saugos pagalvė, montuojama galinėje sėdynėje, - susilaukė didžiulio dėmesio.
Nilsas Bolinas, trijų tvirtinimo taškų saugos diržų kūrėjas, buvo pagerbtas Amerikos saugos ir sveikatos Šlovės muziejuje (American Safety and Health Hall of Fame).
1990-ieji
„Volvo 960“ atsiradimas tapo eiliniu žingsniu pirmyn. Į šį modelį buvo montuojami šešių cilindrų, trijų litrų, 204 AG varikliai ir automatinės pavarų dėžės su elektroniniu valdymu, taip pat vairuotojo saugos pagalvė, galvos atrama galinės sėdynės centrinėje dalyje bei vaikiška nuimama kėdutė.
„Volvo“ daugelį kartų apdovanota už pasiekimus eismo saugumo srityje.
1991-ieji
Birželio mėnesį pristatytas „Volvo 850 GLT“. Ekspertų nuomone, tai buvo automobilis, kuris turėjo iškart keturias technines naujoves:
- skersai montuojamas 5 cilindrų variklis;
- galinė Deltalink pakaba;
- apsaugos sistema nuo šoninio smūgio;
- automatinis saugos diržų įtempimas smūgio metu.
Šis modelis be abejonių buvo pripažintas pačiu pažangiausiu tarp visų „Volvo“ modelių.
Rudenį sudarytas trišalis susitarimas tarp Olandijos, „Volvo Cars Corporation“ ir „Mitsubishi“ dėl bendros įmonės „Ned Car BV“ įkūrimo.
1992-ieji
Nepaisant įnirtingos konkurencijos pasaulinėje automobilių rinkoje, „Volvo 850“ buvo labai sėkmingai parduodamas, ypač JAV. Pristatyta nauja modifikacija 850 GLE, ji skyrėsi tik varikliu. Į „Volvo 850 GLT“ buvo montuojami 20 vožtuvų 170 AG varikliai, o į GLE modifikaciją – 10 vožtuvų 130 AG varikliai.
Pradėti gaminti „Volvo 940/960“ su universalo kėbulu. „Volvo“ prezidentu tapo Serenas Gillas.
1993-ieji
Gegužės mėnesį nuo konvejerio nuvažiavo paskutinis 240-osios serijos „Volvo“, iš viso jų buvo pagaminta 2,8 milijono vienetų.
Šiais metais buvo pasiūlytas „Volvo“ ir „Renault“ susijungimo projektas, tačiau jis sulaukė didžiulio akcininkų ir visuomenės pasipriešinimo, dėl ko buvo atstatydinta visa „Volvo“ korporacijos valdyba.
1994-ieji
Šie metai apibūdinami kaip daugelio „Volvo“ korporacijos įmonių modernizavimo ir atnaujinimo laikotarpis.
Ženevos autosalone pristatytas „Volvo 850 T-5 R“, pats galingiausias serijinis „Volvo – 250 AG“. Šis modelis turėjo pažemintą važiuoklę, prabangesnį saloną, patobulintą priekinio buferio aptaką.
„Volvo 850“ tapo pirmuoju pasaulyje automobiliu, kuriame buvo sumontuota šoninė saugos pagalvė kartu su apsaugos sistema nuo šoninio smūgio.
Vasarą pristatytas atnaujintas „Volvo 960“ su nauja galine pakaba Multilink 2, kuri neturėjo spyruoklių, jas pakeitė skersinė lingė. Komplektacija papildyta B6254FS 170 AG varikliu bei mechanine pavarų dėže.
1995-ieji
Rugsėjo mėnesį surengtas naujų „Volvo“ modelių pristatymas – S40 ir V40. Tai buvo „Volvo“ ir „Mitsubishi“ bendradarbiavimo Olandijoje rezultatas. Naujasis modelis pakeitė 400 serijos „Volvo“. Kartu su juo buvo pasiūlytas ir naujas „Volvo“ modelių žymėjimas: S – sedanas, V – universalas, C – kupė arba kabrioletas.
850–osios serijos komplektaciją papildė 2,5 l dyzelinis variklis.
1996-ieji
Metai, pasižymintys dideliu naujų modelių skaičiumi. Paryžiuje pristatytas „Volvo C70“, bendro „Volvo“ ir TWR darbo rezultatas. Metų pabaigoje – C70 kabrioletas. Įžymiąją 850 – ąją seriją pakeitė S70 ir V70. „Volvo 940/960“ pakeitė S90 ir V90.
Tais metais „Volvo“ pagamino 10-milijoninį automobilį.
1997-ieji
Ankstesniais metais pristatyta plati modelių gama suaktyvino „Volvo“ pardavimus įvairiose šalyse. 40 – oji serija buvo papildyta naujais varikliais: 200 AG su aukšto slėgio turbina, 160 AG su žemo slėgio turbina bei turbodyzeliniu 90 AG varikliu. 70 – osios serijos variklių gama išplėsta varikliais nuo 126 AG iki 250 AG. Sukurta V70 modifikacija su padidinta prošvaiste bei visų varančių ratų sistema.
Sereną Gillą Volvo prezidento poste pakeitė Leifas Johanssonas.
1998-ieji
Tuo pačiu savo klientams gamintojas pasiūlė navigacijos sistemą „Volvo RTI“ (Road and Traffic information).
1999-ieji
„Volvo“ ir „Ford“ susitaria dėl „Volvo“ lengvųjų automobilių padalinio perėjimo „Ford“ korporacijos žinion. Nuo tada „Ford“ turėjo teisę naudoti „Volvo“ vardą lengvųjų ir sportinių automobilių, vienatūrių bei mikroautobusų gamybos srityje. Kitose automobilių pramonės srityse „Volvo“ pasiliko teisę naudoti šį vardą.
2000-ieji
Lapkričio mėnesį pasirodė naujas „Volvo“ modelis – S60. Šis automobilis pasižymi dideliu skaičiumi saugos priemonių, kurios sušvelnina ar nukreipia smūgio jėgą susidūrimo metu. 2001 metais jis buvo pripažintas saugiausiu automobiliu pasaulyje.
Rinkoje pasirodė V70 modifikacija „Cross Country“, šis modelis turėjo 209 mm prošvaisą, visų varančių ratų sistemą (AWD – All Wheel Drive) su „Haldex“ viskozine mova bei traukos ir stabilumo kontrolės sistemą (TRACS). Tokia komplektacija užtikrino šiam modeliui išskirtinį stabilumą ir pravažumą įvairiomis kelio sąlygomis.
2001-ieji
Rugsėjo mėnesį Frankfurto automobilių parodoje pirmą kartą pristatytas S60 AWD. Šiame modelyje sumontuota visiškai nauja, elektroniniu būdu valdoma visų varančių ratų sistema. Ją sukūrė švedų kompanija „Haldex“. Naujojoje sistemoje sukimo momentas perduodamas nebe viskozinės movos pagalba, o panaudojant standžius diskus.
2002-ieji
Didelių permainų „Volvo“ produkcijoje metai. Pristatytas visureigis XC90, atnaujinti modeliai S40 ir S80. „Volvo“ žengė tvirtą žingsnį į itin galingų automobilių rinką su modeliais S60R ir V70R. „Volvo“ dizaineriai jau kurį laiką dirbo kurdami naują visureigį ir rugpjūčio mėnesį buvo pradėta XC90 gamyba. Iš pradžių šis modelis buvo skirtas tik JAV rinkai, tačiau po metų pasirodė ir Europoje. Pasirodo atnaujintos S40 ir V40 Sport versijos.
Sukurtas naujos kartos „Common Rail“ turbodyzelinis variklis, jo galia – 163 AG.
2003-ieji
Ženevos autosalone pristatytas dar vienas konceptinis automobilis iš serijos „Volvo dizainerių ateities automobilio vizija“ - VCC (Versability Concept Car – Prisitaikantis Konceptinis Automobilis).
Automobilių su visais varančiais ratais gamą papildo „Volvo S80“.
Be to, „Volvo“ dirba siekdama sukurti filtrų sistemą, kuri užtikrintų švarų orą automobilio salone netgi esant labai užterštam aplinkos orui ir net nedirbant varikliui.
2004-ieji
Pasirodo ilgai laukti 40-osios serijos tęsiniai: „Volvo S40“ ir „Volvo V50“, tai švedų konstruktorių darbo rezultatas, buvo siekiama sukurti jaunimui patrauklų automobilį. Nepaisant to, kad naujieji modeliai šiek tiek trumpesni už savo pirmtakus, juose siūlomos charakteristikos, tarp kurių ir 225 AG T5 variklis su 6 pavarų pavarų dėže, būdingos aukštesnės klasės automobiliams.
2005-ieji
Japonų kompanija „Yamaha“ pagamino variklį naująjam XC90 – V8. Tai V formos, aštuonių cilindrų, 4,4 l darbinio tūrio variklis, išvystantis 315 AG.
2007-ieji
2008-ieji
Pasaulyje įsivyravus finansų krizei, „Volvo“ savininkas „Ford“ taip pat susiduria su finansiniais sunkumais ir ima ieškoti „Volvo“ markės pirkėjo.
2010-ieji
Po ilgų derybų, kovo mėnesį „Volvo“ įsigyja investuotojas iš Kinijos – „Zhejiang Geely Holding“.