aA
Atėjus rugsėjui didžiųjų miestų gatvėse padaugėjo automobilių, o tai reiškia ne tik intensyvesnį eismą gatvėse, bet ir didesnes spūstis. Bandydami nesinervinti ir pasisemti kantrybės, vairuotojai akis įbeda į mobiliuosius telefonus, tačiau pareigūnai pabrėžia, jog būtent tada ir įvyksta eismo įvykiai.
Žinomi žmonės kalba apie saugų eismą
Žinomi žmonės kalba apie saugų eismą

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanivič DELFI papasakojo, jog rugsėjį, kai gatvėse automobilių padaugėja 30 proc., išauga a ir smulkių eismo įvykių, kurie įvyksta dėl neapdairumo ir to, kad vairuotojai užsiima pašaline veikla, skaičius.

Tiesa, pareigūnė teigė, jog visą mėnesį vykdomos prevencinės priemonės, kuriomis siekiama sudrausminti vairuotojus bei priminti, kad naudotis telefonu prie vairo – nevalia.

Remiantis DELFI vykdytos interneto apklausos duomenimis, spūstyse išmaniuosius rankose laiko kone kas antras vairuotojas. Specialistai pastebi, kad tokiai tendencijai gali turėti įtakos ir žymių žmonių rodomas pavyzdys – dažnas pramogų pasaulio veikėjas nevengia socialiniuose tinkluose pasidalinti vaizdo įrašu, kuris būna nufilmuotas vairuojant.

Vairuotojas su telefonu rankose
Vairuotojas su telefonu rankose
© Shutterstock

Pavyzdys, kurį mato tūkstančiai

Psichologė Eglė Masalskienė teigia, jog tyrimo, kaip žymių žmonių elgesys paveikia kitus žmonės, nėra, tačiau žvelgiat į žmogaus prigimtį, galima daryti prielaidą, kad tūkstančius sekėjų turinčių žymių žmonių elgesys gali turėti įtakos ir kitiems, ypač jauniems, eismo dalyviams.

E. Masalskienė akcentuoja, jog žmogus iš prigimties yra linkęs mėgdžioti. Anot jos, kaip vaikai mėgdžioja tėvus, taip, tikėtina, ne tik paaugliai, bet ir vyresni gali mėgdžioti patinkančius žmones. Tiesa, psichologė aiškina, jog nemažai jaunų žmonių yra pakankamai sąmoningi, jog patys įvertintų grėsmę ir suprastų, kad naudojimasis telefonu vairuojant yra pavojingas, tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai net ir vyresni žmonės siekia kuo labiau susitapatinti su savo autoritetais.

„Jei žymus žmogus konkrečiam asmeniui nekelia pagarbos ir nėra jo sektinas pavyzdys, tai ir bet koks žinomo asmens elgesys tam konkrečiam žmogui įtakos neturės. Visgi jei tas žymus žmogus yra konkretaus žmogaus referencinės grupės atstovas ir tas žmogus savo herojų laiko sektinu pavyzdžiu, jis nejučia gali elgtis taip, kaip elgiasi socialiniuose tinkluose sekamas asmuo“, – sako E. Masalskienė.

Žinomi žmonės papasakojo, kaip (ne)naršo telefone prie vairo: vaizdai socialiniuose tinkluose gali apgauti
© Asmeninis archyvas

Visi nori būti lygūs

Psichologė taip pat pastebi, jog blogas pavyzdys gali būti perimamas ir dėl to, kad kitas žmogus sieks lygių teisių. E. Masalskienė teigia, jog neretai žmonės būna linkę atkartoti žinomo žmogaus veiksmus, nes jis nusižengė ir liko nenubaustas.

„Socialiniuose tinkluose galima pamatyti žmones besinaudojančius mobiliaisiais, kurie po to buvo nenubausti, todėl nebaudžiamumas taip pat tampa priežastimi, kuri gali paskatinti kitus vairuotojus pasinaudoti mobiliuoju prie vairo“, – aiškina psichologė.

Vaizdai gali apgauti

Visgi žymūs Lietuvos žmonės, paklausti, ką mano apie naudojimąsi telefonu prie vairo, aiškina, jog pirmas įspūdis gali būti apgaulingas.

Dainininkė Natalija Bunkė sakė, jog vairuodama išmaniuoju nesinaudoja, o kai prireikia paskambinti, naudojasi laisvų rankų įranga. Paklausta, kaip socialinius tinklus pasiekia vaizdo įrašai, kuriuose moteris su gerbėjais bendrauja sėdėdama prie vairo, N. Bunkė taip pat tikina, jog turi telefono laikiklį, todėl net ir filmuodama „Facebook“ ir „Instagram“ įrašus, abi rankas gali laikyti ant vairo bei visą dėmesį sutelkti į kelią.

Natalija Bunkė
Natalija Bunkė
© DELFI / Andrius Ufartas

Jai antrina ir dizainerė Simona Nainė, kuri pabrėžia, jog kiekvienas žmogus turi sąmoningai suprasti riziką ir pavojus bei nesikliauti vien vaizdais, kuriuos mato socialinėje medijoje. S. Nainė teigia, jog vairuodama visada prioritetą teikia saugumui, todėl kalbėdama telefonu naudoja laisvų rankų įrangą, o jei prireikia telefonu naudotis ilgiau – sustoja.

Dainininkas Vaidas Baumila taip pat pabrėžia, kad naudotis išmaniuoju vairuojat – nevalia. Dainininkas teigia, jog pats automobiliu beveik nesinaudoja, tačiau kitus vairuotojus ragina prie vairo ne tik nesinaudoti išmaniaisiais, bet ir neviršyti saugaus greičio bei apskritai paisyti Kelių eismo taisyklių (KET).

Pirmiausia – saugumas

Humoristas ir aktorius Mantas Stonkus akcentuoja, kad jo automobilyje visuomet įjungta laisvų rankų įranga, todėl mobiliuoju telefonu vairuodamas jis nesinaudoja. Visgi socialiniuose tinkluose galima pamatyti, kaip humoristas vairuodamas bendrauja su savo socialinių tinklų sekėjais.

M. Stonkus teigė, jog tokie atvejai niekuo neišsiskiria – „story“ įrašymo metu jo telefonas būna stacionariame laikiklyje, todėl jam telefono į rankas paimti nereikia.

Mantas Stonkus
Mantas Stonkus
© DELFI / Domantas Pipas

„Nesu tas žmogus, kuris prie vairo valgo ar užsiima kažkokia kita veikla, tačiau visiškai sutinku su saugaus eismo ekspertų įspėjimais, kad naudojimasis telefonu gali turėti įtakos eismui ir jo saugumui. Pastebiu, kad spūstys susidaro būtent dėl to, kad žmonės laukdami prie šviesoforų naudojasi mobiliaisiais, taip „užmiega“ ir suformuoja dar didesnes spūstis“, – įžvalgomis dalinosi M. Stonkus.

Aktorius teigė, jog matomi vaizdai gali būti apgaulingi, todėl nereikėtų jais visiškai pasikliauti. Jis akcentavo, kad žmogus turi suprasti, kad saugumas turi būti svarbiausias, todėl ir pats, jei prireikia telefoną paimti į ranką, tai daro tik sustojęs.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
1.0000

Paaiškino, kuo geriau pasitikėti: automobilio termometru ar tuo, ką sako sinoptikai (13)

Vairavimo sąlygas tiksliau įsivertinti bei pagal jas pasirinkti saugų vairavimo būdą norintys...

Vėstantys orai keičia ir keliavimo įpročius: svarbias taisykles turėtų prisiminti visi eismo dalyviai (1)

Tamsesni rytai ir vakarai sukelia sunkumų ne tik prireikus anksčiau keltis, tačiau ir leidžiantis...

Kodėl automobilio multimedija ir telefonas vairuojant gali ne tik padėti, bet ir tapti nelaimės priežastimi?

Nors prastėjančios oro, o kartu ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja didesnio atidumo,...

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (117)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (43)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Top naujienos

Kartą lietuviai jau išgyveno pandemiją: tais metais tauta ėjo „išmirimo keliu“ (148)

Gyvenimas pandemijos sąlygomis nėra saldus: tą galėtų paliudyti ne tik šių dienų lietuviai,...

Vyraus debesuoti ir drėgni orai (7)

Lietuvos orams įtaką turės Šiaurės Europoje plačiai išsiskleidęs žemo atmosferos slėgio...

Koronavirusas vėl kerta darbo rinkai: auga prastovose esančiųjų darbuotojų skaičius (27)

Šalyje sparčiai augant koronavirusinės infekcijos susirgimų skaičiui, prastovose esančių...

Laukiamiausioje Čempionų lygos akistatoje – Messi ir „Barcelonos“ triumfas Turine (3)

UEFA Čempionų lygoje „Barcelona“ iškovojo antrą pergalę iš eilės. Katalonai trečiadienį...

Išgirdusi agresyvaus vėžio diagnozę vilnietė Ana jau laukėsi: buvo nusiteikusi blogiausiam (8)

Mažajai Arianai dar nėra nė metukų – neįtikėtinai ramiai ir viskuo besidominčiai mergaitei...

Giedraitis tritaškius metė pro šalį, tačiau „Baskonia“ šventė pergalę Ispanijoje (1)

Penktą pergalę Ispanijos ACB lygoje iškovojo Vitorijos „Baskonia“ (5-3). Roko Giedraičio ir...

Šimonytė įvardijo, kas ir kaip galėtų valdyti koronaviruso krizę: valdžia negalėjo atsipalaiduoti (411)

Buriamos centro dešinės koalicijos kandidatė į premjeres, Ingrida Šimonytė trečiadienį...

Verslininkų kovoje dėl milijonų – keisti sutapimai teisme (14)

Kol „ Arvi “ įkūrėjas Vidmantas Kučinskas sulaikytas Slovėnijoje, Lietuvoje tęsiasi jo...

|Maža didelių žinių kaina