aA
Balandžio pirmoje pusėje daugelis vairuotojų susiduria su dilema: ką daryti su panaudotomis žieminėmis padangomis? Jeigu jos dar geros būklės, o garaže permontavimo laukia vasarinės, tuomet gyvenimas paprastėja. Tačiau ką daryti, jeigu vasarinių padangų neturite, o žieminės – tokios būklės, kad kitam šaltajam sezonui jų nebenaudotumėte?
Automobilis su vasarinėmis padangomis
© Goodyear nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, dalis vairuotojų pasirenka iš pirmo žvilgsnio ekonomiškai pagrįstą sprendimą: vasaros sezonu pavažinėti gerokai padėvėtomis žieminėmis padangomis, o artėjant šaltajam sezonui, pirkti naują automobilio apavą. Tačiau specialistai pabrėžia, kad toks elgesys, sudėjus visus kintamuosius, yra ne tik nesaugus, bet ir ne toks ekonomiškas kaip gali atrodyti.

Žieminių naudojimas vasarą – nesaugus

„Tokioje situacijoje geriausias sprendimas yra pirkti naujas vasarines padangas, o žiemines – utilizuoti. Mes kiekvieną pavasarį vairuotojams kartojame: nevažinėkite žieminėmis padangomis šiltuoju sezonu, nes tai – nesaugu. Galime pasidžiaugti, kad vis daugiau žmonių išgirsta specialistų patarimus ir jų teisingumu įsitikina patys“, – sako „Goodyear“ padangų gamintojo vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas.

Pasak padangų specialisto, vairuotojai kartais vertina tik padangos kainą: tuomet padaroma klaidinga išvada, jog važinėjimas vienu komplektu padangų ištisus metus yra pigesnė alternatyva nei jų montavimas prieš kiekvieną sezoną. Tačiau ne visada apskaičiuojama, kad padangos turi didžiulę įtaką automobilio stabilumui, komfortui bei degalų sąnaudoms, o jų pačių ilgaamžiškumas skiriasi.

Nereikėtų stebėtis, jei žieminėmis padangomis apautas automobilis vartos keliais ar net dešimčia procentų daugiau degalų nei apautas vasarinėmis.

„Didesnės degalų sąnaudos yra tik viena dalis: žieminių padangų tarnavimo laikas vasarą ženkliai mažesnis nei vasarinių. Be to, žieminės yra triukšmingesnės už vasarines, tad komfortas važiuojant didesniu greičiu jomis yra mažesnis. Vis tik svarbiausias aspektas – saugumas. Žieminės padangos pritaikytos efektyviai dirbti esant žemai temperatūrai ir prie 20 ar daugiau laipsnių Celsijaus veikia prastai. Juk su vasarinėmis padangomis žiemą nevažinėjame, tad kodėl turėtume su žieminėmis važiuoti vasarą?“, – klausia E. Latkauskas.

Dalis vairuotojų, per metus nuvažiuojančių 10 tūkst. ar dar mažiau kilometrų, žieminių ar universalių padangų naudojimą ištisus metus teisina būtent mažu įveikiamu atstumu. Tačiau ir tokiam argumentui automobilių specialistai turi atsakymą: jeigu važiuojate nedaug, tai atskiri vasarinių ir žieminių padangų komplektai menkai dėvėsis, jas naudoti bus galima ilgiau.

„Tiek universalių, tiek žieminių padangų naudojimas ištisus metus nėra gerai – bandyti taupyti šioje vietoje neverta. Mano manymu, universalių daiktų nebūna, tad ir bandymas vienam sezonui pritaikytas padangas paversti universaliomis ir naudoti jas vasarą yra nėra teisingas“, – savo požiūrį dėstė automobilių žurnalistas, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis.

„ENEOS 1006 km lenktynių“ organizatorius ir BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis šiuo klausimu – dar griežtesnis. Jo manymu, kelis tūkstančius kilometrų per metus įveikiantys žmonės turėtų įvertinti keliavimo alternatyvas ir galbūt naudotis viešuoju transportu ar automobilių dalijimosi paslaugomis.

Vasarinių padangų pasirinkimas – pagal prioritetus

Aukščiausios klasės žieminių padangų pardavimai yra didesni nei vasarinių – visuomenėje vis dar gaji nuomonė, kad žieminiam automobilio apavui geriau netaupyti, o vasarinį galima rinktis ir prastesnį. Tačiau „Goodyear“ atstovas E. Latkauskas pabrėžia, kad ir tokį pasirinkimą galima vertinti per ekonominę prizmę: „premium“ gamintojo padangos, nors kainuoja daugiau, dažnu atveju tarnaus ilgiau nei pigaus gamintojo, o ir automobilio degalų sąnaudos bus mažesnės.

„Vis tik pagrindinis argumentas, kodėl verta rinktis kokybišką produkciją, yra saugumas: geresnės, naujesnės, įvairiuose nepriklausomuose testuose aukštas vietas užėmusios padangos padės sustoti greičiau, o jomis apautas automobilis bus stabilesnis. Skirtumai tarp padangų ypač išryškėja esant šlapiai kelio dangai, o Lietuvoje tai – dažnas reiškinys“, – sako E. Latkauskas.

Tačiau ne visi vairuotojai gali pirkti būtent „premium“ gamintojo produktus savo automobiliams ir ieško progų išleisti mažiau. Sutaupyti šioje vietoje galima trimis būdais: perkant naudotas padangas, restauruotas arba naujas, bet mažiau žinomo gamintojo.

Naudotų padangų pirkimas gali būti palyginamas su kašės maiše įsigijimu – nežinoma, nei kaip jos buvo eksploatuotos, nei kaip sandėliuotos. Matoma išorinė pusė ir protektorius apie padangos būklę mažai ką sako – daug jos savybių slepiasi po guma esančiame karkase (korde), kuris dėvėtose padangose gali būti pažeistas. O jeigu padangos buvo sandėliuotos netinkamai, jų gumos mišinio savybės bus suprastėjusios.

„Restauruotos yra tos pačios naudotos, tik su užklijuotu nauju protektoriumi. Jų pirkimas lengvajam automobiliui yra ne ką geresnis pasirinkimas. Tarsi nueitumėte į automobilių turgų, paduotumėt pardavėjui tūkstantį eurų ir sakytumėt – duokit bet kokį daiktą, kuris turi keturis ratus“, – sulygino E. Latkauskas.

Specialistas rekomenduoja geriau rinktis mažiau žinomo gamintojo, bet naujas padangas. Ekonominės klasės Europos gamintojo naujos padangos yra nedaug brangesnės už naudotas ar restauruotas, tačiau jų kokybės skirtumas – akivaizdus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų: vairuotojai turės apsišarvuoti kantrybe (2)

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv....

Kauniečiams prireiks kantrybės: vienoje judriausių miesto sankryžų eismą ribos visą vasarą (14)

Artėjantis vasaros sezonas – pats darbų įkarštis Laisvės alėją rekonstruojantiems rangovams....

Vairuotojo pagalbos sistemos: kada pasitikėti, o kada geriau vairuoti pačiam (4)

Ne vienas vairuotojas sutiks, kad įvairios automobiliuose įdiegtos pagalbos sistemos gali...

Avarijų radiniai šiurpina: žino, kad mašina netvarkinga, bet vis tiek važiuoja (19)

Draudikai kasmet užfiksuoja avarijų, į kurias patenka techniškai netvarkingos transporto...

Keičiami ženklai dar vienoje Vilniaus sankryžoje – pokyčiai įsigalioja jau šiandien (1)

Vilniaus miesto savivaldybė pranešė, kad gegužės 15-16 d., atsižvelgiant į pasikeitusius...

Top naujienos

Kubilius apie Nausėdos dalyvavimą rinkimuose: Karbauskis buvo teisus papildyta Nausėdos štabo komentaru (295)

Šeštadienį konservatorius Andrius Kubilius savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje...

Išvykusi į komandiruotę, vilnietė neįtarė, kas dedasi jos bute: dabar sunku pažiūrėti kaimynams į akis (26)

Kartais nelaimės ištinka pačiu netinkamiausiu metu – tai gali įrodyti vilnietės Linos istorija....

Gediminas Jaunius. Geresnės „Eurovizijos“ ateities Lietuvos atlikėjams nebus, jei neišsklaidysime TV atrankų praeities šešėlių (47)

„Eurovizijos“ sezonas Lietuvai pasibaigė, deja, šįsyk nesėkmingai, į finalą nepatekome....

Politologas: Zelenskis priėmė vienintelį įmanomą logišką sprendimą (21)

Parlamentą paleidžiantis naujasis Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis siekia jam...

„Valstiečių“ klausimų kandidatams į prezidentus sąrašas - be galimybės išsisukti (35)

„Valstiečiai“ paviešino sąrašą klausimų, į kuriuos laukia atsakymų iš kandidatų į...

Specialistai imasi už galvų: daugelis lietuvių klysta dėl jau šį sekmadienį įvyksiančių rinkimų (11)

Gegužės pabaigoje Europos Sąjungos piliečiai rinks vieną svarbiausių Bendrijos institucijų –...

Su žemėmis sumaišytą Madonnos pasirodymą pamatyti nusprendęs Stano nustebo: patalpintame įraše pastebėjo apgavystę

Pasibaigus „ Eurovizijai “, kalbos apie ją vis dar netyla. Dėmesio centre atsidūrė ne tik...

Gyvai / Krepšinio zona. LKL sostų karai ir Eurolygos finišas

Pirmadienį 14 val. DELFI TV laidoje „ Krepšinio zona “ – pokalbis su komentatoriumi Vaidu...

Niekas statybose nebenori dirbti už 700 eurų: darbo rankų jau ieško visur tik ne Lietuvoje (167)

Jaunimas nenori eiti dirbti į statybas, todėl yra pastebima, kad vis labiau trūksta darbo jėgos,...

Prieš vasarą – kosmetinės revizija: kokias makiažo priemones reikėtų įsigyti

Makiažo gerbėjos žino, kad šiltėjantys orai reiškia kaitą ne tik kosmetinėse, bet ir dažymo...