aA
Balandžio pirmoje pusėje daugelis vairuotojų susiduria su dilema: ką daryti su panaudotomis žieminėmis padangomis? Jeigu jos dar geros būklės, o garaže permontavimo laukia vasarinės, tuomet gyvenimas paprastėja. Tačiau ką daryti, jeigu vasarinių padangų neturite, o žieminės – tokios būklės, kad kitam šaltajam sezonui jų nebenaudotumėte?
Automobilis su vasarinėmis padangomis
Automobilis su vasarinėmis padangomis
© Goodyear nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, dalis vairuotojų pasirenka iš pirmo žvilgsnio ekonomiškai pagrįstą sprendimą: vasaros sezonu pavažinėti gerokai padėvėtomis žieminėmis padangomis, o artėjant šaltajam sezonui, pirkti naują automobilio apavą. Tačiau specialistai pabrėžia, kad toks elgesys, sudėjus visus kintamuosius, yra ne tik nesaugus, bet ir ne toks ekonomiškas kaip gali atrodyti.

Žieminių naudojimas vasarą – nesaugus

„Tokioje situacijoje geriausias sprendimas yra pirkti naujas vasarines padangas, o žiemines – utilizuoti. Mes kiekvieną pavasarį vairuotojams kartojame: nevažinėkite žieminėmis padangomis šiltuoju sezonu, nes tai – nesaugu. Galime pasidžiaugti, kad vis daugiau žmonių išgirsta specialistų patarimus ir jų teisingumu įsitikina patys“, – sako „Goodyear“ padangų gamintojo vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas.

Pasak padangų specialisto, vairuotojai kartais vertina tik padangos kainą: tuomet padaroma klaidinga išvada, jog važinėjimas vienu komplektu padangų ištisus metus yra pigesnė alternatyva nei jų montavimas prieš kiekvieną sezoną. Tačiau ne visada apskaičiuojama, kad padangos turi didžiulę įtaką automobilio stabilumui, komfortui bei degalų sąnaudoms, o jų pačių ilgaamžiškumas skiriasi.

Nereikėtų stebėtis, jei žieminėmis padangomis apautas automobilis vartos keliais ar net dešimčia procentų daugiau degalų nei apautas vasarinėmis.

„Didesnės degalų sąnaudos yra tik viena dalis: žieminių padangų tarnavimo laikas vasarą ženkliai mažesnis nei vasarinių. Be to, žieminės yra triukšmingesnės už vasarines, tad komfortas važiuojant didesniu greičiu jomis yra mažesnis. Vis tik svarbiausias aspektas – saugumas. Žieminės padangos pritaikytos efektyviai dirbti esant žemai temperatūrai ir prie 20 ar daugiau laipsnių Celsijaus veikia prastai. Juk su vasarinėmis padangomis žiemą nevažinėjame, tad kodėl turėtume su žieminėmis važiuoti vasarą?“, – klausia E. Latkauskas.

Dalis vairuotojų, per metus nuvažiuojančių 10 tūkst. ar dar mažiau kilometrų, žieminių ar universalių padangų naudojimą ištisus metus teisina būtent mažu įveikiamu atstumu. Tačiau ir tokiam argumentui automobilių specialistai turi atsakymą: jeigu važiuojate nedaug, tai atskiri vasarinių ir žieminių padangų komplektai menkai dėvėsis, jas naudoti bus galima ilgiau.

„Tiek universalių, tiek žieminių padangų naudojimas ištisus metus nėra gerai – bandyti taupyti šioje vietoje neverta. Mano manymu, universalių daiktų nebūna, tad ir bandymas vienam sezonui pritaikytas padangas paversti universaliomis ir naudoti jas vasarą yra nėra teisingas“, – savo požiūrį dėstė automobilių žurnalistas, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis.

„ENEOS 1006 km lenktynių“ organizatorius ir BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis šiuo klausimu – dar griežtesnis. Jo manymu, kelis tūkstančius kilometrų per metus įveikiantys žmonės turėtų įvertinti keliavimo alternatyvas ir galbūt naudotis viešuoju transportu ar automobilių dalijimosi paslaugomis.

Vasarinių padangų pasirinkimas – pagal prioritetus

Aukščiausios klasės žieminių padangų pardavimai yra didesni nei vasarinių – visuomenėje vis dar gaji nuomonė, kad žieminiam automobilio apavui geriau netaupyti, o vasarinį galima rinktis ir prastesnį. Tačiau „Goodyear“ atstovas E. Latkauskas pabrėžia, kad ir tokį pasirinkimą galima vertinti per ekonominę prizmę: „premium“ gamintojo padangos, nors kainuoja daugiau, dažnu atveju tarnaus ilgiau nei pigaus gamintojo, o ir automobilio degalų sąnaudos bus mažesnės.

„Vis tik pagrindinis argumentas, kodėl verta rinktis kokybišką produkciją, yra saugumas: geresnės, naujesnės, įvairiuose nepriklausomuose testuose aukštas vietas užėmusios padangos padės sustoti greičiau, o jomis apautas automobilis bus stabilesnis. Skirtumai tarp padangų ypač išryškėja esant šlapiai kelio dangai, o Lietuvoje tai – dažnas reiškinys“, – sako E. Latkauskas.

Tačiau ne visi vairuotojai gali pirkti būtent „premium“ gamintojo produktus savo automobiliams ir ieško progų išleisti mažiau. Sutaupyti šioje vietoje galima trimis būdais: perkant naudotas padangas, restauruotas arba naujas, bet mažiau žinomo gamintojo.

Naudotų padangų pirkimas gali būti palyginamas su kašės maiše įsigijimu – nežinoma, nei kaip jos buvo eksploatuotos, nei kaip sandėliuotos. Matoma išorinė pusė ir protektorius apie padangos būklę mažai ką sako – daug jos savybių slepiasi po guma esančiame karkase (korde), kuris dėvėtose padangose gali būti pažeistas. O jeigu padangos buvo sandėliuotos netinkamai, jų gumos mišinio savybės bus suprastėjusios.

„Restauruotos yra tos pačios naudotos, tik su užklijuotu nauju protektoriumi. Jų pirkimas lengvajam automobiliui yra ne ką geresnis pasirinkimas. Tarsi nueitumėte į automobilių turgų, paduotumėt pardavėjui tūkstantį eurų ir sakytumėt – duokit bet kokį daiktą, kuris turi keturis ratus“, – sulygino E. Latkauskas.

Specialistas rekomenduoja geriau rinktis mažiau žinomo gamintojo, bet naujas padangas. Ekonominės klasės Europos gamintojo naujos padangos yra nedaug brangesnės už naudotas ar restauruotas, tačiau jų kokybės skirtumas – akivaizdus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Miškuose valstybinį numerį pametęs vyras įkliuvo į keblią padėti – turi dvi išeitis (59)

Valstybinio numerio lentelės nuo automobilio priekinio buferio netekęs Ramūnas sunerimo, kaip jam...

Paaiškino, kaip karantino sąlygomis automobilį paruošti artėjantiems pokyčiams keliuose (3)

Dėl karantino Lietuvoje pastebimai sumažėjo eismo srautas – daugelis vairuotojų prie vairo sėda...

Ką turite patikrinti savo automobilyje, prieš važiuodami į techninę apžiūrą (13)

Su rūpesčiais dėl techninės apžiūros, vairuotojai paprastai susiduria kas dvejus metus, o...

Balandį išvažiuosiančius vairuotojus įspėjo: atlikite namų darbus – žiemą daug kas keitėsi (10)

Kovą į gatves išriedėjus motociklininkams, ne vienas plieninių žirgų mėgėjas tikina, kad po...

Karantinas lėmė kardinalius pokyčius eisme: keliuose sumažėjo ne tik automobilių (4)

Praėjusi savaitė į Lietuvos gatves ir kelius atnešė visišką štilį. Jau pirmąją karantino...

Top naujienos

Iš medikų lūpų – nerimas dėl užmokesčio: prakalbo apie įspėjimus dėl vėlavimo, kai kuriems pritaikytos prastovos

Praėjusią savaitę Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga patikino, kad su Covid-19...

Koronaviruso krizė gali priversti peržiūrėti biudžetą: ar užteks pinigų algų didinimui bei išmokoms

Praeitą savaitę Valstybės kontrolė Lietuvoje patvirtino išskirtinių aplinkybių sudarymo...

Antroji viruso sukrėtimo banga kerta Kinijos gamykloms

Nuo praėjusios savaitės į eksporto valdytojos Grace Gao elektroninio pašto dėžutę plūsta...

Oficialu: Klaipėdoje nuo COVID-19 pasveiko šeši pacientai papildyta 20:44 val.  (328)

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas socialiniame tinkle Facebook pasidalino džiugia...

Micah Zenko

Koronaviruso krizė – didžiausia JAV žvalgybos klaida per visą istoriją

Ši klaida didesnė už Perl Harborą ir Rugsėjo 11 ąją – o dėl jos kaltas Donaldo Trumpo...

Koronavirusu susirgusi Seimo darbuotoja atsisako pateikti savo kontaktus ir maršrutus papildyta Gaižausko komentaru (1288)

Karantino sąlygomis gyvenančioje Lietuvoje – precedento neturintis skandalas. Nors įstatymas...

Pirmadienį šalyje nustatyti dar 7 užsikrėtimo atvejai iš viso šalyje užfiksuotas 491 atvejis (190)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti...

Traukiantis šilumai sulauksime sniego ir plikledžio (6)

Antradienio naktį Lietuvos padangėje praplauks nedidelis debesų sūkurys. Vietomis, daugiausia...

Vyrui diagnozavo COVID-19, bet pakartotinai netiria: už kelių dienų į darbą, bet virusą dar gali nešioti (121)

40-metis Andrius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – aut. past.) iš Austrijos, į kurią buvo...

Generalinis komisaras: nubausti už saviizoliacijos pažeidimus patys dar negalime (120)

Šalyje prasidėjus trečiajai karantino savaitei, Lietuvos policija vis dar neturi įstatyminio...

|Maža didelių žinių kaina