aA
Degant raudonam šviesoforo signalui į dešinę leidžiančių sukti žalių rodyklių Lietuvos sankryžose vis mažės, kol liks mažuma.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Prie šviesoforo įrengta net ir degant raudonam šviesoforo signalui leidžianti pasukti į dešinę lentelė su žalia rodykle Lietuvos vairuotojams šmėžuoja daugybėje sankryžų ir, regis, tapo neatsiejama transporto organizavimo sistemos dalimi. Vis dėlto pernai pasirodžiusios Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės skelbia, kad tokių lentelių Lietuvoje vis mažės. Neliepiama nukabinti visų lentelių, tačiau taisyklėmis bus vadovaujamasi įrengiant naujas arba rekonstruojant senas šviesoforais reguliuojamas sankryžas.

Lentelių mažės, nes įrodyta, kad jų keliama žala yra daug didesnė, nei teikiama nauda.

Vairuotojai – vorai?

Anksčiau galiojusios lentelių įrengimo taisyklės iš esmės nebuvo blogos, tačiau jas įrengiantys specialistai neretai spjaudavo į kai kuriuos taisyklių punktus ir miestuose lentelių prikabino kone kiekvienoje sankryžoje.

„Kai kuriose sankryžose vairuotojai atsiduria tokiose situacijose, kai turi turėti kone aštuonias akis kaip voras, kad apžvelgtų visą sankryžą. Jei įvyksta eismo įvykis, kaltiname tik vairuotoją, tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad eismo reguliavimo sistema nėra gera“, – kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Degant raudonam šviesoforo signalui į dešinę sukantys vairuotojai gali trukdyti iš kairės pusės tiesiai važiuojančiam transportui, iš priekio į kairę sukančioms mašinoms bei iš dešinės pusės važiuojančioms ir sankryžoje apsisukančioms. O kur dar pėstieji ir dviratininkai? Norint tokią sankryžą įveikti reikia ne tik žinoti Kelių eismo taisykles, bet ir turėti įgūdžių bei neblogą reakciją.


Išradėjai – vokiečiai

Eismo reguliavimo žinovai pasakoja, kad žalia rodyklė – Vokietijos Demokratinės Respublikos (VDR) išradimas, padarytas daugiau nei prieš 30 metų. Kai susivienijo padalytos Vokietijos, dėl rodyklių kilo aistringos diskusijos, kuriose triumfavo rodyklės šalininkai. Rodyklė išgyveno, bet ženkliuko įrengimo taisyklės tapo labai griežtos, o ir pasinaudoti rodyklės suteikiama privilegija galima tik sustojus kaip prie „Stop“ ženklo.

VDR gimusi mada išplito ir kituose Sovietų Sąjungos kontroliuojamose šalyse, todėl šias lenteles galima pamatyti ne tik Lietuvoje. Vis dėlto daugelį į Lietuvą užsukusių Europos vairuotojų tokie ženklai glumina, net ir pačius vokiečius. Jų šalyje rodyklės įrengiamos tik ypatingais atvejais, kai įsitikinama, kad dėl jų negali kilti nė menkiausio pavojaus. Todėl net ir kai kuriuose didžiausiuose Vokietijos miestuose tokius ženkliukus galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų.

Lentelės su rodyklėmis įrengiamos tikintis, kad jos labai padidins transporto srautų pralaidumą. Vis dėlto specialistai teigia, kad nuomonė apie žalių rodyklių naudą gerokai perdėta.

„Tyrimai parodė, kad rodyklės labai didelės įtakos transporto srautų pralaidumui neturi, o saugumą sumažina labai smarkiai“, – sakė N.Abukauskas.

Teks koreguoti eismą

Rodyklių užtarėjai teigia, kad šio ženklo įrengimą reglamentuojančias Kelių šviesoforų įrengimo taisykles rašę specialistai pernelyg nesivargino ir kai kuriuos punktus tiesiog nurašė nuo kitų valstybių taisyklių. Todėl gali kilti dviprasmiškų situacijų, kai kuriose sankryžose teks iš esmės keisti eismo srautų judėjimą.

Pavyzdžiui, taisyklėse numatyta, kad rodykle bus galima pasinaudoti tik pirmąja eismo juosta važiuojantiems vairuotojams. Todėl teks koreguoti srautus Kauno Karaliaus Mindaugo prospekto ir Birštono gatvės sankryžoje, nes važiuojant nuo Nemuno salos į Birštono gatvę, į dešinę galima pasukti iš dviejų eismo juostų. Kol kas dar nenuspręsta, ką daryti šiuo atveju. Variantai greičiausiai yra du: antra juosta neleisti sukti į dešinę arba naikinti ženkliuką su rodykle.

Kitas pavyzdys – Jonavos gatvės ir Šiaurės prospekto sankryža. Pagal taisykles iš Jonavos gatvės į Šiaurės prospektą leidžianti pasukti rodyklė yra negalima, nes ja pasinaudoję vairuotojai kirs pėsčiųjų perėją, tačiau visiems aišku, kad, panaikinus rodyklę, nekantriausi vairuotojai ims kirsti kampą per šalia sankryžos esančią parduotuvės aikštelę. Ar taip bus saugiau?

Lenteles naikins pamažu

Žalių rodyklių skaičiaus mažėjimo vairuotojai galbūt ir nepajautė, nes taisyklės nenurodo iškart peržiūrėti eismo reguliavimą visose šalies sankryžose. Pokyčiai pasijus pamažu. Pirmiausia jie palies naujas ir rekonstruojamas sankryžas.

„Daug kas priklauso nuo savivaldybių valios. Manau, kad rodyklių mažės pamažu, kad nebūtų revoliucijos ir žmonės galėtų apsiprasti. Juk tiek laiko pratinome, kad tos lentelės yra, tad dabar vienu metu visų niekas nedrįstų nuimti“, – kalbėjo N.Abukauskas.

„Tikrai neturime finansinių galimybių pagal naujas rekomendacijas padaryti pakeitimus visose miesto sankryžose. vis dėlto, renovuojant ir įrengiant naujas sankryžas, naujomis taisyklėmis tikrai vadovausimės“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Žalia rodyklė

Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau jie privalo duoti kelią ir nesudaryti pavojaus kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dalyje rajonų keliuose vietomis susiformavęs plikledis

Trečiadienio rytą Kauno, Utenos ir Vilniaus apskrityse magistralinių kelių dangos buvo drėgnos,...

Sniego egzamino vairuotojai neišlaikė – per parą užregistruota 119 avarijų (41)

Praėjusią parą, gruodžio 17-ąją, eismą Lietuvos keliuose sunkino blogos oro sąlygos....

Keliuose ragina neskubėti – eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis (31)

Antradienio rytą eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis, įspėja Automobilių kelių direkcija .

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (129)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (53)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Įžvalgos apie kontroversiško Algirdo Paleckio asmenybę ir ar ministeriją paliekantys mokytojai nežada sugrįžti? (4)

Šnipinėjimo byla: kodėl informacija apie Paleckį iškilo būtent dabar. DELFI korespondentas...

Policija pardavė avarijoje sumaitotą automobilį, bet pamiršo reikšmingą detalę (23)

„Be defektų“ – toks užrašas pridėtas interneto skelbimų portale greta parduodamo „...

Mokytojų streiko iniciatorius Navickas: kas jis? (382)

Keturių vaikų tėvas, kūno kultūros ir fizikos mokytojas, ekonomistas, visuomenininkas,...

Viskas, ką turite žinoti apie papildomą pensijų kaupimą nuo naujų metų (4)

Nuo naujų metų pasikeitus papildomo pensijų kaupimo tvarkai gyventojai bus vėl priversti...

Gyvai / Gyvai: ar ministeriją paliekantys mokytojai nežada sugrįžti? (11)

Nuo lapkričio 28 dienos ministerijoje gyvenantys mokytojai teigia pasiekę dalį savo tikslų ir...

Dėl geros figūros Vaida Genytė dėkinga tvirtai valiai: pasidalino auksine šventinio stalo taisykle (6)

Įprastai didžiosios metų šventės daugeliui žmonių asocijuojasi su kalėdiniais papuošimais,...

Rusijos ambasada aršiai sureagavo į Paleckio ir Ivanovo suėmimą (86)

Rusijos ambasada trečiadienį pareiškė, kad naujas Lietuvos teisėsaugos atliekamas tyrimas dėl...

Nuo Naujųjų keičiasi atlyginimai – ką turi padaryti darbuotojai (55)

Nuo kitų metų sausio 1 d. įsigalioja Valstybinio socialinio draudimo ( VSD ) įstatymo pakeitimai,...

Mokytojai po trijų savaičių budėjimo palieka ministeriją (95)

„Džiaugiamės, kad pagaliau mokytojus išgirdo, įsiklausė ir pradėjo spręsti problemas“, –...

Seime – dar viena Jakeliūno iniciatyva: šįkart nusitaikė į žiniasklaidą (32)

Trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete buvo svarstytos Azartinių lošimų įstatymo...