Stebint policijos registratoriuje žiemos kelią su provėžomis (neseniai įvykęs autoįvykis Elektrėnų savivaldybėje) ir iš posūkio artėjantį automobilį, pirmoji mintis buvo: kuris vairuotojas imsis reikalingų veiksmų kad vis grėsmingesnė situacija būtų su laiminga pabaiga. Deja.
Policijos avarija Pakalniškių kaime
© Vilniaus aps. VPK

Artėjantis automobilis važiavo neįsijungęs reikalingų žibintų arba vos žibėjo kairėje pusėje gabaritinė lemputė. Buvo tamsios spalvos, dėl ko galėjo susilieti su gana platokomis ir juodomis provėžomis.

Policijos ekipažo vairuotojas galėjo artėjantį automobilį pastebėti per vėlai kad imtųsi reikalingų veiksmų ir išvengtų susidūrimo.

Atvažiuojančio automobilio greitis artėjant prie patrulio automobilio nemažėjo.

Likus tarp automobilių keliasdešimt metrų abu automobiliai buvo provėžose, patruliai mėgino pasitraukti į dešinę.

Įvykio detales aiškinsis policijos tyrėjai. Nesiimu teisti nei vieno vairuotojo, nors artėjančio automobilio vairuotojas nesistengė važiuoti dešiniau. Tad gali būti, kad jis buvo neblaivus, apsvaigęs, pasimetęs ir nežinantis ką daryti, tikintis, kad kelią jam duos policijos ekipažo automobilio vairuotojas.

Stebina kitkas – ekipažo vairuotojo elgesys šioje situacijoje. Iš posūkio išniręs automobilis be žibintų – pirmas signalas, kad jį vairuoja įtartinas vairuotojas, automobilio greitis nemažėja – antras signalas, kad reikia imtis veiksmų, kad išvengtum susidūrimo. Likus kelioms sekundėms iki beveik kaktomušos, policijos automobilis tik vos buvo pasitraukęs į dešinę, nors faktiškai dar buvo provėžose.

Kelininkai stengiasi operatyviai valyti pagrindinius kelius. Vietinės reikšmės keliai dažnai lieka laiku nenuvalyti. Tačiau vietiniai vairuotojai saugiai gali važiuoti ir provėžotais keliais. Aprašytoje situacijoje atsakymas į klausimą, kas turėjo duoti kelią, vienas – abu vairuotojai turėjo duoti kelią vienas kitam.

Keliuose, kuriuose išvažinėtos dvi provėžos, prasilenkiant kiekvienas vairuotojas privalo lėtinti greitį, staigiai nesukant vairo kairiuosius automobilio ratus įsukti į dešinę provėžą. Dešinieji automobilio ratai riedės sniegu. Automobilio stabilumas išlieka, nes kairieji ratai važiuoja provėža.

Intensyvesnio eismo keliuose susiformuoja trys provėžos, iš kurių vidurinė būna platesnė. Prasilenkiantieji plačiąją provėžą naudoja vairuodami jos dešiniu kraštu. Šiuo atveju iškyla saugaus prasilenkimo pavojus, nes trečiosios provėžos ne visada būna pakankamai plačios. Belieka mažinti automobilių greitį.

Nors policijos ekipažas vykdė tegul ir skubią užduotį, jis jos neįvykdė. Tereikėjo visai nedaug – tiesiog išvažiuoti iš provėžų, nes vietos iki kelio sankasos pabaigos buvo pakankamai. Supratingas vairuotojas, nors ir turėdamas pirmenybę manevruoti, turi stebėti ir aplinkinių veiksmus ir, reikalui esant, taisyti kitų klaidas.

Neliko žiemų su sniegu kai galėtume su savo mokiniais praktiškai pasimokyti saugiai prasilenkti provėžotuose keliuose. Tenka naudotis plakatu. Ir provėžotais keliais galima ir reikia vairuoti saugiai.

Komentaro autorius yra vairavimo mokyklos „Juronas“ mokymo vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (34)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (20)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (3)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (13)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (13)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (304)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (97)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1440)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (115)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (44)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (195)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (23)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...