Stebint policijos registratoriuje žiemos kelią su provėžomis (neseniai įvykęs autoįvykis Elektrėnų savivaldybėje) ir iš posūkio artėjantį automobilį, pirmoji mintis buvo: kuris vairuotojas imsis reikalingų veiksmų kad vis grėsmingesnė situacija būtų su laiminga pabaiga. Deja.
Policijos avarija Pakalniškių kaime
© Vilniaus aps. VPK

Artėjantis automobilis važiavo neįsijungęs reikalingų žibintų arba vos žibėjo kairėje pusėje gabaritinė lemputė. Buvo tamsios spalvos, dėl ko galėjo susilieti su gana platokomis ir juodomis provėžomis.

Policijos ekipažo vairuotojas galėjo artėjantį automobilį pastebėti per vėlai kad imtųsi reikalingų veiksmų ir išvengtų susidūrimo.

Atvažiuojančio automobilio greitis artėjant prie patrulio automobilio nemažėjo.

Likus tarp automobilių keliasdešimt metrų abu automobiliai buvo provėžose, patruliai mėgino pasitraukti į dešinę.

Įvykio detales aiškinsis policijos tyrėjai. Nesiimu teisti nei vieno vairuotojo, nors artėjančio automobilio vairuotojas nesistengė važiuoti dešiniau. Tad gali būti, kad jis buvo neblaivus, apsvaigęs, pasimetęs ir nežinantis ką daryti, tikintis, kad kelią jam duos policijos ekipažo automobilio vairuotojas.

Stebina kitkas – ekipažo vairuotojo elgesys šioje situacijoje. Iš posūkio išniręs automobilis be žibintų – pirmas signalas, kad jį vairuoja įtartinas vairuotojas, automobilio greitis nemažėja – antras signalas, kad reikia imtis veiksmų, kad išvengtum susidūrimo. Likus kelioms sekundėms iki beveik kaktomušos, policijos automobilis tik vos buvo pasitraukęs į dešinę, nors faktiškai dar buvo provėžose.

Kelininkai stengiasi operatyviai valyti pagrindinius kelius. Vietinės reikšmės keliai dažnai lieka laiku nenuvalyti. Tačiau vietiniai vairuotojai saugiai gali važiuoti ir provėžotais keliais. Aprašytoje situacijoje atsakymas į klausimą, kas turėjo duoti kelią, vienas – abu vairuotojai turėjo duoti kelią vienas kitam.

Keliuose, kuriuose išvažinėtos dvi provėžos, prasilenkiant kiekvienas vairuotojas privalo lėtinti greitį, staigiai nesukant vairo kairiuosius automobilio ratus įsukti į dešinę provėžą. Dešinieji automobilio ratai riedės sniegu. Automobilio stabilumas išlieka, nes kairieji ratai važiuoja provėža.

Intensyvesnio eismo keliuose susiformuoja trys provėžos, iš kurių vidurinė būna platesnė. Prasilenkiantieji plačiąją provėžą naudoja vairuodami jos dešiniu kraštu. Šiuo atveju iškyla saugaus prasilenkimo pavojus, nes trečiosios provėžos ne visada būna pakankamai plačios. Belieka mažinti automobilių greitį.

Nors policijos ekipažas vykdė tegul ir skubią užduotį, jis jos neįvykdė. Tereikėjo visai nedaug – tiesiog išvažiuoti iš provėžų, nes vietos iki kelio sankasos pabaigos buvo pakankamai. Supratingas vairuotojas, nors ir turėdamas pirmenybę manevruoti, turi stebėti ir aplinkinių veiksmus ir, reikalui esant, taisyti kitų klaidas.

Neliko žiemų su sniegu kai galėtume su savo mokiniais praktiškai pasimokyti saugiai prasilenkti provėžotuose keliuose. Tenka naudotis plakatu. Ir provėžotais keliais galima ir reikia vairuoti saugiai.

Komentaro autorius yra vairavimo mokyklos „Juronas“ mokymo vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (21)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (25)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (203)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Top naujienos

Dėl siūlomos pensijų reformos vieniems atlyginimas padidės, kitiems – sumažės (8)

Jeigu valdantieji iš tiesų pakeis pensijų kaupimo tvarką, dalies gyventojų atlyginimas į rankas...

„Sofos“ ūkininkus medžios naujomis taisyklėmis (5)

Prasidėjęs pasėlių deklaravimas gali dar labiau atsijoti vadinamuosius „sofos“ ūkininkus....

Visai Lietuvai pažįstamo Teodoro kova: tai, ką tenka patirti, nelinkėtų nė didžiausiam priešui (73)

Gąsdinančio dydžio auglys mažo, bet jau visai Lietuvai pažįstamo Teodoro galvoje nepasiduoda....

Grybauskaitės ir Skvernelio karas: vienam iš jų tai kainuos brangiai (646)

Konfliktas su prezidente Dalia Grybauskaite premjerui Sauliui Skverneliui gali kainuoti galimybes...

Orai: į šalį atklys nemalonūs reiškiniai (2)

Ilgą laiką lepinę orai subjurs. Pavasaris artimiausiu metu bus vėjuotas ir vėsus, dažnai...

Toronte į pėsčiuosius rėžėsi mikroautobusas: 9 žmonės žuvo, 16 sužeistų (54)

9 žmonės žuvo ir dar 16 buvo sužeista po to, kai judrioje sankryžoje Toronte į pėsčiuosius...

Indijos lūšnynų gyvenimo paragavęs lietuvis: čia gyvena net pasiturintys verslininkai (69)

Beveik mėnesį keliavau po Indiją, kuri žinoma kaip stulbinančių kontrastų šalis. Penkios...

Kate Middleton ir princas Williamas pristatė savo naujagimį (174)

Balandžio 23-iąją visą pasaulį apskriejo džiugi žinia – britų karališkoji pora princas...

Antrame mūšyje ledo ritulio mūsų „Svajonių komanda“ sutriuškino Rumunijos rinktinę (53)

Lietuvos ledo ritulio rinktinė pasaulio ledo ritulio čempionato IB diviziono antrose rungtynėse...

Nenustebkite sulaukę VMI skambučio (28)

Gegužės 2 d. yra paskutinė diena deklaruoti praėjusių metų pajamas ir prireikus sumokėti...