Vilniuje akivaizdžiai pastebima automobilių judėjimo srauto darna – mažiau susigrūdimų dėl atskirų vairuotojų eismo juostų keitimo. Vairuotojai noriau įsileidžia priekyje rodantį atitinkamos krypties posūkio signalą į savo juostą ir esant mažesniam tarpui iki priekyje važiuojančio automobilio. Įleistasis neretai mirkteli avarinės signalizacijos lemputėmis. Gražu.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Apie piką, kaip neišvengiamą dalyką, kaip duotybę, rašiau ankstesniame straipsnyje. Jis buvo ir bus ateityje. Tačiau į pagrindines eismo arterijas tenka įvažiuoti ir važiuojantiems iš šalutinio kelio, važiuojantiems greitėjimo juostomis ar degant raudonam šviesoforo signalui kartu su papildoma lentele. Tose vietose pirmoje eismo juostoje eismas paprastai stringa dėl papildomai įvažiuojančių automobilių iš anksčiau minėtų vietų.

Jų įsiliejimo į pagrindinį eismo srautą sėkmė priklauso nuo dviejų vairuotojų, važiuojančių pagrindiniu keliu ir šalutiniu keliu ar greitėjimo juosta.

Kelių eismo taisyklių (KET) 4 punktas deklaruoja eismo dalyvių toleranciją vienas kito atžvilgiu, saugumą ir pagarbą kitam. Ne visi vairuotojai vienodai supranta toleranciją ir pagarbą kitiems.

Stebint eismą judriose gatvėse pastebimi du vairuotojų, atsidūrusių apsunkintose manevravimo sąlygose, tipai. Vieni iš jų reikalauja užleidimo vos neįsiremdami į pirma eismo juosta važiuojančio automobilio šoną. Toks elgesys ne visada skatina padėti. Brovimasis per jėgą iššaukia kitų vairuotojų teisėtą nepasitenkinimą ir nenorą padėti.

Kitas atvejis – kai išvažiuodamas iš į anksčiau minėtos situacijos vairuotojas lėtina greitį, stabteli, laukia, kol atsiras galimybė įvažiuoti į pagrindinį srautą. Toks elgesys visada skatins kitus vairuotojus padėti.

Pasitaiko, kad vienoje iš juostų atsiranda kliūtis: stovi automobilis, yra remontuojamas kelias. Vairuotojo dėmesys turi būti koncentruojamas kaip galima toliau, kad iš anksto pastebėtų kliūtis ir priimtų teisingą sprendimą jas apvažiuoti. Dalis vairuotojų , pastebėję priekyje kliūtis, pradeda ruoštis apvažiavimo manevrui, jungia atitinkamos kryties posūkio signalą, lėtina greitį kai iki kliūties dar yra pakankamai nemažas atstumas.

Važiuojantieji laisva juosta ne visada vienu metu pamato kliūtį juostoje ir ne visada supranta greta važiuojančio vairuotojo manevro poreikį. Derėtų panašiais atvejais privažiuoti prie pat kliūties ir ruoštis ją apvažiuoti, nes pagal 105 KET punktą važiuojantys laisva eismo juosta privalo praleisti po vieną važiuojantį užimta eismo juosta. Taip elgiantis eismo srauto greitis sumažės tik ties kliūtimi, bet ne iš anksto ir persirikiavimas vyktų sklandžiau, nes toliau manevravimui bus įspėti artėjantys prie kliūties.

KET galėtų kliūtimi būti įvardinta ir greitėjimo juostos pabaiga. Tada rikiavimasis tarp juostų vyktų sklandžiau, suprantamiau manevruojantiems vairuotojams.

Dabar dėl padėkos avarinės signalizacijos pagalba. KET 64 punkte tokio atvejo nėra. Žinoma, padėkoti už praleidimą galima galvos linktelėjimu, rankos kilstelėjimu. Tačiau tų lempučių spindesys sukelia teigiamas emocijas praleidusiam ir nuteikia pozityviai tolimesniam vairavimui.

Kaip paženklinti kelių automobilių važiuojančių kolona, pvz. laidotuvių metu, kai įsiterpti tarp kolona važiuojančiųjų nedera? Kai kurių laidojimo įstaigų darbuotojai išleisdami velionio artimuosius tiesiog pataria įsijungti avarinę signalizaciją. Tačiau tai – KET pažeidimas. Gal eilinio KET papildymo metu derėtų tai įvertinti, nors tokio atvejo nėra kitose ES valstybėse.

Baigiasi metai. Kokie jie buvo mums, vairuotojams, parodys statistika. Važiuosime ir kitais. Norėtųsi, kad vieni su kitais sutartume.

Saugesnių Naujųjų Metų, vairuojantys kolegos!

Komentaro autorius yra vairavimo mokyklos „Juronas“ mokymo vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (149)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (26)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Ne tik liūtys skandina Remigijų Šimašių, arba kodėl vilniečiai dabar pavydi Kaunui (254)

Pagal paskutinę „Vilmorus“ apklausą, Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus reitingas yra...

Kurjerių darbo šokiruota aktorė: galvojau, kad dingo visi dukros dokumentai (17)

Didžiulį stresą dėl pasimetusio siuntinio patyrusi Lietuvos rusų dramos teatro aktorė Laima...

Orai: po gaivesnio sekmadienio vėl sulauksime šilumos bangos (7)

Artimiausiu metu laukia permainingi orai – po gaivesnio sekmadienio savaitės pradžioje vėl...

Tamsiausia mados pasaulio istorija: korifėjų Gucci mirčiai pasmerkė pavydi sutuoktinė (2)

Kai Patrizia Reggiani ištekėjo už Maurizio Gucci, jiedu tapo viena įtakingiausių Italijos...

Merkel ir Putino pokalbis truko 3 valandas: apie ką jie kalbėjo? atnaujinta (369)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aptarė būdus, kaip...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (588)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Karolinos Meschino sėkmės istorija: kaip patyčias kentęs vaikas virto „Instagram“ žvaigžde (124)

Dirbti „Instagram“ tinkle. Sakysite, nesąmonė?! Karolina Meschino irgi nedrįsta taip apie...

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (388)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Kas yra perteklinis vandens svoris ir kaip jo atsikratyti? (11)

Nešioti su savimi perteklinį vandenį – nemalonus jausmas: jautiesi išpampęs ir apgailėtinas....

Romantiškos pažintys internete: kodėl moterys elgiasi kitaip negu vyrai (43)

Romantiška pažintis internete nėra blogesnė negu darbe arba bare ir neturi įtakos tolimesniems...