Vilniuje akivaizdžiai pastebima automobilių judėjimo srauto darna – mažiau susigrūdimų dėl atskirų vairuotojų eismo juostų keitimo. Vairuotojai noriau įsileidžia priekyje rodantį atitinkamos krypties posūkio signalą į savo juostą ir esant mažesniam tarpui iki priekyje važiuojančio automobilio. Įleistasis neretai mirkteli avarinės signalizacijos lemputėmis. Gražu.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Apie piką, kaip neišvengiamą dalyką, kaip duotybę, rašiau ankstesniame straipsnyje. Jis buvo ir bus ateityje. Tačiau į pagrindines eismo arterijas tenka įvažiuoti ir važiuojantiems iš šalutinio kelio, važiuojantiems greitėjimo juostomis ar degant raudonam šviesoforo signalui kartu su papildoma lentele. Tose vietose pirmoje eismo juostoje eismas paprastai stringa dėl papildomai įvažiuojančių automobilių iš anksčiau minėtų vietų.

Jų įsiliejimo į pagrindinį eismo srautą sėkmė priklauso nuo dviejų vairuotojų, važiuojančių pagrindiniu keliu ir šalutiniu keliu ar greitėjimo juosta.

Kelių eismo taisyklių (KET) 4 punktas deklaruoja eismo dalyvių toleranciją vienas kito atžvilgiu, saugumą ir pagarbą kitam. Ne visi vairuotojai vienodai supranta toleranciją ir pagarbą kitiems.

Stebint eismą judriose gatvėse pastebimi du vairuotojų, atsidūrusių apsunkintose manevravimo sąlygose, tipai. Vieni iš jų reikalauja užleidimo vos neįsiremdami į pirma eismo juosta važiuojančio automobilio šoną. Toks elgesys ne visada skatina padėti. Brovimasis per jėgą iššaukia kitų vairuotojų teisėtą nepasitenkinimą ir nenorą padėti.

Kitas atvejis – kai išvažiuodamas iš į anksčiau minėtos situacijos vairuotojas lėtina greitį, stabteli, laukia, kol atsiras galimybė įvažiuoti į pagrindinį srautą. Toks elgesys visada skatins kitus vairuotojus padėti.

Pasitaiko, kad vienoje iš juostų atsiranda kliūtis: stovi automobilis, yra remontuojamas kelias. Vairuotojo dėmesys turi būti koncentruojamas kaip galima toliau, kad iš anksto pastebėtų kliūtis ir priimtų teisingą sprendimą jas apvažiuoti. Dalis vairuotojų , pastebėję priekyje kliūtis, pradeda ruoštis apvažiavimo manevrui, jungia atitinkamos kryties posūkio signalą, lėtina greitį kai iki kliūties dar yra pakankamai nemažas atstumas.

Važiuojantieji laisva juosta ne visada vienu metu pamato kliūtį juostoje ir ne visada supranta greta važiuojančio vairuotojo manevro poreikį. Derėtų panašiais atvejais privažiuoti prie pat kliūties ir ruoštis ją apvažiuoti, nes pagal 105 KET punktą važiuojantys laisva eismo juosta privalo praleisti po vieną važiuojantį užimta eismo juosta. Taip elgiantis eismo srauto greitis sumažės tik ties kliūtimi, bet ne iš anksto ir persirikiavimas vyktų sklandžiau, nes toliau manevravimui bus įspėti artėjantys prie kliūties.

KET galėtų kliūtimi būti įvardinta ir greitėjimo juostos pabaiga. Tada rikiavimasis tarp juostų vyktų sklandžiau, suprantamiau manevruojantiems vairuotojams.

Dabar dėl padėkos avarinės signalizacijos pagalba. KET 64 punkte tokio atvejo nėra. Žinoma, padėkoti už praleidimą galima galvos linktelėjimu, rankos kilstelėjimu. Tačiau tų lempučių spindesys sukelia teigiamas emocijas praleidusiam ir nuteikia pozityviai tolimesniam vairavimui.

Kaip paženklinti kelių automobilių važiuojančių kolona, pvz. laidotuvių metu, kai įsiterpti tarp kolona važiuojančiųjų nedera? Kai kurių laidojimo įstaigų darbuotojai išleisdami velionio artimuosius tiesiog pataria įsijungti avarinę signalizaciją. Tačiau tai – KET pažeidimas. Gal eilinio KET papildymo metu derėtų tai įvertinti, nors tokio atvejo nėra kitose ES valstybėse.

Baigiasi metai. Kokie jie buvo mums, vairuotojams, parodys statistika. Važiuosime ir kitais. Norėtųsi, kad vieni su kitais sutartume.

Saugesnių Naujųjų Metų, vairuojantys kolegos!

Komentaro autorius yra vairavimo mokyklos „Juronas“ mokymo vadovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (45)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (30)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (202)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Top naujienos

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (280)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Orai: po šilto penktadienio nebus taip malonu (1)

Penktadienis šalyje bus pavasariškai šiltas ir saulėtas, visgi, savaitgalį temperatūra...

Gaisras Vilniuje - degė prie Spaudos rūmų esanti aukštoji mokykla (53)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje gausios gelbėtojų pajėgos buvo sukeltos ant kojų. Žmonės...

Paskutinėmis PAO ir „Real“ mūšio sekundėmis įsižiebė konfliktas, kurio epicentre – Fernandezas skirta techninė, nesportinė ir diskvalifikacinė (6)

Ketvirtadienio vakarą Atėnuose įvykusioje antroje Eurolygos ketvirtfinalio dvikovoje vietos...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (78)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Odontologas įvardijo pagrindinę dantų netekimo priežastį: jos išvengti – labai paprasta (55)

Norėdami apibūdinti Lietuvos gyventojų odontologinę sveikatą, galėtume tiesiog pasakyti –...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (98)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (200)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (35)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...