Klausimo atsakymas suglumino

Eru prisistatęs skaitytojas teigė, kad po 25 metų vairavimo patirties nusprendė laikyti A kategorijos egzaminą. Procedūra paprasta – vyras užsiregistravo teoriniam egzaminui ir praėjusių metų gruodžio pabaigoje atvyko į „Regitrą“ jo laikyti. Vyras pasakojo, kad tuomet, vienas klausimas pasirodė kone absurdiškas, tačiau paaiškėjus, kad dėl jo jam egzamino išlaikyti nepavyko, dėl to pradėjo aiškintis su „Regitros“ administracija.

„2022 metų gruodžio pabaigoje laikiau A kategorijos teorijos egzaminą „Regitroje“. Vienas iš klausimų skambėjo taip: „Važiuojant automagistrale, jus pradeda imti miegas. Kaip pasielgsite?“ Šalia buvo 4 atsakymų variantai:

1) Išvažiuosiu iš automagistralės ir saugioje vietoje sustosiu pailsėti;
2) Padidinsiu važiavimo greitį, kad greičiau užbaigčiau kelionę;
3) Praversiu langą ir įleisiu gaivaus oro į saloną;
4) Sustosiu kelkraštyje ir pailsėsiu;

Pasirinkau 1 atsakymo variantą, tačiau pasirodo, kad klausimas būtų atsakytas teisingai, privalėjau pasirinkti 1 ir 3 atsakymus. Tiesą sakant trečio atsakymo varianto net nevertinau rimtai, nes motociklas neturi jokio lango ir juolab salono. Kita vertus, jei šnekėtume apie šiuolaikinius automobilius, tai visuose yra kondicionavimo, klimato kontrolės sistemos, todėl „lango pravėrimas“ primena ankstyvus 90-uosius metus, kai visi važinėjo alkūnes iškišę pro langus“, – pasakojo vyras.

Vairuotojas teigė, kad po egzamino „Regitrai“ parašė apeliaciją, kurioje nurodė, kad tokio atsakymo varianto pateikimas laikantiems A kategorijos teorijos egzaminą, yra klaidinantis, mat motociklas neturi atidaromo lango, todėl ir atidaryti nėra ką.

„Apeliacija buvo atmesta kaip nepagrįsta, nors „Regitra“ specialistai darbavosi net 21 darbo dieną, kad parašytų atsakymą, kuris skambėjo taip: „Mieguistumą sukelia per didelis anglies dvideginio kiekis ore, ypač tvankiame automobilio salone. Pravėrus automobilio langą į saloną iš išorės patenka oras, kuriame yra mažiau anglies dvideginio, o tai savo ruožtu sumažina mieguistumo riziką. Tai tinka ir vairuojant motociklą. Pajutęs, kad pradeda imti miegas motociklininkas gali šiek tiek pakelti (praverti) šalmo apsauginį stiklą, kad atvėsintų veidą. Todėl teiginys, kad atsakymo variantu „Praversiu langą ir įleisiu gaivaus oro į saloną“ jūs buvote suklaidintas, nes motociklas neturi jokio atidaromo lango, todėl ir atidaryti nėra ką, laikytinas nepagrįstu“, – „Regitros“ atsakymą citavo vyras.

Vyras teigė, kad prie nagrinėto skundo buvo pridėtas ir patarimas, jog sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijai (LAGK), tad jis tuo patarimu ir pasinaudojo, mat jį vis tiek piktino tai, jog atsakyme minimas automobilio langas, o ne motociklininko šalmas, kaip kad vėliau buvo patikslinusi „Regitra“.

Tiesa, kol ieškojo paaiškinimo, kodėl laikantys egzaminą yra klaidinami, vyras užsiregistravo kitam teorijos egzaminui, kurį išlaikė, todėl, kaip teigė jis pats, LAGK nagrinėdami skundą priėmė išvadą, jog „egzamino vertinimas iš naujo, nesukeltų pareiškėjui jokių teisinių pasekmių ir neturėtų įtakos pareiškėjo teisių apimčiai“.

Vairuotojas turi pagalvoti apie kiekvieną situaciją

„Regitros“ atstovė spaudai Justina Kazragytė pasidalijo įmonės pozicija ir teigė, kad teorijos egzaminas sudaromas iš 30 bendrųjų klausimų, susijusių su Kelių eismo taisyklėmis bei saugiu eismu.

„Klausimai nuolat atnaujinami ir pildomi – norima objektyviai patikrinti būsimų vairuotojų žinias, o ne išmoktus atsakymus. Kitaip tariant, svarbu ne tik prisiminti, bet ir gebėti pritaikyti konkrečiose eismo situacijose turimas žinias, suvokti galimas situacijas kelyje bei tam tikro elgesio kelyje pasekmes.

Tiesa, kai kurioms kategorijų grupėms prisideda papildomi klausimai: A kategorijų grupei – 5 klausimai, o C ir D (T) kategorijų grupėms – dar po 10 klausimų. Egzaminas laikomas teigiamu, kai atsakoma teisingai į ne mažiau kaip 80 proc. klausimų.

„Regitros“ teorijos klausimų bazėje yra naudojami tik aktualūs klausimai, kurie atitinka tuo metu galiojančias Kelių eismo taisykles. Be to, pagal vidaus reikalų ministro patvirtintą vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašą, egzamino klausimai turi apimti situacijas, susijusias su gebėjimo vairuoti pasikeitimais dėl alkoholio, vaistų bei kitų medikamentų, psichologinės būsenos ir nuovargio. Tai yra dalis bendrųjų klausimų, kurie pateikiami visiems vairuotojams, nepriklausomai nuo to kokiai kategorijai priskirtą transporto priemonę siekia vairuoti egzaminuojamasis“, – aiškino J. Kazragytė.

Kalbėdama apie minėtą konkretų teorijos klausimą, „Regitros“ atstovė teigė, kad tuomet buvo vertinama, ar egzaminuojamasis supranta mieguistumo vairuojant pavojų ir gali nuspręsti, ką reikia tokiu atveju daryti.

„Pavyzdžiui, jei važiuodamas automagistrale vairuotojas pasijunta mieguistas, jis turi išvažiuoti iš automagistralės ir sustoti saugioje vietoje pailsėti. Tam, kad pasiektų saugią poilsio vietą, automagistralėje gali tekti nuvažiuoti pakankamai toli, tad vairuotojas turi nedelsdamas kiek įmanoma sumažinti mieguistumo pavojų, t. y. sumažinti anglies dvideginio kiekį, kuris dažnu atveju ir sukelia mieguistumą. Paprasčiausias sprendimas yra praverti automobilio langą – į saloną iš išorės patenka oras, kuriame yra ženkliai mažiau anglies dvideginio, o tai savo ruožtu sumažina mieguistumo keliamą riziką. Ta pati logika tinka ir vairuojant motociklą – užtenka vos minimaliai praverti šalmo apsauginį stiklą.

Užduodami egzaminų klausimai yra glaudžiai susiję su praktinėmis situacijomis – minėtu klausimu norima sužinoti, ar būsimi vairuotojai žino dažnai pasitaikančią mieguistumo priežastį, jo keliamą pavojų ir kaip efektyviausiai sumažinti to riziką.

Vairuotojui reikalingos žinios, kaip reikėtų elgtis tam tikrose situacijose, yra įgyjamos ne tik iš teisės aktuose nurodytų taisyklių, tačiau ir iš nerašytų šaltinių, kitaip tariant, iš susiformavusios bendros praktikos. Vairuotojas turi suvokti rizikas, susijusias su transporto priemonės vairavimu, suprasti, kokie veiksniai svarbūs vairuojant, ypač kitų eismo dalyvių atžvilgiu“, – pabrėžė „Regitros“ atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)