Bene geriausiai žinomas automobilininkų pasaulio folkloro perlas: kuo kietesnis džipas – tuo toliau reikia eiti ieškoti traktoriaus. Tačiau bent jau automobilių pravažumo varžybose dalyvaujantys žmonės prieš ieškodami ratuotos pagalbos visada griebiasi „šiaudo“ ir pabando iš klampynės išsivaduoti gervės pagalba. Ar toks mechanizmas gali „Nissan Qashqai“ kilstelėti iki „Nissan Navara“ lygio? Kuo skiriasi mechaninės, hidraulinės ir elektrinės gervės?
Visureigis su "gerve"
© Organizatorių archyvas

Visureigių entuziastai automobilines gerves vadina nepriklausomybės simboliu, rašoma pranešime žiniasklaidai. Sumaniai jas naudojant iš tiesų galima įveikti tokias kliūtis, kurios paprastai sustabdo visą standartinę techniką. Žinoma, tai nėra panacėja nuo visų bekelėje tykančių bėdų, nes neadekvačiai vertinant situaciją (jei nebus už ko tvirtinti troso ar šis pasirodys pernelyg trumpas) rizikuojama visureigį ilgam įkalinti purvyne.

„Dakaro džentelmenas“ Antanas Juknevičius, pasakodamas apie gervių tipus atkreipia dėmesį, kad lengviausia visureigį aprūpinti elektrine gerve: jos montavimas sąlyginai paprastas, o vienintelis rūpestis – teisingas prijungimas prie standartinių ar papildomų akumuliatorių. Priklausomai nuo automobilio svorio reikia parinkti tokio galingumo gervę, kurios mechanizmas sugebėtų įveikti bent pusantro karto didesnį svorį. Tarkim jei visureigio svoris yra 2 tonos, tai gervės galia turėtų leisti tempti apytiksliai 5 tonas.

Visureigis su gerve
Visureigis su gerve
© Gamintojo archyvas

Beje, A. Juknevičiaus teigimu, padidinti net ir kuklių parametrų gervės galingumą gana nesudėtinga naudojant papildomus skriemulius: jie kainuoja sąlyginai nedaug, o kiekvienas skriemulių blokas padidina gervės tempimo galią dvigubai.

Pagrindinis elektrinių buksyravimo gervių pliusas – jos gali dirbti kai automobilio variklis neveikia. Minusas – apetitas elektros energijai toks didelis, kad visos gelbėjimo operacijos turi būti organizuojamos itin kruopščiai viską suplanavus.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Orestas Gurevičius

Šiuo požiūriu hidraulinės gervės yra patrauklesnės, tačiau jų montavimas sudėtingas ir brangus – automobilyje atsiranda krūva papildomos įrangos, kuri be visa ko dar ir nemažai sveria. Tačiau hidrauliniai agregatai funkcionuoja tik tada, kai dirba visureigio motoras.

Tokią pačia nuodėmę – priklausomybę nuo vidaus degimo variklio – turi ir mechaninės gervės. Šio tipo agregatai bekelės profesionalų laikomi pačiais geriausiais (konstrukcija patikima ir galinga), bet yra patys brangiausi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (12)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti (1)

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (23)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Top naujienos

Petro Gražulio dukrelės mama paviešino jų susirašinėjimą: galite suprasti, kaip jaučiausi (92)

Po žinomo politiko Petro Gražulio pareiškimo, jog savo ir palangiškės Birutės Navickaitės...

Lietuvai gresia juodžiausias scenarijus ES: galime pradėti skaičiuoti valandas, kol visi masiškai pradės eiti į pensiją (149)

Per artimiausius 5-6 metus reikia sukaupti rezervą , kad mūsų socialinės apsaugos sistema 15...

Rimvydas Valatka. Seimo Tvin Pyksas – tobula kelionė į niekur (56)

Seime dedasi keisti dalykai. Žinoma, ir anksčiau visko Seime dėjosi. Bet po praėjusios savaitės...

Petras Gražulis siūlosi vaiką auginti ir pats: nežinau, ką gali duoti vaikui tokia moteris papildyta vaiko mamos komentaru (1108)

Po nesantuokinio žinomo politiko Petro Gražulio vaikelio skandalo kilo nemažai klausimų . Tačiau...

Suskaičiavus penktadalį balsų, R. T. Erdoganas pirmauja Turkijos prezidento rinkimuose (1)

Turkijos vadovas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdoganas) pirmauja sekmadienį...

Iš Rytų įkvėpimo pasisėmę šiauliečiai ėmėsi verslo: ruošia ypatingus juoduosius česnakus (13)

Palangoje šurmuliuojant pirtininkų festivaliui, savo palapines ir prekystalius ištiesė ir...

Užkalnis tikrino Birštoną: Palangai trejus metus keliais ropoti (92)

Buvo laikai, kai Birštonas , net ir Lietuvos mastais, buvo varganas provincijos kurortukas: jei kas...

Operatorė: tunelyje per Lamanšą pristabdytas traukinių eismas (1)

Susisiekimas traukiniais tarp Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės tuneliu, jungiančiu abi...

Rusų samdiniai – ne tik Sirijoje: mūsų „laukia daug kovų“ (289)

Neseniai patvirtintas Jungtinių Valstijų valstybės sekretorius Mike'as Pompeo patvirtino, kad...

Pasivaikščiojimas paplūdimyje porai pasibaigė liūdnai: į pėdas žiūrėti buvo šlykštu (2)

Jauna pora iš Kanados neseniai ilsėjosi Dominikos Respublikoje, o grįžę perspėja visus,...