aA
Bene geriausiai žinomas automobilininkų pasaulio folkloro perlas: kuo kietesnis džipas – tuo toliau reikia eiti ieškoti traktoriaus. Tačiau bent jau automobilių pravažumo varžybose dalyvaujantys žmonės prieš ieškodami ratuotos pagalbos visada griebiasi „šiaudo“ ir pabando iš klampynės išsivaduoti gervės pagalba. Ar toks mechanizmas gali „Nissan Qashqai“ kilstelėti iki „Nissan Navara“ lygio? Kuo skiriasi mechaninės, hidraulinės ir elektrinės gervės?
Visureigis su "gerve"
© Organizatorių archyvas

Visureigių entuziastai automobilines gerves vadina nepriklausomybės simboliu, rašoma pranešime žiniasklaidai. Sumaniai jas naudojant iš tiesų galima įveikti tokias kliūtis, kurios paprastai sustabdo visą standartinę techniką. Žinoma, tai nėra panacėja nuo visų bekelėje tykančių bėdų, nes neadekvačiai vertinant situaciją (jei nebus už ko tvirtinti troso ar šis pasirodys pernelyg trumpas) rizikuojama visureigį ilgam įkalinti purvyne.

„Dakaro džentelmenas“ Antanas Juknevičius, pasakodamas apie gervių tipus atkreipia dėmesį, kad lengviausia visureigį aprūpinti elektrine gerve: jos montavimas sąlyginai paprastas, o vienintelis rūpestis – teisingas prijungimas prie standartinių ar papildomų akumuliatorių. Priklausomai nuo automobilio svorio reikia parinkti tokio galingumo gervę, kurios mechanizmas sugebėtų įveikti bent pusantro karto didesnį svorį. Tarkim jei visureigio svoris yra 2 tonos, tai gervės galia turėtų leisti tempti apytiksliai 5 tonas.

Visureigis su gerve
Visureigis su gerve
© Gamintojo archyvas

Beje, A. Juknevičiaus teigimu, padidinti net ir kuklių parametrų gervės galingumą gana nesudėtinga naudojant papildomus skriemulius: jie kainuoja sąlyginai nedaug, o kiekvienas skriemulių blokas padidina gervės tempimo galią dvigubai.

Pagrindinis elektrinių buksyravimo gervių pliusas – jos gali dirbti kai automobilio variklis neveikia. Minusas – apetitas elektros energijai toks didelis, kad visos gelbėjimo operacijos turi būti organizuojamos itin kruopščiai viską suplanavus.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Orestas Gurevičius

Šiuo požiūriu hidraulinės gervės yra patrauklesnės, tačiau jų montavimas sudėtingas ir brangus – automobilyje atsiranda krūva papildomos įrangos, kuri be visa ko dar ir nemažai sveria. Tačiau hidrauliniai agregatai funkcionuoja tik tada, kai dirba visureigio motoras.

Tokią pačia nuodėmę – priklausomybę nuo vidaus degimo variklio – turi ir mechaninės gervės. Šio tipo agregatai bekelės profesionalų laikomi pačiais geriausiais (konstrukcija patikima ir galinga), bet yra patys brangiausi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (184)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (52)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Top naujienos

Finaliniai TS-LKD kandidatų debatai. Šimonytė ir Ušackas deklaravo, dėl ko niekada nesutartų su valdančiaisiais (61)

Pirmadienį Kaune vyksta finaliniai Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD...

Gyvai / LKL mūšis: „Žalgiris" – „Dzūkija“ tiesioginė rungtynių transliacija (28)

Pirmadienį vakare „Betsafe-LKL“ pirmenybėse Kauno „Žalgiris“ (5/1) namuose priima Alytaus...

Seime svarstomas naujas mokestis: nori apmokestinti spausdintuvus (138)

Seime liko paskutiniai žingsniai dėl naujo mokesčio priėmimo, kuris, veikiausia, išaugintų...

Atimtų vaikų mama: neįsivaizduoju, kaip reikės atitaisyti vaikams padarytą žalą (673)

„Aš jau kalbu ramiai – visos ašaros praverktos“, - sako kaunietė Eglė. Rugsėjo pabaigoje...

Europos žaizda, kurioje šlovinamas komunizmas: viskas atrodo taip, kaip pas mus buvo „prie ruso“ (266)

Pirmojoje pasakojimo dalyje rašiau apie Moldovos teritorijoje esančią Padniestrę – regioną,...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (5)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Metė darbą valstybės tarnyboje ir tapo dešiniąja garsaus šefo ranka: jos desertus liaupsina visas Vilnius (5)

Sostinėje jau geras pusmetis tarp gurmanų iš lūpų į lūpas sklando saldi legenda apie...

Turkų policija Stambule rado paliktą Saudo Arabijos konsulato automobilį (4)

Turkijos policija pirmadienį vienoje požeminėje automobilių aikštelėje Stambule rado paliktą...

Kanada pritrūko kanapių jau pirmą prekybos dieną (65)

Jau pirmąją dieną, kai Kanadoje buvo legalizuotas marihuanos vartojimas rekreaciniais tikslais,...