aA
Net moderniausiuose ir brangiausiuose automobiliuose vaikas negali būti saugus, jei nėra specialaus laikančio įrenginio, – vaikiškos automobilinės kėdutės. Tai patvirtino pasaulinė praktika ir avarijų bandymai.
BMW 2-serijos Gran Tourer vienatūris
© Gamintojo nuotr.

Vaikų automobilinė kėdutė – vienintelis dalykas, esant avarinei situacijai galintis išgelbėti mažyliui gyvybę ir sveikatą.

Neverta skubėti

Visi vairuotojai žino, kad vaikai iki 135 cm ūgio vežami turi sėdėti specialioje jų ūgiui ir svoriui pritaikytoje atitinkamos grupės automobilinėje kėdutėje. Tačiau nepaklysti besirenkant kėdutę nėra taip lengva.

Neskubėkite pirkti pirmos pasitaikiusios automobilinės saugos priemonės. Apsilankykite keliose parduotuvėse, panaršykite gamintojų internetinėse svetainėse, pasitarkite su tėvais, jau naudojančiais automobilinę kėdutę.

Be to, apgalvokite, kaip ir kur bus naudojama tokia saugos priemonė. Jeigu ji bus nuolat išimama iš automobilio, tada rinkitės mažesnio svorio kėdutę. Jei dažnai ir ilgai keliaujate, pirkite automobilinę saugos kėdutę, kurioje vaikas jaustųsi patogiai ilgesnį laiką ir galėtų miegoti (gamintojų numatytos kelios nugarėlės padėtys).

Rinkitės saugos kėdutę, kuri būtų tinkama jūsų vaiko svoriui ir ūgiui. Patartina kuo ilgiau vežioti vaikus kėdutėse, kurios tvirtinamos nugarėle į priekį, nes tokia konstrukcija saugesnė. Vaikus, kurie sveria mažiau nei 9 kg arba dar nesėdi be suaugusiojo pagalbos, nepatartina vežioti saugos kėdutėje, tvirtinamoje veidu į priekį.

Vaiko saugos kėdutę patartina keisti tuomet, kai jo svoris tampa per didelis arba jo galva aukštesnė už kėdutės nugarėlę.

Amžius ir svoris

Vienas iš pagrindinių kriterijų, pagal kurį reikėtų rinktis automobilinę kėdutę, kaip minėta, yra vaiko amžius ir svoris. Pagal tai automobilinės kėdutės skirstomos į grupes.

Naujagimiams naudojama grupės 0 ir 0+ grupės kėdutės-nešynės.

Nulinės grupės automobilinė kėdutė naudojama vaikams nuo gimimo iki 10 kg (arba maždaug iki 9 mėnesių) ir yra dedama išilgai ant galinės automobilio sėdynės.

0 + grupės automobilinė kėdutė-nešynė naudojama vaikams nuo gimimo iki 13 kg (arba maždaug 15 mėnesių) ir montuojama automobilyje tik prieš važiavimo kryptį. Jei tos grupės automobilinę kėdutę montuosite ant automobilio priekinės sėdynės, visada privalote išjungti oro pagalvę.

Automobilinių kėdučių I grupė skirta vaikams, sveriantiems nuo 9 iki 18 kg, taigi jau galintiems sėdėti savarankiškai. I grupės kėdutėje vaikas tvirtinamas penkių taškų saugos diržais arba specialiu saugos staliuku. Pačios I grupės kėdutės tvirtinamos automobilio diržais arba naudojant standžią ISOFIX fiksavimo sistemą. ISOFIX standaus fiksavimo sistema yra skirta vaikams, sveriantiems ne daugiau kaip 18 kg, todėl ši sistema yra naudojama tik 0 = ir I grupėse. Kai tik jūsų vaiko galva bus virš kėdutės krašto arba vaiko svoris viršys 18 kg, būtinai turite nedelsdami pakeisti į kitos svorio grupės automobilinę kėdutę.

II ir III automobilinių saugos kėdučių grupės skirtos vežioti nuo 15 iki 36 kg sveriančius vaikus. Vokietijos automobilininkų klubas ADAC numato naudoti šios grupės kėdutes, jei vaikas sveria mažiau nei 36 kg, o ūgis yra mažesnis nei 150 cm.

II ir III grupės automobilio kėdutėje vaikas tvirtinamas automobilio saugos diržais kartu su pačia kėdute. Šios grupės kėdutės gali būti naudojamos esant vaiko ūgiui nuo 95 cm ir daugiau.

Rinkoje paplitusios III grupės kėdutės be nugarėlės, vadinamosios paaukštintos sėdynės. Šios kėdutės skirtos vyresniems vaikams nuo 22 kg arba maždaug nuo 7–8 metų. Tačiau jos visiškai neapsaugo nuo šoninio smūgio.

Dažnai gamintojai vieno modelio kėdutes pritaiko keletui svorio grupių. Dažniausiai pasitaikantys variantai – tai sujungtos 0+ – I ir I–II–III grupės, arba kėdutės vaikams, sveriantiems nuo 9 iki 36 kg.

Privalomi bandymai

Saugumo lygis yra pagrindinė kėdutės charakteristika. Visos automobilinės kėdutės turi pereiti privalomus Europos ECE 44-04 bandymus. Tai būtina sąlyga, kad kėdutė patektų į laisvą prekybą. Ant kiekvienos automobilio kėdutės turi būti oranžinės spalvos žyma, kurioje nurodytas modelio pavadinimas, gamintojas ir unikalus numeris, pagal kurį šis modelis sėkmingai perėjo ECE 44-04 bandymus. ECE 44-04 bandymai užtikrina reikalingą minimalų automobilių kėdučių saugos lygį, tačiau negarantuoja pakankamo lygio.

Nustatyti automobilio kėdutės faktinį apsaugos lygį galima tik nepriklausomais avarijų bandymais. Populiariausius, reguliarius ir įtakingiausius nepriklausomus testus vykdo Vokietijos vairuotojų sąjunga ADAC.

Atliekant šiuos bandymus kėdutės testuojamos pagal šiuos pagrindinius kriterijus: priekinio, šoninio smūgio, fiksavimo paprastumo ir patikimumo, patogumo, aptarnavimo paprastumo, pavojingų medžiagų buvimo ir taip toliau.

Pabaigoje nustatomas bendras rezultatas (vertinimas), kuo mažesnis balas, tuo geriau. Vokietijoje, skirtingai negu Lietuvoje, naudojama atvirkštinė vertinimų sistema. ADAC ekspertai primygtinai rekomenduoja tik tas kėdutes, kurios buvo įvertintos bent patenkinamai.

Tinkamai pritvirtinti

Kėdutę pritvirtinti automobilyje dažnai yra kur kas sudėtingiau, nei atrodo. Amerikoje atliktų tyrimų rezultatai, kuriuos skelbia JAV Nacionalinė saugaus eismo administracija, atskleidė, kad pagrindinės klaidos – vaiko kėdutė tvirtinama naudojant netinkamas angas, nenaudojamas sutvirtinimo spaustukas, vaikas neprisegamas ir kėdutė per laisvai pritvirtinama.

Verta žinoti, kad tinkamai pritvirtinta kėdutė nejudės daugiau nei 2,5 cm į priekį ar bet kurią pusę. Jei vaikiška kėdutė juda per daug, važiuoti negalima. Perskaitykite instrukciją ir tvirtinkite iš naujo.

„Panevėžio balsas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (85)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (68)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (65)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Top naujienos

Švedų epidemiologas parengė griežtas rekomendacijas vasarai bei įžvalgas dėl probleminių vakcinų laikosi kitokios strategijos dėl vaikų (24)

Švedų specialistai džiaugiasi, kad dėl pažengusios vakcinacijos šalyje sumažėjo užsikrėtimo...

Finansų rinką šokiravo ministerijos pasiūlymai: vadino absurdu, pačiu liūdniausiu posėdžiu (48)

Finansų ministerijos užmojis panaikinti GPM lengvatą investiciniam gyvybės draudimui ir III...

Naujausia situacijos apžvalga: atvejų skaičiaus augimas po 2 mėnesių pertraukos tapo neigiamas (8)

Gegužės 11 d. Lietuvoje imunitetą nuo COVID–19 jau turi beveik milijonas žmonių ir skiepijimo...

Lietuva ruošiasi branduolinei nelaimei: pratybos dar neprasidėjo, o didžiausia spraga jau bado akis (183)

Saulėto trečiadienio popietę Lietuvoje kauks sirenos – tai bus neeilinis gyventojų perspėjimo...

Vilniečiai sparčiai vejasi Talino gyventojus: po būtinų išlaidų vidutiniškai lieka 1580 eurų (183)

Per paskutiniuosius trejus metus disponuojamos vieno namų ūkio mėnesio pajamos Lietuvoje...

Navickienė sureagavo į tragišką medikės istoriją: Valstybinė darbo inspekcija turės naujų užduočių (18)

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė trečiadienį surengtoje spaudos...

„The Roop“ dar kartą lipo ant didžiosios „Eurovizijos“ scenos: nesklandumų nepavyko išvengti ir antrosios repeticijos metu (19)

Gegužės 7-ąją į Roterdamą išlydėta grupė „ The Roop “ praėjusį šeštadienį atsibudo...

Šaltiniai: Rusija tyčia nepristatė „Sputnik V“ vakcinos į šalį Europoje (53)

Europos pareigūnai mano, kad Rusija atidėjo „ Sputnik V “ vakcinos pristatymus į Šiaurės...

Nori lengvinti gyvenimą greičio viršytojams: siūlo, kad baudos pasiektų per 20 dienų, ne per 2 metus (5)

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius ketvirtadienį Seimui ketina pateikti...