aA
Maždaug kas trečias eismo dalyvis, pažeidęs taisykles ir sustabdytas policijos pareigūno, teisinasi nežinojęs vienos ar kitos kelių eismo taisyklės (KET). Taip teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės tvarkos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Irena Biriukovienė.
Sankryža su dviračių pervaža
Sankryža su dviračių pervaža
© Skaitytojo nuotr.

Tačiau nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia, todėl transporto priemonių vairuotojams ir pėstiesiems privalu žinoti savo teises ir pareigas keliuose ir jų laikytis.

KET keičiasi dažnai

Daugybę metų vairuojant automobilį, o taip pat ir kitas transporto priemones, vairavimas tampa savaime suprantamu dalyku, todėl nieko keisto, kad KET vairuotojai ima ir pamiršta. Be to, kartais taisyklės yra atnaujinamos, atsisakoma senųjų.

„Lyginant su kitomis šalimis, Lietuvoje labai daug taisyklių keičiasi, – teigia vairavimo mokyklos „Rigveda“ vyriausiasis instruktorius Darius Zakarauskas, – Pavyzdžiui, ankščiau vietose, kur yra STOP ženklai reikėdavo sustoti prie kelių sankirtos, jeigu nėra STOP linijos, dabar, pagal atnaujintas KET, jau beveik dveji metai, kai reikia stoti prie ženklo“.

Šis pavyzdys yra puikus įrodymas, kad savo žinias apie KET būtina reguliariai atnaujinti, taip bus išvengiama nemalonių situacijų keliuose.

Vilniečio iškeltas galvosūkis: kaip elgtis tokiose sankryžose?
© DELFI / Tomas Vinickas

Dviračių takai kelia neaiškumų

DELFI skaitytojas Mindaugas susidūrė su dilema kelyje, dėl kurios kreipėsi į portalo redakciją. Vyras klausia, kaip turėtų elgtis susiklosčius situacijai, kuomet automobiliu sukdamas iš pagrindinio kelio į dešinę kerta pėsčiųjų ir dviračių taką, ar privalo praleisti einančius ir dviračiais riedančius žmones. „Mano žiniomis, pėstiesiems yra skirtos tik pėsčiųjų perėjos, todėl šioje vietoje pėstysis neturi jokios pirmenybės“, – savo laiške svarsto Mindaugas.

Skaitytojui nerimą kelia Vilniuje naujai sužymėti dviračių takai, kertantys kelius. Vyro teigimu, vairuotojai tokiose vietose sustoja ir praleidžia dviratininkus. „Dviratininkas, mano supratimu, neturi jokios pirmenybės tokioje vietoje. Šis ženklas tik parodo, kurioje vietoje dviratininkas gali kirsti kelią, bet pirmenybė išlieka automobilių vairuotojams. Galbūt aš klystu, bet jei neklystu, tai pilna žmonių, kurie lenda po ratais ir galvoja, kad jų pirmenybė. Toks painus žymėjimas gali prišaukti ir nelaimių. O kur visuomenės švietimas?“ – klausia Mindaugas.

Dviratininkai
Dviratininkai
© DELFI / Andrius Ufartas

Sunerimusiam vairuotojui atsakyti imasi Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės tvarkos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė I. Biriukovienė: „Automobilio vairuotojas pėsčiąjį ir dviratininką turi praleisti nes KET 158 p. nustatyta, kad sukdamas sankryžoje į kairę arba į dešinę, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostas. Sukdamas į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą.“

Dviratininkai dažniausiai nedrausmingi

Tiesa, KET privalo išmanyti ir jų laikytis ne tik automobilių vairuotojai, bet ir dviratininkai, kurie neretai pamiršta, kad yra lygiateisiai eismo dalyviai. Vairavimo instruktorius D. Zakarauskas primena ir dviratininkų pareigą, kurios jie privalo laikytis: „Nors perėja ir yra pažymėta dviračių tako ženklinimu, dviratininkas turėtų nulipti nuo dviračio ir vestis transporto priemonę per kelią.“

Instruktoriaus teigimu, didelė dalis dviratininkų nesilaiko jiems privalomų KET ir keliuose kelia chaosą, kuris neretai sukelia avarines situacijas. „Įvardinkime taip: maždaug 70 proc. dviratininkų kelyje daro „bardaką“ ir tik 30 proc. laikosi KET, pavyzdžiui, parodo posūkius, nes nereikia pamiršti, kad ir dviratininkas posūkius rodyti turi“, – primena D. Zakarauskas.

Beje, ilgą instruktoriaus patirtį turintis vyras sako, kad neatsakingiausi dviratininkai yra vyresnio amžiaus žmonės, o labiausiai KET laikosi 30-40 metų dviračių vairuotojai.

Eismas
Eismas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Puikiai žinau, kad kertant kelią būtina nulipti nuo dviračio ir jį persivesti ir pati visuomet tai darau, – patirtimi dalinasi kiekvieną dieną į darbą ir namo dviračiu minanti Ieva, – Dažnai tenka matyti, kaip dviratininkai tiesiog iššoka į kelią prieš automobilį. Reikia suprasti, kad nulipti ir persivesti dviratį yra žymiai paprasčiau nei automobilio vairuotojui staigiai sustoti. Šios taisyklės laikantis sugaištam tik kelias sekundes, bet, manau, sveikata yra svarbesnė, o atsargumas dar niekam nepakenkė“.

KET neišmanymas ar jų nesilaikymas gali baigtis didele nelaime. Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis, praėjusiais metais šalyje įvyko 385 eismo įvykiai, kurių metu susidūrė automobiliai ir dviračiai. Tiesa, dviratininkai buvo kalti tik dėl ketvirtadalio šių avarijų. Nors dažniausiai jas sukelia automobilių vairuotojai, dviratininkams šios avarijos būna skaudesnės. Vien per praėjusius metus įvykusius eismo įvykius žuvo 22 dviratininkai, o 254 buvo sužeisti.

Reguliariai atnaujinus žinias – išvengsime nelaimių

Vairuotojų, kurie nežino ar tiesiog pamiršo vienas ar kitas KET yra nemažai. „Žmonės, pažeidę KET, teisinasi nežinoję vienos ar kitos taisyklės pakankamai dažnai, maždaug kas trečias pažeidėjas taip teigia“, – sakė I. Biriukovienė.

Pėsčiųjų perėja
Pėsčiųjų perėja
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Jos teigimu, žmonės per mažai laiko skiria savo žinių apie KET atnaujinimui. Tokie žmonės kelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams. „KET 5 p. įpareigoja eismo dalyvius išmanyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą ir mokėti Taisykles ir jų laikytis“, – primena I Biriukovienė.

Kadangi taisyklės keičiasi, yra atnaujinamos, o neretai ir tiesiog pasimirštamos, savo žinias būtina atnaujinti reguliariai. „Iš esmės man tenka mokyti motociklininkus, dažniausiai tai yra vairuotojai, B kategorijos teises turintys apie 10 metų. Visi jie vienareikšmiškai sako, kad gerai, jog buvo priversti atsinaujinti savo žinias apie KET, nes daug kas buvo užsimiršę“, – patirtimi dalinasi vairavimo mokyklos instruktorius D. Zakarauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Apžvalgininkai: „valstiečiai" smūgį jau atlaikė, Narkevičius liks iki pabaigos (181)

Nors net kelis mėnesius žiniasklaidoje netilo kalbos apie tai, kad susisiekimo ministras Jaroslavas...

Mokytojai kyla į kovą su internete nusirašinėjančiais moksleiviais: priemonės tokios, kad noras sukčiauti praeina akimirksniu (114)

„Patogiausia ir išmaniausia pratybų atsakymų svetainė! Pranešk draugams! Būk protingas“, –...

Išdalintos „Žmonės 2020” statulėlės: Dano Rapšio triumfas ir jautriai pagerbtos pernai išėjusios žvaigždės pildoma (131)

Sausio 23-iąją dieną, Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre bei tiesioginiame LNK...

Europos įmonės sunkiai randa vietą „Naujojo Šilko kelio“ projekte (39)

Europos kompanijos iš esmės nedalyvauja prezidento Xi Jinpingo „Vienos juostos, vieno kelio“...

Vyresni kolegos įvertino Gabrieliaus Landsbergio laišką bendražygiams (545)

Po to, kai trečiadienį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas...

„Žmonių“ apdovanojimuose – jautrus dukters gestas Vitalijui Cololo: žiūrovai nesulaikė ašarų (21)

Skelbiant „Žmonių“ apdovanojimus paminėti ir praėjusiais metais anapilin iškeliavę šou ir...

NBA lyderių treneris: jei spręsčiau tik aš, Sabonis tikrai žaistų „Visų žvaigždžių“ mače specialiai Krepšinis.lt iš Paryžiaus (9)

Balsavimas į NBA „Visų žvaigždžių“ rungtynes baigėsi, ir nors Domantas Sabonis nebus...

Naujosios Rusijos kultūros ministrės nuotrauka „sprogdina“ socialinius tinklus (138)

Naujojo Rusijos premjero Michailo Mišustino vadovaujamoje Rusijos vyriausybėje išskirtinio...

Aistė Simėnaitė

Kiek uždirbtumėte jei nebūtumėte „susitvarkiusi“?

Nuo to „susitvarkiusi“ mane jau purto keletą metų. Ne vienas tekstas prirašytas apie tai, kiek...

Savo lovoje niekada nemiegate vieni: kuo ilgiau būnate lovoje, tuo ten daugiau apsigyvena nekviestų svečių (21)

Jūsų lovoje knibždėte knibžda nekviestų svečių. Ypač tada, kai joje praleidžiate labai daug...