aA
Ant kelio ženklinimas vienoks, o sukabinti kelio ženklai nurodo kitokią eismo tvarką: tokios klaidos sostinės vairuotojams, važiuojantiems nuo Geležinio Vilko gatvės tunelio „Pedagoginio“ universiteto žiedo link, akis „bado“ jau beveik savaitę. Patyrę eismo specialistai stebisi, kodėl gi keičiant ženklinimą, visi darbai negali būti atliekami iš karto, o savivaldybė teisinasi: „darbai dar nebaigti“.
Geležinio Vilko gatvėje Vilniuje kelio ženklinimas ir kelio ženklai prieštarauja vieni kitiems
Geležinio Vilko gatvėje Vilniuje kelio ženklinimas ir kelio ženklai prieštarauja vieni kitiems
© DELFI

Atrodytų lyg sutapimas, tačiau po DELFI užklausos apie netinkamą situaciją vienoje pagrindinių sostinės gatvių, redakcijos fotografai užfiksavo ir netinkamų ženklų keitimo darbus.

Nesupranta, kuo vadovautis

„Važiuoji ir supranti, kad netikėtai atsidūrei visiškai ne toje juostoje, kurioje turi būti: tenka kirsti arba ištisinę liniją, arba bandyti įsisprausti ten, kur jau pilna kitų automobilių“, – patirtimi dalinosi vilnietis Ramūnas.

Vyras važiavo pagal tvarką, kurią nurodė ant tilto sukabinti kelio ženklai. Tai yra, važiuoti žiedo link galima tik pirmąja eismo juosta, o priartėjus prie žiedo išsišakojime buvo galima rinktis, kuri juosta reikalinga.

„Važiuodamas mačiau naują ženklinimą ant kelio, leidžiantį žiedo link sukti ir iš antrosios, kairiau esančios, eismo juostos. Ir dalis vairuotojų, pastebėję tokį ženklinimą, nė nesusimąsto, kad vadovautis reikėtų senaisiais ženklais, kuriems teikiama pirmenybė. Įdomu, jei automobiliai susidurtų, kaip tokią situaciją spręstų pareigūnai“, – svarstė Ramūnas.

Panašią situaciją užfiksavo ir DELFI. Nors dauguma vairuotojų laikėsi senosios tvarkos ir vadovavosi ant tilto kabančiais ženklais, atsirado ne vienas, nusprendęs žiedo link važiuoti remdamasis ant kelio nupieštu ženklinimu. Visgi remiantis Kelių eismo taisyklėmis (KET), jei ženklinimas ant kelio ir kelio ženklai skiriasi, vadovautis reikėtų būtent kelio ženklais.

Vairuotojams tenka spręsti rebusus

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir saugaus eismo specialistas, sutiko, kad eismo juostose nubraižyti ženklai prieštarauja tiems, kurie sukabinti, ir vadovautis derėtų būtent kabančiais.

„Dabar vairuotojai turi spręsti rebusus, galvoti, kaip reikia važiuoti. Vieni važiuos pagal taisykles, kiti – paskutinę akimirką pastebės, kad yra netinkamoje juostoje, ir bandys manevruoti“, – stebėjosi patyręs instruktorius.

Didžiausią nuostabą jam kelia tai, kad planuodama eismo pokyčius, Vilniaus savivaldybė nesugeba organizuoti darbų taip, kad visi jie būtų padaryti vienu metu. A. Pakėnas priminė estakadą, esančios prie vadinamojo verslo trikampio ir leidžiančią iš Geležinio Vilko gatvės atvažiuoti tiesiai į J. Jasinskio gatvę, statybas.

„Ten gal keturis kartus turėjo keisti ženklus, galiausiai net policija turėjo įsikišti, kol sugebėjo pastatyti tinkamus ir teisingus. O žmonės kasdien daužė automobilius“, – kalbėjo instruktorius.

Anot jo, vertinant ir šią situaciją atrodo keista, kad perdažant juostas ir keičiant eismo tvarką, neatrandama laiko darbų užbaigti ir pakabinti tinkamus ženklus.

„O vėliau kyla sumaištis gatvėje, avarinės situacijos, žmonės blaškosi. Jei darbai būtų atliekami laiku, to nebūtų“, – akcentavo pašnekovas.

Geležinio Vilko gatvėje Vilniuje kelio ženklinimas ir kelio ženklai prieštarauja vieni kitiems
Geležinio Vilko gatvėje Vilniuje kelio ženklinimas ir kelio ženklai prieštarauja vieni kitiems

Teisinasi, kad darbai nepabaigti

Vilniaus miesto savivaldybės DELFI atsiųstuose atsakymuose nurodoma, kad išplatinus Geležinio Vilko gatvės važiuojamąją dalį, buvo pradėtos ženklinti eismo juostos. Norint išvengti spūsčių pagrindinėse miesto gatvėse, ženklinimo darbai buvo atliekami naktį arba ne piko metu, savaitgaliais.

Savivaldybė pabrėžė, kad gatvės ženklinimo darbai dar nėra baigti.

„Darbai vykdomai palaipsniui, todėl eismo tvarka bus nustatyta artimiausiu metu: pakeičiant kelio ženklus ir baigiant horizontalaus ženklinimo darbus“, – akcentuojama savivaldybės atsakyme raštu.

Ne pirmas kartas

DELFI primena, kad tai – ne pirmas kartas, kai Vilniaus savivaldybė sulaukia kritikos dėl iki galo nepabaigtų darbų. DELFI skaitytojams užkliuvo perbraižytos eismo juostos „Pedagoginio“ žiede. Tąkart kritikos sulaukė nesaugios perėjos, taip pat – niekaip nuo automobilių neatskirtos užbrūkšniuotos zonos. Minėtu atveju savivaldybė taip pat ramino, kad eismo tvarka dar bus koreguojama.

Kritikos sulaukė ir sostinėje Pelesos gatvės remontą vykdžiusi UAB „Grinda“. Keli ratus gatvėje su nufrezuotu asfaltu prasikirtę vairuotojai skundėsi, kad tokios būklės keliu yra priversti važinėti kone mėnesį, mat darbai sustojo. Tąkart „Grindos“ specialistai akcentavo, kad darbai užtruko, mat jų pajėgų prireikė remontuojant kitas, didesnio intensyvumo, gatves.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (21)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (85)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Ernestas Naprys | D+

Ne viskas tik brangsta: dešimtys produktų per 5 metus yra atpigę – palyginkite kainas (7)

Įpylus 30 procentų pabrangusio dyzelio, automobilį palikti stovėti mieste kainuoja 60 proc....

Susigrąžinę dingusią dukrą tėvai atsitokėjo tik vėliau – kraupus radinys nepaliko abejonių (59)

Dauguma tėvų žino, kad vaikų auginimas yra nuolatinis darbas, reikalaujantis besąlygiškos...

Rekordinį pasirodymą surengusį Sirvydį sustabdė tik trauma

20-metis Deividas Sirvydis priešpaskutinėse NBA reguliaraus sezono rungtynėse pademonstravo...

Tarptautinė mokslininkų grupė atviru laišku kreipėsi dėl „Sputnik V“ vakcinos (624)

Tarptautinė mokslininkų grupė dar kartą išreiškė rimtą nerimą dėl Rusijoje gaminamos „...

Orai: savaitgalį lietaus išvengti nepavyks, bet temperatūra kils aukštyn (1)

Šeštadienį Lietuvos orus lems nedidelė aukštesnio slėgio sritis, įsiterpusi tarp dviejų žemo...

Parodė, kaip Turkijoje poilsiauja turtingiausi lietuviai: tai tikras atostogų rojus, kuriame pildomi visi norai (71)

Turkija , tai toli gražu ne tik taupių, ekonominės klasės turistų rojus. Šią šalį mėgsta ir...

Japonijoje gyvenusi Kristina – apie nutylimas moterų pareigas santuokoje, grožio paslaptis ir tikrąjį geišų vaidmenį (92)

Japonija vis dar yra viena iš tų šalių, kuri apipinta įvairiais mitais. Uždari, darboholikai,...

Dėl žioplos klaidos įkliuvo garsios grupuotės lyderis: kokaino maišelyje – prekybos centro čekis (52)

Su teisėsauga bendradarbiaujančių nusikalstamo pasaulio atstovų liudijimai kaip reikiant...

Mantas Bertulis pasipiktino provokuojančiu TV3 darbuotojos pasiūlymu Šeimų maršui: užsidirbinėti iš žmonių susipriešinimo amoralu TV3: tokių idėjų nepalaikome ir netoleruojame (354)

Dar net neprasidėjęs „ Didysis šeimos gynimo maršas “ visuomenėje kursto aštrias diskusijas....