aA
Neatidumas prie vairo gali brangiai kainuoti. Tuo įsitikino ne tik „kelių ereliai“, bet ir į kelio ženklus dėmesio neatkreipę vairuotojai. Vilniaus Gedimino prospekte kiekvieną dieną nuo Vinco Kudirkos aikštės iki Katedros ribojamas eismas, tačiau jau užfiksuoti keli atvejai, kai per vairuotojų išsiblaškymą automobiliai šioje vietoje dužta.
Gedimino prospekte ant kuoliukų pakibo automobilis. "Facebook" grupės "Reidas Vilniuje"/LKN.lt nuotr.

Gedimino prospekte, tiek iš T. Vrublevskio gatvės, tiek iš Vinco Kudirkos aikštės pusių, darbo dienomis nuo 19 val. iki 4 val. ir savaitgaliais nuo penktadienio 19 val. iki pirmadienio 4 val. eismas ribojamas. Tam, kad automobiliai nepravažiuotų pernai šiose vietose buvo įrengti iš grindinio iškylantys stulpeliai. Nors įranga miesto centre yra jau beveik metus, atšilus orams bent du vairuotojai nepaisydami draudimų įvažiavo į minėtą kelio atkarpą ir, bandydami pravažiuoti, apgadino ir automobilius, ir stulpelius.

Tokiais atvejais dažnas vairuotojas skuba kaltinti technologijas, esą jos veikia prastai, tačiau specialistai teigė, kad tokiose situacijose vairuotojai gali kaltinti tik save.

Vairuotojai nepaiso įspėjimų

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovai DELFI teigė, jog minėtieji stulpeliai pakyla apie 19:10 val., o apie tokius eismo ribojimus vairuotojus įspėja net keli draudžiamieji ir įspėjamieji ženklai.

„Atsižvelgiant į įrengtus stulpus buvo pakeistas ir šviesoforo veikimo ciklas. Raudonas šviesoforo signalas išvažiavime iš Gedimino prospekto užsidega kiekvieną dieną apie 19 val. 10 min. ir dega iki 4 val. ryto darbo dienomis, o savaitgaliais – nuo penktadienio maždaug 19 val. 10 min. iki pirmadienio 4 val. Taip pat tiek Šventaragio gatvėje, tiek T. Vrublevskio gatvėse yra įrengti kelio ženklai, kurie nurodo, kad šiuo laiku galima važiuoti tik tiesiai – draudžiama įsukti į Gedimino prospektą. Prie sankryžos, ties šviesoforu yra įrengtas ir pakartotinis eismo draudimą nurodantis kelio ženklas – įvažiuoti draudžiama, tarp vairuotojų vadinama „plyta“, – sakė Miglė Bielinytė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė.

Tiesa, anot jos, jog kaltinti įrenginių taip pat nėra priežasties. Šių veikimas numatytas taip, kad automobiliui artėjant link stulpelių, tai būtų užfiksuota ir pastarieji nebekiltų ar net pradėtų leistis.

Gedimino prospekte ant stulpelių pakibęs automobilis / "Facebook" grupės "Reidas Vilniuje" / LKN.lt nuotr.
Gedimino prospekte ant stulpelių pakibęs automobilis / "Facebook" grupės "Reidas Vilniuje" / LKN.lt nuotr.

„Prie stulpelių, važiuojamojoje dalyje, yra įrengtos indukcinės kilpos, kurios reaguoja į automobilius – jeigu ties indukcinėmis kilpomis stulpelių kėlimosi metu stovi automobilis, stulpai nekyla. Taip pat, jeigu kėlimosi metu ant indukcinės kilpos užvažiuoja automobilis, stulpai pradeda leistis žemyn. Pakeliamieji stulpai yra hidrauliniai įrenginiai, todėl suveikus indukcinėms kilpoms įrenginio nusileidimui reikia kelių sekundžių“, – aiškino žinovė.

Pirmieji įvykiai beveik po metų

Pirmieji tokie įvykiai, kai automobiliai pakibo ant sostinės centre įrengtų stulpelių, užfiksuoti gegužės 29 ir birželio 3 dienomis. Apgadintų automobilių nuotraukomis ėmė dalytis socialinio tinklo „Facebook“ grupės „Reidas Vilniuje“ nariai. Tačiau M. Bielinytė paaiškino, kad tiek vienu, tiek kitu atveju automobiliai buvo apdaužyti į stulpelius dėl vairuotojų kaltės.

„Gegužės pabaigoje nustatytu laiku vienu metu kėlėsi pirmasis ir antrasis stulpai. Po eismo įvykio pirmasis stulpas iškart, per keletą sekundžių nusileido, o antrasis dėl sugadinimo liko po automobiliu. Birželio pradžioje prie šviesoforo stovėjo du automobiliai, pirmasis automobilis stovėjo ties indukcinėmis kilpomis, todėl stulpai nekilo. Visgi vos tik pirmasis automobilis nusuko, stulpai automatiškai pradėjo kilti. Antrojo automobilio vairuotoja pradėjo judėti po kelių sekundžių, degant raudonam šviesoforo signalui, kai stulpai jau kilo ir jų nepastebėjusi atsitrenkė į vieną iš stulpų. Po įvykio stulpai iškart, maždaug po 3 sekundžių nusileido“, – įvykių aplinkybes DELFI nupasakojo M. Bielinytė.

Šių įvykių aplinkybes dėl savivaldybės turtui padarytos žalos aiškinasi policija, tačiau pašnekovai dar kartą priminė, kad tokių nelaimių pavyktų išvengti, jei visi vairuotojai paisytų kelio ženklų ir eismo ribojimų.

Be to, jei nustatytu metu vairuotojas nespėjo išvažiuoti iš uždarytos Gedimino prospekto dalies, nereiktų nerimauti, nes išvažiuoti galima ir kitais keliais.

„Nespėjus išvažiuoti iš Gedimino prospekto, tą saugiai ir nepažeidžiant kelių eismo taisyklių galima padaryti per kitus išvažiavimus – Odminių, Totorių, Ž. Liauksmino gatves“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(42 žmonės įvertino)
4.5714

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (29)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (3)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (18)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (7)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (148)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (21)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...