aA
Varnės gatvės, esančios Vilniuje, ir jungiančios Zujūnų gyvenvietę bei Pilaitės mikrajoną, gyventojai tikina tapę įkaitais. Kadaise ramią žvyrinę gatvę šiandien kerta šimtai automobilių. Išaugus eismo srautams, asfaltas buvo paklotas tik dalyje Varnės gatvės, o likusi dalis tapo galvos skausmu čia gyvenančioms šeimoms.
Varnės gatvė
Varnės gatvė
© DELFI / Domantas Pipas

Rudenį ir žiemą kelias tampa nepravažiuojamu, o vasarą dulkių tiek, kad neįmanoma prasiverti langų. Vilniaus savivaldybės imtis veiksmų prašantys žmonės sako su prašymais atsimušantys į sieną – esą lėšų nėra.

Varnės gatvėje gyvenanti DELFI skaitytoja Agnė B. pabrėžė, kad esama gatvės būkle gyventojai nesidžiaugia jau kelerius metus.

„Vasarą gatvė dulka, vaikai dėl to nuolat serga kvėpavimo takų ligomis. Rudenį ir žiemą gatvė tampa praktiškai neišvažiuojama. Vairuotojai, bandydami rasti bent kiek mažiau duobių turinčią atkarpą, nuolat važiuoja kelkraščiais, pievomis“, – pasakojo pašnekovė.

Moteris pasakojo, kad dalis Varnės gatvės buvo išasfaltuota, kai iniciatyvos ėmėsi patys gyventojai. Asfaltas, po gyventojų lėšomis parengto gatvės projekto, padarytų oro užterštumo tyrimų, buvo nutiestas 2017-aisiais. Tačiau tas padaryta ne visoje, o tik pusėje gatvės, likusi dalis liko žvyrkeliu.

„Ir dėl to, pavyzdžiui, ja nevažiuoja Vilniaus viešasis transportas. Reiškia, vaikams be tėvų pagalbos neįmanoma patekti nei į darželius, nei į mokyklas“, – komentavo moteris.

Dar didesnė problema ta, kad nors gatvė yra C kategorijos, išaugus Pilaitės mikrorajonui, vienas po kito dygstant naujiems privatiems namams, išaugo ir važiuojančių Varnės gatve automobilių skaičius. Šią gatvę, anot pašnekovės, ne vienas naudoja kaip alternatyvą važiuojant į Vakarinį aplinkkelį tada, kai piko metu eismas sustingsta Pilaitės prospekte.

„Vasarą gyventojai priversti dusti dulkėse, o kitais metų laikais tenka gerokai papurtyti savo transporto priemonių pakabas, nes gatvė tampa duobių slalomu. 2017-aisiais savivaldybė buvo sutvirtinusi gatvės pagrindus, tačiau tas gelbėjo tik metus“, – pastebėjo Agnė B.

Varnės gatvė
Varnės gatvė
© DELFI / Domantas Pipas

Neapsikentusi Varnės gatvės gyventojų bendruomenė nusprendė parengti gatvės projektą savomis lėšomis. Tokio projekto sąmata – apie 10 tūkst. eurų, tačiau, sako Agnė B., šitokią sumą iš savų lėšų skyrę projektui Varnės g. gyventojai nėra tikri, ar miesto savivaldybė gaus lėšų gatvės asfaltavimui ir sutvarkymui.

Lėšų atras

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas ramina, kad lėšų miestas asfaltui suras.

„Šiuo metu gyventojai rengia 600 m gatvės atkarpos nuo sankryžos su Zujūnų gatve iki sankryžos su Pakarvių gatve techninį projektą. Kai tik jis bus pabaigtas ir bus gautas statybos leidimas, bus sutvarkyta ir dabar neišasfaltuota Varnės gatvės dalis“ – akcentavo pašnekovas.

Varnės gatvė
Varnės gatvė
© DELFI / Domantas Pipas

Pasak jo, gatvėje asfaltas turėtų būti paklotas dar šiemet. Drauge su juo bus įrengti šaligatviai, sutvarkyti lietaus nuotekų tinklai, įrengtas gatvės apšvietimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.5000

Lietuvoje jau dvyliktą kartą minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena

Sekmadienį Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Ja...

Ko vairuotojai nemoka važiuodami „žiedais“: keblumų sukelia net klausimas, kada rodyti posūkį (27)

Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors...

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (101)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Top naujienos

Svarstymai įvesti nuotolinį darbą sulaukia kritikos: gali būti daugiau žalos

Koronaviruso atvejų skaičiui augant Vyriausybės užsimenama, kad netrukus, bent jau daliai...

Kodėl dujų milžinė Rusija nėra greitas Europos energetikos krizės sprendimas

Didžiausia per pastaruosius dešimtmečius energetikos krizė Europoje gali užsitęsti ir...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Verslininkas Kirvaitis – apie „One“ virsmą tarptautiniu gigantu, derybas su „Google“ ir pardavimų šuolį nuo nulio iki 30 milijonų (1)

Aldo Kirvaičio įkurta, globalių finansų rinkoje besidarbuojanti „ Metasite “ kompanija jau...

Turkijoje prasidėjo „antra vasara“: pilni lėktuvai lietuvių atostogauja už juokingas kainas (171)

Nors kalendorinė vasara baigėsi – populiariuose Turkijos kurortuose atrodo, kad atostogų sezonas...

COVID-19 pandemijos pabaigos prognozės: Lietuvos profesoriai pasakė, kada viskas turėtų baigtis (674)

Praėjusią savaitę vakcinos gamintojos „Moderna“ vadovas Stephanas Bancelis viešai pasisakė,...

Nauja tvarka dėl moksleivių izoliacijos įnešė daugiau sumaišties: kai kurių punktų negali suprasti (63)

Sprendimai dėl trumpesnės mokinių izoliacijos socialiniuose tinkluose sukėlė ir tėvų...

Orų prognozė: saulę paslėps debesys

Lietuvos orus lems anticiklono pietvakarinė dalis, tačiau diena nebus saulėta. Naktį šalies...

Duomenų mokslininkas: nenoriu gąsdinti dėl 4000 naujų atvejų, bet mes link to einame (460)

„Aš sakyčiau prastėjimo greitis yra panašus kaip ir praeitą savaitę, gal šiek tiek...