aA
Rezoliucijoje, kurią antradienį priėmė Europos Parlamentas, siūlomos radikalios priemonės sumažinti mirčių keliuose skaičių ir pagerinti eismo saugą. Tarp jų – iki 30 km/val. sumažinti leistiną greitį vienos eismo juostos gatvėse, uždrausti antiradarus, taip pat automobiliuose įrengti alkotesterius užraktus bei eismo įvykio duomenų įrašymo sistemas.
© Gamintojo nuotr.

ES siekia iki 2020 m. perpus sumažinti eismo nelaimėse žūstančių asmenų skaičių. EP rezoliucijoje siūloma papildomai įsipareigoti per šį laikotarpį 60 proc. sumažinti žūstančių vaikų ir 40 proc. – sunkiai sužeidžiamų asmenų skaičių. Parlamentas ragina dar šiemet parengti šios srities ES veiksmų programą, o ne vėliau kaip 2014 m. – paskirti ES kelių eismo saugos koordinatorių.

Europarlamentarai ragina atsakingas institucijas gyvenamosiose zonose ir vienos juostos gatvėse, kuriose nėra atskiros juostos dviratininkams, nustatyti didžiausią leistiną 30 km/val. greitį. Jie taip pat siūlo visoje ES uždrausti gaminti, importuoti ir pardavinėti sistemas, įspėjančias vairuotojus apie eismo kontrolę (pvz., įspėjimo radarus, lazerio trikdymo prietaisus arba navigacijos sistemas, automatiškai pranešančias apie eismo kontrolę).

Rezoliucijoje siūloma iki 2013 m. suderinti ES šalyse naudojamus kelių ženklus ir eismo taisykles, pradedantiesiems vairuotojams ir profesionalams visur nustatyti „nulinį“ leistiną alkoholio lygį kraujyje, taip pat drausti rašyti trumpąsias žinutes, tikrinti elektroninį paštą ir naršyti internete vairuojant.

Europarlamentarai pabrėžia intelektinių transporto sistemų svarbą mažinant žuvusių keliuose skaičių. Jie rekomenduoja visose naujų tipų komercinėse transporto priemonėse privalomai įrengti alkotesterius užraktus, apsvarstyti galimybę įrengti apie vairuotojo nuovargį įspėjančias sistemas, taip pat iki kitų metų pateikti ES teisėkūros projektą, kuris numatytų automobiliuose laipsniškai diegti eismo įvykio duomenų įrašymo sistemą.

Savo ruožtu rezoliucijoje pažymima, jog „kiekvienas ES pilietis turi ne tik teisę į privačias kelių transporto priemones ir saugų kelių eismą, tačiau visų pirma privalo savo elgesiu didinti kelių eismo saugą“.

Statistika rodo, kad 2009 m. Europos Sąjungos keliuose įvykusiose eismo nelaimėse žuvo daugiau nei 35 tūkst., o sužeista daugiau kaip 1,5 mln. žmonių. Skaičiuojama, jog dėl kelių eismo nelaimių patiriama metinė žala ES visuomenei siekia 130 mlrd. eurų. Tikimybė žūti kelių eismo nelaimėje sulig kiekvienu nukeliautu kilometru pėsčiajam yra 9 kartus, dviratininkui – 7 kartus, o motociklininkui – 18 kartų didesnė už lengvojo automobilio keleivio arba vairuotojo tikimybę žūti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (163)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (56)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (1)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (71)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (5)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (40)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (99)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (60)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (235)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...