Rezoliucijoje, kurią antradienį priėmė Europos Parlamentas, siūlomos radikalios priemonės sumažinti mirčių keliuose skaičių ir pagerinti eismo saugą. Tarp jų – iki 30 km/val. sumažinti leistiną greitį vienos eismo juostos gatvėse, uždrausti antiradarus, taip pat automobiliuose įrengti alkotesterius užraktus bei eismo įvykio duomenų įrašymo sistemas.
© Gamintojo nuotr.

ES siekia iki 2020 m. perpus sumažinti eismo nelaimėse žūstančių asmenų skaičių. EP rezoliucijoje siūloma papildomai įsipareigoti per šį laikotarpį 60 proc. sumažinti žūstančių vaikų ir 40 proc. – sunkiai sužeidžiamų asmenų skaičių. Parlamentas ragina dar šiemet parengti šios srities ES veiksmų programą, o ne vėliau kaip 2014 m. – paskirti ES kelių eismo saugos koordinatorių.

Europarlamentarai ragina atsakingas institucijas gyvenamosiose zonose ir vienos juostos gatvėse, kuriose nėra atskiros juostos dviratininkams, nustatyti didžiausią leistiną 30 km/val. greitį. Jie taip pat siūlo visoje ES uždrausti gaminti, importuoti ir pardavinėti sistemas, įspėjančias vairuotojus apie eismo kontrolę (pvz., įspėjimo radarus, lazerio trikdymo prietaisus arba navigacijos sistemas, automatiškai pranešančias apie eismo kontrolę).

Rezoliucijoje siūloma iki 2013 m. suderinti ES šalyse naudojamus kelių ženklus ir eismo taisykles, pradedantiesiems vairuotojams ir profesionalams visur nustatyti „nulinį“ leistiną alkoholio lygį kraujyje, taip pat drausti rašyti trumpąsias žinutes, tikrinti elektroninį paštą ir naršyti internete vairuojant.

Europarlamentarai pabrėžia intelektinių transporto sistemų svarbą mažinant žuvusių keliuose skaičių. Jie rekomenduoja visose naujų tipų komercinėse transporto priemonėse privalomai įrengti alkotesterius užraktus, apsvarstyti galimybę įrengti apie vairuotojo nuovargį įspėjančias sistemas, taip pat iki kitų metų pateikti ES teisėkūros projektą, kuris numatytų automobiliuose laipsniškai diegti eismo įvykio duomenų įrašymo sistemą.

Savo ruožtu rezoliucijoje pažymima, jog „kiekvienas ES pilietis turi ne tik teisę į privačias kelių transporto priemones ir saugų kelių eismą, tačiau visų pirma privalo savo elgesiu didinti kelių eismo saugą“.

Statistika rodo, kad 2009 m. Europos Sąjungos keliuose įvykusiose eismo nelaimėse žuvo daugiau nei 35 tūkst., o sužeista daugiau kaip 1,5 mln. žmonių. Skaičiuojama, jog dėl kelių eismo nelaimių patiriama metinė žala ES visuomenei siekia 130 mlrd. eurų. Tikimybė žūti kelių eismo nelaimėje sulig kiekvienu nukeliautu kilometru pėsčiajam yra 9 kartus, dviratininkui – 7 kartus, o motociklininkui – 18 kartų didesnė už lengvojo automobilio keleivio arba vairuotojo tikimybę žūti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prieš šventinį savaitgalį – policijos perspėjimas vairuotojams (101)

Lietuvos valstybės šimtmečio minėjimo dienomis į Lietuvą atvyksta daug Europos Sąjungos ir...

Bauginančios ekspertų išvados apie vairuotojus: deramai neįvertinama didelė problema (27)

Remiantis Jungtinių Valstijų automobilių gamintojų asociacijos (AAA) duomenimis, procentinė...

Besimokančiųjų vairuoti kasdienybė: garsinis signalas, necenzūriniai žodžiai ir net avarijos (10)

Nemaža dalis vairuotojų jau seniai pamiršo, kokia buvo jų pirmoji patirtis sėdant prie mokomojo...

Siaubinga ir prabangi kaktomuša (13)

Dideliu greičiu lėkęs „ Bentley Continental GT “ siauroje gatvelėje rėžėsi į garbaus...

Policija pasidalijo patarimais, kaip važiuoti baisiausiu šalies keliu (46)

Prieš tris dešimtmečius nutiestą betoninį kelią Vilnius–Utena, vairuotojų vadinamą tiesiog...

Top naujienos

Sveikatos apsaugos ministerija prekybą vaistais nusprendė keisti iš esmės (425)

Ar norėtumėte, jei skubiai prireikus vaist ų, pavyzdžiui, nuo galvos ar dantų skausmo,...

Naują lengvatą siūlo nepaisydami negailestingų įspėjimų (192)

Prieš 12 metų Valstybės kontrolės atliktas auditas pridėtinės vertės mokesčio lengvatų...

Amerikiečių smūgis privačiai Putino armijai: kas ji tokia ir kodėl pavojinga Rusijos kaimynams? (1159)

Jų ten nėra. Ši sparnuota, tiesa, ne visai tiksli Vladimirui Putinui priskiriama frazė apie...

Per vestuves dingusios aštuonmetės istorijoje – kraupi atomazga (9)

Prancūzijos Alpėse dingusios aštuonmetės Maelys de Araujo, kurios palaikai buvo rasti šią...

Kiek uždirba socialinių tinklų nuomonių lyderiai? (19)

Per dieną mus pasiekia bent 5000 reklaminių žinučių ir, užuot jas užfiksavę, mes stengiamės...

Palygino Lietuvos ir Anglijos mokyklas: opi problema išspręsta baudžiant tėvus (57)

Didžiosios Britanijos švietimo ekspertė Coleen Jackson dalijasi pastabomis, ką galima keisti...

Proga sutaupyti: kryptys, kuriomis keliauti pavasarį apsimoka labiausiai

Kalendorinei žiemai artėjant prie pabaigos, pradedamos aptarinėti pavasarinių atostogų...

Specialistas atskleidžia, kodėl geriausia būstą pirkti žiemą (39)

Būsto pirkimas – svarbus, apgalvotas ir įvairiais kriterijais paremtas žingsnis. Vieni...

Ne tik Kate Middleton suknelės spalva, bet ir neįprasta princo Williamo stiliaus detalė sukėlė audrą socialiniuose tinkluose (9)

Sekmadienį Londone vykusiuose BAFTA 2018 apdovanojimuose daugiausiai dėmesio susilaukė princas...

Lietuvių kišenės visuomet buvo tuštesnės nei Vakarų europiečių (86)

Šiandienės Lietuvos žmonės labiausiai nerimauja dėl augančių kainų. Šalies ekonominė ir...