aA
Rezoliucijoje, kurią antradienį priėmė Europos Parlamentas, siūlomos radikalios priemonės sumažinti mirčių keliuose skaičių ir pagerinti eismo saugą. Tarp jų – iki 30 km/val. sumažinti leistiną greitį vienos eismo juostos gatvėse, uždrausti antiradarus, taip pat automobiliuose įrengti alkotesterius užraktus bei eismo įvykio duomenų įrašymo sistemas.
Spidometras, greitis, apsūkos
© Gamintojo nuotr.

ES siekia iki 2020 m. perpus sumažinti eismo nelaimėse žūstančių asmenų skaičių. EP rezoliucijoje siūloma papildomai įsipareigoti per šį laikotarpį 60 proc. sumažinti žūstančių vaikų ir 40 proc. – sunkiai sužeidžiamų asmenų skaičių. Parlamentas ragina dar šiemet parengti šios srities ES veiksmų programą, o ne vėliau kaip 2014 m. – paskirti ES kelių eismo saugos koordinatorių.

Europarlamentarai ragina atsakingas institucijas gyvenamosiose zonose ir vienos juostos gatvėse, kuriose nėra atskiros juostos dviratininkams, nustatyti didžiausią leistiną 30 km/val. greitį. Jie taip pat siūlo visoje ES uždrausti gaminti, importuoti ir pardavinėti sistemas, įspėjančias vairuotojus apie eismo kontrolę (pvz., įspėjimo radarus, lazerio trikdymo prietaisus arba navigacijos sistemas, automatiškai pranešančias apie eismo kontrolę).

Rezoliucijoje siūloma iki 2013 m. suderinti ES šalyse naudojamus kelių ženklus ir eismo taisykles, pradedantiesiems vairuotojams ir profesionalams visur nustatyti „nulinį“ leistiną alkoholio lygį kraujyje, taip pat drausti rašyti trumpąsias žinutes, tikrinti elektroninį paštą ir naršyti internete vairuojant.

Europarlamentarai pabrėžia intelektinių transporto sistemų svarbą mažinant žuvusių keliuose skaičių. Jie rekomenduoja visose naujų tipų komercinėse transporto priemonėse privalomai įrengti alkotesterius užraktus, apsvarstyti galimybę įrengti apie vairuotojo nuovargį įspėjančias sistemas, taip pat iki kitų metų pateikti ES teisėkūros projektą, kuris numatytų automobiliuose laipsniškai diegti eismo įvykio duomenų įrašymo sistemą.

Savo ruožtu rezoliucijoje pažymima, jog „kiekvienas ES pilietis turi ne tik teisę į privačias kelių transporto priemones ir saugų kelių eismą, tačiau visų pirma privalo savo elgesiu didinti kelių eismo saugą“.

Statistika rodo, kad 2009 m. Europos Sąjungos keliuose įvykusiose eismo nelaimėse žuvo daugiau nei 35 tūkst., o sužeista daugiau kaip 1,5 mln. žmonių. Skaičiuojama, jog dėl kelių eismo nelaimių patiriama metinė žala ES visuomenei siekia 130 mlrd. eurų. Tikimybė žūti kelių eismo nelaimėje sulig kiekvienu nukeliautu kilometru pėsčiajam yra 9 kartus, dviratininkui – 7 kartus, o motociklininkui – 18 kartų didesnė už lengvojo automobilio keleivio arba vairuotojo tikimybę žūti.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas nutinka, kai perdirbami naudoti tepalo filtrai ir automobilių atmortizatoriais (1)

Remontuojant ir ardant automobilius, susidaro nemažai atliekų, kurios laikomos pavojingomis. Kas...

Siūloma greitosios medicininės pagalbos automobiliams leisti važiuoti „A“ juosta mieste (3)

Seimo nariai Tomas Tomilinas ir Juozas Varžgalys įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais...

Eismo sąlygas sunkins šlapdriba – kelininkai

Pirmadienio rytą eismo sąlygas sunkino nedidelis lietus, o dieną prognozuojama šlapdriba,...

Ką reikia žinoti, jei norite mokyti šeimos narį vairuoti (30)

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau...

Eismo sąlygas Šiaurės Lietuvoje sunkina plikledis

Sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos buvo šiaurės ir šiaurės rytų Lietuvoje dėl...

Top naujienos

Aplankė vieną uždariausių pasaulio valstybių: pažįstamiems buvo sunku patikėti, kad ten keliauju (117)

„Welcome to Arabia! “, – karts nuo karto išgirstu iš nuoširdžiai besišypsančių...

Tikra legenda, kuri aikštėje lietuvius skriaudė, o už jos ribų – glostė laida „Krepšinio zona“ (36)

2020-ieji krepšinio pasauliui prasidėjo tiesiog tragiškai: po ilgamečio NBA komisaro Davido Sterno...

Giedrius Drukteinis

Du būdai, kaip mums atsikratyti nepakantumo svetimam turtui ir sėkmei (1)

Kai išmintingi žmonės pradeda kalbėti apie Lietuvos visuomenės problemas, greitai galima...

Birutė Navickaitė pakliuvo į absurdišką situaciją: neturėdama vairuotojo pažymėjimo ir automobilio pradėjo gauti baudas (46)

Palangiškė Birutė Navickaitė sako, kad sunku ir patikėti, į kokią absurdišką situaciją ji...

Darželyje sriuba apsipylusi trimetė patyrė antro laipsnio nudegimą: mama netiki darželio direktorės versija (309)

Į darželį trimetę dukrą nuvedusi mama nė neįtarė, kad po kelių valandų su ja dėl patirto...

Stilistė papasakojo, į ką reikia atsižvelgti renkantis džinsus: viena detalė gali sugadinti visą įvaizdį (33)

Jei paprašytume jūsų įvardinti pagrindinį spintos drabužį, kas tai būtų? Mes nemirktelėję...

Lietuvis sukūrė už širdies griebiantį vaizdo klipą apie Bryantą (83)

Lietuvis Giedrius Šiškovas , interneto platybėse žinomas „Gidranity“ pseudonimu, sukūrė už...

Kameros įamžino neįtikėtiną vairuotojų žioplumą: situacijos primena veiksmo filmus (5)

Pašalinė veika prie vairo ir išsiblaškymas neretai vairuotojams sukelia nemažai streso, kai...

Kaip pornografija veikia seksualinį gyvenimą? Specialistai išskyrė kelis atvejus (36)

Ar pornografija žalinga? Į šį klausimą nėra vieno atsakymo. Tai tas pats, lyg klaustumėte, ar...