aA
Daugelis vairuotojų yra įsitikinę, kad moka puikiai vairuoti ir gerai išmano kelių eismo taisykles (KET). Vis tik praktika rodo, kad net ir svarbiausi KET principai kelyje dažnai yra primirštami, o dėl to sukeliamos avarijos, automobilių savininkai patiria nuostolių ar sužalojami žmonės.
© Kas vyksta Kaune / Rokas Tenys

ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovo Rimvydo Pociaus teigimu, viena iš itin svarbių kelių eismo taisyklių, kurios ne visuomet paisoma, yra nuostata praleisti iš dešinės pusės važiuojančias transporto priemones tais atvejais, kai kelio ženklai ar šviesoforai nenurodo kitaip.

„Vadinamoji dešinės rankos taisyklė, kad ir kaip bebūtų keista, yra pažeidžiama gana dažnai ir neretai tampa eismo įvykių priežastimi. Nors ši taisyklė kiekvienam vairuotojui turėtų būti tokia pat suprantama, kaip kad draudimas važiuoti per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui, tačiau kelyje situacijos ne visuomet būna labai aiškios, vairuotojai pasimeta, priima neteisingus sprendimus. Tai lemia, kad gan dažnai pirmumą turinčios transporto priemonės yra nepraleidžiamos kitų eismo dalyvių ir taip įvyksta avarijos“, – sako R. Pocius.

Anot draudimo eksperto, dažniausiai taip nutinka mažareikšmėse sankryžose ar automobilių stovėjimo aikštelėse, kaimo keliukuose. Tokiose vietose eismo pirmumas dažnai nėra nurodytas kelio ženkluose, čia nebūna įrengti šviesoforai, todėl tokiomis sąlygomis važinėti nepratę ar neatidūs vairuotojai nežino, kaip elgtis ir sukelia avarines situacijas.

„Kartais eismo situacija būna painoka – gali atrodyti, kad besisukanti transporto priemonė turi duoti kelią tiesiai važiuojančiai, tačiau taip yra nebūtinai. Tinkamai tokiose situacijose pasielgti leidžia tik kelių eismo taisyklių žinojimas, dėmesingumas ir vairavimo patirtis.

Be to, visada reikėtų įvertinti ir kito vairuotojo veiksmus. Net ir turint pirmumo teisę kelyje prieš sankryžą reikėtų visuomet primažinti greitį bei įsitikinti, kad kita transporto priemonė sustoja ir duoda kelią“, – sako R. Pocius.

R. Pociaus teigimu, dėl dešinės rankos taisyklės nesilaikymo įvykusių avarijų metu dažniausiai patiriama 700-800 eurų žala, tačiau neretai nuostoliai būna ir gerokai didesni ar net sužalojami žmonės.

Pasak draudimo eksperto, tokios situacijos daugiausiai priklauso nuo greičio, kuriuo transporto priemonės važiuoja ir sankryžos ypatumų bei oro sąlygų. Dėl to ypač važiuojant nepažįstamais maršrutais visuomet reikia rinktis saugų greitį, važiuoti kiek lėčiau nei leidžia kelio ženklai ir kelių eismo taisyklės.

„Neretai pasitaiko ir kuriozinių situacijų, kai apie dešinės rankos taisyklę vairuotojai prisimena tik pateikę užpildytą eismo įvykio deklaraciją draudikams. Abu eismo dalyviai neatsižvelgia į visas kelių eismo taisykles ir netinkamai įvertina situaciją, todėl vienas jų jau būna susitaikęs su savo kaltumu, o kitas tvirtai mano, kad yra nukentėjusysis.

Vis tik ekspertams pagal pateiktą informaciją įvertinus visas aplinkybes paaiškėja, kad dėl eismo įvykio yra kaltas visai ne tas vairuotojas, nes tokioje situacijoje reikėjo laikytis dešinės rankos taisyklės“, – pažymi R. Pocius.

R. Pociaus teigimu, dažniausiai tokiose situacijose vairuotojai pripažįsta klydę ir sutinka su kaltos ir nukentėjusios eismo įvykio pusių apkeitimu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Naujų mokesčių prakeiksmas kabo virš Seimo: tokių pokyčių neplanuota net per didžiausias krizes (235)

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad kitų metų biudžeto projektas bus priimtas gruodžio 10...

„Huawei“ vadovai – apie santykius su JAV ir technologijų ateitį: pamirškite 5G, prasitarė apie kuriamą 6G specialiai DELFI iš Paryžiaus (52)

5G ryšio diegimas, 6G kūrimas, klientų duomenų saugumas bei Kinijos santykių su JAV pasekmės...

Kur veda Serbijos flirtas su Rusija? (42)

Prieš porą savaičių Serbijos ministrė pirmininkė Ana Brnabic išvyko į Maskvą pasirašyti...

Rusijoje – lietuvių sambrūzdis: Kurtinaitis vadino Juškevičių nesustabdomu, Maksvyčiui trūko pergalės (4)

Po trilerio VTB lygos rungtynėse pirmadienį Maskvoje prie dviejų skirtingų Rusijos komandų vairo...

Planas „Skydas“ Vilniaus apylinkės teisme: pranešė, kad sprogs 9 val. (27)

Antradienio rytą policijai buvo pranešta, kad Vilniaus miesto apylinkės teisme padėtas sprogmuo.

Lietuvos gyventojų sveikata ilgainiui tik dar labiau blogės: profesorė įvardijo, kokios priemonės gali mus išgelbėti (56)

Jeigu žiūrėtume kelių dešimtmečių perspektyvoje, tai visa situacija tik blogėja. Fizinis...

Meghan Markle vėl atrodė kaip atstumtoji: ekspertai paaiškino, kodėl jai neliko vietos prie svarbiausių karališkosios šeimos narių (39)

Per savaitgalį vykusią Atminties dienai skirtą ceremoniją Jungtinės Karalystės karalienė...

Nuodai ir toliau šluoja keturkojų gyvybes: augintinės netekęs vyras siūlo problemos sprendimą (113)

Viešose vietose mėtomi nuodai pasmerkia keturkojus žiauriai kančiai ir mirčiai, o gyvūnų...

Buvęs Lietuvos pašto valdybos pirmininkas: buvome pasiryžę tęsti darbą, tačiau neišėjo susitarti su Narkevičiumi (15)

Su susisiekimo ministru Jaroslavu Narkevičiumi neišėjo sutarti nė vieno dalyko dėl „Lietuvos...