Planas rekonstruoti „Via Baltica“ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių aplinkinių rajonų gyventojų nepasitenkinimą. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) parengtas projektas, kurio pagrindinis tikslas, kaip atrodė, yra gerinti eismo sąlygas, tapo rimta kova tarp projektuotojų ir miesto gyventojų.
„Via Baltica“ rekonstrukcija supriešino kelininkus ir gyventojus
© DELFI / Rafael Achmedov

Iš reguliuojamos sankryžos į žiedinę

Šiuo metu pietinė kelio Akademija-1-asis Kauno fortas sankryža yra reguliuojama kelio ženklais, o šiaurinė kelio Kaunas-Zapyškis-Šakiai sankryža – šviesoforu. Atlikus eismo modeliavimo darbus ir nustačius eismo intensyvumą bei pasiskirstymą piko metu, buvo nuspręsta šiaurinę sankryžą rekonstruoti į turbožiedą, o pietinę – į vienos eismo juostos žiedinę sankryžą.

Pasak projekto vadovės Jurgitos Kriščiūnienės, priimtas sprendimas atitinka eismo saugumo bei transporto srautų pralaidumo kokybės lygį, o sprendimai buvo priimti nepažeidžiant teritorijų planavimo įstatymo. Projektuotojai teigia atlikę visų galimų variantų skaičiavimus, eismo srautų modeliavimus ir parinko optimaliausią sprendinį susidariusiai situacijai išspręsti.

„Pagal parengtą projektą, esant planuojamam eismo intensyvumui, žiedinės sankryžos užtikrintų geriausias eismo laidumo sąlygas ne tik piko metu, bet ir kitu paros laiku – pavyzdžiui vakare arba naktį, kada eismo intensyvumas yra gerokai mažesnis. Taip pat tokio tipo sankryžos užtikrintų didesnę eismo saugą nei įprastos keturšalės sankryžos bei mažesnį važiavimo greitį“, – pasakoja projekto vadovė.

Gyventojai turi priešingą nuomonę

Susipažinę su numatomu projektu, aplinkinių rajonų gyventojai sukėlė nepasitenkinimo bangą. Pasak Akademijos miestelio gyventojų, tokia sankryžų rekonstrukcija ne tik neišspręs dabartinių eismo problemų, tačiau sukels net gi didesnius nepatogumus važiuojant piko metu.

Vieno Pilėnų g. esančio namo pirmininkas Dainius klausia, kodėl yra užmirštamos Varžupio g. rekonstrukcijos? Pasak jo, ten taip pat yra reikalingas projektas, gerinantis eismo sąlygas.

„Rajonas plečiasi, statomi nauji gyvenamieji namai, atsikelia naujos šeimos, todėl ateityje automobilių srautas tik didės, tačiau projektuotojai dėmesio į tai neatkreipia“, – sako vyras.

Ringaudų seniūnijos iniciatyva, surinkus daugiau nei 100 gyventojų parašų, buvo kreiptasi į kelių direkciją, projekto vykdytojus prašant apsvarstyti ir pakeisti numatytą žiedinės sankryžos statybos projektą.

„Bendru raštu kreipiausi į kelių direkciją, susisiekimo ministeriją, tačiau jokių konkrečių atsakymų negavau, tiesiog, kad gauti raštai ir viskas“, – pasakoja Dainius.

Gyventojai siūlo alternatyvą – plėsti sankryžą, įrengiant papildomas eismo juostas, taip pat rekonstruoti ties Ringaudais esantį viaduką, įrengiant pakilimą ir nusileidimą. Jų manymu, tik tokie sprendimai galėtų turėti įtakos mažinant milžiniškus eismo srautus.

Kelių direkcija ramina

Apie susiklosčiusią situaciją DELFI kalbėjosi su LAKD Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos sk. vedėju Nemunu Abukausku.

– Aplinkiniai gyventojai skundžiasi, kad situaciją žino kur kas geriau nei projektuotojai, o sankryžą rekonstravus į žiedinę, eismo problemos neišsispręs, tačiau dar labiau padidės. Kiek pagrįsti tokie spėliojimai?

– Labai geras pastebėjimas, kad gyventojai situaciją žino geriau nei projektuotojai, nes kiekvieną dieną, vakarą ar rytą tiesiogiai dalyvauja eisme tiek važiuodami automobiliais, dviračiais, tiek eidami pėsčiomis. Dėl to, kelių direkcijai planuojant, projektuojant kelių objektus, visais atvejais yra atliekama projekto viešinimo visuomenei procedūra.

Dabar būtent ir yra atliekama ši procedūra – buvusio susitikimo metu buvo gautos visuomenės pastabos, šios pastabos nagrinėjamos ir pagal galimybę atsižvelgiama projekto rengimo metu.

– Sprendžiant problemą, gyventojai siūlo rekonstruoti ties Ringaudais esantį viaduką, įrengiant pakilimą ir nusileidimą. Ar įmanomas toks variantas?

– Būtina paminėti, kad visuomenės iškeltas klausimas yra kompleksinis, kuris yra sprendžiamas etapais, nes vienu metu viso kelio ruožo sutvarkyti tiek finansiškai, tiek statybų organizavimo prasme būtų sudėtinga.

Viaduko, esančio magistralinio kelio A5 apie 8,28 km, konstrukcijas panaudoti kaip alternatyvų patekimą į ir iš magistralinio kelio A5, teorinė galimybė yra. Tačiau tai projektas, kurio įgyvendinimas visų pirma prasidėtų nuo žemių visuomenės poreikiams paėmimo procedūros, nes papildomų nuvažiavimų ir įvažiavimų nuo/į magistralinį kelią suformavimui yra būtini papildomi žemių plotai.

Tik išpirkus žemes iš žmonių būtų galima pradėti dviejų lygių sankryžos techninio projekto parengimą ir vėliau jį įgyvendinti. Šis variantas Kelių direkcijoje yra svarstomas kaip papildoma alternatyva – atliekami transporto srautų pasiskirstymo, jei tokia sankryža atsirastų, tyrimai, kuriais remiantis bus nustatytos tokio projekto vystymo galimybės ir poreikis.

– Žmonės klausia, kodėl projekte yra užmirštama Varžupio gatvė ir jos rekonstrukcija, gerinant transporto srautų praeinamumą?

– Varžupio gatvė yra valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas-Zapyškis-Šakiai 6,90 km, kai tuo tarpu šiuo metu vykdomo žiedinės sankryžos projekto vieta yra 7,47 km. Žiedinės sankryžos projekto apimtis ir buvo sankryžos rekonstravimas, bet ne kelio ruožo rekonstrukcija. Pačios Varžupio gatvės rekonstrukcijos atlikti (jei jos būklė bloga) Kelių direkcija negali, nes ši gatvė priklauso savivaldybei.

– Ar aktyvi aplinkinių gyventojų iniciatyva gali turėti įtakos pristabdyti projektą arba ieškoti kitų sprendimo būdų?

– Kaip jau minėjau, kiekvieno projekto rengimo metu yra išklausoma ir įvertinama visuomenės nuomonė, ieškoma kompromisinių sprendimo variantų. Tačiau nereikia pamiršti, kad dažnai gyventojų pastebėjimai būna lokalaus požiūrio, sprendžiantys asmenines ar mažų visuomenės grupių susisiekimo problemas.

Kelių direkcija situaciją turi vertinti plačiai – visos Lietuvos mastu. Pavyzdžiui sprendžiant dešimties žmonių susisiekimo sąlygų pagerinimą neturėtų būti pabloginamos tūkstančių šiuo kelio ruožu per dieną pravažiuojančiųjų sąlygos.

– Pasak gyventojų, bendru raštu buvo kreiptasi į Lietuvos automobilių kelių direkciją su prašymu persvarstyti projektą, tačiau į jų prašymą nebuvo atsižvelgta. Kodėl?

– Į Kelių direkciją buvo kreiptasi iš karto po projektuotojų susitikimo su visuomene. Gyventojai kreipimesi nuogąstavo dėl tam tikrų sprendinių tinkamumo ir saugumo. Kelių direkcija kartu su projektuotojais privalo išnagrinėti visuomenės prašymus, išnagrinėti prašomų sprendinių logiškumą, įtaką eismo saugai ir pan., ir priimti reikiamus sprendimus. Tai ir bus padaryta.

– Ar ateityje nebus ieškoma kompromiso tarp gyventojų ir projekto užsakovo?

– Kelių direkcija valstybinės reikšmės kelius stato, rekonstruoja ir prižiūri tam, kad visuomenė galėtų naudotis patogiais, saugiais keliais, todėl rengiant projektus visuomet atsižvelgiama į visuomenės poreikius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Policija perspėjo vairuotojus apie vykstančią akciją (1)

Policija dešimt dienų atidžiai stebės, ar vairuotojai naudojasi mobiliaisiais telefonais be...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (13)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Automobilių pirkimo istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (56)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

„CityBee“ integravo pirmuosius alkoblokus: dalijasi testavimo rezultatais (4)

Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame...

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (37)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...

Top naujienos

Matelis ragina Urbšį trauktis iš Seimo: dėl jo iškelto mero interesų teko net muštis (52)

Seimo Mišrios grupės vadovas Bronislavas Matelis mano, kad apie pasirengimą prisiimti atsakomybę...

Grybauskaitės interviu tapo Kremliaus ruporų taikiniu: ar Lietuva laukia invazijos? (483)

Prezidentė įsakė ruoštis Rusijos invazijai. Lietuva laukia Rusijos puolimo. Tokiomis antraštėmis...

Protestuodami prieš „Brexit“ aplink Europą mina dviračiais: susižavėjo Vilniaus takais (3)

Britas Alexander Colling ir jo žmona italė Chiara užsibrėžė sau tikslą: per pusmetį jie,...

Vaizdai kaip veiksmo filme: per slaptą operaciją sulaikyta narkotikų platintoja ir „aktorė“ – narkomanė (134)

Antradienį sostinėje slaptos policijos operacijos metu buvo vykdomas narkomanės ir jos...

Greitai Vilnius bus kitoks: Dainų šventės metu planuojami eismo pakeitimai, tėvai raginami atidžiau rūpintis vaikų sveikata (14)

Dainų šventės „Vardan tos“ organizavimas artėja pabaigos link. Šešias dienas vyksiantis...

Maskvoje – pribloškianti vagystė: Kolumbijos superžvaigždė neteko 700 tūkst. eurų vertės brangenybių (7)

Viename prabangių iš Maskvos viešbučių – didžiulis skandalas. Kolumbijos dainininkas Maluma...

Senų baterijų į šiukšlių kibirą mesti negalima: tai kur jas dėti? (1)

Versli moteris, mobiliuoju telefonu derinanti dalykinį susitikimą su potencialiais investuotojais....

Seimo komisija: Skardžius nenusipelnė apkaltos (186)

Nėra pagrindo pradėti apkaltos socialdarbiečiui Artūrui Skardžiui, trečiadienį nutarė...

Žili barščiai, raudoni barščiai – sriuba, kuriai nėra lygių 100-mečio receptai (8)

Ar žinote, kokios sriubos recepto lietuviai dažniausiai ieško interneto platybėse? Tai aišku,...

Gyvai / Kovą dėl pirmosios pergalės portugalai pradėjo rekordiniu Ronaldo įvarčiu Portugalija – Marokas 1:0 (83)

Pasaulio futbolo čempionate trečiadienio pirmame mūšyje susitinka dar pergalės skonio...