aA
Pareigūnai ir saugaus eismo ekspertai rugsėjį pataria atleisti akceleratoriaus pedalą ir miestų gatvėmis važiuoti net kiek lėčiau nei leistina. Atėjęs ruduo jau pradėjo rodyti savo kaprizus, o jų neįvertinę vairuotojai neretai neišvengia klaidų ir skaudžių pasekmių.
Vėstant orams atsiranda vis daugiau pavojų, kurių vairuotojai neįvertina
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius Egidijus Šimkūnas atkreipė dėmesį, kad vien intensyvesnis eismas turėtų vairuotojams sufleruoti, kad važiuoti reikėtų lėčiau ne tik tada, kai miestą sukausto spūstys, bet ir kai gatvės tampa laisvesnės.

Problema tampa neapdairumas

Nemažą pavojų eismo saugumui kelia pasimetę studentai. Miestų gatvių nepažįstantys jauni vairuotojai neretai pasirenka netinkamą eismo juostą, o per vėlai tai supratę, pradeda bet kokia kaina keisti eismo juostą, taip sukeldami pavojų kitiems eismo dalyviams.

Anot vairavimo mokytojo, didesnę patirtį turintys vairuotojai sumažinti greitį turėtų vien dėl to, kad prireikus, automobilį galėtų sustabdyti laiku. Jaunų vairuotojų desperatiškas bandymas persirikiuoti paskatina nepastabumą, o tai neretai tampa eismo įvykių priežastimi.

Vakariniai  kamščiai Vilniuje
Vakariniai kamščiai Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

Nesimato, bet slidu

Dar viena svarbi priežastis sumažinti greitį – pasikeitusios eismo sąlygos. E. Šimkūnas dalinosi įžvalgomis, kad net ir drėgnas ar slidus asfaltas, kai kuriais atvejais gali atrodyti, kaip sausas, o to neįvertinus, kritinėje situacijoje nelaimės išvengti nepavyks. Iškritus didesniam kritulių kiekiui, vairuotojai turėtų būti dar atsargesni.

„Stipriai lyjant, kai susidaro balos, gali atsirasti akvaplanavimo tikimybė. Automobilis gali visiškai prarasti sukibimą su keliu, pradėti slysti ir tapti visiškai nevaldomu. Apie skubėjimą tokiomis eismo sąlygomis negali būti nė minties“, – sakė E. Šimkūnas.

Pranyksta tamsoje

Pavojų kelia ir prastesnis matomumas. Net ir dieną lietus stipriai pablogina matomumą, o naktį efektas būna dar stipresnis, o pavojus – didesnis.

Įvertinti prastesnio matomumo keliamus pavojus ragino ir Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. Pareigūnas aiškino, jog pirmiausia vairuotojai turėtų įvertinti, kad temsta anksčiau, todėl tikimybė kelyje sutikti pėsčiąjį, kuris neturi atšvaitų, – didesnė. Tiesa, nors savo saugumu keliaujantys pėsčiomis turėtų pasirūpinti iš anksto, papildomų saugumo priemonių reikėtų imtis ir vairuotojams.

Vėstant orams atsiranda vis daugiau pavojų, kurių vairuotojai neįvertina
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Viena iš pagrindinių bėdų yra tai, kad Lietuvos keliuose turime nematomus pėsčiuosius ir būtent dėl to vairuotojai turėtų būti itin atidūs tamsiu paros metu. Lygiai taip pat tamsiu paros metu vairuotojai turėtų būti atidesni ir dėl laukinių žvėrių. Svarbu, kad būtų pasirinktas saugus greitis, kad vairuotojas galėtų laiku sureaguoti į atsiradusią kliūtį ir sustabdyti automobilį“, – sakė V. Grašys.

Siūlo pasirūpinti įgūdžiais

Vairuotojai neretai neįvertina, kada atsiranda praslydimo galimybė, todėl per didelis greitis rudenį neretai tampa kertiniu veiksniu, kodėl laiku sustoti nepavyksta. Itin svarbu, jog važiuodami šalia mokyklų ar darželių, vairuotojai imtųsi visų saugumo priemonių, kad vaikui išbėgus į kelią, nelaimės pavyktų išvengti.

Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad vairuotojai visada stebėtų aplinką, tačiau rudenį, kai vaikai grįžta į mokymo įstaigas, padidėja netikėtumo faktorius, todėl vairuotojai turėtų būti dar atidesni. Dalyvaudami eisme žmonės turėtų nežiopsoti, neužsiimti pašaliniais darbais, laiku išvažiuoti, netrukdyti kitiems ir pasirūpinti savo bei kitų saugumu“, – akcentavo kelių policijos tarnybos viršininkas.

Pareigūnas rekomendavo, jog mažiau įgūdžių turintys vairuotojai nuvažiuotų į specialias, tam pritaikytas aikšteles, ir susipažinti su savo automobiliu, suprasti, kaip jis valdosi bei kokių veiksmų reikėtų imtis jam pradėjus slysti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
5.0000

Ragina keistis padangas jau dabar: vėliau gali sukliudyti koronavirusas (36)

Orų prognozės, vis dažniau prabylančios apie link minusinės artėjančią oro temperatūrą ir...

Darbai, kuriuos vairuotojai privalo atlikti nelaukdami lapkričio (19)

Šiltas ir saulėtas rugsėjis bei spalio pradžia leido atitolinti mintis apie rudenines šalnas,...

Ką turite žinoti, kai renkatės žiemines padangas savo automobiliui (56)

Padangų pasirinkimas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti ganėtinai lengvas veiksmas, bet, patys...

Vairuotojų klaidos sankryžose: ne vienas keikia kitus, tačiau patys savo klaidų nepastebi (21)

Eismas didžiuosiuose šalies miestuose ne vienam eismo dalyviui tampa iššūkiu, o situacija tampa...

Prasidėjus rudeniui priminė apie svarbią detalę eisme: vairuotojai tvirtina, kad jiems to nereikia, pėstieji – apie tai pamiršta (7)

Visais metų laikais itin daug dėmesio skiriama eismo saugumui ir saugiam žmonių dalyvavimui jame,...

Top naujienos

Prabilo apie pauzę nuo visuomeninio gyvenimo: kalba eina ne tik apie ilgesnes moksleivių atostogas papildyta 10:46 val. (123)

Premjeras Saulius Skvernelis ir sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuteikinėja...

Daliai žinomų parduotuvių COVID-19 pakabino spyną visam laikui: eisime į kitokius prekybos centrus (91)

Pandemija volu pervažiavo per prekybos centrus: dalis prekybininkų iki šiol skaičiuoja praradimus...

Praėjusią parą – 205 nauji koronaviruso atvejai (24)

Praėjusią parą šalyje nustatyti 205 nauji koronaviruso atvejai. Tai žiniasklaidai patvirtino...

Šimonytė: Vyriausybės laikysena dėl COVID-19 kelia nerimą (10)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) rinkimų sąrašo lyderė Ingrida...

Neregėtas pasityčiojimas: tai, ką žinomas verslininkas padarė su medžiais, privertė aikčioti net patyrusius pareigūnus (663)

Gavo leidimus pagenėti medžius, bet paliko tik stuobrius. Tokia situacija susiklostė Lietuvoje...

Šapoka Seime: Lietuvos biudžeto deficitas bus vienas mažiausių ES pildoma (85)

Antradienį Seimo posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikia kitų metų valstybės...

Didžiausias pasaulyje atliktas tyrimas parodė, kas yra tikrieji koronaviruso „superplatintojai“ (150)

Naujo tyrimo, kuriame dalyvavo daugiau nei pusė milijono naujuoju koronavirusu SARS-CoV-2...

Cichanouskaja kreipėsi į jėgos struktūrų darbuotojus: liko penkios dienos (136)

Aliaksandro Lukašenkos varžovė prezidento rinkimuose Sviatlana Cichanouskaja jėgos struktūrų...

Prabilo apie pauzę nuo visuomeninio gyvenimo: kalba eina ne tik apie ilgesnes moksleivių atostogas (10)

Premjeras Saulius Skvernelis ir sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuteikinėja...

|Maža didelių žinių kaina