aA
Pareigūnai ir saugaus eismo ekspertai rugsėjį pataria atleisti akceleratoriaus pedalą ir miestų gatvėmis važiuoti net kiek lėčiau nei leistina. Atėjęs ruduo jau pradėjo rodyti savo kaprizus, o jų neįvertinę vairuotojai neretai neišvengia klaidų ir skaudžių pasekmių.
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius Egidijus Šimkūnas atkreipė dėmesį, kad vien intensyvesnis eismas turėtų vairuotojams sufleruoti, kad važiuoti reikėtų lėčiau ne tik tada, kai miestą sukausto spūstys, bet ir kai gatvės tampa laisvesnės.

Problema tampa neapdairumas

Nemažą pavojų eismo saugumui kelia pasimetę studentai. Miestų gatvių nepažįstantys jauni vairuotojai neretai pasirenka netinkamą eismo juostą, o per vėlai tai supratę, pradeda bet kokia kaina keisti eismo juostą, taip sukeldami pavojų kitiems eismo dalyviams.

Anot vairavimo mokytojo, didesnę patirtį turintys vairuotojai sumažinti greitį turėtų vien dėl to, kad prireikus, automobilį galėtų sustabdyti laiku. Jaunų vairuotojų desperatiškas bandymas persirikiuoti paskatina nepastabumą, o tai neretai tampa eismo įvykių priežastimi.

Vakariniai  kamščiai Vilniuje
Vakariniai kamščiai Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

Nesimato, bet slidu

Dar viena svarbi priežastis sumažinti greitį – pasikeitusios eismo sąlygos. E. Šimkūnas dalinosi įžvalgomis, kad net ir drėgnas ar slidus asfaltas, kai kuriais atvejais gali atrodyti, kaip sausas, o to neįvertinus, kritinėje situacijoje nelaimės išvengti nepavyks. Iškritus didesniam kritulių kiekiui, vairuotojai turėtų būti dar atsargesni.

„Stipriai lyjant, kai susidaro balos, gali atsirasti akvaplanavimo tikimybė. Automobilis gali visiškai prarasti sukibimą su keliu, pradėti slysti ir tapti visiškai nevaldomu. Apie skubėjimą tokiomis eismo sąlygomis negali būti nė minties“, – sakė E. Šimkūnas.

Pranyksta tamsoje

Pavojų kelia ir prastesnis matomumas. Net ir dieną lietus stipriai pablogina matomumą, o naktį efektas būna dar stipresnis, o pavojus – didesnis.

Įvertinti prastesnio matomumo keliamus pavojus ragino ir Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. Pareigūnas aiškino, jog pirmiausia vairuotojai turėtų įvertinti, kad temsta anksčiau, todėl tikimybė kelyje sutikti pėsčiąjį, kuris neturi atšvaitų, – didesnė. Tiesa, nors savo saugumu keliaujantys pėsčiomis turėtų pasirūpinti iš anksto, papildomų saugumo priemonių reikėtų imtis ir vairuotojams.

Vėstant orams atsiranda vis daugiau pavojų, kurių vairuotojai neįvertina
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Viena iš pagrindinių bėdų yra tai, kad Lietuvos keliuose turime nematomus pėsčiuosius ir būtent dėl to vairuotojai turėtų būti itin atidūs tamsiu paros metu. Lygiai taip pat tamsiu paros metu vairuotojai turėtų būti atidesni ir dėl laukinių žvėrių. Svarbu, kad būtų pasirinktas saugus greitis, kad vairuotojas galėtų laiku sureaguoti į atsiradusią kliūtį ir sustabdyti automobilį“, – sakė V. Grašys.

Siūlo pasirūpinti įgūdžiais

Vairuotojai neretai neįvertina, kada atsiranda praslydimo galimybė, todėl per didelis greitis rudenį neretai tampa kertiniu veiksniu, kodėl laiku sustoti nepavyksta. Itin svarbu, jog važiuodami šalia mokyklų ar darželių, vairuotojai imtųsi visų saugumo priemonių, kad vaikui išbėgus į kelią, nelaimės pavyktų išvengti.

Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad vairuotojai visada stebėtų aplinką, tačiau rudenį, kai vaikai grįžta į mokymo įstaigas, padidėja netikėtumo faktorius, todėl vairuotojai turėtų būti dar atidesni. Dalyvaudami eisme žmonės turėtų nežiopsoti, neužsiimti pašaliniais darbais, laiku išvažiuoti, netrukdyti kitiems ir pasirūpinti savo bei kitų saugumu“, – akcentavo kelių policijos tarnybos viršininkas.

Pareigūnas rekomendavo, jog mažiau įgūdžių turintys vairuotojai nuvažiuotų į specialias, tam pritaikytas aikšteles, ir susipažinti su savo automobiliu, suprasti, kaip jis valdosi bei kokių veiksmų reikėtų imtis jam pradėjus slysti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
5.0000

Tyrimas parodė: 99 proc. vilniečių transporto spūstis laiko svarbia Vilniaus problema (6)

Atliktas tyrimas parodė, kad 85 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad transporto spūstys labai...

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (318)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (82)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Top naujienos

Nausėda: prabanga taip pat galėtų būti apmokestinama papildyta (393)

Beveik 100 dienų darbo laikotarpį pasiekęs prezidentas Gitanas Nausėda akcentavo esąs ir...

Lietuvos vežėjai prakalbo apie sektoriaus žlugimą: politikai vykdo genocidą (155)

Skubomis įvedamos mokesčių reformos gresia vežėjų bankrotais, – štai taip antradienį...

Seimo nariai surinko parašus prieš Pranckietį: pareiškimo tekste – rimti kaltinimai papildyta 12.36 val. (160)

Daugiau nei pusšimtis Seimo narių jau pasirašė pareiškimą dėl Seimo pirmininko Viktoro...

Lietuvos darbo rinka – bene labiausiai nukraujavusi ES + laukia dar ne vienas sunkus iššūkis (4)

Lietuva turi bene labiausiai pastaraisiais dešimtmečiais nukraujavusią darbo rinką Europos...

Prie strategiškai svarbaus miesto – didelė atsakomoji ataka prieš Turkijos pajėgas skelbiama, kad teritoriją paliko visos humanitarinės organizacijos (68)

Sirijos kurdams pavyko pasipriešinti Turkijai viename iš pasienio miestų, kurio perėmimą Ankara...

Nausėda nepersigalvojo dėl Roko Masiulio: jis labai rimtai svarsto abi alternatyvas (23)

Prezidentas Gitanas Nausėda teigė nepakeitęs savo nuomonės dėl buvusio susisiekimo ministro Roko...

„Regitra“ paskelbė naujus numerio ženklų derinius – siūlo suskubti ir dar neturintiems automobilio (54)

„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių...

Ineta Stasiulytė ir Deividas Meškauskas savo dukrelei Frėjai surengė pasakišką šventę tik su artimiausiais žmonėmis (13)

Lygiai prieš metus susilaukusi savo jaunėlės dukrelės Frėjos aktorė Ineta Stasiulytė spalio...

Pirmadienį sostinėje pagerintas 101-erius metus laikęsis šilumos rekordas (11)

Pirmadienį sostinėje pagerintas 101-erius metus laikęsis tos dienos šilumos rekordas, pranešė...

Bankų ir prekybos tinklų mokesčius Nausėda sieja su lengvatos dyzelinui mažinimu papildyta (17)

Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad valdančiųjų siūlomus naujus bankų aktyvų ir prekybos...