aA
Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų gali kilti dėl ypač karšto oro įkaitusio asfalto, o pasistačius automobilį ten, kur gausu paukščių, gali tekti jį skubiai nusiplauti.
Automobilių stovėjimo aikštelė (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Karolina Pansevič

Vasaros saulėje įkaitęs asfaltas yra išties pavojingas, teigiama „Volkswagen“ komercinio transporto atstovų pranešime žiniasklaidai. Vairavimo profesionalai tikina, jog reikia būti ypač dėmesingiems lyjant lietui ir praūžus audroms, mat po lietaus ant asfalto susidaro aliejuotos nuosėdos, dėl kurių kelias taip pat tampa slidus.

Be to, vasarą kelkraštyje stovintys perkaitę automobiliai tampa neretu kelionių vaizdu. Kad išvengtumėte variklio perkaitimo, specialistai pataria nedelsti ir profilaktiškai tikrinti variklio būklę bei atsižvelgti į tai, kad karšti orai didina gedimų tikimybę.

Ekspertai pabrėžia, jog iškilus dvejonėms dėl kokybiškos automobilio variklio veiklos, vertėtų nedelsti ir atlikti automobilio apžiūrą servise. Leidžiantis į keliones svarbu įsitikinti, ar iš radiatoriaus išvalytos dulkės bei kiti svetimkūniai, ar netrikdomai veikia aušinimo procesas.

Specialistai rekomenduoja atkreipti dėmesį, ar tinkamai veikia termostatas ir aušinimo sistemos siurblys. Reikėtų nepamiršti ir aušinimo skysčio, mat pakankamą jo kiekį karštuoju metu užtikrinti yra būtina. Vietoje aušinimo skysčio nenaudokite jokių kitų papildomų priemonių – tai kliudys kokybiškam sistemos siurblio tepimui.

Nepamirškite kondicionieriaus

Kondicionieriaus sistemos veikimui būtinas apie 700–900 gramų kondicionuojančių dujų kiekis. Jei dujų yra mažiau, galimi aušinimo funkcijos sutrikimai ar net rimtesnis gedimas.

Specialistai sako, jog žiemą ši sistema naudojama rečiau, todėl pavasarį iki aktyvesnio kondicionieriaus naudojimo pradžios jį būtina patikrinti.

Kaip išsaugoti spalvą

Vairuotojams vertėtų atminti, jog automobiliui ilgai stovint saulėje, gali išblukti jo dažų spalva ir pavojingai įkaisti salonas. Todėl, jei yra galimybė, specialistai pataria transporto priemonę visuomet statyti šešėlyje. Nuo žalingų saulės spindulių gali apsaugoti ir užklotas kėbului. Ypač kaitrioje saulėje ant prietaisų skydelio rekomenduojama palikti specialią šviesą atspindinčią medžiagą su aliuminio folijos sluoksniu.

Nors saulės spindulių išvengti pavyks ne visada, karštomis vasaros dienomis patariama automobilį reguliariai plauti, mat dėl ant kėbulo susikaupusių dulkių ir kitų nešvarumų transporto priemonės spalva gali imti intensyviai blukti. Ypač pavojingos yra paukščių išmatos, nes jos įsigeria į dažus ir palieka dėmes. Todėl specialistai pataria valyti paukščių išmatas ne vėliau kaip kitą dieną po jų atsiradimo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (51)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Baškienė apie nusivylimus politikoje: tokie dalykai Seime mane liūdina (40)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) narė, Seimo pirmininko pirmoji pavaduotoja...

Vitas Vasiliauskas: pajamų nelygybės klausimas kitąmet tik aštrės (118)

Vyriausybės vykdoma mokesčių ir viešojo sektoriaus politika neprisideda prie pajamų nelygybės...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (48)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Atsikirto Mauricui dėl Lietuvos pavadinimo „pigia“ (8)

Ekonomistas Žygimantas Mauricas paskelbė, kad Lietuva negaus pusės milijardo eurų Europos...

Tikra žemaičių kalvė: protėvių tarmė išgydė net nuo mikčiojimo (2)

„Man geriau dirbti, nei kalbėti“, – nusijuokia Jūratė Rubavičienė, tačiau vos paklausus...

Iššifravo, apie ką kalbėjo May ir Junckeris itin atšiaurioje diskusijoje (9)

Atlaikiusi balsavimą dėl nepasitikėjimo savo partijoje Theresa May susiruošė į Briuselį, kur...

Apklausa: „valstiečiai“ iš balos lipa sausi, kova naudinga dviem partijoms (679)

Nei Registrų centro istorijos, nei istorijos dėl vaiko teisių, nei prasidėję mokytojų streikai...

Meilutytės nesėkmė: neįveikė pusfinalio barjero ir liko be antro apdovanojimo (126)

Antra medalių medžioklės dalis Hangdžou (Kinija) vykstančiame pasaulio plaukimo čempionate...

140 kg svėrusi Rima Antonovienė pribloškė pokyčiais: vyras sakė, kad geriau mirčiau nuo sporto, bet ne nuo lašinių (64)

Vido Antonovo, kuris anksčiau vadintas „Mafijos tėvu“, žmona Rima per pusmetį numetė 50...

Neblaivus vairavęs ir avariją padaręs vairuotojas gavo dvi bylas – pasiskundęs sužinojo, kodėl (4)

Neblaiviam vairavusiam ir eismo įvykį sukėlusiam vairuotojui iškelta ir baudžiamoji, ir...