aA
Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Shutterstock nuotr.

Svarbu nepamiršti, kad slėgis turi būti pritaikytas daugiau sveriančiam automobiliui – ši informacija yra pateikiama ties durelėmis esančioje lentelėje, taip pat automobilio vadove.

Taip pat didesnis padangų slėgis reikalingas ir tiems automobiliams, kurie velka priekabą – gyvenamąjį namuką, kadangi galinei ašiai tenka didesnė apkrova. Be to, reikia nepamiršti ir priekabos padangų, nes esant per mažam slėgiui ir jas veikiant didelei apkrovai, padangą galima lengvai pradurti arba ji gali sprogti.

Nemažiau svarbus ir protektoriaus gylis. Nors Lietuvoje įstatymai reikalauja, kad vasarinių padangų gylis būtų ne mažesnis nei 1,6 mm, užtikrinti saugų važiavimą galima tik tada, jei jis yra ne mažesnis nei 3 milimetrai. Jei protektoriaus gylis nesiekia šios žymos, važiuojant per lietų iš po padangos vanduo nebus pašalinamas pakankamai greitai ir efektyviai, o tai gresia ne tik akvaplanavimu ir sukibimo praradimu, bet ir ilgesniu stabdymo keliu.

Tai ypatingai svarbu vasarą, kada liūtys užklumpa netikėtai važiuojant tiek dideliu greičiu greitkelyje, tiek ir vingiuotais užmiesčio keliais.

Patikrinti padangos protektoriaus gylį labai paprasta net ir neturint specialaus prietaiso – į protektoriaus griovelį įstatykite 1 euro vertės monetą ir, jei nematysite monetos auksinės spalvos išorinio žiedo vidinio krašto, padanga dar bus tinkama naudoti.

Patikrinę protektoriaus gylį, apžiūrėkite ir pačią padangą – ar protektorius neturi pažeidimų ir dyla tolygiai, ar nepažeistos padangos šoninės sienelės. Jei pastebėsite pažeistus protektoriaus blokelius ar padangos šonus, apsilankykite padangų ar automobilių remonto dirbtuvėse pasitarti su specialistais dėl padangos pažeidimų.

Jei planuojate į kelionę vykti kemperiu, verta žinoti, kad jų padangos patiria itin dideles apkrovas, todėl joms taikomi ypatingi reikalavimai. Pavyzdžiui, Vokietijoje kemperių, kuriais galima važiuoti 100 km/val. greičiu, padangos turi būti pagamintos prieš ne daugiau kaip šešerius metus.

Padangų pagaminimo laikas yra užrašytas šalia ant šono esančio DOT ženklinimo. Tai – keturženklis skaičius. Pirmieji du skaičiai nurodo savaitę, kada buvo pagaminta padanga, likę du – gamybos metus. Tad jei prie DOT raidžių ženklinimo yra skaičius 4111, tai reiškia, kad padanga pagaminta 2011 metų spalio mėnesį ir dar yra tinkama naudoti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektriniams paspirtukams Lietuvoje važiuoti šaligatviais nedraus: siūlo būti tiesiog sąmoningesniais (10)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (261)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų: vairuotojai turės apsišarvuoti kantrybe (2)

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv....

Kauniečiams prireiks kantrybės: vienoje judriausių miesto sankryžų eismą ribos visą vasarą (14)

Artėjantis vasaros sezonas – pats darbų įkarštis Laisvės alėją rekonstruojantiems rangovams....

Vairuotojo pagalbos sistemos: kada pasitikėti, o kada geriau vairuoti pačiam (4)

Ne vienas vairuotojas sutiks, kad įvairios automobiliuose įdiegtos pagalbos sistemos gali...

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (86)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (27)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (7)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

LKL užkulisiai: kodėl „Rytas“ nepanoro australo ir kaip pergalės neatnešė net pažadėti „iPhone“ laida „Krepšinio zona“ (32)

Eurolyga jau žino savo šių metų čempionus bei prizininkus, o po poros savaičių juos turės ir...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (4)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Mažame Lietuvos mieste dirbančiai gydytojai pacientai negaili pagyrų: kaip jai pavyko tapti visų mylima (29)

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ( VLK ) duomenimis, Lietuvoje dirba...

Po kepinančio karščio – audringos liūtys, vėjas ir perkūnija: skelbia, kuriems miestams klius (10)

Antradienio pirmoje dienos pusėje vyraus nepastoviai debesuoti ir sausesni orai .

Sklinda kalbos apie „valstiečių“ partijoje bręstantį sukilimą: Skverneliui mato du kelius (215)

Dar prieš pirmąjį Prezidento rinkimų turą Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS...

Ką daryti, kad kaimynų katės neitų į daržą atlikti gamtinių reikalų

Jei išpuoselėtas daržas ar alpinariumas pradeda džiuginti ne tik jus, bet ir kaimynų kates,...

Valančiūnas – apie FIBA 2019 akistatą su kanadiečiais: pasistengsime „išspardyti užpakalius“ (11)

Atrodė, kad tai eros pabaiga: po septynerių ištikimybės metų Toronto „Raptors“ išmainė...