aA
„Kodėl neveikia kondicionierius? Freonas baigėsi“, – toks būna labai dažnas atsakymas dėl neveikiančių automobilio salono šaldymo sistemų. Tačiau specialistai sako, kad toks teiginys yra neteisingas, nes freonas, jei sistema tvarkinga, negali baigtis. Jei freonas dingsta, reikia susirūpinti.
© Shutterstock nuotr.

Būtent su kondicionieriais susijusios problemos pačios dažniausios vasarą. Kita padažnėjanti problema – stabdžiai.

Didesni greičiai – didesnė apkrova

Vasarą natūraliai važiuojame didesniais greičiais. Tą, tarkime magistralėse, leidžia ir KET. Automatiškai didesnė apkrova tenka stabdžiams.

Žmonės dažniau važiuoja didesnius atstumus – į atostogų vietas ir panašiai, todėl prasideda problemos su stabdžiais. Daugėja darbų susijusių su stabdžiais. Žmonės keičia stabdžių diskus, po žiemos išlenda stabdžių „mušimas“. Žiemą greičiai mažesni, o vasarą padidėjus greičiui žmonės pajaučia tas problemas“, – sako automobilių serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Freonas negali baigtis

Atšilus orams vis dažniau jungiame kondicionierius. Dažniausiai tik kilus poreikiui žmonės susirūpina dėl neveikiančios sistemos.

„Kondicionieriai ir šaldymas nėra aktualūs žiemos sezono metu. Tačiau šis klausimas labai aktualus vasarą, kuomet oro temperatūra kyla. Pagrindinis sezoninis darbas yra susijęs būtent su kondicionieriais“, – sako V. Paškauskas.

Turbūt visi žino, kad kondicionavimo sistema pildoma freonu. Šis pavadinimas kilo iš lotynų kalbos žodžio „frigor“, reiškiančio „šaltį“. Freonai arba chloro fluoro angliavandeniliai – tai bespalvės dujos arba skysčiai, neturintys kvapo ir lengvai tirpstantys organiniuose tirpaluose ir aliejuose, tačiau netirpstantys vandenyje. Tačiau ne tik freonas užpildo šaldymo sistemą.

„Į kondicionavimo sistemą pilasi ne tik freonas, bet ir tepalas. Tai jei sistema visiškai tuščia, o bendras diržas suka siurblį, tai gali jį sugadinti. Būna, kad žmogus užsipildo freoną, tačiau kondicionierius vis tiek neveikia, nes jau reikia keisti siurblį. Priklauso nuo konstrukcijos, bet diržas dažniausiai būna bendras – eina per variklio veleną, suka generatorių. Nors kondicionierius ir neįjungtas, siurblys sukasi“, – sako V. Paškauskas.

Dažnai galima išgirsti vairuotojus sakant, kad kondicionavimo sistema neveikia dėl pasibaigusio freono. Tačiau ši frazė nėra tiksli, nes freonas, jei sistema tvarkinga, negali baigtis ar dingti.

„Jei sistema tvarkinga, freonas negali dingti. Tai ne benzinas, jis nesudega ir niekaip kitaip šiaip sau nedingsta. Taip, po ilgo laiko jį reikia keisti, nes jis keičia savybes. Tačiau dingti ar baigtis jis negali. Jis sensta ir jį reikia keisti kas kelerius metus – senas sutraukiamas ir užpildomas nauju. Seno freono efektyvumas mažėja, bet sistemoje jis nesibaigia“, – sako V. Paškauskas.

Priklausomai nuo automobilio dydžio freono kiekis automobiliuose skiriasi.

„Mažesėse mašinoje pildoma nuo 500 g freono, o tarkime 5 klasės BMW pildoma dukart daugiau – apie 1 kg freono“, – sako V. Paškauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (9)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (5)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (40)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis (40)

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė ir spąstus (304)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

ES narės pritarė siūlymui atidėti „Brexit“ (23)

Europos Sąjungos narės trečiadienį iš principo pritarė siūlymui atidėti Didžiosios...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (270)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (18)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (144)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...

Dar vienas išbandymas Adomaičio kariaunai: „Tofaš“ – „Rytas“ (41)

Vilniaus „Rytas“ (1-2) trečiadienio vakarą 20 val. išvykoje žaidžia Europos taurės B grupės...

Kaip Vokietija atrėmė spaudimą didinti išlaidas ir netgi laimėjo sąjungininką (2)

Pasaulio finansų vadovų susitikime Vokietija griežtai atsisakė įvesti visapusiškas ekonomines...