aA
Šaltasis sezonas automobilių vairuotojams Lietuvoje trunka 5 mėnesius, Latvijoje ir Estijoje – 3. Tiek laiko Baltijos šalyse automobiliai turi būti su žieminėmis padangomis, tačiau realus laikotarpis dažniausiai būna ilgesnis. Lietuvoje nemažai vairuotojų automobilius žiemai paruošia dar spalio mėnesį, o Latvijoje bei Estijoje taip pat retas kuris laukia paskutinės lapkričio dienos. Analogiškai ir pavasarį – kaimyninėse šalyse vairuotojai linkę neskubėti ir neretai žieminėmis važinėja iki pat balandžio, kaip ir lietuviai. Tačiau net ir ši balandžio pirmoji gali būti pernelyg ankstyva, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Automobiliai
Automobiliai
© DELFI / Domantas Pipas

„Įstatymai nurodo, kada jau galima naudoti vasarines padangas, tačiau toli gražu neliepia to daryti. Kovo mėnesį dažnos šalnos, kartais net pasninga, tad vairuotojai daug saugiau jausis su žiemines padangas turinčiu automobiliu. Todėl mes rekomenduojame žiūrėti ne į kalendorių, o orų prognozę: vasarines padangas montuoti siūlome tada, kai oro temperatūra ankstų rytą viršija 7 laipsnius šilumos ir šiltėjimo tendencija numatoma artimiausiomis dienomis“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Kada naudojate automobilį?

Vairuotojai neretai klysta vertindami oro temperatūrą pagal tai, ką mato pro langą. Dienos metu gali šviesti saulė ir oras sušilti iki 10 laipsnių, tačiau tuomet automobilis dažniausiai juk stovi biuro stovėjimo aikštelėje. Jis naudojamas ryte bei vakare, o tuomet temperatūra – gerokai žemesnė.

Taline vidutinė aukščiausia oro temperatūra kovo mėnesį yra 3 laipsniai šilumos, o žemiausia – 4 laipsniai šalčio. Rygoje – atitinkamai 3 šilumos ir 2 laipsniai šalčio, Vilniuje – 5 šilumos ir 3 šalčio („Holiday-Weather“ puslapio duomenimis). Rytai Baltijos šalyse kovo mėnesį dar būna šalti, temperatūra neretai neigiama, o naktimis vietomis susiformuoja plikledis. Mieste jo gali nebūti, tačiau važiuojant miškingoje ar mažesniu eismo srautu pasižyminčioje vietovėje galima sutikti vadinamąjį juodąjį ledą – tai itin pavojinga su vasarinėmis padangomis.

„Kiekvieną kovo mėnesį servisuose automobiliams montuojamos žieminės padangos. Vairuotojai paskuba džiaugtis saule, o vėliau atšalus suvokia, jog su vasarinėmis padangomis toli nenuvažiuos ir vėl keliauja į servisą. Tai – ne tik bereikalingos išlaidos, laiko gaišimas, bet ir didelė grėsmė eismo saugumui“, – aiškina M. Grinbergs.

Neverta baimintis, neva žieminės padangos esant aukštai oro temperatūrai greitai susidėvės. Per kelias savaites joms nieko nenutiks, tik vairuoti reikėtų atsargiau – esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, automobilis su žieminėmis padangomis kelyje yra mažiau stabilus nei su vasarinėmis.
Pernelyg ankstyvas padangų keitimas gali atsirūgti ir finansiškai. Lietuvos draudimo bendrovės gali nekompensuoti avarijos nuostolių kovo mėnesį, jei automobilis buvo su vasarinėmis padangomis ir eismo įvykis nutiko būtent dėl šios priežasties. Įstatymas galioja ne tik vietiniams, bet ir į šalį atvykusiems užsieniečiams.

Vairuotojai pervertina galimybes

Oras Baltijos šalyse kartais nustebina: pastaraisiais metais žemė ne kartą buvo nuklota baltu sniegu net ir balandžio mėnesį, kuomet daug automobilių gatvėse jau su vasarinėmis padangomis. Kaip reikėtų elgtis jų vairuotojams?

„Vairuoti neprivalu, kai sąlygos pavojingos, geriau važiuoti viešuoju transportu ar likti namie. Jeigu jūsų automobilis su vasarinėmis padangomis, o lauke prisnigo, nevažiuokite, palaukite, kol sniegas nutirps. Dėl kelių valandų niekas nepasikeis, o jeigu važiuosite, rizika sukelti eismo įvykį didžiulė“, – sako „BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Patyręs vairuotojas rekomenduoja neskubėti – geriau kiek ilgiau pavažinėti žieminėmis padangomis nei pasiskubinus atsidurti ant sniego su vasarinėmis. Akademijos mokymuose jis kasmet sutinka daugybę vairuotojų, kurie pervertina savo galimybes, nepaisant kelio dangos: tiek žiemą, tiek vasarą posūkį bando įveikti greičiau nei sugeba patys ir išslysta.

„Nuo kelio nulėkę pradeda kažką kaltinti – tai padangos nesukibo, tai automobilis paslydo, tai kelio danga prasta. Reikia įsisąmoninti, kad automobilį valdo vairuotojas ir jis yra šimtu procentų atsakingas už viską, kas nutinka kelyje. Taip pat – ir už sukeltas avarijas. Jeigu visi automobiliai būtų techniškai sutvarkyti, jų padangos kokybiškos, o vairuotojai – realiai vertinantys savo galimybes, avarijų skaičius būtų minimalus“, – įsitikinęs vairavimo instruktorius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Ką daryti, jei vairuodami prieš save išvydote balą: kada važiuoti, o kada – sukti atgal (4)

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai...

Ko nežino tėvai, paliekantys vaikus automobiliuose su pravirais langais (10)

Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti per lietų: kai kuriuos sustabdo netgi gilesnė bala (17)

Vasaros lietus gali ne tik sugadinti suplanuotas atostogas, bet ir surengti rimtą egzaminą...

Patarė, į ką keliaujantys Lietuvoje turėtų atkreipti dėmesį: kai kuriose sankryžose vairuotojai pasimeta (27)

Ne vienam šie metai bus kitokie dėl kiek kitokių kelionių planų. Užuot keliavę į užsienį,...

Įvažiavimas į sostinės Islandijos gatvę nebus ribojamas

Liepos pradžioje sostinės senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui vilniečiai pamažu pripranta...

Top naujienos

Po siaubingų sprogimų Beirute prabilo sukrėstas liudininkas: viduje – tikra katastrofa po sprogimų – mažiausiai 50 žuvusiųjų ir 2,5 tūkst. sužeistųjų, papildyta 23.29 (425)

Galingų sprogimų, antradienį driokstelėjusių Beiruto uoste ir nuniokojusių didelę dalį miesto,...

91-erių Petrutės legendinis grybukų ir voveraičių receptas: juos pirko ir valgė visa Akmenė (59)

Ar pamenate tokias senovines ketaus keptuves , kuriose vaikystėje mamos kepdavo grybukus ,...

Tankūs lietaus debesys trauksis iš Lietuvos: jau netrukus grįš maloni šiluma (3)

Po drėgnesnės savaitės pradžios, šiandien šalies orus jau pilnai ims valdyti aukšto atmosferos...

Gali jį mylėti, gali jo nekęsti, bet Elonui Muskui sekasi tiesiog įspūdingai (135)

Nesvarbu, ar jis jums kelia simpatiją, ar antipatiją: šie metai Elonui Muskui yra fantastiški.

Lietuvius vilioja investavimo į NT naujovė, tačiau ekspertai ragina būti budriems: nepamirškite didelės rizikos (60)

Dėl finansinių iššūkių, patirtų koronaviruso pandemijai apėmus visą pasaulį, gauti paskolą...

„Barcos“ talentus pažinti norintis Šaras sugrąžino Pešičiaus nutrauktą tradiciją (25)

Buvusio Kauno „Žalgirio“ vyriausiojo trenerio Šarūno Jasikevičiaus darbai naujame klube...

Šių profesijų atstovai Lietuvoje uždirba mažiausiai: darbuotoja įvardijo dažną darbdavių gudrybę (131)

Kalbant apie ateities architektų, skrydžių oparatorių ir plastikos chirurgų kas mėnesį...

Neįtikėtini filmo „Kaligula“ užkulisiai: prodiuseris juostą pavertė pornografine režisieriui to nežinant, viena aktorių rasta negyva (13)

Filmą „ Kaligula “, kuriame vaidino garsūs aktoriai Malcolmas McDowellas, Peteris O’Toole ir...

Faktai apie seksą, kuriuos kiekviena moteris turėtų sužinoti iki 30 metų (30)

Štai ką reikia sužinoti apie seksą iki sulaukiant 30 metų – Health.com pateikia seksologų ir...

|Maža didelių žinių kaina