aA
Šaltasis sezonas automobilių vairuotojams Lietuvoje trunka 5 mėnesius, Latvijoje ir Estijoje – 3. Tiek laiko Baltijos šalyse automobiliai turi būti su žieminėmis padangomis, tačiau realus laikotarpis dažniausiai būna ilgesnis. Lietuvoje nemažai vairuotojų automobilius žiemai paruošia dar spalio mėnesį, o Latvijoje bei Estijoje taip pat retas kuris laukia paskutinės lapkričio dienos. Analogiškai ir pavasarį – kaimyninėse šalyse vairuotojai linkę neskubėti ir neretai žieminėmis važinėja iki pat balandžio, kaip ir lietuviai. Tačiau net ir ši balandžio pirmoji gali būti pernelyg ankstyva, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Automobiliai
Automobiliai
© DELFI / Domantas Pipas

„Įstatymai nurodo, kada jau galima naudoti vasarines padangas, tačiau toli gražu neliepia to daryti. Kovo mėnesį dažnos šalnos, kartais net pasninga, tad vairuotojai daug saugiau jausis su žiemines padangas turinčiu automobiliu. Todėl mes rekomenduojame žiūrėti ne į kalendorių, o orų prognozę: vasarines padangas montuoti siūlome tada, kai oro temperatūra ankstų rytą viršija 7 laipsnius šilumos ir šiltėjimo tendencija numatoma artimiausiomis dienomis“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Kada naudojate automobilį?

Vairuotojai neretai klysta vertindami oro temperatūrą pagal tai, ką mato pro langą. Dienos metu gali šviesti saulė ir oras sušilti iki 10 laipsnių, tačiau tuomet automobilis dažniausiai juk stovi biuro stovėjimo aikštelėje. Jis naudojamas ryte bei vakare, o tuomet temperatūra – gerokai žemesnė.

Taline vidutinė aukščiausia oro temperatūra kovo mėnesį yra 3 laipsniai šilumos, o žemiausia – 4 laipsniai šalčio. Rygoje – atitinkamai 3 šilumos ir 2 laipsniai šalčio, Vilniuje – 5 šilumos ir 3 šalčio („Holiday-Weather“ puslapio duomenimis). Rytai Baltijos šalyse kovo mėnesį dar būna šalti, temperatūra neretai neigiama, o naktimis vietomis susiformuoja plikledis. Mieste jo gali nebūti, tačiau važiuojant miškingoje ar mažesniu eismo srautu pasižyminčioje vietovėje galima sutikti vadinamąjį juodąjį ledą – tai itin pavojinga su vasarinėmis padangomis.

„Kiekvieną kovo mėnesį servisuose automobiliams montuojamos žieminės padangos. Vairuotojai paskuba džiaugtis saule, o vėliau atšalus suvokia, jog su vasarinėmis padangomis toli nenuvažiuos ir vėl keliauja į servisą. Tai – ne tik bereikalingos išlaidos, laiko gaišimas, bet ir didelė grėsmė eismo saugumui“, – aiškina M. Grinbergs.

Neverta baimintis, neva žieminės padangos esant aukštai oro temperatūrai greitai susidėvės. Per kelias savaites joms nieko nenutiks, tik vairuoti reikėtų atsargiau – esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, automobilis su žieminėmis padangomis kelyje yra mažiau stabilus nei su vasarinėmis.
Pernelyg ankstyvas padangų keitimas gali atsirūgti ir finansiškai. Lietuvos draudimo bendrovės gali nekompensuoti avarijos nuostolių kovo mėnesį, jei automobilis buvo su vasarinėmis padangomis ir eismo įvykis nutiko būtent dėl šios priežasties. Įstatymas galioja ne tik vietiniams, bet ir į šalį atvykusiems užsieniečiams.

Vairuotojai pervertina galimybes

Oras Baltijos šalyse kartais nustebina: pastaraisiais metais žemė ne kartą buvo nuklota baltu sniegu net ir balandžio mėnesį, kuomet daug automobilių gatvėse jau su vasarinėmis padangomis. Kaip reikėtų elgtis jų vairuotojams?

„Vairuoti neprivalu, kai sąlygos pavojingos, geriau važiuoti viešuoju transportu ar likti namie. Jeigu jūsų automobilis su vasarinėmis padangomis, o lauke prisnigo, nevažiuokite, palaukite, kol sniegas nutirps. Dėl kelių valandų niekas nepasikeis, o jeigu važiuosite, rizika sukelti eismo įvykį didžiulė“, – sako „BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Patyręs vairuotojas rekomenduoja neskubėti – geriau kiek ilgiau pavažinėti žieminėmis padangomis nei pasiskubinus atsidurti ant sniego su vasarinėmis. Akademijos mokymuose jis kasmet sutinka daugybę vairuotojų, kurie pervertina savo galimybes, nepaisant kelio dangos: tiek žiemą, tiek vasarą posūkį bando įveikti greičiau nei sugeba patys ir išslysta.

„Nuo kelio nulėkę pradeda kažką kaltinti – tai padangos nesukibo, tai automobilis paslydo, tai kelio danga prasta. Reikia įsisąmoninti, kad automobilį valdo vairuotojas ir jis yra šimtu procentų atsakingas už viską, kas nutinka kelyje. Taip pat – ir už sukeltas avarijas. Jeigu visi automobiliai būtų techniškai sutvarkyti, jų padangos kokybiškos, o vairuotojai – realiai vertinantys savo galimybes, avarijų skaičius būtų minimalus“, – įsitikinęs vairavimo instruktorius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

5 klaidos, kurias padaro vairuotojai pildydami eismo įvykio deklaracijas (4)

Teisingai užpildyta eismo įvykio deklaracija sumažina nelaimės kelyje sukeltus rūpesčius....

Paaiškino, kokią įtaką turi padangų protektoriaus „milimetrai“ rudenį per lietų (4)

Daugeliui vairuotojų tokia situacija yra žinoma: nors dangus buvo giedras, oras greitai pasikeitė...

Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės (22)

Manevravimas sankryžose ir pirmumo taisyklių nesilaikymas neretai tampa pagrindinėmis eismo...

Galvos skausmas vairuotojams – po kapotu apsigyventi sumanę graužikai (6)

Vėstant orams, graužikai ir kiti gyvūnai ieškosi šiltesnės aplinkos. Draudikai atkreipia...

Kad ruduo nevirstų ašarų pakalne: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas? (4)

Horizontą apdengęs rūkas , tamsa ir laukinai gyvūnai – tai tik kelios priežastys, kodėl...

Top naujienos

Vairuotojus perspėja apie naują sukčiavimo būdą: paskambina ir praneša, kad nufotografavo „trikojis“ (1)

Policijos pareigūnai įspėja apie naują sukčiavimo būdą kaip siekiama pasipelnyti iš...

Sankcijos Lukašenkos režimui: ar ES lyderiai tėkšis veidu į purvą? (68)

Dar rugpjūčio mėnesį ES lyderiai sutarė, kad reikia taikyti sankcijas Aliaksandro Lukašenkos...

Paaiškino, kaip veiks draudimas rūkyti daugiabučių balkonuose: yra trys keliai (540)

Seimas ketvirtadienį apsisprendė palaiminti draudimą rūkyti daugiabučių balkonuose, jei tam...

Putinas vis mažiau rodosi viešumoje: planuojantiems su juo susitikti – įspėjimai iš Kremliaus (99)

Rusijos valdininkams ir oficialiems asmenims, kuriems tenka susitikti ar tiesiog atsidurti netoliese...

Šimonytė apie 13–ąją pensiją: COVID–19 atpalaidavo paskutinius padorumo varžtus (171)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) sąrašo vedlė Seimo...

Baltarusija naftos per Klaipėdos uostą spalį neimportuos (126)

Baltarusija naftos per Klaipėdos uostą spalį neimportuos, rodo Baltarusijos naftos pramonės...

Seimas linkęs įteisinti tryliktąją pensiją (172)

Seimas pradėjo svarstyti, ar įteisinti 200 eurų vadinamąją tryliktą pensiją.

Kreipėsi į „Sodrą“ ir gavo beveik 400 eurų: pataria tai padaryti ir kitiems (35)

Kartą per metus valstybinio socialinio draudimo įmokas mokantiems asmenims, kurie dirba su...

„GlaxoSmithKline Lietuva“ ketina atleisti beveik pusę darbuotojų (4)

Didmeninės vaistų prekybos įmonė „ GlaxoSmithKline Lietuva “ ketina atleisti 25 darbuotojus....

Karbauskis meta farmacininkams sunkius kaltinimus: kai kurių vaistų kainos kilo beveik aštuonis kartus papildyta Matulo ir vaistų gamintojų asociacijos komentarais (307)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis apkaltino farmacininkus...

|Maža didelių žinių kaina