aA
Vasara – ne tik atostogų, tačiau ir lenktynių metas. Įvairiais automobilių sporto renginiais gerbėjai gali džiaugtis nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvo rudens, tačiau net profesionalūs lenktynininkai pastebi, kad atšilus orams vairuotojai greičio rekordų siekia ne tik lenktynių trasose, bet ir miestų gatvėse.
Vanagas prisipažino: lenktynių trasoje jaučiasi saugiau nei miesto gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Lenktynininkas Benediktas Vanagas varžybų metu greit ir daug manevruoti važiuojant dideliu greičiu – įpratęs, tačiau tokiems įgūdžiams įgyti prireikė ne vienerių metų treniruočių. Vis tik lenktynininkas pripažino, kad važiuojant tokiu greičiu pavyksta susikoncentruoti tik į vairavimą ir šturmano perduodamą informaciją, mat jei dar reikėtų sužiūrėti kiekvieną šalia trasos stovintį žiūrovą, anot lenktynininko, tokių rezultatų pasiekti nepavyktų.

„Lenktynių trasa nuo gatvės tuo ir skiriasi, organizatoriai pasirūpina ir sudaro visas sąlygas, kad lenktynininkai galėtų siekti kuo geresnio rezultato. Trasos yra uždaros, atitvertos nuo žiūrovų, todėl mes galime važiuoti ramiau. Gatvėje vairuotojas negali susikoncentruoti tik į vairavimą, jis turi matyti visus eismo dalyvius, pastebėti jų veiksmus, kartais, netgi numatyti kelis žingsnius į priekį, todėl sąlygų grietai važiuoti gatvėje nelieka“, – sakė B. Vanagas.

Gatvėse kliūčių yra daugiau

Sportininkas aiškino, kad kiekvieną kartą automobilį vairuojantis žmogus privalo būti pasiruošęs reaguoti į įvairias, kartais netikėtas, aplinkybes. Tad svarbu, kad vairuotojas įvertintų ne tik savo reakcijos laiką, per kurį jis gali priimti atitinkamus sprendimus, tačiau ir laiką, per kurį jo automobilis galės sustoti. B. Vanagas pabrėžė, kad kliūčių miesto gatvėse yra daugiau nei uždaroje lenktynių trasoje.

„Mano baisiausias košmaras, kad prieš automobilį gali išbėgti vaikas. Viršijus leistiną greitį galimybė, kad automobilio tokiu atveju nepavyks sustabdyti laiku, išauga kelis, o kartais net dešimtis, kartų. Todėl labai svarbu, kad vairuotojai laikytųsi nustatyto leistino greičio, o jei reikia, važiuotų lėčiau, bet saugiai“, – sakė B. Vanagas.

Benediktas Vanagas papasakojo apie galimus Dakaro iššūkius Saudo Arabijoje
Benediktas Vanagas papasakojo apie galimus Dakaro iššūkius Saudo Arabijoje
© Komandos archyvas

Vairuotojo ir automobilio reakcijos laikas

Lenktynininkas pripažino, kad greitis turi didelę įtaką reakcijai ir jos laikui bei stabdymo keliui. Anot pašnekovo, didėjant greičiui sunkiau pastebėti kliūtis, o taip pat trumpėja ir laikas per kurį galima priimti sprendimus. Visgi Sportininkas pastebėjo, jog net jei į kelią išbėgusį žmogų ar žvėrį gebėsite pastebėti iškart, esant dideliam greičiui ne visada automobilis sustos laiku.

B. Vanagas aiškino, kad greitis tampa dar pavojingesnis, kai keičiasi eismo sąlygos ir susidaro galimybė automobiliui slysti. Lenktynininkas pasakojo, jog tokiu atveju itin svarbu įvertinti kelio būklę ir pasirinkti saugų greitį.

Jokių staigių judesių

Vis tik tiems, kurie nori aplenkti lėčiau važiuojančius, lenktynininkas patarė vairą sukti tolygiai ir vengti staigių judesių. Mat staigiai manevruojant automobilio padangos taip pat gali prarasti sukibimą ir automobilis gali pradėti slysti ar tapti nevaldomas. Tiesa, lenkimo manevrai taip pat turėtų būti atliekami neviršijant greičio.

Lenktynininkas teigė, jog didelis greitis mieste neturi būti toleruojamas, mat tai, kokius veiksmus atliks vienas vairuotojas, gali lemti kitų eismo dalyvių gerovę ar net sukelti pavojų paties vairuotojo ir aplinkinių gyvybei.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Vakarų Lietuvoje, Pakruojo ir Biržų rajonuose eismo sąlygos išlieka sudėtingos (1)

Vakarų Lietuvoje, Pakruojo ir Biržų rajonuose eismo sąlygos sekmadienio popietę išlieka...

Eismo sąlygas sunkina snygis, šlapdriba, plikledis (1)

Eismo sąlygas sekmadienio rytą sunkina snygis, šlapdriba, plikledis, įspėja Automobilių kelių...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis

Penktadienio rytą eismo sąlygas Lietuvoje sunkina snygis ir plikledis, pranešė Automobilių kelių...

Ketvirtadienio vakaras vairuotojams saldus nebus: keliuose laukia plikledis ir provėžos paaiškino, kurie keliai tik valomi, kurie ir barstomi (13)

Lietuvos valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ perspėja, kad...

Vairuotojai dalijasi vaizdais iš gatvių: tikriausiai blogiau nei šiandien dar nebuvo (273)

Dar trečiadienio vakarą Lietuvoje prasidėjęs snygis tęsiasi. Kelininkai pluša bandydami nuvalyti...

Top naujienos

D+ DELFI; Nick Wadhams; Marc Champion, Alberto Nardelli, Jennifer Jacobs

Šaltiniai: Kuleba su Blinkenu Lavrovą „pastatė į vietą“ Rusijos veiksmų laiką gali nulemti netikėtas veiksnys (5)

JAV valstybės sekretorius Antony Blinkenas ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus...

Čaplinskas – apie omikron atmainą: virusas mutuoja kaip pagal vadovėlį (128)

Tiek Europoje tiek Jungtinėse Valstijose daugėjant naujų patvirtintų omikron atmainos atvejų...

Žiema parodys tikrą savo veidą – paspaus net 21 laipsnio šaltis (12)

Aukšto atmosferos slėgio sūkurys į Lietuvą atnešė žiemišką šaltį. Po šaltos antradienio...

Neuromokslininkė paaiškino, kodėl netikri prisiminimai pakeičia tikruosius ir kaip galime perrašyti savo praeitį (37)

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje, kai prisimenant tam tikrą įvykį iš praeities,...

Neįtikėtina: permainingame mače Kėdainiuose – 42-ejų Lukauskio karjeros rezultatyvumo rekordas (35)

Mindaugas Lukauskis per du su puse kėlinio surinko 25 taškus ir iš viso pelnęs 33 taškus...

Augant įtampai dėl Ukrainos – JAV pažadas Rytų Europai (131)

Vienas aukšto rango JAV pareigūnas pirmadienį sakė, kad Vašingtonas pateiktų „teigiamą...

D+Agnė Keizikienė

Urologas Balys Dainys – apie varpos dydį: koks yra vidutinis, o koks – gerokai per mažas? (5)

Visais laikais vyriško pasididžiavimo ilgis buvo jautri tema. Ne vienas paauglys gali prisiminti,...

Seimas svarsto kelias Širinskienės pasitraukimo iš LVŽS versijas: prabilo apie gudrų planą prieš Skvernelį (58)

Vienai iš aktyviausių „valstiečių“ vėliavnešių Agnei Širinskienei paskelbus apie...

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (120)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

D+Giedrius Petkevičius/Sausuolis

Tikrasis karo veidas: kokioje padėtyje reikėjo būti, kad pasaulis myriop pasiustų tūkstančius vaikų-karių

Kuomet įsivaizduojame karo veiksmus, vaizduotė dažniausiai „piešia“ rūsčius raumeningus...