aA
Vasara – ne tik atostogų, tačiau ir lenktynių metas. Įvairiais automobilių sporto renginiais gerbėjai gali džiaugtis nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvo rudens, tačiau net profesionalūs lenktynininkai pastebi, kad atšilus orams vairuotojai greičio rekordų siekia ne tik lenktynių trasose, bet ir miestų gatvėse.
© DELFI / Domantas Pipas

Lenktynininkas Benediktas Vanagas varžybų metu greit ir daug manevruoti važiuojant dideliu greičiu – įpratęs, tačiau tokiems įgūdžiams įgyti prireikė ne vienerių metų treniruočių. Vis tik lenktynininkas pripažino, kad važiuojant tokiu greičiu pavyksta susikoncentruoti tik į vairavimą ir šturmano perduodamą informaciją, mat jei dar reikėtų sužiūrėti kiekvieną šalia trasos stovintį žiūrovą, anot lenktynininko, tokių rezultatų pasiekti nepavyktų.

„Lenktynių trasa nuo gatvės tuo ir skiriasi, organizatoriai pasirūpina ir sudaro visas sąlygas, kad lenktynininkai galėtų siekti kuo geresnio rezultato. Trasos yra uždaros, atitvertos nuo žiūrovų, todėl mes galime važiuoti ramiau. Gatvėje vairuotojas negali susikoncentruoti tik į vairavimą, jis turi matyti visus eismo dalyvius, pastebėti jų veiksmus, kartais, netgi numatyti kelis žingsnius į priekį, todėl sąlygų grietai važiuoti gatvėje nelieka“, – sakė B. Vanagas.

Gatvėse kliūčių yra daugiau

Sportininkas aiškino, kad kiekvieną kartą automobilį vairuojantis žmogus privalo būti pasiruošęs reaguoti į įvairias, kartais netikėtas, aplinkybes. Tad svarbu, kad vairuotojas įvertintų ne tik savo reakcijos laiką, per kurį jis gali priimti atitinkamus sprendimus, tačiau ir laiką, per kurį jo automobilis galės sustoti. B. Vanagas pabrėžė, kad kliūčių miesto gatvėse yra daugiau nei uždaroje lenktynių trasoje.

„Mano baisiausias košmaras, kad prieš automobilį gali išbėgti vaikas. Viršijus leistiną greitį galimybė, kad automobilio tokiu atveju nepavyks sustabdyti laiku, išauga kelis, o kartais net dešimtis, kartų. Todėl labai svarbu, kad vairuotojai laikytųsi nustatyto leistino greičio, o jei reikia, važiuotų lėčiau, bet saugiai“, – sakė B. Vanagas.

Benediktas Vanagas papasakojo apie galimus Dakaro iššūkius Saudo Arabijoje
Benediktas Vanagas papasakojo apie galimus Dakaro iššūkius Saudo Arabijoje
© Komandos archyvas

Vairuotojo ir automobilio reakcijos laikas

Lenktynininkas pripažino, kad greitis turi didelę įtaką reakcijai ir jos laikui bei stabdymo keliui. Anot pašnekovo, didėjant greičiui sunkiau pastebėti kliūtis, o taip pat trumpėja ir laikas per kurį galima priimti sprendimus. Visgi Sportininkas pastebėjo, jog net jei į kelią išbėgusį žmogų ar žvėrį gebėsite pastebėti iškart, esant dideliam greičiui ne visada automobilis sustos laiku.

B. Vanagas aiškino, kad greitis tampa dar pavojingesnis, kai keičiasi eismo sąlygos ir susidaro galimybė automobiliui slysti. Lenktynininkas pasakojo, jog tokiu atveju itin svarbu įvertinti kelio būklę ir pasirinkti saugų greitį.

Jokių staigių judesių

Vis tik tiems, kurie nori aplenkti lėčiau važiuojančius, lenktynininkas patarė vairą sukti tolygiai ir vengti staigių judesių. Mat staigiai manevruojant automobilio padangos taip pat gali prarasti sukibimą ir automobilis gali pradėti slysti ar tapti nevaldomas. Tiesa, lenkimo manevrai taip pat turėtų būti atliekami neviršijant greičio.

Lenktynininkas teigė, jog didelis greitis mieste neturi būti toleruojamas, mat tai, kokius veiksmus atliks vienas vairuotojas, gali lemti kitų eismo dalyvių gerovę ar net sukelti pavojų paties vairuotojo ir aplinkinių gyvybei.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (169)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (9)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (330)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Orai kvies savaitgalį praleisti gamtoje

Virš Lietuvos jau nuo ketvirtadienio įsitvirtinęs aukšto atmosferos slėgio laukas ir toliau...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (230)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (106)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (226)

Šių metų Le Diner en Blanc renginys prasidėjo kitaip nei įprasta. Po tradicinės renginio...

Ką iš tiesų reiškia sapnai apie seksą? (15)

Jei ramų jūsų miegą kada nors buvo sudrumstę sapnai apie seksą, žinote, kad kartais dėl jų...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (20)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (84)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...