Plika akimi akumuliatoriaus būklės nenustatysi, o išsiaiškinti, ar akumuliatorius nusėdęs, yra dvi galimybės. Vienais atvejais tai parodyti gali tam skirti davikliai, žinoma, jei jie yra automobilyje. Paprastai akumuliatoriaus būklė nustatoma iš to, kaip suka starteris: jei garso signalas silpnas, žibintai šviečia blankiai, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, vadinasi, išsikrovusi akumuliatorių baterija. Jei norite sužinoti tikrą akumuliatoriaus būklę, reikia važiuoti į autoservisą, kur jį visiškai įkraus, išsiaiškins, kaip laiko įkrova. Beje, jei akumuliatorius linkęs išsikrauti, tai dar nereiškia, jog kaltas būtent jis. Gali būti ir elektros sistemos gedimas.

Akumuliatorių galima įkrauti ir pačiam, tik ne su bet kokia įranga, nes jį galima ir sugadinti, perkrauti, plokštelėse gali prasidėti neigiami procesai. Kiek akumuliatorių galima įkrauti, ko gero, niekas nepasakys, nes nustatytos normos nėra. Tai priklauso ir nuo gamintojo, ir nuo akumuliatoriaus iškrovimo laipsnio bei kitų veiksnių. Gali būti, kad ir po kelių įkrovimų plokštelės bus pažeistos, o galima krauti ir keliolika kartų.

Jei prireikia skubiai važiuoti, o akumuliatorius yra išsikrovęs, vairuotojai dažniausiai jį įkrauna kito automobilio akumuliatoriaus laidais, vadinamaisiais krokodilais. Bet tai nėra pats geriausias būdas, nes susidaro nepageidaujamų įtampos šuolių. Aukštesnė nei nominali įtampa gali sugadinti daugelio elektros sistemų valdymo blokus.

Tai ypač aktualu naujiems automobiliams. Todėl užvesti naudokite portatyvius, apsaugą nuo įtampos šuolių turinčius, 1200A startinės srovės energijos šaltinius. Dėl aukštos startinės srovės jie užtikrina didelį variklio sukimo greitį, todėl variklis užvedamas greičiau, nedarant žalos dėl nesudegusio kuro katalizatoriui. Primename, kad vidutiniškai akumuliatorius tarnauja apie 3–4 metus.

Užšąla kuras

Dar su viena problema, stipriai pašalus, gali susidurti dyzelinių automobilių vairuotojai. Kai aplinkos temperatūra nukrenta žemiau -25 laipsnių, dauguma dyzelinių variklių nebeužsiveda. Įprastas dyzelinis kuras sustingsta ir užkemša degalų sistemos vamzdelius.

Kai temperatūra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda stingti, sudarydamos kristalus, kurie pamažu didėja. Pablogėja filtravimas.

Kristalai nusėda ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių, aklinai užkimšdami degalų tiekimo sistemą. Dėl organinių rūgščių ir dervos junginių dyzelinas per neilgą laiką pavirsta į želė panašią masę.

Žieminiai ir arktiniai degalai sukuriami pridedant specialių priedų, neleidžiančių užšalti kuro molekulėms. Arktiniame dyzeline priedų yra daugiau negu žieminiame.

Efektyvus ir laiko išmėgintas būdas – į dyzeliną įpilti žibalo. Kai temperatūra -20–30 laipsnių, į žieminius degalus reikia įpilti bent 10 proc. žibalo. Jeigu neturite žieminių degalų, laikinai žibalo galite įpilti ir į vasarinį kurą.

Šiuo metu, kai žibalas brangesnis už dyzeliną, tokia priemonė taip pat yra laikina. Aišku, dabar įvairiose automobilininkams skirtose parduotuvėse galima įsigyti specialių priedų, padidinančių dyzelinio kuro užšalimo laipsnį.

Ypač žiemą patartina nesusigundyti pigesniais ir neaiškios kilmės degalais, su kuriais tikrai turėsite bėdų paspaudus rimtesniam šaltukui.

Svarbu ir žvakės

Ne paslaptis, kad pašalus daugiausiai problemų turi dyzelinių automobilių vairuotojai. Dyzelinio variklio veikimo principas skiriasi nuo benzininio variklio, todėl jam reikalinga visiškai kitokia žvakė. Tam, kad paleistum šaltą dyzelinį variklį, prieš tai reikia pašildyti suspaudžiamą orą. Specialiai dyzeliniams varikliams yra sukurta kaitinimo žvakė, kuri pakelia degimo kameros temperatūrą iki darbinės 700–900°C.

Tad jei automobilio žvakės netvarkingos, pašalus tikrai bus problemų užkuriant automobilį.
Jeigu kuriant automobilį variklis sukasi, bet neužsiveda, to priežastis gali būti žvakės. Kaitinimo žvakes patikrinti nėra sudėtinga. Įjunkite degimą ir su kontroline lempute patikrinkite, ar ateina srovė į kaitinimo žvakes.

Jeigu srovė į žvakes ateina, tik-rinkite pačias kaitinimo žvakes. Paprasčiausiai patikrinti galite nuėmę nuo jų centrinę jungtį. Paimkite kontrolinę lemputę ir vieną jos laidą prijunkite prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus (+). Kitą kontrolinės lemputės kontaktą iš eilės prilieskite prie kaitinimo žvakių centrinio kontakto. Jeigu lemputė užsidega, vadinasi, kaitinimo žvakė gera, jeigu žvakė perdegusi – lemputė nedegs. Perdegusias žvakes pakeiskite veikiančiomis ir bandykite užvesti variklį.