Visiškai įkrautas akumuliatorius esant -18 C turi tik 40 proc. užvedimo galios. Todėl labai svarbu, kad paspaudus šaltukui akumuliatorius nebūtų „nusėdęs“, nes kitu atveju vargu ar pavyks užvesti automobilį.
© Corbis

Plika akimi akumuliatoriaus būklės nenustatysi, o išsiaiškinti, ar akumuliatorius nusėdęs, yra dvi galimybės. Vienais atvejais tai parodyti gali tam skirti davikliai, žinoma, jei jie yra automobilyje. Paprastai akumuliatoriaus būklė nustatoma iš to, kaip suka starteris: jei garso signalas silpnas, žibintai šviečia blankiai, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, vadinasi, išsikrovusi akumuliatorių baterija. Jei norite sužinoti tikrą akumuliatoriaus būklę, reikia važiuoti į autoservisą, kur jį visiškai įkraus, išsiaiškins, kaip laiko įkrova. Beje, jei akumuliatorius linkęs išsikrauti, tai dar nereiškia, jog kaltas būtent jis. Gali būti ir elektros sistemos gedimas.

Akumuliatorių galima įkrauti ir pačiam, tik ne su bet kokia įranga, nes jį galima ir sugadinti, perkrauti, plokštelėse gali prasidėti neigiami procesai. Kiek akumuliatorių galima įkrauti, ko gero, niekas nepasakys, nes nustatytos normos nėra. Tai priklauso ir nuo gamintojo, ir nuo akumuliatoriaus iškrovimo laipsnio bei kitų veiksnių. Gali būti, kad ir po kelių įkrovimų plokštelės bus pažeistos, o galima krauti ir keliolika kartų.

Jei prireikia skubiai važiuoti, o akumuliatorius yra išsikrovęs, vairuotojai dažniausiai jį įkrauna kito automobilio akumuliatoriaus laidais, vadinamaisiais krokodilais. Bet tai nėra pats geriausias būdas, nes susidaro nepageidaujamų įtampos šuolių. Aukštesnė nei nominali įtampa gali sugadinti daugelio elektros sistemų valdymo blokus.

Tai ypač aktualu naujiems automobiliams. Todėl užvesti naudokite portatyvius, apsaugą nuo įtampos šuolių turinčius, 1200A startinės srovės energijos šaltinius. Dėl aukštos startinės srovės jie užtikrina didelį variklio sukimo greitį, todėl variklis užvedamas greičiau, nedarant žalos dėl nesudegusio kuro katalizatoriui. Primename, kad vidutiniškai akumuliatorius tarnauja apie 3–4 metus.

Užšąla kuras

Dar su viena problema, stipriai pašalus, gali susidurti dyzelinių automobilių vairuotojai. Kai aplinkos temperatūra nukrenta žemiau -25 laipsnių, dauguma dyzelinių variklių nebeužsiveda. Įprastas dyzelinis kuras sustingsta ir užkemša degalų sistemos vamzdelius.

Kai temperatūra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda stingti, sudarydamos kristalus, kurie pamažu didėja. Pablogėja filtravimas.

Kristalai nusėda ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių, aklinai užkimšdami degalų tiekimo sistemą. Dėl organinių rūgščių ir dervos junginių dyzelinas per neilgą laiką pavirsta į želė panašią masę.

Žieminiai ir arktiniai degalai sukuriami pridedant specialių priedų, neleidžiančių užšalti kuro molekulėms. Arktiniame dyzeline priedų yra daugiau negu žieminiame.

Efektyvus ir laiko išmėgintas būdas – į dyzeliną įpilti žibalo. Kai temperatūra -20–30 laipsnių, į žieminius degalus reikia įpilti bent 10 proc. žibalo. Jeigu neturite žieminių degalų, laikinai žibalo galite įpilti ir į vasarinį kurą.

Šiuo metu, kai žibalas brangesnis už dyzeliną, tokia priemonė taip pat yra laikina. Aišku, dabar įvairiose automobilininkams skirtose parduotuvėse galima įsigyti specialių priedų, padidinančių dyzelinio kuro užšalimo laipsnį.

Ypač žiemą patartina nesusigundyti pigesniais ir neaiškios kilmės degalais, su kuriais tikrai turėsite bėdų paspaudus rimtesniam šaltukui.

Svarbu ir žvakės

Ne paslaptis, kad pašalus daugiausiai problemų turi dyzelinių automobilių vairuotojai. Dyzelinio variklio veikimo principas skiriasi nuo benzininio variklio, todėl jam reikalinga visiškai kitokia žvakė. Tam, kad paleistum šaltą dyzelinį variklį, prieš tai reikia pašildyti suspaudžiamą orą. Specialiai dyzeliniams varikliams yra sukurta kaitinimo žvakė, kuri pakelia degimo kameros temperatūrą iki darbinės 700–900°C.

Tad jei automobilio žvakės netvarkingos, pašalus tikrai bus problemų užkuriant automobilį.
Jeigu kuriant automobilį variklis sukasi, bet neužsiveda, to priežastis gali būti žvakės. Kaitinimo žvakes patikrinti nėra sudėtinga. Įjunkite degimą ir su kontroline lempute patikrinkite, ar ateina srovė į kaitinimo žvakes.

Jeigu srovė į žvakes ateina, tik-rinkite pačias kaitinimo žvakes. Paprasčiausiai patikrinti galite nuėmę nuo jų centrinę jungtį. Paimkite kontrolinę lemputę ir vieną jos laidą prijunkite prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus (+). Kitą kontrolinės lemputės kontaktą iš eilės prilieskite prie kaitinimo žvakių centrinio kontakto. Jeigu lemputė užsidega, vadinasi, kaitinimo žvakė gera, jeigu žvakė perdegusi – lemputė nedegs. Perdegusias žvakes pakeiskite veikiančiomis ir bandykite užvesti variklį.

'Sekundė“
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (9)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Susisiekimo ministerija kviečia penktadienį į darbą pavežti kaimyną (17)

Penktadienį, gegužės 25-ąją, visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (42)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (4)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Draudikai prabilo apie tarp vairuotojų populiarų mitą (23)

Lietuvos keliuose kasmet įvyksta tūkstančiai avarijų. Deja, eismo įvykių kaltininkai ne visuomet...

Top naujienos

Lietuvai stojant į turtingųjų klubą, išaiškėjo niūri statistika: „sublizgėjom“ antirekordais   (51)

Turtingųjų valstybių klubu pakrikštytoje Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje (...

Palanga išskėstomis rankomis jau laukia poilsiautojų: kokiomis maisto kainomis pasitiko (36)

Kaip privilioti kuo daugiau turistų šiltuoju sezonu, Palangos verslininkai jau gerai apgalvojo....

Savaitgalį laukia gražūs orai, o po jų – fantastiški karščiai (7)

Iškeliaujanti gegužė karščio mėgėjų nenuvils ir toliau: karštas bus ne tik savaitgalis, bet...

Specialistai neteko amo: darželiuose ir mokyklose sviestą pakeis margarinas (290)

„ Sviestas , kur įmanoma, keičiamas aliejumi arba margarinu, kurio sudėtyje sočiųjų riebalų...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (67)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...

Lietuvos nacionalinės filharmonijos darbuotojų stilius: per koncertus ir po jų – kaip diena ir naktis (15)

DELFI Stilius apsilankė didžiausiame šalies klasikinės muzikos koncertų centre – Lietuvos...

Šaras po pergalės juokavo apie aštuonis kartus operuotą gerklę ir mokė žurnalistus (23)

Kauno „Žalgiris“ be didesnio vargo žengė į Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) pusfinalį....

Sostinėje atgimė vienuolyną su skandalais palikęs baras (20)

Praėjusių metų rugpjūtį baro „ 7 fridays “ darbuotojai staiga turėjo susirinkti daiktus ir...

Vilniuje per susidūrimą sužalotas motociklininkas neteko sąmonės (11)

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23.20 val., Vilniaus senamiestyje, Maironio g., susidūrė...

Kitokia pažintis su Berlynu: nuo apleistų CŽV pastatų iki linksmybių šimtamečiame šokių klube (11)

Planuodami atostogas ar trumpas išvykas svetur, dažniausiai renkamės turistų patikrintas,...