aA
Visiškai įkrautas akumuliatorius esant -18 C turi tik 40 proc. užvedimo galios. Todėl labai svarbu, kad paspaudus šaltukui akumuliatorius nebūtų „nusėdęs“, nes kitu atveju vargu ar pavyks užvesti automobilį.
© Corbis

Plika akimi akumuliatoriaus būklės nenustatysi, o išsiaiškinti, ar akumuliatorius nusėdęs, yra dvi galimybės. Vienais atvejais tai parodyti gali tam skirti davikliai, žinoma, jei jie yra automobilyje. Paprastai akumuliatoriaus būklė nustatoma iš to, kaip suka starteris: jei garso signalas silpnas, žibintai šviečia blankiai, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, vadinasi, išsikrovusi akumuliatorių baterija. Jei norite sužinoti tikrą akumuliatoriaus būklę, reikia važiuoti į autoservisą, kur jį visiškai įkraus, išsiaiškins, kaip laiko įkrova. Beje, jei akumuliatorius linkęs išsikrauti, tai dar nereiškia, jog kaltas būtent jis. Gali būti ir elektros sistemos gedimas.

Akumuliatorių galima įkrauti ir pačiam, tik ne su bet kokia įranga, nes jį galima ir sugadinti, perkrauti, plokštelėse gali prasidėti neigiami procesai. Kiek akumuliatorių galima įkrauti, ko gero, niekas nepasakys, nes nustatytos normos nėra. Tai priklauso ir nuo gamintojo, ir nuo akumuliatoriaus iškrovimo laipsnio bei kitų veiksnių. Gali būti, kad ir po kelių įkrovimų plokštelės bus pažeistos, o galima krauti ir keliolika kartų.

Jei prireikia skubiai važiuoti, o akumuliatorius yra išsikrovęs, vairuotojai dažniausiai jį įkrauna kito automobilio akumuliatoriaus laidais, vadinamaisiais krokodilais. Bet tai nėra pats geriausias būdas, nes susidaro nepageidaujamų įtampos šuolių. Aukštesnė nei nominali įtampa gali sugadinti daugelio elektros sistemų valdymo blokus.

Tai ypač aktualu naujiems automobiliams. Todėl užvesti naudokite portatyvius, apsaugą nuo įtampos šuolių turinčius, 1200A startinės srovės energijos šaltinius. Dėl aukštos startinės srovės jie užtikrina didelį variklio sukimo greitį, todėl variklis užvedamas greičiau, nedarant žalos dėl nesudegusio kuro katalizatoriui. Primename, kad vidutiniškai akumuliatorius tarnauja apie 3–4 metus.

Užšąla kuras

Dar su viena problema, stipriai pašalus, gali susidurti dyzelinių automobilių vairuotojai. Kai aplinkos temperatūra nukrenta žemiau -25 laipsnių, dauguma dyzelinių variklių nebeužsiveda. Įprastas dyzelinis kuras sustingsta ir užkemša degalų sistemos vamzdelius.

Kai temperatūra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda stingti, sudarydamos kristalus, kurie pamažu didėja. Pablogėja filtravimas.

Kristalai nusėda ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių, aklinai užkimšdami degalų tiekimo sistemą. Dėl organinių rūgščių ir dervos junginių dyzelinas per neilgą laiką pavirsta į želė panašią masę.

Žieminiai ir arktiniai degalai sukuriami pridedant specialių priedų, neleidžiančių užšalti kuro molekulėms. Arktiniame dyzeline priedų yra daugiau negu žieminiame.

Efektyvus ir laiko išmėgintas būdas – į dyzeliną įpilti žibalo. Kai temperatūra -20–30 laipsnių, į žieminius degalus reikia įpilti bent 10 proc. žibalo. Jeigu neturite žieminių degalų, laikinai žibalo galite įpilti ir į vasarinį kurą.

Šiuo metu, kai žibalas brangesnis už dyzeliną, tokia priemonė taip pat yra laikina. Aišku, dabar įvairiose automobilininkams skirtose parduotuvėse galima įsigyti specialių priedų, padidinančių dyzelinio kuro užšalimo laipsnį.

Ypač žiemą patartina nesusigundyti pigesniais ir neaiškios kilmės degalais, su kuriais tikrai turėsite bėdų paspaudus rimtesniam šaltukui.

Svarbu ir žvakės

Ne paslaptis, kad pašalus daugiausiai problemų turi dyzelinių automobilių vairuotojai. Dyzelinio variklio veikimo principas skiriasi nuo benzininio variklio, todėl jam reikalinga visiškai kitokia žvakė. Tam, kad paleistum šaltą dyzelinį variklį, prieš tai reikia pašildyti suspaudžiamą orą. Specialiai dyzeliniams varikliams yra sukurta kaitinimo žvakė, kuri pakelia degimo kameros temperatūrą iki darbinės 700–900°C.

Tad jei automobilio žvakės netvarkingos, pašalus tikrai bus problemų užkuriant automobilį.
Jeigu kuriant automobilį variklis sukasi, bet neužsiveda, to priežastis gali būti žvakės. Kaitinimo žvakes patikrinti nėra sudėtinga. Įjunkite degimą ir su kontroline lempute patikrinkite, ar ateina srovė į kaitinimo žvakes.

Jeigu srovė į žvakes ateina, tik-rinkite pačias kaitinimo žvakes. Paprasčiausiai patikrinti galite nuėmę nuo jų centrinę jungtį. Paimkite kontrolinę lemputę ir vieną jos laidą prijunkite prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus (+). Kitą kontrolinės lemputės kontaktą iš eilės prilieskite prie kaitinimo žvakių centrinio kontakto. Jeigu lemputė užsidega, vadinasi, kaitinimo žvakė gera, jeigu žvakė perdegusi – lemputė nedegs. Perdegusias žvakes pakeiskite veikiančiomis ir bandykite užvesti variklį.

'Sekundė“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kokią klaidą darote, jei važiuodami automobilyje pasigarsinate muziką (12)

60 proc. Lietuvos vairuotojų galėdami pasirinkti kelis mėgstamiausius muzikos žanrus, apklausoje...

Vairuojantys „dyzelius“ gali išvengti bėdų su DPF: apie „ligas“ išduoda keli signalai (85)

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (127)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (49)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (7)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Top naujienos

Nausėda: tokio biudžeto pasirašyti negalėsiu Papildyta 12:21 val. (136)

Prezidentas Gitanas Nausėda kritikuoja politikų apetitus leisti lėšas ir fantazijos stoką,...

Perdirbėjų pagalbos šauksmas: gelbėkite mus nuo „Lidl“ (393)

Trys Lietuvos grūdų, mėsos ir paukštienos gamintojus ir perdirbėjus vienijančios asociacijos...

Pas Kaune sučiuptą narkobaroną rasta pusė milijono eurų ir keturi ginklai vilkike – 320 kg ekstazio (25)

Sekmadienį, lapkričio 17 d., Lietuvoje bei Latvijoje vyko Europolo koordinuota tarptautinė...

Estijos ministro žodžiai sukėlė skandalą: Baltijos šalys rengia planą B opozicija reikalauja ministrą atleisti (95)

Suomijos kraštutinių dešiniųjų euroskeptiškos Konservatorių liaudies partijos (EKRE) lyderis...

Nerandant bendro sutarimo, ministerija svarsto iš viso atsisakyti tėvadienių siūlo naujus laisvadienius – ne tik vaikų priežiūrai (203)

Vieną vaiką auginanti Indra jau po Naujųjų metų žada grįžti į darbą. Pagal dabar galiojantį...

Kavinėje stoties rajone pasijautė lyg restorane: nebegali sulaikyti džiaugsmo (20)

Leiskite jums papasakoti apie dar vieną „Pietų pertrauka“ idėją, kurią praėjusią savaitę...

Paskelbta, kurie septyni automobilių modeliai šiemet pripažinti pačiais geriausiais (44)

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai pasiekė aukščiausią pavarą. Trečiadienį...

Panevėžyje – gydytojų specialistų trūkumas: jei būtų ką, į darbą priimtų tą pačią dieną (6)

Nors alergijos, kamuojančios tiek kūdikius, tiek suaugusiuosius, yra viena dažniausių ligų,...

Egidijui Dragūnui gresia nauji nemalonumai: vaiko teisių apsaugos tarnyba tirs Selo bendravimą su vaiku (96)

Egidijus Dragūnas, panašu, turi dar daugiau nemalonumų. Socialiniuose tinkluose pasirodžius...

Boso valanda su Jovaišu. Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius

Laidoje „ Boso valanda su Jovaišu “ – Saulius Jurkevičius , Vilniaus licėjaus direktorius....