aA
Kai vasariškas liūtis pakeičia saulėti orai, dažnas vairuotojas dėl savo automobilio ir savo paties saugumo jaučiasi užtikrinčiau. Visgi, nors giedras dangus ir suteikia palankesnes vairavimo sąlygas, ryški saulė gali atnešti ne mažiau rūpesčių nei stiprus škvalas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad akinanti saulė nulemia nemažą dalį šiltuoju metų laikų fiksuojamų eismo įvykių. Jų išvengti padėtų keletas vasarą itin aktualių patarimų.

Saugumo jausmas – neretai apgaulingas

Anot R. Pociaus, neretas vairuotojas įsitikinęs, kad šviečiant saulei vairavimo sąlygos –nepriekaištingos, todėl prie vairo galima labiau atsipalaiduoti. Vis tik dėmesingumą ir koncentraciją, anot draudimo eksperto, derėtų išlaikyti.

„Ryški saulė vairuojant gali būti ne mažiau pavojinga nei slidi kelio danga, gausūs krituliai ar rūkas. Net ir trumpam spindulių apakintas vairuotojas atsiduria išties pavojingoje situacijoje. Be to, ryški saulės šviesa neretai iškreipia vaizdą kelyje, sukelia optines iliuzijas, dėl kurių vairuotojas gali priimti netinkamus sprendimus. Verta pažymėti, kad vairavimo sąlygas sunkina ne tik tiesioginiai spinduliai, bet ir jų atspindžiai nuo galinio vaizdo veidrodėlių, kitų automobilių, pastatų, o ypatingai – drėgno kelio paviršiaus. Galiausiai, net jei saulė ir neapakina vairuotojo, ilgainiui ji ima varginti akis ir mažina dėmesingumą“, – sako R. Pocius.

Eismo įvykio tikimybę padidina 16 proc.

Anot draudikų atstovo, vairuotojams pavojingiausia netoli horizonto esanti saulė – besileidžianti ar kylanti. Tokiu paros metu spinduliai spigina tiesiai į akis. Dėl to, jei yra galimybė, keliones automobiliu verta planuoti saulei pakilus kiek aukščiau ir dar nepradėjus leistis.

Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

„Ryškios šviesos net ir akimirkai apakintas vairuotojas gali sukelti rimtą eismo įvykį – tokių eismo įvykių fiksuojame kasmet. Be to, intensyvi saulės šviesa iškreipia atstumo suvokimą, dėl jos sunkiau pastebėti kelio ženklus, atskirti šviesoforo signalus. Tyrimai, fiksuojantys pavojingų situacijų dažnį šviečiant ryškiai saulei rodo, kad esant tokioms sąlygoms, tikimybė patirti gyvybei grėsmę keliantį eismo įvykį išauga 16 proc.“, – pažymi R. Pocius.

Akinių nuo saulės nepakanka – reikia ir atsargumo

Anot eksperto, pirmoji pagalba tokiose situacijose – patikimi ir kokybiški akiniai nuo saulės, kuriuos kiekvienam vairuotojui verta net ir ištisus metus turėti po ranka. Taip pat – automobiliuose įrengti saulės skydeliai ar ant stiklo paviršiaus klijuojami saulės spinduliuotės poveikį mažinantys filtrai, tačiau jų apsauga, R. Pociaus teigimu, nėra absoliuti.

Be to, naudojant šviesos poveikį mažinančias plėveles ir filtrus, R. Pocius pataria nepamiršti, kad, pagal šalyje galiojančias taisykles, priekinio automobilio stiklo šviesos pralaidumas negali būti mažesnis nei 75 proc., o priekinių durelių stiklų – ne mažesnis nei 70 proc.

„Naudojant bet kurias iš šių apsauginių priemonių, svarbiausia nepamiršti, kad labiausiai apsaugos atsargus ir atsakingas vairavimas bei tinkamas sudėtingų aplinkybių įvertinimas. Visada – o ypač esant tokioms vairavimą sunkinančioms aplinkybėms, kaip kad intensyvi saulės šviesa – reikėtų laikytis saugaus greičio, didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių. Jei ryški saulė stipriai apriboja matomumą ir nėra būdų nuo jos apsisaugoti, verčiau sustokite saugioje vietoje ir palaukite, kol kelionę bus galima tęsti be pavojingų trukdžių“, – sako R. Pocius.

Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

Apsisaugoti gali padėti švara

Be to, anot R. Pociaus, sumažinti ryškios saulės šviesos keliamą pavojų galima ir tinkamai rūpinantis tvarkinga savo automobilio technine būkle. Teigiama, kad purvas ir apnašos ant automobilio stiklo ar veidrodėlių išskaido saulės spindulius ir sustiprina akinantį jų poveikį. Tas pats pasakytina ir apie didesnius stiklo įtrūkimus ir įskilimus, dėl kurių matomumas taip pat suprastėja, o ryškiai šviečiant saulei, šis poveikis gali dar labiau sustiprėti.

Draudikų atstovo teigimu, saulės apakintas žmogus regėjimą gali prarasti tiek akimirkai, tiek kelioms ar net keliolikai minučių. Tokiais atvejais reikėtų pasistengti neprarandant automobilio kontrolės kuo tolygiau sustabdyti transporto priemonę, įjungti avarinį signalą ir palaukti, kol regėjimas atsistatys, o rimtesniais atvejais – kviesti pagalbą telefonu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

To nežino daugelis vairuotojų: kodėl automobilyje privaloma gyvūnus prisegti saugos diržais (14)

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais....

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (5)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (88)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Top naujienos

Skvernelis – apie pasiruošimą antrai bangai: planuojami pokyčiai mokyklose ir naujos elgesio taisyklės (109)

Rengiamasi koronaviruso kontrolei rudenį. Premjeras Saulius Skvernelis užsiminė, kad bus...

Londono ligoninėje dirbanti lietuvė: dauguma kolegų persirgo COVID-19, kiti net nejautė simptomų (2)

„Iš mano kolegų dauguma yra prasirgę, vieni lengvesne forma, kiti sunkesne. Kai kurie nejautė...

Koronavirusą pramanu vadinęs 30-metis vyras mirė pabuvojęs COVID platinimo vakarėlyje (19)

30-ies metų amžiaus pacientas mirė pabuvojęs vadinamajame COVID vakarėlyje. Jis manė, kad...

Valstiečiai įsivertino: pristatė galutinį Seimo rinkimų sąrašą (217)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) atstovai pirmadienį pristatė, kas bus...

Rytų Londone lietuvei suleista mirtina vitaminų dozė iš Lietuvos atvežtus vitaminus pirko pas tautietę (53)

Rytų Londone, Forest Gate rajone, savo namuose mįslingai mirė 63-ejų lietuvė Rita Saugūnienė....

Jekaterina Rojaka kandidatuos į Seimą su „valstiečiais“ (25)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai ( LVŽS ) pirmadienį pristačius rinkimų į Seimą...

Po neišduotų statybos leidimų – vystytojų perspėjimai Vilniaus savivaldybės darbuotojui (16)

Dėl neišduotų statybos leidimų ir paviešintos informacijos Vilniaus miesto savivaldybės...

Pliaže dviejų vaikų tėvas susidūrė su „nagla“ mamyte – rado, kaip duoti jai gerą atkirtį (84)

Šiltosiomis dienomis buvom prie jūros, oras – pasaka. Mes deginamės, vaikai ten smėlį kapsto....

Oficialu: Kauno „Žalgiris“ atsisveikina su LeDay (12)

Kauno „Žalgirio“ komandoje praėjusį sezoną puikiai rungtyniavęs ir savo vertę pakėlęs...

Kaip COVID-19 pakoreguos būsimų studentų planus mokytis užsienyje?

Kiekvienais metais būsimiems studentams kyla amžinas klausimas – kur rinktis studijas: Lietuvoje...

|Maža didelių žinių kaina