aA
Kai vasariškas liūtis pakeičia saulėti orai, dažnas vairuotojas dėl savo automobilio ir savo paties saugumo jaučiasi užtikrinčiau. Visgi, nors giedras dangus ir suteikia palankesnes vairavimo sąlygas, ryški saulė gali atnešti ne mažiau rūpesčių nei stiprus škvalas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad akinanti saulė nulemia nemažą dalį šiltuoju metų laikų fiksuojamų eismo įvykių. Jų išvengti padėtų keletas vasarą itin aktualių patarimų.

Saugumo jausmas – neretai apgaulingas

Anot R. Pociaus, neretas vairuotojas įsitikinęs, kad šviečiant saulei vairavimo sąlygos –nepriekaištingos, todėl prie vairo galima labiau atsipalaiduoti. Vis tik dėmesingumą ir koncentraciją, anot draudimo eksperto, derėtų išlaikyti.

„Ryški saulė vairuojant gali būti ne mažiau pavojinga nei slidi kelio danga, gausūs krituliai ar rūkas. Net ir trumpam spindulių apakintas vairuotojas atsiduria išties pavojingoje situacijoje. Be to, ryški saulės šviesa neretai iškreipia vaizdą kelyje, sukelia optines iliuzijas, dėl kurių vairuotojas gali priimti netinkamus sprendimus. Verta pažymėti, kad vairavimo sąlygas sunkina ne tik tiesioginiai spinduliai, bet ir jų atspindžiai nuo galinio vaizdo veidrodėlių, kitų automobilių, pastatų, o ypatingai – drėgno kelio paviršiaus. Galiausiai, net jei saulė ir neapakina vairuotojo, ilgainiui ji ima varginti akis ir mažina dėmesingumą“, – sako R. Pocius.

Eismo įvykio tikimybę padidina 16 proc.

Anot draudikų atstovo, vairuotojams pavojingiausia netoli horizonto esanti saulė – besileidžianti ar kylanti. Tokiu paros metu spinduliai spigina tiesiai į akis. Dėl to, jei yra galimybė, keliones automobiliu verta planuoti saulei pakilus kiek aukščiau ir dar nepradėjus leistis.

Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

„Ryškios šviesos net ir akimirkai apakintas vairuotojas gali sukelti rimtą eismo įvykį – tokių eismo įvykių fiksuojame kasmet. Be to, intensyvi saulės šviesa iškreipia atstumo suvokimą, dėl jos sunkiau pastebėti kelio ženklus, atskirti šviesoforo signalus. Tyrimai, fiksuojantys pavojingų situacijų dažnį šviečiant ryškiai saulei rodo, kad esant tokioms sąlygoms, tikimybė patirti gyvybei grėsmę keliantį eismo įvykį išauga 16 proc.“, – pažymi R. Pocius.

Akinių nuo saulės nepakanka – reikia ir atsargumo

Anot eksperto, pirmoji pagalba tokiose situacijose – patikimi ir kokybiški akiniai nuo saulės, kuriuos kiekvienam vairuotojui verta net ir ištisus metus turėti po ranka. Taip pat – automobiliuose įrengti saulės skydeliai ar ant stiklo paviršiaus klijuojami saulės spinduliuotės poveikį mažinantys filtrai, tačiau jų apsauga, R. Pociaus teigimu, nėra absoliuti.

Be to, naudojant šviesos poveikį mažinančias plėveles ir filtrus, R. Pocius pataria nepamiršti, kad, pagal šalyje galiojančias taisykles, priekinio automobilio stiklo šviesos pralaidumas negali būti mažesnis nei 75 proc., o priekinių durelių stiklų – ne mažesnis nei 70 proc.

„Naudojant bet kurias iš šių apsauginių priemonių, svarbiausia nepamiršti, kad labiausiai apsaugos atsargus ir atsakingas vairavimas bei tinkamas sudėtingų aplinkybių įvertinimas. Visada – o ypač esant tokioms vairavimą sunkinančioms aplinkybėms, kaip kad intensyvi saulės šviesa – reikėtų laikytis saugaus greičio, didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių. Jei ryški saulė stipriai apriboja matomumą ir nėra būdų nuo jos apsisaugoti, verčiau sustokite saugioje vietoje ir palaukite, kol kelionę bus galima tęsti be pavojingų trukdžių“, – sako R. Pocius.

Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

Apsisaugoti gali padėti švara

Be to, anot R. Pociaus, sumažinti ryškios saulės šviesos keliamą pavojų galima ir tinkamai rūpinantis tvarkinga savo automobilio technine būkle. Teigiama, kad purvas ir apnašos ant automobilio stiklo ar veidrodėlių išskaido saulės spindulius ir sustiprina akinantį jų poveikį. Tas pats pasakytina ir apie didesnius stiklo įtrūkimus ir įskilimus, dėl kurių matomumas taip pat suprastėja, o ryškiai šviečiant saulei, šis poveikis gali dar labiau sustiprėti.

Draudikų atstovo teigimu, saulės apakintas žmogus regėjimą gali prarasti tiek akimirkai, tiek kelioms ar net keliolikai minučių. Tokiais atvejais reikėtų pasistengti neprarandant automobilio kontrolės kuo tolygiau sustabdyti transporto priemonę, įjungti avarinį signalą ir palaukti, kol regėjimas atsistatys, o rimtesniais atvejais – kviesti pagalbą telefonu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šalyje svilinant karščiui – kelininkų įspėjimai vairuotojams: gali atsirasti pavojingų kelio ruožų

Šalį alinant karščiui kelininkai įspėja, kad prakainuoja ne tik žmonės, bet ir asfaltas ,...

Siūlo keisti įstatymą – vairuotojus galėtų stabdyti ir tikrinti neuniformuoti VMI darbuotojai (1)

Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma naujovė - pataisa, kuri suteiktų leidimą...

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais – aplinkosaugininkų įspėjimas

Kas savaitę sulaukiant beveik arti dviejų šimtų skambučių apie į autoįvykius pakliuvusius...

Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas

„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...

Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau

Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...

Top naujienos

Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai

Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą (1)

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Karas Ukrainoje. Po dar kelių kruvinių Rusijos atakų – grėsmingas Zelenskio pareiškimas

Rusijos atakos, pareikalaujančios ir žmonių gyvybių, Ukrainoje nesiliauja – vėl apšaudyti...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Ką daryti, jei buvo atšauktas skrydis ir kokia kompensacija jums priklauso?

Atostogas ir keliones paprastai planuojame iš anksto ir laukiame jų su nekantrumu. Tačiau...

Ištikimai tradicijų besilaikanti Elžbieta II pademonstravo naują įvaizdį: plaukų stilistė atskleidė karalienės įgeidžius (1)

Karališkieji asmenys, be jokios abejonės, ištikimai laikosi tradicijų. Karalienės Elžbietos II...

Grybų kainos supirktuvėse muša rekordus ir nežada sustoti: žaliose samanose neieškokite, išduoda kitą miško lobių vietą

Miško gėrybių supirkėjai atidžiai seka orų prognozes – jeigu karščiai užsitęs ir nebus...

Verslas PliusGiulia Morpurgo, Libby Cherry

Rusija įžengė į istorinio defolto teritoriją, sankcijos drumsčia tolesnius planus

Rusija pirmą kartą per šimtmetį neįvykdė savo įsipareigojimų išorinių vyriausybinių...

Delfi PliusŽinių radijas

„Bayraktarą“ viena ranka duoda, kita ranka perka rusų vogtus grūdus: ko siekia Turkija

Pirmosiomis Rusijos pradėto karo Ukrainoje dienomis Turkija rusų kariniams laivams užvėrė...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Didžiuliai infliacijos skirtumai ES šalyse: kas juos lemia ir kodėl Lietuvos kelias yra teisingas

Bendra valiuta ir rinka, tokia pati karo Ukrainoje įtaka, tie patys makroekonominiai veiksniai,...