aA
Kai vasariškas liūtis pakeičia saulėti orai, dažnas vairuotojas dėl savo automobilio ir savo paties saugumo jaučiasi užtikrinčiau. Visgi, nors giedras dangus ir suteikia palankesnes vairavimo sąlygas, ryški saulė gali atnešti ne mažiau rūpesčių nei stiprus škvalas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad akinanti saulė nulemia nemažą dalį šiltuoju metų laikų fiksuojamų eismo įvykių. Jų išvengti padėtų keletas vasarą itin aktualių patarimų.

Saugumo jausmas – neretai apgaulingas

Anot R. Pociaus, neretas vairuotojas įsitikinęs, kad šviečiant saulei vairavimo sąlygos –nepriekaištingos, todėl prie vairo galima labiau atsipalaiduoti. Vis tik dėmesingumą ir koncentraciją, anot draudimo eksperto, derėtų išlaikyti.

„Ryški saulė vairuojant gali būti ne mažiau pavojinga nei slidi kelio danga, gausūs krituliai ar rūkas. Net ir trumpam spindulių apakintas vairuotojas atsiduria išties pavojingoje situacijoje. Be to, ryški saulės šviesa neretai iškreipia vaizdą kelyje, sukelia optines iliuzijas, dėl kurių vairuotojas gali priimti netinkamus sprendimus. Verta pažymėti, kad vairavimo sąlygas sunkina ne tik tiesioginiai spinduliai, bet ir jų atspindžiai nuo galinio vaizdo veidrodėlių, kitų automobilių, pastatų, o ypatingai – drėgno kelio paviršiaus. Galiausiai, net jei saulė ir neapakina vairuotojo, ilgainiui ji ima varginti akis ir mažina dėmesingumą“, – sako R. Pocius.

Eismo įvykio tikimybę padidina 16 proc.

Anot draudikų atstovo, vairuotojams pavojingiausia netoli horizonto esanti saulė – besileidžianti ar kylanti. Tokiu paros metu spinduliai spigina tiesiai į akis. Dėl to, jei yra galimybė, keliones automobiliu verta planuoti saulei pakilus kiek aukščiau ir dar nepradėjus leistis.

Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

„Ryškios šviesos net ir akimirkai apakintas vairuotojas gali sukelti rimtą eismo įvykį – tokių eismo įvykių fiksuojame kasmet. Be to, intensyvi saulės šviesa iškreipia atstumo suvokimą, dėl jos sunkiau pastebėti kelio ženklus, atskirti šviesoforo signalus. Tyrimai, fiksuojantys pavojingų situacijų dažnį šviečiant ryškiai saulei rodo, kad esant tokioms sąlygoms, tikimybė patirti gyvybei grėsmę keliantį eismo įvykį išauga 16 proc.“, – pažymi R. Pocius.

Akinių nuo saulės nepakanka – reikia ir atsargumo

Anot eksperto, pirmoji pagalba tokiose situacijose – patikimi ir kokybiški akiniai nuo saulės, kuriuos kiekvienam vairuotojui verta net ir ištisus metus turėti po ranka. Taip pat – automobiliuose įrengti saulės skydeliai ar ant stiklo paviršiaus klijuojami saulės spinduliuotės poveikį mažinantys filtrai, tačiau jų apsauga, R. Pociaus teigimu, nėra absoliuti.

Be to, naudojant šviesos poveikį mažinančias plėveles ir filtrus, R. Pocius pataria nepamiršti, kad, pagal šalyje galiojančias taisykles, priekinio automobilio stiklo šviesos pralaidumas negali būti mažesnis nei 75 proc., o priekinių durelių stiklų – ne mažesnis nei 70 proc.

„Naudojant bet kurias iš šių apsauginių priemonių, svarbiausia nepamiršti, kad labiausiai apsaugos atsargus ir atsakingas vairavimas bei tinkamas sudėtingų aplinkybių įvertinimas. Visada – o ypač esant tokioms vairavimą sunkinančioms aplinkybėms, kaip kad intensyvi saulės šviesa – reikėtų laikytis saugaus greičio, didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių. Jei ryški saulė stipriai apriboja matomumą ir nėra būdų nuo jos apsisaugoti, verčiau sustokite saugioje vietoje ir palaukite, kol kelionę bus galima tęsti be pavojingų trukdžių“, – sako R. Pocius.

Akinimas
Akinimas
© Shutterstock

Apsisaugoti gali padėti švara

Be to, anot R. Pociaus, sumažinti ryškios saulės šviesos keliamą pavojų galima ir tinkamai rūpinantis tvarkinga savo automobilio technine būkle. Teigiama, kad purvas ir apnašos ant automobilio stiklo ar veidrodėlių išskaido saulės spindulius ir sustiprina akinantį jų poveikį. Tas pats pasakytina ir apie didesnius stiklo įtrūkimus ir įskilimus, dėl kurių matomumas taip pat suprastėja, o ryškiai šviečiant saulei, šis poveikis gali dar labiau sustiprėti.

Draudikų atstovo teigimu, saulės apakintas žmogus regėjimą gali prarasti tiek akimirkai, tiek kelioms ar net keliolikai minučių. Tokiais atvejais reikėtų pasistengti neprarandant automobilio kontrolės kuo tolygiau sustabdyti transporto priemonę, įjungti avarinį signalą ir palaukti, kol regėjimas atsistatys, o rimtesniais atvejais – kviesti pagalbą telefonu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Top naujienos

Skandalingas policijos tyrimas: po svaiginančios šlovės pramogų pasaulyje – gėdingas nuopolis (29)

„DJ mokykla – tai ne tik galimybė gauti mokymų pradmenis, bet ir įsitraukti į pramoginę...

Aistė Žebrauskienė | D+

Geidžiamiausi darbdaviai ir tūkstančius siekiantys atlyginimų skirtumai: kai kur situacija – paradoksali

„Sodrai“ pradėjus skelbti vyrų ir moterų atlyginimų skirtumus, kai kuriose didelėse Lietuvos...

Vytenis Miškinis | D+

Vieno žymiausių Lietuvos mafiozo nužudyme – mįslingo milijonieriaus šešėlis

Prieš 7 metus Lietuvą sudrebino mafijos laikus primenantis nusikaltimas – 4 šūviais nužudytas...

Po akistatos Ženevoje – vienareikšmis vertinimas: Bidenas gavo tai, ko norėjo (331)

Trečiadienį Ženevoje įvyko Joe Bideno ir Vladimiro Putino susitikimas. Teigiama, kad susitikime...

Itin saulėtas ir sausas: šeštadienis atneš net +33 laipsnių kaitrą (4)

Šeštadienio diena orus lems po truputį tolstantis anticiklonas. Diena vis dar bus saulėta ir...

Daug greičio ir taškų: puolime spindėjusi rinktinė pergalingai pradėjo kontrolinių testų ciklą (154)

Penktadienį vakare Lietuvos krepšinio rinktinė stojo į pirmą kontrolinį testą ruošiantis...

Nėščią žmoną ir dvi dukreles nužudęs monstras teigia tai padaręs iš meilės kitai: ji net susisiekė laiškais (32)

Moteris , dėl kurios Chrisas Wattsas išžudė savo šeimą, vėl su juo susisiekė. Kaip teigia už...

Klampus britų derbis baigėsi be įvarčių (58)

Penktadienio vakarą legendinį „Wembley“ stadioną drebino net ketvirtį amžiaus lauktas Europos...

Vairuotojas skaudžiai pamokė bendrovę, į kurios aikštelę po avarijos policija uždarė automobilį (109)

Po avarijos apgadintą automobilį griovyje palikusio ir iš eismo įvykio vietos pasišalinusio...

Pasaulio vicečempionai neįtikina: vos išnešė kailį prieš čekus (3)

Penktadienio vakarą startavo antrasis Europos futbolo čempionato turas D grupėje. Glazge vykusiame...